Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hel_NiS kirjoitti:Jos neljäsatku tulee niin käytettyjä D7100 odotellessa. ..
Samaa mietin itsekkin. Nythän tuota näyttää saavan uutena jo 900e, eli käytetty voisi olla aika passelin hintainen.
Olen muutaman D7100 myynti-ilmon tällä palstalla nähnytkin. Kamerahan on suoraan sanottuna sen verran halpa, että en usko sen laajasti korvautuvan huhutulla D400:lla. Kynnys tulee olemaan iso.
paaton kirjoitti:Eniten kiinnosti tämä huhun kohta.
An improved AF system is also rumored for the D400
Sama 51 pisteen järjestelmä onkin ollut Nikonilla kauan käytössä. Odotamme uudistuksia sekä normaalin vaihetarkennukseen että livevjuun tarkennukseen.
PS Suoraan sanottuna ihmettelen, että suuren reson D4x korvaisi D4:n. Tuo ei vaikuta uskottavalta - ellei samalla tule D4s.
Tärkeimmät ensin. Hurjimmissa huhuissa arvellaan nikonin julkaisevan D3300 mallin nyt vuoden alusta.
Niinno, mulla menee tuo tötterö noiden jatkuvien runkojulkaisuiden edelle. Hyvä croppirunko (ehkä D400) kiinnostaa j o s tuo kolmesatanen on tulossa myös piakkoin.
Kyllä sieltä joku urheilurunko tulee olympialaisia varten, mutta vaikea sanoa mikä. Nikonrumors ei ole tuosta vielä kirjoittanut mitään, joten vähän vaikea uskoa, että mikään olisi vielä varmaa. D4:n saatavuusvaikeudet voivat johtua juurikin vain olympialaisista, johon runkoa menee pilvin pimein.
TC14 voi ihan hyvin tulla samassa rytäkässä. Sen uusimisesta on huhuttu jo vuosia, mutta samalla olisi hyvä julkaista se 300/4 VR..
Itselleni ei mitään kiinnostavaa, mutta kommenteista oli poimittava tämä:
"with the d5300 smoking the d7100 in every aspect other than handling. The potential for a D400 looks good."
:-)
Ilmeisesti kaveri ei osaa arvostaa etsintä tai tarkennusta. Ergonomia oli sentään mainittu ;-)
Puolisen vuotta D7100:lla kuvanneena olen aika varma, että en vaihda runkoa vaikka D400 putkahtaisikin pihalle. Aikaa se vei, mutta kyllä tuohon kolmesatkua heikompaan ergonomiaan on jo tottunut ISO-napin typerää sijoittelua lukuunottamatta.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
"with the d5300 smoking the d7100 in every aspect other than handling. The potential for a D400 looks good."
Ilmeisesti kaveri ei osaa arvostaa etsintä tai tarkennusta. Ergonomia oli sentään mainittu ;-)
Puolisen vuotta D7100:lla kuvanneena olen aika varma, että en vaihda runkoa vaikka D400 putkahtaisikin pihalle. Aikaa se vei, mutta kyllä tuohon kolmesatkua heikompaan ergonomiaan on jo tottunut ISO-napin typerää sijoittelua lukuunottamatta.
Sen verran suuri merkitys joillain asioilla on, että mm. allekirjoittaneelle jo pelkästään tuollainen seikka kuin noinkin typerä ISO-painikkeen sijoittaminen ergonometrisesti siten, että sen käyttäminen "lennosta" oli yhtä tuskaa (tottunut D300:lla actioneitakin kuvaamaan täysmanuaalilla), joten runko tuntui liian epäergonometriselta.
Niillä pienilläkin asioilla on joskus yllättävän iso merkitys....
Avokid kirjoitti:Melkein olen jo sormi tilausnapilla tuon 35/1.8:n kohdalla..
Mikä taivas se nyt on? Ehkä jos haluat korvata saman valovoiman 28 millisen ja 50 millisen yhdellä objektiivilla?
Sitikin hyvä, että on vaihtoehtoja. Onhan 35mm klassikkopolttoväli.
Kolmevitonen on ihan toinen lasi, mitä 28. Ja 50millisen kanssa sillä ei olle mitään tekemistä. Jännä tosiaan nähdä tuo hinta. Veikkaan edelleenkin 399e
Sen verran suuri merkitys joillain asioilla on, että mm. allekirjoittaneelle jo pelkästään tuollainen seikka kuin noinkin typerä ISO-painikkeen sijoittaminen ergonometrisesti siten, että sen käyttäminen "lennosta" oli yhtä tuskaa (tottunut D300:lla actioneitakin kuvaamaan täysmanuaalilla), joten runko tuntui liian epäergonometriselta.
Niillä pienilläkin asioilla on joskus yllättävän iso merkitys....
Itse en taas paljon maisemia kummempaa kuvaa täysmanuaalilla. Joko M + Auto-ISO tai A käytössä. Joskus sisätiloissa urheilua kuvaillessa täysmanuaali käytössä, mutta silloin harvemmin tarvitsee herkkyyttä nopeasti säädellä. Mutta kyllähän tuo ketuttaa, että ISO-nappi on hankalimmassa mahdollisessa paikassa ja sen loogisella paikalla on turhaakin turhempi videonappi jota ei voi edes ohjelmoida.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Avokid kirjoitti:Melkein olen jo sormi tilausnapilla tuon 35/1.8:n kohdalla..
Mikä taivas se nyt on? Ehkä jos haluat korvata saman valovoiman 28 millisen ja 50 millisen yhdellä objektiivilla?
Sitikin hyvä, että on vaihtoehtoja. Onhan 35mm klassikkopolttoväli.
Kolmevitonen on ihan toinen lasi, mitä 28. Ja 50millisen kanssa sillä ei olle mitään tekemistä. Jännä tosiaan nähdä tuo hinta. Veikkaan edelleenkin 399e
Minulla on 20mm, 28mm, 35mm ja 50mm. Ja normizoom jne ;-)
Tietenkin jokainen milli vaikuttaa kuvakulmaan, mutta kiinteiden kanssa täytyy ottaa järki käteen. Jos sinulla on esim 28mm ja 50mm, niin et sinä silloin oikeasti tarvitse 35 millistä. Tai jos polttovälin kanssa on noin nuukaa, niin olisi ehkä alkujaankin pitänyt kuvata sillä normizoomilla.
Mutta jos 35mm/1.8 on hyvä (kuten varmaan on), ja jos se maksaa aluksi 399e, niin kyllähän tuo houkuttaa viimeistään siinä vaiheessa kun 349e tarjouksia alkaa tulla vastaan. Hinta/laatu suhde on väistämättä aika hyvä jos vertaa f/1.4 valovoimaisiin ja painoakin on paljon vähemmän.