Nikonin julkistukset
-
Olen omistanut Nikoneista mallit D80, D90, D200, D300 ja nyt menossa D7000 (ykkösrunkona 5D Mark II) ja syy, miksi Canon on ykkösrunkona, johtuu D300:n vanhentuneesta teknologiasta, elikäs lähinnä tuo ISO-kestävyys ei täytä enää tarpeitani.
Jos Nikonilta löytyisi hintapoliittisesti runko, jonka käyttöergonometria olisi D300:n luokkaa, niin luopuisin Canonista, vaan kun näin ei ole.
D700 on kyllä muutoin tällainen, mutta kuvateknisesti ei täysin täytä vaateitani.
D800 olisi riittävä runko itselleni, vaan tuo Nikonin hinnoittelu hirvittää (5D Mark II:n olen ostanut käytettynä edullisesti)
D7000 on käyttöergonometrialtaa onneton raakile, verrattuna D300:een, joka oli miehen käteen juuri passeli tuote.
Uskon että D7000 on toisille passeli tuote, vaan kun itselläni kädet suht´isot ja muutoinkin kun tottunut hyvään, niin....
Olen täysin samaa mieltä muutamien muiden kanssa, että Nikon jättää aukon valikoimiinsa, kun ei ole tehnyt D300:lle kunnollista seuraajaa ja en täysin ymmärrä, miksi noita minikokoisia D3000/D5000 sarjalaisia tungetaan pilvin pimein markkinoille, tai niin no, onhan tuollaisissa markkinarakoa vielä, kunnes peilittömät alkavat niitäkin syömään, kuten suuntaus näyttää olevan...
Jos Nikonilta löytyisi hintapoliittisesti runko, jonka käyttöergonometria olisi D300:n luokkaa, niin luopuisin Canonista, vaan kun näin ei ole.
D700 on kyllä muutoin tällainen, mutta kuvateknisesti ei täysin täytä vaateitani.
D800 olisi riittävä runko itselleni, vaan tuo Nikonin hinnoittelu hirvittää (5D Mark II:n olen ostanut käytettynä edullisesti)
D7000 on käyttöergonometrialtaa onneton raakile, verrattuna D300:een, joka oli miehen käteen juuri passeli tuote.
Uskon että D7000 on toisille passeli tuote, vaan kun itselläni kädet suht´isot ja muutoinkin kun tottunut hyvään, niin....
Olen täysin samaa mieltä muutamien muiden kanssa, että Nikon jättää aukon valikoimiinsa, kun ei ole tehnyt D300:lle kunnollista seuraajaa ja en täysin ymmärrä, miksi noita minikokoisia D3000/D5000 sarjalaisia tungetaan pilvin pimein markkinoille, tai niin no, onhan tuollaisissa markkinarakoa vielä, kunnes peilittömät alkavat niitäkin syömään, kuten suuntaus näyttää olevan...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Tämä tuotemalliston sorvaaminen taitaa olla nykypäivänä aika haastavaa. Teknisesti järkevä kattaus ei ole sitä välttämättä kaupallisesti, ja päinvastoin.habannaama kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä muutamien muiden kanssa, että Nikon jättää aukon valikoimiinsa...
Laskin pikaisesti Nikon sivuilta 16 eri runkoa, ja noita 3000 ja 5000 sarjan malleja niistä oli viisi kipaletta. En kyllä tiedä kuinka ne toisitaan eroavat, tai kuinka niiden kuviteltu ostaja toisistaan eroaa.
Mutta jos unohtaa kaupalliset vaatimukset ja keskittyy vain teknisiin ominaisuuksiin, niin kuinka monta SLR runkoa riittäisi? Montako DX ja montako FX kennolla? Riittääkö kolme DX-mallia, yksi 300-400 € malli aloittelijoille, sitten yksi noin 1 000 € malli harrastajalle (minulle :) ja sitten se kaivattu "D400".
Entäs FX mallisto, riittäkö siellä kolme mallia? Esim D600 / D800 ja D4 tyyppiset kamerat?
Näihän se oli puhelimissakin taannoin. Nokialla oli varmaan 30-40 symbian mallia ja sitten tuli iPhone. Eikä kukaan valittanut että Applen mallisto oli liian suppea.
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Varmaankin tuollaiset 3 DX ja 2 FX olisivat tarpeeksi oikein suunniteltuina.Ohiampuja kirjoitti:Mutta jos unohtaa kaupalliset vaatimukset ja keskittyy vain teknisiin ominaisuuksiin, niin kuinka monta SLR runkoa riittäisi? Montako DX ja montako FX kennolla? Riittääkö kolme DX-mallia, yksi 300-400 € malli aloittelijoille, sitten yksi noin 1 000 € malli harrastajalle (minulle :) ja sitten se kaivattu "D400".
Olisikohan ollut kyse uutuuden viehätyksestä, mutta nykyään iPhone puhelimen markkinaosuus vaan jatkaa laskuaan.Ohiampuja kirjoitti:Näihän se oli puhelimissakin taannoin. Nokialla oli varmaan 30-40 symbian mallia ja sitten tuli iPhone. Eikä kukaan valittanut että Applen mallisto oli liian suppea.
Viimeksi muokannut määvaan, Joulu 20, 2013 15 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Nikonilla on periaatteessa 3 dx ja 3 fx runkoa. Käytännössä tilanne on vaan monimutkaisempi.Ohiampuja kirjoitti:Tämä tuotemalliston sorvaaminen taitaa olla nykypäivänä aika haastavaa. Teknisesti järkevä kattaus ei ole sitä välttämättä kaupallisesti, ja päinvastoin.habannaama kirjoitti:Olen täysin samaa mieltä muutamien muiden kanssa, että Nikon jättää aukon valikoimiinsa...
Laskin pikaisesti Nikon sivuilta 16 eri runkoa, ja noita 3000 ja 5000 sarjan malleja niistä oli viisi kipaletta. En kyllä tiedä kuinka ne toisitaan eroavat, tai kuinka niiden kuviteltu ostaja toisistaan eroaa.
Mutta jos unohtaa kaupalliset vaatimukset ja keskittyy vain teknisiin ominaisuuksiin, niin kuinka monta SLR runkoa riittäisi? Montako DX ja montako FX kennolla? Riittääkö kolme DX-mallia, yksi 300-400 € malli aloittelijoille, sitten yksi noin 1 000 € malli harrastajalle (minulle :) ja sitten se kaivattu "D400".
Entäs FX mallisto, riittäkö siellä kolme mallia? Esim D600 / D800 ja D4 tyyppiset kamerat?
Näihän se oli puhelimissakin taannoin. Nokialla oli varmaan 30-40 symbian mallia ja sitten tuli iPhone. Eikä kukaan valittanut että Applen mallisto oli liian suppea.
Dx-puolella sekavuutta tuo se kun vanhoja malleja on niin paljon yhä myynnissä. Myös antiikkia olevat D90 ja D300s. Fx:ssä sensijaan D600/610 ovat yhä päällekkäin ja D800:sta on myös E-versio. Lisäksi uutena tulokkaana kaiken ulkopuolisena erikoistapauksena on Df. Ja varmaan D4x on myös joskus tulossa.
Markkinat määräävät tarvitaanko myös D400. Jos Canon julkaisee uuden version 7D:stä, niin ehkäpä Nikon seuraa perässä. Toisaalta kummatkin firmat varmaan hiljaa toivovat, ettei tuommosta tapahtuisi.
