(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Isosceles

Viesti Kirjoittaja Isosceles »

Tuli hypättyä sonyn kelkkaan kun A7 alkaa saamaan jo suht kovalla hinnalla uutena, n. 900e. Katotaan kauan jaksaa tätä peilitöntä räplätä, ja joutuu raskain mielin palaamaan peilillisiin jos homma ei pelitä. Ainakin EVF vaikutti tänään kirkkaassa auringonpaisteessa yhtä hyödyttömältä kuin takanäyttö :( en muistanutkaan sitä ihan näin vaikka viides EVF:llä varustettu runko onkin käytössä.

Pari kysymystä: saako tuota videoinnin aloitus/lopetus ääntä pois päältä?
Nyt käytössä vain vanhaa manuaalilasia ja näillä kuvaaminen onkin ihan mukavaa ja helppoa peakingin ansiosta, mutta AF lasia seuraavaksi hommailen. Optisesti 35mm ja 55mm taitavat olla ihan päteviä, vai onko sudenkuoppia näissä laseissa? Onko AF nopeudessa eroja?

Suomesta on vissiin turha ostella Sonyn laseja kun englannista saa 200e halvemmalla, huoltaako Sony itse lasinsa jos nyt sattuu jotain käymään?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Isosceles kirjoitti:huoltaako Sony itse lasinsa jos nyt sattuu jotain käymään?
Käsittääkseni Sony huoltaa itse omansa. Ainakin kameroissa ne taisi mennä Ruotsiin tai Hollantiin (jossain Mafferin postauksessa oli juttua).

Zeissin (ei Sony Zeiss) lasit menee sitten Saksaan. Myös firmispäivitykset pitää teettää siellä, ei voi itse päivittää.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
torwinen

Viesti Kirjoittaja torwinen »

Isosceles kirjoitti: Suomesta on vissiin turha ostella Sonyn laseja kun englannista saa 200e halvemmalla, huoltaako Sony itse lasinsa jos nyt sattuu jotain käymään?
Ei ole tullut vähään aikaan selailtua UKn kauppoja. Mitä hyviä?
Isosceles

Siis rungon firmistä ei voi itse päivittää?

Ebaystä katselin laseja mm. näitä
http://m.ebay.com/itm/301575539288?_mwBanner=1
http://m.ebay.co.uk/itm/111729862487?_mwBanner=1

Englannista tulee, mutta takuu on kysymysmerkki. Myyjän takuu on kuitenkin.
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Kyllä rungon firmiksen voi itse päivittää. Huollon taso on täysin arpahommaa ainakin rungoissa. Kaks huoltokeikkaa tullut omille A7r-rungoille Ruotsiin, toinen täys fiasko - ei muka löydetty ongelmaa minkä myyjäliikekin kirjasi vikakuvaukseen havaittuaan vian itse. Otin rahat takas kun hajosi totaalisesti (takarullat alkoivat skippailemaan).
mremonen
Viesti:

Isosceles kirjoitti:Siis rungon firmistä ei voi itse päivittää?
Zeissien firmikset. Rungon firmiksen voi päivittää ihan normaalisti itse.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Isosceles

Kerkesinkin jo ihmetellä. Tuupataan 2.0 sisään kun näyttäs 1.02 olevan.
Parissa päivässä tuli cashback maksetaan tilille ilmoitus. 18pvä laitoin hakemuksen ja tänään tuli että rahat tilillä 5pvän sisällä. Suht nopeeta :)
Kalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalainen »

Tuli sitten tarkistettua myös Zeiss Batis 2/25. On vähemmän yllättävästi myös hyvä, joskin itselleni tuli yllätyksenä, että tykkäsin sitten lopulta tästä laajakulmasta enemmän kuin siitä aikaisemmasta 85:sta. Blogi-päivityken voi lukea tarkemmin täältä:

http://yearofthealpha.fi/

Ilmeisesti Zeissilla on vaikeuksia tuottaa näitä yhtä nopeasti kuin mitä niitä ostetaan, eli tavaraa myydään jälkitoimituksella. Luulenpa että näin tehdään vielä aika pitkään, sillä ainakin Suomessa myös Loxiat ovat edelleen kiven alla - ja Batista myydään varmasti enemmän kuin manuaalitarkenteista Loxiaa.

