canon 30d
-
- Viesti:
En osta kameraa, joista puuttuu pystykuvauskahva ja RGB-histogrammi.-EeKe- kirjoitti:Sonya saa kotimaasta alta 1000e hyllystä ja kohta uusi Pentax pyyhkii kaikilla lattiaa. 30D sen sijaan on yli 1200e, eikä sisällä kuuminta hottia eli vakaajaa rungossa eikä sitä kymmentä mekapikkelssiä joka löytyy myös D80:stä (~1000e).
Alemmasta luokasta D50 on alle 500e, Pentax K100D (vakaajalla) alle 600e ja 30D:tä huomattavasti halvempi 400D (~800e) sisältää taas markkinamaagisen 10 mekapikkelssiä.
Kertokaa mulle millä kannoni meinaa myydä D30:stä naapurin Makelle jos hintaa ei lasketa?
Nikonistit, tehän aina hehkutatte kannonin markkinointikoneistoa. Kertokaa mulle? Tehdäänkö tästä joku virallinen Big Brother kamera vai mitä? =D
500e
600e
800e
1000e
Ja D30.. yli 1200e.
Joudun kuvaamaan paljon aiheita joissa on kirkkaanpunaisia aiheita ja muutenkin valotuksen ääripäitä venytellään.
Tavallinen histogrammi ei näytä luotettavasti valotusta kinkkisissä aiheissa, ja kokemuksen mukaan 30D:n RGB-histogrammiin voi luottaa 100%:sti. Kolmekymppisen oston jälkeen valotukset ovat tulleet paljon täsmällisemmiksi ja kuvien käsittely paljon nopeammaksi ja helpommaksi kun vertaa vanhalla 20D:llä kuvattuihin kuvatuksiin.
Myös pystykuvsuskahva puuttuu Sonysta.Mulla ei ranteet tahdo taipua kun usein tulee otettua pitkät pätkät pystykuvia yhteenmenoon, samalla kuvausote paranee huomattavasti vaakakuvillakin.
Kaikki eivät näitä kaipaa, ostakoot sitten mitä lystäävät. kohinoista en niinkään välitä, tärkeintä on vähäkohinainen 100 ASA.
Nikonin D80 kelpais myös mulle, tosin tietyin varauksin.
-
Hannu KH kirjoitti: *snip* En osta kameraa *snip*
Entäs naapurin Make?
Te ette pojat nyt jeesaa. Kaikkien pitää hokea yhdessä kuorossa notta kannoni on liian kallis -> hintaa alas -> meitsi kauppaan.
RGB-histogrammi, pistemittaus sekä parempi AF mua houkuttaa juuri päivittämään 350D -> 30D. Jos ei hinta putoa niin sitten unohdan pistemittauksen ja 350D -> 400D, kahva olisikin sitten jo valmiina..
Lisäys:
400D 800e
30D 1200e
Son 50% kalliimpi prkl ja tolla 400e teettää monta kuvaa.
-
- Viesti:
Toi 400:nen onkin paljon houkuttelevampi kuin 350.-EeKe- kirjoitti:Hannu KH kirjoitti: *snip* En osta kameraa *snip*
Entäs naapurin Make?
Te ette pojat nyt jeesaa. Kaikkien pitää hokea yhdessä kuorossa notta kannoni on liian kallis -> hintaa alas -> meitsi kauppaan.
RGB-histogrammi, pistemittaus sekä parempi AF mua houkuttaa juuri päivittämään 350D -> 30D. Jos ei hinta putoa niin sitten unohdan pistemittauksen ja 350D -> 400D, kahva olisikin sitten jo valmiina..
Lisäys:
400D 800e
30D 1200e
Itselläni on ollut pistemittauksesta enemmän hyötyä kuin olin kuvitellutkaan. ostohetkellä oli ihan yhdentekevä asia mutta nyt sekin tuntuu todella hyödylliseltä, sillä kun pystyy paikkaamaan osan Canonin TTL-salaman puutteista.
Nikonin D80 näyttäis olevan aika hyvin mulle sopiva kamera, toi SD-kortti vain hieman oudoksuttaa, siinä ei kuitenkaan ole CF-kortin pinni-riskiä.
-
Voi olla varsin pätevä kamera jos tosiaan tarkennus ja kuvanlaadulliset parannukset yleisesti on tosiaan siirretty D200, sekä etsinhän taisi olla myös? Mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enään. Ja saahan sen edulliseen 1599e ihan finskamanuaalilla. :)Hannu KH kirjoitti:Toi 400:nen onkin paljon houkuttelevampi kuin 350.-EeKe- kirjoitti:Hannu KH kirjoitti: *snip* En osta kameraa *snip*
Entäs naapurin Make?
Lisäys:
400D 800e
30D 1200e
Itselläni on ollut pistemittauksesta enemmän hyötyä kuin olin kuvitellutkaan. ostohetkellä oli ihan yhdentekevä asia mutta nyt sekin tuntuu todella hyödylliseltä, sillä kun pystyy paikkaamaan osan Canonin TTL-salaman puutteista.
Nikonin D80 näyttäis olevan aika hyvin mulle sopiva kamera, toi SD-kortti vain hieman oudoksuttaa, siinä ei kuitenkaan ole CF-kortin pinni-riskiä.
