(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

säyne kirjoitti: Peilittömän kanssa kun näkee etsimestä mitä tulee kuvasta, eikä tarvitse räpeltää takanäytön kanssa.
Ahaa. Itse olen ollut luulossa että peilittömissä ennemänkin persiistä katsellaan, varsinkin jos kamerasssa ei etsintä edes ole ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

OskuK kirjoitti:
säyne kirjoitti: Peilittömän kanssa kun näkee etsimestä mitä tulee kuvasta, eikä tarvitse räpeltää takanäytön kanssa.
Ahaa. Itse olen ollut luulossa että peilittömissä ennemänkin persiistä katsellaan, varsinkin jos kamerasssa ei etsintä edes ole ;-)
Kunnolliset peilittömät ovat nykyään ihan eri vehkeitä. Asetelma on oikeastaan kääntynyt päälaelleen: Nykyään peilijärkkäreiden takatelkusta tihrustetaan oikeaa tarkennusta turistityyliin, kun peilittömällä nautitaan täsmällisestä tarkentamisesta elektronisesta etsimestä.
säyne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

OskuK kirjoitti:
Otsikon kameroissa kaikissa etsin :)
Näin sen näin: http://www.mpaakkonen.com
OskuK

säyne kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Aivan, ja siksi kannattakin puhu peilittömistä ihan yleisellä tasolla ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Olisko liikaa pyydetty jos ton näsäviisastelun vois vaikka lopettaa?
säyne
Viesti:

Viesti Kirjoittaja säyne »

OskuK kirjoitti:
säyne kirjoitti:
OskuK kirjoitti: Ahaa. Itse olen ollut luulossa että peilittömissä ennemänkin persiistä katsellaan, varsinkin jos kamerasssa ei etsintä edes ole ;-)
Aivan, ja siksi kannattakin puhu peilittömistä ihan yleisellä tasolla ;-D
Ei v*ttu. Masentavaa. Ei pysty enää. Kiitos Dc.
Näin sen näin: http://www.mpaakkonen.com
temama

muinaisjäänteitä

Peliläpsyttimet ovat jo lähes historiaa. Kaikki tulevaisuus etsimien suhteen tulee olemaan sähköistä. Peilejä ei enää tarvita järkkäreissä mihinkään. CaNikon joutuu sopeutumaan tähän hyvin pian. Käytännössä tämä tarkoittaa uuden mountin suunnittelemista, sillä ei ole mitään järkeä pitää nykyisenlaista EF tai F systeemiä kasvattamassa rungon kokoa. Kannattaisi varmaan pistää vauhtia sinne dinosaurus puistoon, ettei tule liian kiire uuden mountin lanseeramiseen objektiiveineen. Tukeeko Canonin M-mountti edes kinokennoa?
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

^Mikä ihmeen huoli sulla on Canonin ja Nikonin tulevaisuudesta? Vai pelkäätkö, että niiden mahdollisen konkan vuoksi sonisteilta loppuu edulliset laadukkaat lasit?

Olisit nyt vaan onnellinen Sonin käsittämättömästä ylivertaisuudesta, etkä huolehtisi muista lainkaan.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
temama

mremonen kirjoitti:^Mikä ihmeen huoli sulla on Canonin ja Nikonin tulevaisuudesta? Vai pelkäätkö, että niiden mahdollisen konkan vuoksi sonisteilta loppuu edulliset laadukkaat lasit?

Olisit nyt vaan onnellinen Sonin käsittämättömästä ylivertaisuudesta, etkä huolehtisi muista lainkaan.
Sonyn ylivertaisuus ei ole käsittämätöntä, vaan käsittämätöntä on näiden entisten suuruuksien hidas reagoiminen tulevaisuuden haasteisiin.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

temama kirjoitti:
mremonen kirjoitti:^Mikä ihmeen huoli sulla on Canonin ja Nikonin tulevaisuudesta? Vai pelkäätkö, että niiden mahdollisen konkan vuoksi sonisteilta loppuu edulliset laadukkaat lasit?

Sonyn ylivertaisuus ei ole käsittämätöntä, vaan käsittämätöntä on näiden entisten suuruuksien hidas reagoiminen tulevaisuuden haasteisiin.
Mä en todellakaan kaipaa elektronista etsintä syömään akkua. Mitä v**n järkeä on kuvata perunakellarissa? Siis jos kuvien käyttötarkoitus ei ole foorumien pippelinvenytysketjuun postailu.
OskuK

Ottamatta kantaa Sonyn erinomaisuuteen, niin täyäytyy tosiaan hiukan seurata; siltä voi tulla kamera jonka haluaisi.

