Canon EOS R5

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viesti:

Re: Canon EOS R5

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Ei se liene ihme kun rummutetaan että pitäis päivittää ja Canoniitteja sitten piisaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Ei ole lapsilla pinkan koosta huoli kun pitää saada äkkiä uutta lelua :)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Nyt on supertelesetien ja -tätien reng...rahastusaika.
tehodia

Viesti Kirjoittaja tehodia »

nsamppa kirjoitti:Harva sitä kieltää että on olemassa valokuvausharrastus ja kameraharrastus. Ei mun mielestä siinä ole mitään väärää harrastaa vain toista tai molempia. Sen sijaan pidän vähän karvakätisenä jonkun toisen harrastuksen tuomitsemista. Jokainen tehköön tavallaan.
Ei pidä arvostella, jos joku sanoo harrastavansa painonnostoa, vaikka nosteleekin vain kilon käsipainoja? Muuttuko kameraharrastaja heti valokuvausharrastajaksi, kun ottaa ensimmäisen kuvan kamerallaan?

Valokuvausharrastuksen ja kameraharrastuksen lisäksi pitäisi ehkä määritellä vielä se kameraspeksiharrastus?
Viimeksi muokannut tehodia, Heinä 18, 2020 9 : 49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Niin, mikäs se olisi sellainen voimailuharrastus, että tietää kaiken voimailu tekniikasta, viimeisimmistä lisäravinteista yms. , mutta unohtaa siinä sivussa lähes tyystin oman kongreettisen voimailuharjoittelun ja eli treenamisen?

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

aikaarska kirjoitti:Niin, mikäs se olisi sellainen voimailuharrastus, että tietää kaiken voimailu tekniikasta, viimeisimmistä lisäravinteista yms. , mutta unohtaa siinä sivussa lähes tyystin oman kongreettisen voimailuharjoittelun ja eli treenamisen?
Penkkiurheelijat...
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Ai niin, niinpä :-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Hannu KH
Viesti:

aikaarska kirjoitti:Ai niin, niinpä :-)
Tais olla liian helppo kysymys...jottei sattunut tulla sun mieleenkään.. ;-)
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tässä mun suosikki tubettajan aatoksia tuosta lämpenemisestä ja sen tuomista haasteista videoiden teossa:

https://wolfcrow.com/understanding-over ... on-eos-r5/" onclick="window.open(this.href);return false;
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

nsamppa kirjoitti:Tässä mun suosikki tubettajan aatoksia tuosta lämpenemisestä ja sen tuomista haasteista videoiden teossa:

https://wolfcrow.com/understanding-over ... on-eos-r5/" onclick="window.open(this.href);return false;
No niinpä, lämpeneminen on ongelma, kun vedetään purkkiin 10 minuutin 4K hidastuksia 120 ruudulla tai 30 minuutin 60 ruudun 4K kamera-ajoja! Hehheh, taas ovat netin asiantuntijat tehneet ongelman pönkittääkseen omaa oikeassa olemisen tunnettaan kamerasysteemin valinnassa tällaisella akateemisella rompekeskustelulla. Todella harva tai käytännössä ei kukaan tarvitse tuollaisia ajoaikoja ja jokaisen kameran saa ylikuumenemaan speksit tapissa saunaan mentäessä puolen tunnin löylyillä. Ihan järjetöntä nonsensea taas koko 20 sivun keskustelu. Canon on tullut takaisin ja on mukana tulevissa laitetoimituksissa ihan soivalla pelillä.
nsamppa

Kandee tutustua tohon kaveriin ennen ku dumaa. Erittäin asiantunteva ja täysin puolueeton kaveri. Ei sen tarvii pönkittää yhtään mitään, se on kyl kannuksensa jo ansainnut. Mun mielestä se tossa vaan kertoi mitä ongelmia voi tulla vastaan jos noi nykyiset speksit pitää paikkansa. Ja hyvä niin että näistä turistellaan ettei tule ikäviä yllätyksiä. Koska esim mulla on kuvauspäivänä kamera päällä lähes koko ajan. Ekaks tulee haastattelu missä otetaan pikku lämmöt ja sen jälkeen intensiivisempää kuvausta milloin saadaan vielä korkeammat lämmöt. Siitä sitten taas siirrytään haastattelemaan. Nythän tossa on speksattu että se jäähtyminen alkaa vasta kun virrat on pois. Samoin on kuulunut myös juttua että lämpenemistä on jo pelkällä tyhjäkäynnillä. Se vain yksinkertaisesti tekee siitä täysin turhan kameran mulle ja niille jotka tekee samanlaista työtä. Ei siinä mun mielestä mitään nonsensea ole. Jos siis tilanne on se miltä se nyt vaikuttaa. Nyt vissiin on ensimmäiset saanu jo valmiita versioita käsiin, joten kohta ollaan tuon suhteen fiksumpia.