Siinäkö se oli kaiken pölinän ja kehityksen ääripiste sekä loppukliimaksi? D200. Eihän siinä ole edes Shaking Broking Anti-Dust Comb (SBADC) ja Vibration Reduction Image Blurring (VRIB) systeemejäkään... :)emerik kirjoitti:...suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enään...
-
Ei olekkaan, kuten ei ole mun autossakaan ja tyytyväisin mielin on päästy eteenpäin..veshut kirjoitti:Siinäkö se oli kaiken pölinän ja kehityksen ääripiste sekä loppukliimaksi? D200. Eihän siinä ole edes Shaking Broking Anti-Dust Comb (SBADC) ja Vibration Reduction Image Blurring (VRIB) systeemejäkään... :)emerik kirjoitti:...suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enään...

-
-
- Viesti:
No enpähän ihan vaihtamassa ole...speksejä tutkailemalla vain olen todennut että tossa on moni puute halvemmista Nikoneista korjattu.emerik kirjoitti:Voi olla varsin pätevä kamera jos tosiaan tarkennus ja kuvanlaadulliset parannukset yleisesti on tosiaan siirretty D200, sekä etsinhän taisi olla myös? Mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enään. Ja saahan sen edulliseen 1599e ihan finskamanuaalilla. :)Hannu KH kirjoitti:Toi 400:nen onkin paljon houkuttelevampi kuin 350.-EeKe- kirjoitti:
Entäs naapurin Make?
Lisäys:
400D 800e
30D 1200e
D200:sta jonkun verran testanneena on todettava että ihan hyvä peli.
-
- Viesti:
Joko sun NCRuw on kunnossa siitä autosta, kun oot tyytyväisin mielin ajellut ?emerik kirjoitti:Ei olekkaan, kuten ei ole mun autossakaan ja tyytyväisin mielin on päästy eteenpäin..veshut kirjoitti:Siinäkö se oli kaiken pölinän ja kehityksen ääripiste sekä loppukliimaksi? D200. Eihän siinä ole edes Shaking Broking Anti-Dust Comb (SBADC) ja Vibration Reduction Image Blurring (VRIB) systeemejäkään... :)emerik kirjoitti:...suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enään...
*Noice Cutting Röhr und walther = pakoputki
-
"NCR" sain viime jouluna vaihdettua eli taisipa itse asiassa olla joulupäivä kun vaihdoin putken. Eli se oli mun joululahja itselle ja sit ennen uutta vuotta sain viimeisenä päivänä katsastettua ennen kuin katsastusaika olisi loppunut. \o/ Parasta on, että romu on pysynyt kasassa ilman mitään remppaa! Vaikka täytyy myöntää että hiukan kateellisin mielin olen vilkuillut noita uusia nättejä kaaroja mutta mitäpä sitä luottopeliä vaihtamaan kun nekin rahat voi käyttää vaikka siihen uuteen punavalkoiseen.. x)Tipe kirjoitti:Joko sun NCRuw on kunnossa siitä autosta, kun oot tyytyväisin mielin ajellut ?emerik kirjoitti:Ei olekkaan, kuten ei ole mun autossakaan ja tyytyväisin mielin on päästy eteenpäin..veshut kirjoitti: Siinäkö se oli kaiken pölinän ja kehityksen ääripiste sekä loppukliimaksi? D200. Eihän siinä ole edes Shaking Broking Anti-Dust Comb (SBADC) ja Vibration Reduction Image Blurring (VRIB) systeemejäkään... :)
*Noice Cutting Röhr und walther = pakoputki
-
-
- Viesti:
-
Mikäs siinä nyt niin mättää? Kannattais kokeilla muitakin kameroita ennenkuin oikein pahasti haukkuu :)OskuK kirjoitti:Jos olisinkin kokeillut etukäteen, olisi moinen rutjake jäänyt kauppaan. Alkaa tämä kökköNikon lievästi sanottuna keittämään..emerik kirjoitti: Mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enää.
-
-
- Viesti:
Myy pois se, voisin ostaa.JuhaM kirjoitti:Mikäs siinä nyt niin mättää? Kannattais kokeilla muitakin kameroita ennenkuin oikein pahasti haukkuu :)OskuK kirjoitti:Jos olisinkin kokeillut etukäteen, olisi moinen rutjake jäänyt kauppaan. Alkaa tämä kökköNikon lievästi sanottuna keittämään..emerik kirjoitti: Mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enää.
-
Liian matala kahva, liian pieni etsin, surkea pakko-ostos-etsimensuurentaja, ei ole vaihtotähyslaseja kaupan.JuhaM kirjoitti:Mikäs siinä nyt niin mättää?OskuK kirjoitti:Jos olisinkin kokeillut etukäteen, olisi moinen rutjake jäänyt kauppaan. Alkaa tämä kökköNikon lievästi sanottuna keittämään..emerik kirjoitti: Mutta suosittelen vahvasti kokeilemaan D200, voi olla ettei kamera parane enää.
Kun muut haukkuivat ne ensin puolestani, en siis viitsinyt vieläkin huonompaa ostaa. Mutta toki pitää ostaa ensin älyttömän huono niin ehkä surkeakin tuntuu sen jälkeen tyydyttävältä ;-)JuhaM kirjoitti: Kannattais kokeilla muitakin kameroita ennenkuin oikein pahasti haukkuu :)
No, ainakin filmikamerat tuntuvat taivaalta aina tuon kanssa taisteltua..
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"