-Toni
jyrkialane

Viesti Kirjoittaja jyrkialane »

Moi. Itsekin olen katsellut samoja ilmoituksia ja oletan, että kyseessä on ns. harmaatuontitavara Kauko-idästä (”Harmaatuonti” kuvaa tuotteita, jotka myydään sellaisten levityskanavien kautta, joita valmistaja tai tämän virallinen edustaja ei ole valtuuttanut)

Virallinen Sonyn Suomi/Eurooppa-takuu tuskin siis on voimassa, vaan mahdolliset vika-asiat on hoidettava suoraan myyjän kanssa. Toki, jos myyjä kantaa vastuunsa ja britti-verkkokauppa on vielä puolen vuoden päästä pystyssä, mitään ongelmaa ei ole -itse en ehkä kuitenkaan ottaisi riskiä ainakaan kovin kalliin objektiivin kanssa.
BasicDude

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Nyt hieman ongelmia A7:n kanssa. Onko kellään tullut vastaavaa esille?

Kesken kuvauksen kameran etsinkuva muuttuu melkein valkoiseksi ja sitten pimeäksi ja noin 3-5 sek. päästä alkaa toimimaan normaalisti.
Maffer
Viesti:

Kamera boottaa ittensä, linssin kontakteissa tod.näk. joku häiriö. Mulla teki tota Sonyn omalla LA-EA3:lla sekä Metabones EOS -> FE -adapterilla. Ottaa irti ja laittaa takas niin ehkä taas pelittää jonkin aikaa.
BasicDude

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Tätyypä sitten putsata noi kontaktit. Nikonilla olen joskus huomannut että autofocus ei toimi mutta muuten pelittää jos kontakteisa on ollut häikkää.
Isosceles

jyrkialane kirjoitti:

Moi. Itsekin olen katsellut samoja ilmoituksia ja oletan, että kyseessä on ns. harmaatuontitavara Kauko-idästä (”Harmaatuonti” kuvaa tuotteita, jotka myydään sellaisten levityskanavien kautta, joita valmistaja tai tämän virallinen edustaja ei ole valtuuttanut)

Virallinen Sonyn Suomi/Eurooppa-takuu tuskin siis on voimassa, vaan mahdolliset vika-asiat on hoidettava suoraan myyjän kanssa. Toki, jos myyjä kantaa vastuunsa ja britti-verkkokauppa on vielä puolen vuoden päästä pystyssä, mitään ongelmaa ei ole -itse en ehkä kuitenkaan ottaisi riskiä ainakaan kovin kalliin objektiivin kanssa.
Harmaatuontiahan nuo melkein satavarmasti ovat.
Riskinsä on aina, mutta niin se on käytettyäkin ostettaessa ja kummasti ihmiset niitäkin ostelee.
Näyttäs olevan niin että ebaystä saa uuden ja suomesta käytetyn suunnilleen samalla hinnalla. Käytetyssä voi olla takuu tai sitten ei. Joten punnittavaksi jää, uusi ja ei takuuta tai käytetty ja ei takuuta. Tai eihän tuossa mitään punnittavaa ole..
mremonen
Viesti:

Isosceles kirjoitti:Joten punnittavaksi jää, uusi ja ei takuuta tai käytetty ja ei takuuta. Tai eihän tuossa mitään punnittavaa ole..
Näinhän se aika lailla on. Ihmiset kuvittelee, että harmaatuotu tai muuten Suomeen uitettu tavara on aina lähtökohtaisesti viallista. Ja samaan aikaan ostetaan käytettyä jostain tori.fi:stä ilman että on mitään takuita siitä missä lasi on käynyt tai montako kertaa pudonnut.
---
blogi
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

http://www.dpreview.com/articles/283406 ... ompression
Conclusion

These approaches probably made sense in consumer-grade cameras, back in the days where processing power and storage space came at a significant premium. However, on a camera as expensive as the a7R II, which is likely to be used for quality-critical shooting, it's hard to justify clumsy compression that can, depending on the image, throw away data you were expecting to have access to.
... Most people shoot Raw precisely because they want to preserve the maximum possible processing latitude and keep their creative options open. Raw compression isn't the end of the world by any means, but it throws away a little bit of a camera's capability, which might be a little hard to swallow if you've paid multiple thousands of dollars for a cutting-edge camera.
Kalainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalainen »

Hel_NiS kirjoitti:http://www.dpreview.com/articles/283406 ... ompression
Conclusion

These approaches probably made sense in consumer-grade cameras, back in the days where processing power and storage space came at a significant premium. However, on a camera as expensive as the a7R II, which is likely to be used for quality-critical shooting, it's hard to justify clumsy compression that can, depending on the image, throw away data you were expecting to have access to.
... Most people shoot Raw precisely because they want to preserve the maximum possible processing latitude and keep their creative options open. Raw compression isn't the end of the world by any means, but it throws away a little bit of a camera's capability, which might be a little hard to swallow if you've paid multiple thousands of dollars for a cutting-edge camera.
Hyvin kirjoitettu artikkeli Dpreviewiltä siinäkin mielessä, että mukana on roima annos suhteellisuuden tajua objektiivisuuden lisäksi. Sonylla on tämän raw-asian kanssa omassa konseptissaan särö mikä pitää korjata. Luulisin, että korjaus asiaan tuleekin (muodossa tai toisessa), mutta Sonyn puolesta olisi viisasta joka tapauksessa reagoida asiaan ja kertoa käyttäjille mitä seuraavaksi tapahtuu. Kun mitään ei tiedota, niin kaikenlaiset tulkinnat, huhumyllyt ja ym. luulot alkavat jauhaa.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Kalainen kirjoitti:
Hel_NiS kirjoitti:http://www.dpreview.com/articles/283406 ... ompression
Conclusion

Hyvin kirjoitettu artikkeli Dpreviewiltä siinäkin mielessä, että mukana on roima annos suhteellisuuden tajua objektiivisuuden lisäksi. Sonylla on tämän raw-asian kanssa omassa konseptissaan särö mikä pitää korjata. Luulisin, että korjaus asiaan tuleekin (muodossa tai toisessa), mutta Sonyn puolesta olisi viisasta joka tapauksessa reagoida asiaan ja kertoa käyttäjille mitä seuraavaksi tapahtuu. Kun mitään ei tiedota, niin kaikenlaiset tulkinnat, huhumyllyt ja ym. luulot alkavat jauhaa.
Jos sonylla ei riitä innostusta asian korjaamiseen, niin joillakin sentään on haluja siihen:

http://www.dpreview.com/forums/post/56389545

Uskomatonta ruohonjuuritason työtä. Sääli vain, ettei Sony tee mitä pitää ja korjaa RAW hässäkkää - ja vauhdilla!
Kenenkään ei pidä hyväksyä kalliimman puolen kameroissa tälläistä touhua. Varsinkin kun Sony kuitenkin mainostaa tätä tiedostomuotoa RAWiksi.
Se on nämä edellä mainitut säröt ja pikselöitymiset korkean kontrastin alueilla, mutta myös värisävyjen puutokset hienoissa värisiirtymissä jota Sony ARW2 aiheuttaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viesti:

Jännää, eli arvataan ohjelmallisesti mitä siinä sotkublokissa on. Korjataan purkkaa karkilla. Fak yeah!
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Joo varmaan se parantaa tilannetta hieman että on joku erikseen suunniteltu ongelmanpiilotusalgoritmi siinä perässä... samaa mieltä kun Maffer yllä.

Mutta ei tuo nyt kyllä kovin ruhonjuuritasolle mene, toisin kuin vaikka joku Magic Lantern.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

jiihaa2 kirjoitti:Joo varmaan se parantaa tilannetta hieman että on joku erikseen suunniteltu ongelmanpiilotusalgoritmi siinä perässä... samaa mieltä kun Maffer yllä.

Mutta ei tuo nyt kyllä kovin ruhonjuuritasolle mene, toisin kuin vaikka joku Magic Lantern.
No korjaus sovelletaan suoraan raw filuun...korjaahan tuo nyt sentään jotakin, kun ottaa huomioon ettei pikselöityminen muutenkaan tule kunnolla esille kuin 100% cropeissa alivalottuneissa kohdista pumpattuna ylös. Jos siellä kirkon tummassa ikkunakarmissa lymyilee lukki, niin eipä sitä pahemmin saa esille d810:n alivalottuneesta rawista. Ja onhan se kiva jos sonyn tähtivanoistakin saisi tuolla helpolla automatisoidulla purkkavirityksellä pikselöitymiset pois. Mitään muuta helppoa keinoa siihen ei olekaan....

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin