Nikonin julkistukset

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

http://nikonrumors.com/2014/03/25/rumor ... ions.aspx/

sRAW
Same AF improvements like in the D4s
Improved low light capabilities
5 fps

http://nikonrumors.com/2014/03/25/rumor ... z2x3Cu0k9c

:D
With Nikon's trend toward eliminating the AA filter isn't it more likely this would be the D800es?

With more megapixels just make it the D800sex
Viimeksi muokannut Matti_JH, Maalis 26, 2014 9 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

No, aika huhuasteella vielä. Mikä tuosta nyt tekisi halvemman kuin D800E? Mulle jäi epäselväksi, mitä tuossa on "vähemmän" kuin E-mallissa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:No, aika huhuasteella vielä. Mikä tuosta nyt tekisi halvemman kuin D800E? Mulle jäi epäselväksi, mitä tuossa on "vähemmän" kuin E-mallissa?
Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miksi E-mallia on myyty niin paljon kalliimmalla kuin tavallista D800:sta. Ihan samat valmistuskustannukset noilla on.

Uusi malli on vielä aika kaukana joten hinnoittelu lienee auki myös Nikonille itselleen.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

nomad kirjoitti:
mremonen kirjoitti:No, aika huhuasteella vielä. Mikä tuosta nyt tekisi halvemman kuin D800E? Mulle jäi epäselväksi, mitä tuossa on "vähemmän" kuin E-mallissa?
Toisaalta en ole koskaan ymmärtänyt miksi E-mallia on myyty niin paljon kalliimmalla kuin tavallista D800:sta. Ihan samat valmistuskustannukset noilla on.
Paitsi että ei ole, kun niitä tehdään huomattavasti vähemmän. Ja kyllähän paremmasta kuvanlaadusta pitää maksaa ;-)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Tuo mainittu "Improved software to suppress moiré" tarkoittanee vain JPEG-kuvaamista?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Siinä se nyt on nomadille D700 seuraaja. Srawilla 18Mp ff, 51 pojoo jne..
nomad

Hel_NiS kirjoitti:Siinä se nyt on nomadille D700 seuraaja. Srawilla 18Mp ff, 51 pojoo jne..
Sitäkin :-)
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Oliko käytettävästä kennosta mitään huhuja vielä? Miksei tämä ässä voisi olla vaikkapa D4s:n kennolla?
nomad

paaton kirjoitti:Oliko käytettävästä kennosta mitään huhuja vielä? Miksei tämä ässä voisi olla vaikkapa D4s:n kennolla?
Huhun mukaan kamera olisi kuitenkin 36mpx resolla.

Jos on toimiva sraw ja hyvät herkkyysominaisuudet niin tuohan olisi todellinen jokapaikan tykki.
paaton

nomad kirjoitti: Jos on toimiva sraw ja hyvät herkkyysominaisuudet niin tuohan olisi todellinen jokapaikan tykki.
Minulle tuo sraw olisi ainakin ihan turha. Kuvaa se ei pysty parantamaan millään tapaa, eli kuvaisin kuitenkin täydellä resolla.
nomad

paaton kirjoitti:
nomad kirjoitti: Jos on toimiva sraw ja hyvät herkkyysominaisuudet niin tuohan olisi todellinen jokapaikan tykki.
Minulle tuo sraw olisi ainakin ihan turha. Kuvaa se ei pysty parantamaan millään tapaa, eli kuvaisin kuitenkin täydellä resolla.
Itse räpsyttelisin varmaan harrastus- ja perhekuvia pienemmällä resoluutiolla. Mutta löytyyhän tuolle toki käyttöä vaikka jos joku lehtikuvaaja haluaa pienemmän rungon. Myös puskuri riittänee paremmin kun sraw on käytössä.

