Canon R-sarjan kamerat
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Entäs Canonin uusin 1000€ salama? Se missä on punainen rengas välähdyspäässä. Ämpärimuovileluja myydään hintalapulla mihin on laitettu lisänolla.
-
- Viestit: 594
- Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23
Re: Canon R-sarjan kamerat
Onhan siinä tuotteen nimessä nyt L ja tosiaan se punainen rengas välähdyspään ympärillä. Oikeuttaa hinnan korotuksiin 😄
-
- Viestit: 3600
- Liittynyt: Tammi 01, 2017 23 : 53
Re: Canon R-sarjan kamerat
Luulin, että heitit vitsillä ton salaman ja menin itse katsomaan, niin 1250 euroa, L ja punainen rengas. Voi vttu mitä spedeilyä, mutta onhan siinä nyt tietty laadukas salama ilmeisesti ja tällainen ladattava akku olisi pitänyt olla näissä jo 10 vuotta sitten.
Tämäkin kertoo vain paljon siitä miten lapsen kengissä koko kamerateollisuus ja teollisuus ylipäätään on. Vähän sama, kun silloin, kun tila-autoihin tuli viimein lattiatasoon taittuvat takaistuimet. Ihan siis perusidea ja perustuu tarpeeseen, mutta ei ole viitsitty tehdä aiemmin siksi, että se vanha romu on myynyt ihan hyvin. Välillä tuntuu, että nää isot firmat on vain kehityksen esteenä. Homma etenisi vähän eri tavoin, jos kertakäyttörihkaman suunnitelusta tulisi myöhemmällä iällä kuolemantuomio, niin alkaisi luultavasti turhat pelleilyt ja kusetukset jäämään näistä uusista laitteista pois ja tulisi viimein kilpailua siitä kellä on toimivin ratkaisu.
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Joo'o. Toivottavasti myy vuodessa korkeintaan neljä kpl.
-
- Viestit: 4483
- Liittynyt: Elo 15, 2010 13 : 19
Re: Canon R-sarjan kamerat
Joskus nuorena metsästäneenä kommentoin sen, että metsästyksessä katsotaan aina turvallinen ampumasektori ennalta. Valokuvauksessa, wanhanaikaisella peilijärkkärillä, valitsen tarkennuspisteen suunnillen siihen, missä haluan pääkohteen olevan. Sitten kuvaustilanteessa pääkohde hoituu sivusilmällä oikealle alueelle. Automatiikka huolehtii, että tarkennus osuu (riittävän tarkasti, tietenkin se on suttua sinun vaatimustasollesi, mutta minulle riittää esim. tunnistaa veturiyksilö tai eläinlaji eikä perehtyä maalipinnan mikrohuokosiin tai ihon soluihin). Minä voin katsella muuta ja yrittää ajoittaa laikaisimen painallukset hetkiin, kun mitään ajolankapylvästä ei ole edessä ja mielellään taustan maisemakin näyttää kivalta.Maffer kirjoitti: ↑Helmi 25, 2021 12 : 30 Öh, miten ihmeessä kuvaatte liikkuvaa kohdetta jos ette katso sitä? Tai ylipäätänsä mitään kohdetta? Laitatteko laput silmille ja painatte liipaisinta? Ammutteko sorsia haulikot molemmissa käsissä ja katse netfliksissä siellä rantakaislikossa? Ei niissä kameroissa vielä ole gyroa mikä ohjaisi lonkalta ammuskellessa kameran liikuttamista vain oikeaan suuntaan.
Jos kamerat olisi pyöriä, nykyiset olisivat 8-kulmaisia.
Valokuvaus siis vastaa sorsastusta väkijoukossa, jossa ampuma-alue on täynnä ei-sallittuja kohteita. Kukaan täysjärkinen ei tietenkään edes aloita metsästystä silloin. Mutta valokuvauksessa harhalaukauksen aiheuttama vahinko sivullisille on olematon ja itselläkin rajoittuu hetkelliseen harmitukseen, että sellaisen riskin voi ottaa ja se hallitaan täysin toisilla tekniikoilla kuin hyvän riistalaukauksen tekniikka. Jos se ajolankapylväs on veturin sarjanumeron edessä, niin sitten vain painetaan delete-nappia, mutta jos hirvimetsällä pyöräilijä on laukaisuhetkellä minun ja hirven välissä, tulee harmillista byrokraattista selvittelyä.