Sen sijaan tosta vikasta lauseesta ollaan täysin samaa mieltä. Hyvä että Canon on herännyt ja tuonut mielenkiintoa ja tunteita herättäviä kameroita. Toivottavasti ei vain lässähdä pannukakuksi. Koska totahan on markkinoitu hyvin pitkälti videospeksit edelle ja jos ne kyykkää, niin jäljelle jää ihan kiva kamera jolla saa kuvia.
niffe

Viesti Kirjoittaja niffe »

Ok, laitat 60 ruudulla purkkiin ilmeisesti? Itse olen käyttänyt kaikkeen 30 ruutua, kun se on vaan lähinnä pro, joka huomaa eron ja tallenustilaa lähtee kulumaan aivan alaleuattomasti. Eikä mulla ole varmaan yli 15 minuuttia ollut kamera koskaan päällä yhtä soittoa ilman taukoja. Enkä minä videon tekijää dumaa, päinvastoin, pidän hyperventilointia pikku vastoinkäymisissä kaikissa kuviteltavissa olevissa asioissa enemmänkin foorumeiden ongelmana kuin reaalimaailman ongelmina. Jotain hidastuksia ja muita kukaan jaksa katsoa kuin maks. 5 sekuntia, joten niihin ei kahta minuuttia enempää kulu. Hyvä yleispeli siitä tulee.
nsamppa

niffe kirjoitti:Ok, laitat 60 ruudulla purkkiin ilmeisesti? Itse olen käyttänyt kaikkeen 30 ruutua, kun se on vaan lähinnä pro, joka huomaa eron ja tallenustilaa lähtee kulumaan aivan alaleuattomasti. Eikä mulla ole varmaan yli 15 minuuttia ollut kamera koskaan päällä yhtä soittoa ilman taukoja. Enkä minä videon tekijää dumaa, päinvastoin, pidän hyperventilointia pikku vastoinkäymisissä kaikissa kuviteltavissa olevissa asioissa enemmänkin foorumeiden ongelmana kuin reaalimaailman ongelmina. Jotain hidastuksia ja muita kukaan jaksa katsoa kuin maks. 5 sekuntia, joten niihin ei kahta minuuttia enempää kulu. Hyvä yleispeli siitä tulee.
Laitan milloin milläkin; 25, 50 tai 100fps. Mikä nyt milloinkin tuntuu oikealta. Ei mulle pro tule siitä että käyttää tiettyjä arvoja =D

Jos sulla ei oo kamera päällä varttia pidempään, ei se toki tarkoita etteikö jollain muulla olisi. Edelleen se linkin kaveri, Sareesh, kertoi mun mielestä varsin kiihkottomasti mihin ongelmiin voi törmätä. Hyvin se mun mielestä kahlas eri skenaarioita läpi. Ei se tietenkään kuitenkaan tarkoita että kaikkiin ongelmiin tulee törmättyä. Pelkästään että rajoitteita tällä hetkellä ja näillä tiedoin on olemassa ja ne on hyvä tiedostaa.

Sen sijaan toi kuka jaksa katsoa mitäkin ja kauan niihin menee, on kyl jo vähän huvittavan puolella. Se kun riippuu kovin paljon kuka jaksaa katsoa mitäkin ja kuka diggaa mistäkin. Kyllähän joillain on Jokereiden kausari mitä pidän varsin kuvattavana ajatuksena, mutta niin vaan joku saa siitä kiksinsä. Sen sijaan se kuinka paljon minkäkin materiaalin tekemiseen menee, on taas aivan täysin toinen juttu. Joskus viiden sekunnin pätkään menee viisi sekuntia ja joskus koko päivä jne.