Viimeksi muokannut nomad, Joulu 20, 2013 15 : 55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viesti:
Canonien hinnoista en tiedä mitään, mutta eikö D800 ollut heti myyntiin tultuaan niin suosittu, että sitä piti odotella pahimmillaan kuukausia, juuri suhteellisen kohtuullisen hinnoittelunsa takia? Ja Canon taas oli se kallis vaihtoehto luokassaan silloin. Enkä tarkoita että olisin itse sitä aikoinaan D300:n omistajana mieltänyt D800:sta halvaksi, mutta jotenkin järkevästi hinnoitelluksi kuitenkin kun sellaisen ostin.habannaama kirjoitti:D800 olisi riittävä runko itselleni, vaan tuo Nikonin hinnoittelu hirvittää (5D Mark II:n olen ostanut käytettynä edullisesti)
Samsung on nyt ottamassa Nokian paikkaa laajan puhelinmalliston tarjoajana.Ohiampuja kirjoitti:Näihän se oli puhelimissakin taannoin. Nokialla oli varmaan 30-40 symbian mallia ja sitten tuli iPhone. Eikä kukaan valittanut että Applen mallisto oli liian suppea.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
-
Jos nelisatanen on oikeasti tulossa, niin olipa taas nikonilta hyvin suunniteltu julkaisu. Ensin myydään d7100, joka on jätetty sen verran vajaaksi että d400 on ihan pakko ostos. Toisinpäin d7100 olisi myynyt takuulla vähemmän. Nyt saadaan myytyä spegeille kaksi runkoa...OskuK kirjoitti:Hmm, jos ne D7000:t saa jonnekin dumpattua?habannaama kirjoitti:...aiheuttaen (ainakin D400) ostoryntäyksen...
-
-
- Viesti:
Mä nyt en vielä soittais motokuskille. Odotellaan hetki. Toisaalta lähestyvät olumppialaiset yleensä on olleet Nikonille joku julkaisuhetki, mut et 400 ölymppialaisiin?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
Minä vähän luulen, että tulee D4S varsinkin jos tuo NikonRumorsissa mainittu D4:n myynnin lopettaminen pitää paikkansa. Ajatuksessa että D4 korvattaisiin D4x:llä ennen Olympialasia ei ole oikeastaan mitään järkeä. Voi tietysti tulla molemmat.paaton kirjoitti:d4x sieltä vaan tulee.mremonen kirjoitti:Mä nyt en vielä soittais motokuskille. Odotellaan hetki. Toisaalta lähestyvät olumppialaiset yleensä on olleet Nikonille joku julkaisuhetki, mut et 400 ölymppialaisiin?
-
- Viesti:
Siis täällä odotellaan D4x:ää ja/tai D400:ää ja jätkä toivoo tc14:ää... Hei pliis... :Drtfm kirjoitti:Pienessä toivossa edelleen odottelen että tulisi uusi tc14.
Joo, jos ölympialaisiin tulee, niin tuskin on D400. Mutta tuskin ne TC14 julkaisua varten mitään kovin suurta lehdistötilaisuutta järjestää. Se voisi tulla CES:issä nyt 7.1.2014, siellä kun julkaistaneen muutakin optiikkaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
-
-
Epäilen että käytettyjen d7100 hyvitys tai suoramyynti hinnat on niin alhaiset että vaihdokkeja ei tule paljoa vaan nuo jää vararungoiksi laukkuun.
Itselle d4x tai d400 on tuskin mitenkään erityisen kiinnostava upgrade...tai no katsotaan sitten kun noita on kaupan hyllyssä tarjolla ja hypisteltävänä. Sama summa käytettynä vaikkapa lentolippuun Islantiin tai mökkiin Varanginvuonolla antaa enemmän kuin kultaisen pahvilaatikon avaaminen ;-)
Itselle d4x tai d400 on tuskin mitenkään erityisen kiinnostava upgrade...tai no katsotaan sitten kun noita on kaupan hyllyssä tarjolla ja hypisteltävänä. Sama summa käytettynä vaikkapa lentolippuun Islantiin tai mökkiin Varanginvuonolla antaa enemmän kuin kultaisen pahvilaatikon avaaminen ;-)
-