Olisi kerrankin sille qual-napille tarvetta :-)
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Eikä sillä uudella kameralla kuitenkaan saisi parempia kuvia ;)
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nomad

Avokid kirjoitti:Eikä sillä uudella kameralla kuitenkaan saisi parempia kuvia ;)
Sinulla on eksistentialistinen ongelma :-)
paaton

Avokid kirjoitti:Eikä sillä uudella kameralla kuitenkaan saisi parempia kuvia ;)
No meinasin korjata "teknistä laatua" :)

Aika pieniä alkaa nikonin parannukset olemaan, jos ne jäävät nytkin srawiin ja 3d-tarkennuksen muutoksiin.

df:n kennoinen kasisatanen kiinnostaisi paljon enemmän. Minusta tuo mahtuisi oikein hyvin nikonin sarjaan mukaan.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Mä en oikein 16Mpix D800:lle keksi muuta käyttöä kuin että se olisi pienempirunkoinen ja halvempi D4:n, ja ilman nopeaa sarjakuvausta se jäisi ostamatta. Sen 10fps kanssa olisi varsin kiinnostava värkki.

D800 @ 7fps olisi jo paljon parempi laitos, täydellä resolla. Peiliä voisi muutenkin hiukan optimoida, se tärähtää nyt aika tavalla verattuna muihin Nikoneihin. Erityisen haitallista juuri tässä rungossa.
nomad

jiihaa2 kirjoitti:Mä en oikein 16Mpix D800:lle keksi muuta käyttöä kuin että se olisi pienempirunkoinen ja halvempi D4:n, ja ilman nopeaa sarjakuvausta se jäisi ostamatta. Sen 10fps kanssa olisi varsin kiinnostava värkki.

D800 @ 7fps olisi jo paljon parempi laitos, täydellä resolla. Peiliä voisi muutenkin hiukan optimoida, se tärähtää nyt aika tavalla verattuna muihin Nikoneihin. Erityisen haitallista juuri tässä rungossa.
Uuden D800 version sraw ei tietenkään olisi laadultaan sama kuin D4. Mutta jotain tuommoisen kameran mahdollisuuksista kertoo se, että Df ilmeisesti menee kaupaksi pelkän kennonsa vuoksi. Ja vielä paremmin se 16mpx olisi myynyt jos D4:n kenno olisi istutettu D610 tai D800 kuoriin.

Olisi hauska tietää moniko kuvaaja nopeaa sarjakuvausta oikeasti tarvitsee. Itse käytän moista äärimmäisen harvoin. Sporttikameroitahan nämä eivät ole kumminkaan.

Lehtikuvaajiakin joskus katsoessa kiinnityy huomiota siihen kuin yhdet napsivat yksittäisiä kuvia toisten paukuttaessa järjetöntä sarjaa. Ei liene yllätys, että ekan sortin kuvaajat ottavat mielestäni parempia kuvia :-)
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

^ Nopealla sarjalla saa helpommin talteen juuri sen ideaalisen kuvan. Hitaalla se vaatii monta yritystä tai törkeän määrän kokemusta. Mulla taas ei ole tuota jälkimmäistä :)

Joissain tapauksissa on pieni määrä mahdollisuuksia saada se hyvä kuva. Vaikkapa miesten 50m perhosuintia - se on lyhyellä radalla se 1 hengitys altaanmitalla ja jollet siihen osu niin kuvaamatta jäi. Arkisempiakin esimerkkejä löytyy.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

nomad kirjoitti: Olisi hauska tietää moniko kuvaaja nopeaa sarjakuvausta oikeasti tarvitsee. Itse käytän moista äärimmäisen harvoin. Sporttikameroitahan nämä eivät ole kumminkaan.
Hep!
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Ehkä se nopea sarja jotain lisää antais mullakin jos se ois tarpeeksi nopea. Mutta noi omissa rungoissa olleet max. 5 fps luokkaa olevat ei vaan ole tuntuneet ikinä siltä että niitä käyttäen saisi sen oikean hetken talteen jostain nopeasta tilanteesta esim. tanssiesityksissä ja siksi yleensä jäänyt käyttämättä pl. ihan satunnaisia juttuja.

Voihan olla että 10+ fps ois ihan toista tässä suhteessa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Avokid kirjoitti:
nomad kirjoitti: Olisi hauska tietää moniko kuvaaja nopeaa sarjakuvausta oikeasti tarvitsee. Itse käytän moista äärimmäisen harvoin. Sporttikameroitahan nämä eivät ole kumminkaan.
Hep!
Täällä toinen. Aika harvoin käytössä, mutta silloin kun sitä tarvitsee, niin saisi olla sen min. 10fps ja kunnon bufferi.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Vastaa Viestiin