Hannu
-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
- Paikkakunta: Tampere
Re: Canon R-sarjan kamerat
Toiset vannoo Profoton nimiin - ja mun tapaset persaukiset kuvaa tyytyväisenä Godoxilla. Usein noita myydään mielikuvilla kestävyydestä, varmuudesta tai huollon toimivuudesta, joissa voi olla perää tai olla olematta. Usein mielikuvat vielä perustuu johonkin mikä ehkä päti vaikkapa vuonna 2012, mut se ei estä samojen iskulauseiden levittämistä (tää näkyy myös autoissa - Volvo ratsasti pitkään markkinoinnissa ja myös todellisuudessa synnytetyilä mielikuvilla turvallisuudesta, jolle ei ole ollut pohjaa vuosikausiin). Silti mä ymmärrän, et joku USAlainen hääkuvaustiimi, joka laskuttaa 27 000 dollaria keikasta, kuvaa Lopezin ja muiden starojen häitä, ostaa parasta/kalleinta - ero on ehkä marginaalinen, mut se voi olla riittävä jos pitää lentää Hawaijille kuvaamaan, saada paikallinen tuotetuki ja vuokralaite rikkoutuneen tilalle. Kiinassa hääkuvausbudjetit ja erityisesti kihlajaispotrettikuvausten budjetit hipoo pilviä - maa tuotti ennen koronaa viikossa enempi miljonäärejä kuin Suomi koko historiansa aikana (absoluuttisesti, mut suhteellinenkin ero on melkoinen). Aikoinaan omalla duunipaikkalla oli sivutoimipiste Briteissä, joissa vierailin kohtuu montaa kertaa - porukka aina ihmetteli, et miten ihmeessä mä voin käyttää kravaatteja/pukuja, jotka eivät mitenkään mätsänneet mun tulotasoa (maassa myytiin ainakin silloin uskomattoman monta messevää ja hintavaa KYNÄÄ) - oli kuulemma tosi vaikea ottaa mua vakavasti ton epäsuhdan vuoksi eli voipi olla, et ton kiinalaisparin eteen kandee mennä hintavien laitteiden kanssa ihan vaan siksi, et ne ei naura ulos. Täällä Euroopan periferiassa maailma näyttäytyy hyvinkin erilaisena. Just kattelin pari päivää sitten paikallista facen myyntipalstaa - olis ollu vaan puolen vuoden ikäinen näpsäkkä Vuittonin lompakko tarjolla - 320 euroa (hinta ei sisällä 300 euron setelinippua) - toisaalta olen kuullu, et jotkut laittaa 3 tonttua taulutelkkariin ja osa 30 tonnia autoon - Vuittonissa saattaa arvo säilyä jälkimmäisiä huomattavasti paremmin.
Näissä ei ole mukana arvoasetelmaa siitä, et millaisen maailman pitäs olla - lähinnä, et jokainen ihminen valitsee oman idiotisminsa ja rationalisoi sen itselleen järkeväksi toiminnaksi. Oma napa saattaa tuntua tutulta ja fiksulta, mut vierestä usein huomaa paremmin, et ihmiset on n. 99,943% ihan yhtä hölmöjä. Suomi saattaa olla sellanen teknologiahihhuleiden luvattu maa, jossa ihmiset keskustelevat aamusta iltaan jostakin mitättömästä teknisesti detaljista ja saattavat kokea sen aidosti mielekkääksi - jossakin toisaalla statuksen pitää näkyä ja kuulua - kummassakin on kyse samasta ilmiöstä - pitää sopeutua kyseisen lauman "arvoihin" jos haluaa olla katu-uskottava.
Vaivaset 17000 (ei sisällä veroja)
https://profoto.com/us/products/lights/ ... oto-pro-11
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Niin mutta miten toi eroaa 250€ Canon-salamasta tai 50€ LaoHaosta? Punainen rengas toki.
-
- Viestit: 1805
- Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Internetissä parasta on, että voi väittää antamatta yhtään lähdettä. Nyt kiinnostaa kyllä lähde tähän. Euro NCAP tai IIHS lähteinä osoittavat toista.
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Minulla lipsahti 2002 vm. V70 puuhun n. 70 km/h vauhdista, turvavyö aiheutti mikromurtuman yhteen kylkiluuhun eikä romun niskan lisäksi muuta sitten käynytkään. En vaihda merkkiä kun kerran henki säästyi. Huonompia uudemmat eivät törmäyskestävyyden osalta ainakaan ole.
-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
- Paikkakunta: Tampere
Re: Canon R-sarjan kamerat
Ei Volvo huono ole, mut muut ovat vaan suht. samalla viivalla. En tiiä miten sie noit luet, mut bemari vois ihan yhtä hyvin mainostaa itseään turvallisena - tai Audi - tai Renault - tai VW. Eli lähde siis samainen Euro NCAP.
Ihan samalla tavalla Canon voi mainostaa itseään ominaisuudella x, mut sillä on aika vähän pohjaa jos myös y:kin on sitä. Toki se absoluuttisessa mielessä pitää paikkansa, mut ei se mikään merkin erityinen ominaisuus ole.
-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
- Paikkakunta: Tampere
Re: Canon R-sarjan kamerat
No ite voisin ottaa kyl noi pienet tehot - 1/256 on monasti sisällä liikaa jos haluaa vaan pienen pusun salamalla (toki siitäkin selviää kalvoilla, mut niissä on oma puljaamisensa). Ja voishan toi ohjausvalo Godoxeissakin olla oikeasti sellanen, et sillä vois tarvittaessa kuvata, joka osittain korvais ton pienten tehojen puutteen, mut ei ole, koska värientoisto on sillä aivan kuraa - ja mielellään viel sen värilämpötilakin vois olla säädettävä. Ja tod. näk kameraa vaihtaessa Canon päivittää firmikset melkein heti - ja Godox sitku pystyy protokollat purkamaan. En mä tota noista ominaisuuksista maksas, mut en mä maksais Vuittonistakaan moista summaa eli lopulta kyse on vaan persaukisten pyrkimys rationalisoida sitä, et kyl mulle oikeasti riittää nää Godoxit. Riittävän kaukaa, kun kattoo niin Vuitton ja mun tenskun torilta ostama lompakko ovat identtiset - ja riittävän läheltä kaikki on erilaisia.
-
- Viestit: 1805
- Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Lähteitä ei selityksiä. Passiivisessa turvallisuudessa Volvo oli edelläkävijä kauan ja uusien aktiivisten turvavarusteiden kuten esimerkiksi city safety- tai hirviväistöjärjestelmissä Volvo on ollut parhaiden joukossa ellei paras. Pienessä päässäni muistelen, että Volvo oli ensimmäinen, jonka peräänajoestojärjestelmä onnistui estämään törmäyksen 60 km/h nopeudessa, kun muut vielä törmäsivät.ttuplai kirjoitti: ↑Helmi 26, 2021 16 : 47Ei Volvo huono ole, mut muut ovat vaan suht. samalla viivalla. En tiiä miten sie noit luet, mut bemari vois ihan yhtä hyvin mainostaa itseään turvallisena - tai Audi - tai Renault - tai VW. Eli lähde siis samainen Euro NCAP.
-
- Viestit: 1853
- Liittynyt: Loka 29, 2016 11 : 13
Re: Canon R-sarjan kamerat
Tuli tänään käytettyä tuota R5:ttä wifin kautta canonin omalla softalla tietokoneella. Ei ole Canon saanut vieläkään korjattua wifi-yhteyden akun syöntiä. Akku tyhjeni ihan silmissä parin tunnin testikuvasession aikana. Tarkkaan en osaa sanoa kuinka paljon muutamassa tunnissa akkua meni, kun en ottanut mitään lukemia ylös. Pitää seuravalla kerralla kokeilla USB-C laturilla virran syöttöä vastaavaa sessioita varten.
-
- Viestit: 1040
- Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
- Paikkakunta: Tampere
Re: Canon R-sarjan kamerat
Nmenomaan eli jossakin vaiheessa historiassa Volvo oli selkeesti muita edellä ja nyt kohtuu kärkipäässä, mut ei enää mitenkään erityinen tai omaa luokkaansa (vuoden 2017 malli voi olla parempi ja seuraavana vuonna kilpailijat ovat rinnalla). Ei kait tota NCAPia mitenkään erityisesti tarvitse linkata - se ny löytyy googlella. Listaat vaikka luokkansa ykköset jos siltä tuntuu tai katselet vuosikehitystä. Tän päivän autot on parempia kuin entiset ja malleissa on eroja (tosin vanhat testit eivät ole kaikilta osin vertailukelpoisia) - markkinataloudessa mikään ole ikuista. Jos vuoden 2015 Volvo XC90 antaa kävelijöille 72%, vuoden 2017 XC60 76% ja 2019 Bemari 3 sarja 87 %, mut noissa turvallisuus lisälaitteissa Volvo vastaavasti parempi niin kumpaa kävelijä toivois enempi liikkuvan tiellä? Vuoden 2007 V70 onkin sit jo ihan kuraa kävelijän kannalta, mut se oli aikoinaan enempi sääntö kuin poikkeus. Vuoden 2007 Toyota Corolla on ton kanssa liki samalla viivalla (aikuiset sama, lapsiturvallisuudessa parin pisteen ero), mut jalankulkijatestissä Volvo perässä 7 pistettä. Vanhimmat Euro NCAP:ssa on vuoden 1997 Volvo V40 (pisteet: 26 aikuiset, mut jalankulkijat 8) - saman vuoden Corolla (23, 15). Eläinonnettomuuksissa kuoli vuonna 2020 kolme ja loukkantui 146 - jalankulkijoita kuolee keskimäärin 21 / vuosi ja loukkaantuu 331 (lähde: liikenneturva). Minkä mukaan noi pitäs listata, monenko prosentin ero testissä pitäs katsoa merkittäväksi, mitä vuotta tai mitä mallia pitäs tarkastella ja mitä lisälaitetta korostaa - 5:n tähden autoja on melko pitkä lista? Mulla ei meinaan ole sellasia Volvon värisiä laseja joilla voisin selkeästi nähdä kyseisen merkin erinomaisuuden.AnHa kirjoitti: ↑Helmi 26, 2021 19 : 39Lähteitä ei selityksiä. Passiivisessa turvallisuudessa Volvo oli edelläkävijä kauan ja uusien aktiivisten turvavarusteiden kuten esimerkiksi city safety- tai hirviväistöjärjestelmissä Volvo on ollut parhaiden joukossa ellei paras. Pienessä päässäni muistelen, että Volvo oli ensimmäinen, jonka peräänajoestojärjestelmä onnistui estämään törmäyksen 60 km/h nopeudessa, kun muut vielä törmäsivät.
Eli se alkuperäinen väite oli, et aikoinaan luotu kuva brändistä voi hyvinkin perustua johonkin todelliseen (tai olla perustumatta), mut tänään sille ei löydy enää selkeää perustetta. Silti bränditutkimuksissa noi vanhat muistot näkyvät - esim. Volvo on perinteisesti pyrkinyt markkinoinnissa tarjoamaan paljon yksityiskohtia nimenomaan turvallisuuteen liittyen ja ihan onnistuneesti (kuin myös luotettavuuteen). Jokainen voi kyl perustella itelleen luvut juuri sellaisina kuin haluaa ja väittää mielikuvansa omin pikku kätösin hankituksi ja objektiiviseksi - netissä ja netin ulkopuolella, mut jos pitäs rahaa laittaa likoon niin suurempi vaikutus on Volvon markkinointiosastolla kuin itse luvuilla. Ja se mielenkiintoisempi kysymys on, et miksi esim. Toyota Corolla ei ole mielikuvissa turvallinen auto vaikka ero selkeästi hintavampiin Volvoihin on marginaalin tai jopa Corollan puolella jos katsotaan jalankulkijan kannalta?
https://osuva.uwasa.fi/handle/10024/9610
Eli jos palataas kameroihin ja erityisesti Canonin salamiin niin punainen viiva todennäköisesti toimii varsin hyvin mielikuvissa laadun takeena. Canon on jonkun dollarin upottanut ton viivan luomaan mielikuvaan. Jokainen voi sit pankkitiliä tutkiessaan miettiä kuinka hyvältä toi mielikuva tuntuu ja sen jälkeen keksiä hyviä selitysmalleja joissa ei esiinny tota viivaa vaan jotakin vähän konkreettisempaa - esim. riittävän pienet tehot. Sit voikin pitää itseä rationaalisena kuluttajana ja nauraa muiden hömpötyksille. Jos ei oo tonttua laittaa tohon alunperinkään niin sit pitää perustella miksi mä en oikeastaan edes tarvitse noita ominaisuuksia - enkä ottas vaik saisin ilmatteeks - eikä muuten tarvii kukaan muukaan, koska maailma koostuu mun klooneista. Ja köyhänä on huomattavasti helpompi köyhäillä.