Waldo's Peoplen Waldo:

Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Akkua se EVF syö kyllä. Enemmän kuin takanäyttö. Itellä pysyy akunkulutus siedettävällä tasolla kun laitan monitorin himmeeksi ja standard qualityn päälle. Täyslaadulla evf hörppäsee.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

A7S + Metabones III + 100 zeiss + hiljainen kuvaus + nopea sarjakuvaus + himmentäminen = ongelma. Sekoilua oikeastaa kahdellakin tavalla. Otat setin kuvia ja ensimmäinen on oikein valottunut ja sen jälkeen kaikki ylivalottuneita, vaikkei minkään arvojen pitäisi muuttua. Toinen ongelma että kameraa vaan jumahtaa. Vesivaaka vielä toimii, mut muuten jää vika kuva ruudulle. Koklasin sen tarpeeksi monta kertaa että voi sanoa että ongelma tuo on.
pvalila

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Vähän hassua, että jokunen vuosi sitten piti vaihtaa filmirulla 36 kuvan välein eikä kukaan valittanut. Nyt jos pitää kahdensadan kuvan välein vaihtaa akkua niin rutina on karsea.

Melkein joka kameraan saa kytkettyä kiinni vaikka kuorma-auton akun, kannettavuus tietysti kärsii vähän.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
Maffer
Viesti:

nsamppa kirjoitti:A7S + Metabones III + 100 zeiss + hiljainen kuvaus + nopea sarjakuvaus + himmentäminen = ongelma. Sekoilua oikeastaa kahdellakin tavalla. Otat setin kuvia ja ensimmäinen on oikein valottunut ja sen jälkeen kaikki ylivalottuneita, vaikkei minkään arvojen pitäisi muuttua. Toinen ongelma että kameraa vaan jumahtaa. Vesivaaka vielä toimii, mut muuten jää vika kuva ruudulle. Koklasin sen tarpeeksi monta kertaa että voi sanoa että ongelma tuo on.
Metabones pissii ja/tai zeissistä jumittaa himmennin. Digital Picturesin 21mm zeiss -revikassa oli mainittu tuo ongelma ihan Canonin rungon kanssa.

Mulla kaatuili kamera metabonesin kanssa joskus kun oli painava lasti kiinni (=17mm TS-E + wonderpanan täyspakka), sen toleranssit ilmeisesti vähän vippaa ja tulee kontaktihäiriö.

--

Asiasta kukkaruukkuun niin oikein tyytyväinen olen kameraan ollut. Tässä on kaksi natiivia ISO-arvoa, joista toinen sopii hyvin yöhommeleihin kun valomaalaa etualaa (ISO 640). Eikä toi 640 edes häviä paljon dynamiikassa vs. ISO100.
temama

pvalila kirjoitti:Vähän hassua, että jokunen vuosi sitten piti vaihtaa filmirulla 36 kuvan välein eikä kukaan valittanut. Nyt jos pitää kahdensadan kuvan välein vaihtaa akkua niin rutina on karsea.

Melkein joka kameraan saa kytkettyä kiinni vaikka kuorma-auton akun, kannettavuus tietysti kärsii vähän.
Niinpä. Toihan on lähes leikkiä jos yhdellä akulla vedellään 1000 ruutua. Sentään vähän enemmän tekemisen meininkiä jossain 200 ruudussa.
OskuK

Näinpä, nykyään on kauhea miurutus jos auton akku ei riitä kuin muutamaan sataan kilometriin. Aikaisemmin bensaa riitti ainakin kolmeensataan!

Waldo's Peoplen Waldo:

pvalila

Viesti Kirjoittaja pvalila »

OskuK kirjoitti:Näinpä, nykyään on kauhea miurutus jos auton akku ei riitä kuin muutamaan sataan kilometriin. Aikaisemmin bensaa riitti ainakin kolmeensataan!
Erään jenkkiraudan takamuksesta löytyi elämänviisaus: hyvä ruokahalu on terveen moottorin merkki.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Itse henk.koht. jättäisin kaupan hyllylle kameran, jolla ei enempää saisi yhdellä akulla kuvia kuin tuon parisensataa... Kas kun onneksi on vaihtoehtoja 😉
Sinällään huonoa verrata filmeihin joita joutui vaihtamaan rullan loputtua, kas kun ennen oli ennen ja nyt on nyt, niin se vain maailma kehittyy (jossain määrin ainakin).
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Maffer
Viesti:

Akunkesto on liveview käytössä melkein kaksinkertainen vs. A7r. Saattaa kyll vaikuttaa kun tuo adapteri on täysin mekaaninen eikä syö akkua.
Vastaa Viestiin