Vaikka xtransu häipyisikin, niin valinta olisi silti selvä, nimittäin Capture One.Maffer kirjoitti:...Joten, olisi kaikkien etu että xtrans katoaisi mahdollisimman pian eikä tarvisi sen takia softaa valita.
Fuji X-T3
-
Re: Fuji X-T3
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Jep, mut kohta voi tulla Glönks joka on taas parempi kaikessa paitsi xtransissa.
-
Öööö... ?Maffer kirjoitti:Jep, mut kohta voi tulla Glönks joka on taas parempi kaikessa paitsi xtransissa.
-
- Viesti:
Eli joku random niminen puskista revitty uutuus. Näitä pullahtelee kuin sieniä sateella.
-
Onnekseni en kuulu niihin keillä tarve päivittää uutuuksiin jatkuvalla syötöllä, kun vanhemmallakin kalustolla onnistuu ;)Maffer kirjoitti:Eli joku random niminen puskista revitty uutuus. Näitä pullahtelee kuin sieniä sateella.
-
- Viesti:
Nyt olikin kyse RAWin käpistelysoftasta joka on mullistavan hyvä mutta korkkaa xtrans-kuviin. Kyllä sinäkin sitä kiroat.
-
Onneksi hommasin ensin C1:n ja sitten vasta vaihdoin Fujiin joku vuosi sitten. Meni kerrankin kivuttomasti. Osin kyllä sattuma, sillä Lightroomia en saanut millään toimimaan koneessani. Onneksi kerrankin näin.habannaama kirjoitti:Vaikka xtransu häipyisikin, niin valinta olisi silti selvä, nimittäin Capture One.Maffer kirjoitti:...Joten, olisi kaikkien etu että xtrans katoaisi mahdollisimman pian eikä tarvisi sen takia softaa valita.
-
Nyt on yhdet dokkarihäät ja muutamat potretit + omaksi iloksi maisemakuvia yms. kuvailtu XT3:lla. Hyvin on homma toiminut ja olen saanut rungon asetukset räätälöityä mieleisiksini.
Sellaisen muutoksen päädyin lopulta tekemään, että kun tähän asti olen kuvannut Back Button Focuksella ja samaa tein XT3:lla aluksi myös, mutta vaihdoin takaisin Shutter napille tarkennuksen koska FN napit oli omaan makuun liian tunnottomat. Mulla oli usein vaikeuksia saada sormituntuma, jos katse oli etsimessä. Etenkin pystykahvan FN napin kanssa.
Lightroomia olen editoinnissa käyttänyt ja en nyt kyllä yöuniani kuvanlaadun suhteen ole menettänyt. Itseasiassa jälki on loistavaa. Sharpness säätimet reagoi kyllä erilailla XT3:n RAF tiedostoon, mutta tässä on omat säätöni, joiden tuntumassa kun pysyy niin jälki on terävää, eikä ”matoefektiä” ole ilmennyt:
Amount 90
Radius 0.5
Detail 0
Masking 60-90 välillä
XT3:n RAF tiedostot on lähtökohtaisesti jo terävempiä, mitä muilla valmistajilla. Jos vedätte Amount ja Detail asetukset lähes tappiin, niin saatte matoja näkyviin samalla tavalla vaikka Canonin tai Sonyn tiedostoissa. Eli yliterävöitetään kuva. Tämä matoefekti tulee (omasta mielestäni) siksi helpommin eteen RAF:n kanssa, koske ne eivät tarvitse jälkikäsittelyssä yhtä paljon terävöintiä, mitä LR default asetukset antaa.
Sellaisen muutoksen päädyin lopulta tekemään, että kun tähän asti olen kuvannut Back Button Focuksella ja samaa tein XT3:lla aluksi myös, mutta vaihdoin takaisin Shutter napille tarkennuksen koska FN napit oli omaan makuun liian tunnottomat. Mulla oli usein vaikeuksia saada sormituntuma, jos katse oli etsimessä. Etenkin pystykahvan FN napin kanssa.