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Jalankulkija ei ensinnäkään kuulu auton alle. Toisekseen kaupungissa kotterot kyllä jarruttavat jo itse jos ei kuski huomaa ja/tai aja päissään 80km/h keskustassa. Kolmanneksi, sillä jalankulkijalla on ihan oma vastuunsa olla kävelemättä sinne auton eteen ja näkyä pimeässä. Jos siitä huolimatta lipsahtaa peltiin, alkaa se olla jo luonnon valinta niin jalankulkijan ja kuskin kohdalla mitä ei voi minkään merkin himmelillä korjata.
Tosta tonnin salamasta seuraa vain lumivyöry. Seuraavaksi tulee 1500€ Kultainen rengas ja 2000€ Sony GM-salama jossa on optio väläyttää xperia-luurin takalediä synkattuna.
Tosta tonnin salamasta seuraa vain lumivyöry. Seuraavaksi tulee 1500€ Kultainen rengas ja 2000€ Sony GM-salama jossa on optio väläyttää xperia-luurin takalediä synkattuna.
-
- Viestit: 1805
- Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Palatakseni aiheeseen, onko siis Canon tuonut 1000€ salaman markkinoille? Jos niin, mitä mullistavaa kyseinen tuikku tarjoaa teknologisesti?
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
No en saanut siitä tolkkua mikä se pihvi siinä on. Järjetön keissi se silti on. Nimittäin MK2 on varmasti jo sen 1499€.
-
- Viestit: 1805
- Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Niin näyttää. 1259€ ennakkotilauksessa Suomesta.
Olen ite omaan käyttöön hankkinut vanhoja ammattituikkuja käytettynä alle satasella. Paljon mahtuu rahaa tähän väliin. Olisi kiva kuulla, mitä todella näin kallis salama tarjoaa vastineeksi. Salaman sää- ja pölysuojauksesta on lisäksi sanottava, että pakastepussit maksavat euron 100kpl rulla. Voin kertoa ensikäden tietona, että tuollainen suojaus todellakin toimii.
EDIT: Nämä ovat mielenkiintoisia keissejä. Sony toi lähemmäs 10000€ kameran ja Canon perään yli tonnin salaman. Hinnat nousee tasolle, jolla pitää alkaa tuottamaan tasaista ja leveää rahavirtaa, jos näitä hankkii ammattikäyttöön. Harrastajat erikseen.
Olen ite omaan käyttöön hankkinut vanhoja ammattituikkuja käytettynä alle satasella. Paljon mahtuu rahaa tähän väliin. Olisi kiva kuulla, mitä todella näin kallis salama tarjoaa vastineeksi. Salaman sää- ja pölysuojauksesta on lisäksi sanottava, että pakastepussit maksavat euron 100kpl rulla. Voin kertoa ensikäden tietona, että tuollainen suojaus todellakin toimii.
EDIT: Nämä ovat mielenkiintoisia keissejä. Sony toi lähemmäs 10000€ kameran ja Canon perään yli tonnin salaman. Hinnat nousee tasolle, jolla pitää alkaa tuottamaan tasaista ja leveää rahavirtaa, jos näitä hankkii ammattikäyttöön. Harrastajat erikseen.
-
- Viestit: 22616
- Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
Mitä vehkeitä harrastajille ees sit jää? Canon M50 ja kittilasi? Taitaa se luu (luuri) jäädä sittenkin lapaseen.
-
- Viestit: 1805
- Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
- Viesti:
Re: Canon R-sarjan kamerat
No eihän tämä vanha teknologia häviä mihinkään ennen, kuin menee rikki. Filmikamerat myy tällä hetkellä tosi hyvin, mutta 2010-luvun DSLR-tekniikka on edelleen täysin kurranttia kamaa verrattuna filmiin.