Ja tossa viimeisessä lauseessa se ongelma onkin. Tota pitäis ajatella nimenomaan stillikamerana millä voidaan roiskaista vähän videota, ei videokamerana mikä edellä markkinointia on puuhattu.
M1O

Viesti Kirjoittaja M1O »

niffe kirjoitti:Hehheh, taas ovat netin asiantuntijat tehneet ongelman pönkittääkseen omaa oikeassa olemisen tunnettaan kamerasysteemin valinnassa tällaisella akateemisella rompekeskustelulla.
Eli aivan kuten sinä, joka jo tässä vaiheessa todistelet että ”hyvä yleispeli siitä tulee”, netin asiantuntija.

Kun kameran hinta lähentelee 5 kiloeuroa niin kyllä vaatimustason pitää myös olla korkealla, eikä vain tuijottaa merkkiä ja todeta että pakko on olla hyvä.

Tätä mallia verrataan paljon Sonyyn, miksiköhän? rIV ei ole mitenkään videokamera, vanha malli A7III taas enemmänkin on ja hinta on alle puolet tästä, jopa se alkuperäinen aloitushinta joten eipä juuri vertailukelpoinen sekään. Tässä kuussa julkaistava sIII on sitten se johon voikin verrata, saman aikakaudenkin tuotteita, joten sitä odotellessa.
Tony_A

Viesti Kirjoittaja Tony_A »

On tämä tunteita herättävää. R5:n Silent Shutter ei pärjää Sony A9II:lle eikä taas videospeksit ilmeisesti SIII:lle, jota ei siis vielä ole julkaistu. Kenen tässä tarvii todistella ja mitä kenellekin...

Hinta on kauhea, se tiedetään, mutta A9IIn ja RIV:n hinnatkaan eivät varsinaisesti sielua hivele... Kaikki kolme ostamalla ilmeisesti päihittää R5n kaikilla rintamilla.

Kiva on kyllä vuoden aikajänteellä nähdä, miten EOS R ja RF hakee markkinaosuutensa suhteessa muihin järjestelmiin.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF
Hannu KH
Viesti:

Eikö kukaan osta peilitöntä kameraa valokuvaamiseen?
Itte ainakin ostin, vaikka jokusen HD-videon sillä oon kuvannutkin. 4K:ta en tarvitse.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Veikkaan että suurin osa, se on vaan kiva etsiä näistä niitä eri ominaisuuksia kun sellaisia niihin kerran on speksattu.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Tuttavapiirissä valtaosa kuvaa peilirungoilla.

Kun taas oltiin Hesassa niin alko vi...aan kun niitä kainalosta kuvaavia on siellä kaduilla, "ei kukaan huomaa kun ääntä ei kuulu".

Kiva nähdä milloin oma pärstä paistaa täällä foorumin kuvapuolella kun se niin kiinnostaa nuorisoa stadin keskustan alueella. Tiedoksi että rikospoliisi ei ole pyytänyt lisää kuvia naamastani.
izzard

Viesti Kirjoittaja izzard »

Hannu KH kirjoitti:Eikö kukaan osta peilitöntä kameraa valokuvaamiseen?
Itte ainakin ostin, vaikka jokusen HD-videon sillä oon kuvannutkin. 4K:ta en tarvitse.
Eiks "peilitön kamera valokuvaamiseen" tarpeeseen saa soivan pelin tonnin hintaluokasta?
Hannu KH
Viesti:

izzard kirjoitti:
Hannu KH kirjoitti:Eikö kukaan osta peilitöntä kameraa valokuvaamiseen?
Eiks "peilitön kamera valokuvaamiseen" tarpeeseen saa soivan pelin tonnin hintaluokasta?
Mutta jos Canonilla valokuvaa tosissaan, niin R5:lla saa 2 korttipaikkaa,pikseleitä riittävästi ja kennovakaajan.

Ittelläkin oli käyttökelpoisia Canonin optiikoita ja muutama 600 EX-RT salama radiolähettimineen niin ei kannattanut merkkiä vaihtaa. Ostin tosin R:n (nyk. Antiikkiärrän) ja sillä peilikameran varmistamana mennään valokuvaaminen etusijalla.
Vastaa Viestiin