Lightroomia olen editoinnissa käyttänyt ja en nyt kyllä yöuniani kuvanlaadun suhteen ole menettänyt. Itseasiassa jälki on loistavaa. Sharpness säätimet reagoi kyllä erilailla XT3:n RAF tiedostoon, mutta tässä on omat säätöni, joiden tuntumassa kun pysyy niin jälki on terävää, eikä ”matoefektiä” ole ilmennyt:
Amount 90
Radius 0.5
Detail 0
Masking 60-90 välillä
XT3:n RAF tiedostot on lähtökohtaisesti jo terävempiä, mitä muilla valmistajilla. Jos vedätte Amount ja Detail asetukset lähes tappiin, niin saatte matoja näkyviin samalla tavalla vaikka Canonin tai Sonyn tiedostoissa. Eli yliterävöitetään kuva. Tämä matoefekti tulee (omasta mielestäni) siksi helpommin eteen RAF:n kanssa, koske ne eivät tarvitse jälkikäsittelyssä yhtä paljon terävöintiä, mitä LR default asetukset antaa.
-
Ihan jo ilman terävöitystäkin kun menet ja suurennat kuvia laadukkaalla isolla näytöllä, näkyy melko selkeästikin, kuinka LR suttaa Fujin kuvia vs Capture One.
Mm. microkontrastista ei LR:n kohdalla voi samana päivänäkään puhua vs Capture One ja kun tarkastellaan ihon sävyjä, LR tekee oletuksena oudon "sinertävää" lopputulosta.
Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
Mm. microkontrastista ei LR:n kohdalla voi samana päivänäkään puhua vs Capture One ja kun tarkastellaan ihon sävyjä, LR tekee oletuksena oudon "sinertävää" lopputulosta.
Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
-
Oon itseasiassa nähnyt noita joissain XT3:n kuvissa. Mistä saisi helpoiten tilattua?habannaama kirjoitti: Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
-
- Viesti:
Amatsonista saa muutamalla eurolla jo monta. 3D-tulostimella sellaisen kuin oikeasti tarttee.
-
Mulla on noita juuri 2 kpl tulossa, toisen saa samaan hintaan mitä siitä maksankin.k@ke kirjoitti:Oon itseasiassa nähnyt noita joissain XT3:n kuvissa. Mistä saisi helpoiten tilattua?habannaama kirjoitti: Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
https://www.ebay.com/itm/Pro-Quality-Sh ... 2749.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Laukaisijan pehmennin ajaa myös saman asian. Kannatta ostaa sellainen, jossa tulee mukana kuminen o-rengas. Ei ole herkkä tippumaan.habannaama kirjoitti: Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
Kapa
-
Mulla hävinnyt pari siitä o-renkaasta huolimatta, nyt on kiinni pikaliimalla, enää ei häviä.Kapama kirjoitti:Laukaisijan pehmennin ajaa myös saman asian. Kannatta ostaa sellainen, jossa tulee mukana kuminen o-rengas. Ei ole herkkä tippumaan.habannaama kirjoitti: Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
Kapa
-
Otsikon kamerasta hyvä juttu viimeisimmässä (6/2020) Tähdet ja avaruus -lehdessä. Asiaa käsitellään maisematähtikuvauksen kannalta.
-
Puhutaanko tässä nyt kuitenkin samasta asiasta? Kameran nappiin ruuvattavasta "lisä"napista.Kapama kirjoitti:Laukaisijan pehmennin ajaa myös saman asian. Kannatta ostaa sellainen, jossa tulee mukana kuminen o-rengas. Ei ole herkkä tippumaan.habannaama kirjoitti: Kannattaa muuten hankkia siihen laukaisimeen soft release button, parantaa kummasti laukaisintuntumaa.
Kapa
-
Kyllä.Suomeksi se ei vaan ole mikään softriliisputtonpöttön.
Kapa
Kapa
-
Sinällään vaikka itsekin Suomen kieltä rakastan, niin pitänee todeta että kaikkialta se löytyy termillä "soft release button", joten eiköhän se ole tässä asiayhteydessä melko relevanttia käyttää sitä termiä.Kapama kirjoitti:Kyllä.Suomeksi se ei vaan ole mikään softriliisputtonpöttön.
Kapa
-
- Viesti:
Tosta termivääntämisestä tulee mieleen parin vuoden takainen Magic Laterna -setti. Kyllä tästäkin nyt luuris vain pukkaa :O
-
Mukava pikku pommi x-s10 julkasun lopussa tuli, kun ilmoittivat 28 päivä lokakuuta x-t3 uusi firmis 4.0 ja voi sanoa kylläpä kelpaa. https://www.fujirumors.com/fujifilm-to- ... film-x-t3/" onclick="window.open(this.href);return false;