canon 30d

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ruubert

Viesti Kirjoittaja ruubert »

MJoK kirjoitti:[Likimain offtopikkia] Juuri kyseiseen runkoonon harkinnassa juurikin Tokina 12-24 millinen kakkula. Mahtasko keltään löytyä täyskokosta kuvatusta. Rungolla nyt ei niin liene väliä vaikka olisikin 20D tai 350D tai joku muu. Pbasesta toki löytyy postimerkkejä mutta ei täyskokoisia...
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses ... /index.htm
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
puuma

Viesti Kirjoittaja puuma »

(jaha, ei ilmestynyt viesti vaikka kirjoitin kymmenen minuuttia sitten... noh, uusi yritys....)

30D:ssä on yksi pieni, mutta todella rasittava ominaisuus (sama on kait 10D ja 20D rungoissakin) johon en ole törmännyt muilla rungoilla...eli filmi 1-sarjan EOS:illa, Nikon F5:llä jne. Eli;

-Kun kääntää kameran pystykuviin niin kamerahihna valahtaa suoraan etsimen eteen. Huonosti sijoitetut nuo hihnankiinnityspaikat, nääs. En ole tehnyt asiasta tieteellistä tutkimusta, vaan ihan todennyt käytännössä tuon asian -- tänäänkin pääsi parit vittusaatanat suusta kun tiukassa tilanteessa etsin meni pimeksi hihnan valahdettua eteen...
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

puuma kirjoitti:tänäänkin pääsi parit vittusaatanat suusta kun tiukassa tilanteessa etsin meni pimeksi hihnan valahdettua eteen...
:) Juu sama on itselläkin joskus käynyt... Sitä oppii sitten laittamaan aina niskan taakse sen hihnan. ;)
Hymypoika

Viesti Kirjoittaja Hymypoika »

Muistaakos kukaan ulkoa mitä tultee myyntipaketin mukana tarkalleen kun tämä setin ostaa? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5484
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Hymypoika kirjoitti:Muistaakos kukaan ulkoa mitä tultee myyntipaketin mukana tarkalleen kun tämä setin ostaa? http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=5484
Dpreviewn sivuilta:
  • The EOS 30D body only is supplied as:

Canon EOS 30D Digital SLR body
    Eyecup Eb
    BP-511A Lithium-Ion battery pack
    CB-5L Battery charger
    Neck strap
    USB Cable
    Video Cable
    CD-ROMs
    Canon EOS Solution Disk 12
    EOS Utility
    ZoomBrowser EX
    Remote Capture
    Digital Photo Professional 2.1
    Manuals / Reg. card
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

arn kirjoitti:
puuma kirjoitti:tänäänkin pääsi parit vittusaatanat suusta kun tiukassa tilanteessa etsin meni pimeksi hihnan valahdettua eteen...
:) Juu sama on itselläkin joskus käynyt... Sitä oppii sitten laittamaan aina niskan taakse sen hihnan. ;)
Ei auta, vaikka hihna olis niskan takanakin:(

Pitäis rustata pikalukot jotta studiossa vois poistaa koko hihnahässäkän.
puuma

Hannu KH kirjoitti:
arn kirjoitti:
Ei auta, vaikka hihna olis niskan takanakin:(

Pitäis rustata pikalukot jotta studiossa vois poistaa koko hihnahässäkän.
Juu, kyllä se mullakin hihna on aina ihan niskan takana... :P
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

Hannu KH kirjoitti:Pitäis rustata pikalukot jotta studiossa vois poistaa koko hihnahässäkän.
Oon itseasiassa itse koittanut kysellä pikalukollista hihnakiinnitystä... :) Ei oo vaan löytyny. Op/Techillä on pikakiinnityksellinen hihna, mutta ei kuulemma sovi 20/30D kameroihin. Tällaisia: http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=358

Ps. Puuma: nyt kun mietin, niin eipäs se kyl autakaan se niskan takana pitäminen... Kun asiaa oikein mietin, niin huomasin, että olen kehittänyt tietynlaisen peukalo-ranneliikkeen jolla aina pyyhkäisen hihnan silmän edestä kun käännän kameran pystyasentoon.... :D Noita asioita ei vaan ajattele, kun ne tapahtuu niin automaationa. Että kyllä se vois paremmassakin paikassa se hihnan kiinnitys olla.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

arn kirjoitti: Oon itseasiassa itse koittanut kysellä pikalukollista hihnakiinnitystä... :) Ei oo vaan löytyny. Op/Techillä on pikakiinnityksellinen hihna, mutta ei kuulemma sovi 20/30D kameroihin. Tällaisia: http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=358

Ps. Puuma: nyt kun mietin, niin eipäs se kyl autakaan se niskan takana pitäminen... Kun asiaa oikein mietin, niin huomasin, että olen kehittänyt tietynlaisen peukalo-ranneliikkeen jolla aina pyyhkäisen hihnan silmän edestä kun käännän kameran pystyasentoon.... :D Noita asioita ei vaan ajattele, kun ne tapahtuu niin automaationa. Että kyllä se vois paremmassakin paikassa se hihnan kiinnitys olla.
Tossa linkissä olevassa hihnassa kameraan jää pätkät, jotka haittaavat nekin kuvaamista.

Jostain luin että pikasuutarilta saattais löytyä sopivia pikalukkoja hihnanpäihin, ei vain oo muistanut käydä kyselemässä, kun oon myös oppinut jonkinmoisen vaistomaisen Canon-peukalo-pyöräytyksen;)
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

arn kirjoitti:Op/Techillä on pikakiinnityksellinen hihna, mutta ei kuulemma sovi 20/30D kameroihin.
Sopii tai ei sovi, mutta kyllä mulla on 20D:ssä Op/Techin pikalukollinen hihna ;).
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

tareone kirjoitti:
arn kirjoitti:Op/Techillä on pikakiinnityksellinen hihna, mutta ei kuulemma sovi 20/30D kameroihin.
Sopii tai ei sovi, mutta kyllä mulla on 20D:ssä Op/Techin pikalukollinen hihna ;).
Jaahas? Hyvinkö on toiminu? Onkos se tuolla Maitolaiturin linkissä tuo malli #1? On mullakin tuo malli, jossa ne "nysät" jää kameraan kiinni (malli #4), mutta kun haluaisin sellaisen, jossa saa hihnan kokonaan pois, nysineen päivineen.
Hannu KH kirjoitti:Tossa linkissä olevassa hihnassa kameraan jää pätkät, jotka haittaavat nekin kuvaamista.

Jostain luin että pikasuutarilta saattais löytyä sopivia pikalukkoja hihnanpäihin, ei vain oo muistanut käydä kyselemässä, kun oon myös oppinut jonkinmoisen vaistomaisen Canon-peukalo-pyöräytyksen;)
:) Joo, niinkuin tuossa edellä kävi ilmi, mulla on tuo malli #4, #1:stä koitin kysellä 20deehen, mutta sanottiin ettei oikein sovi.
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

Seuraavaksi ajattelin kokeilla Op/tech systeemissä seuraavaa järjestelyä päästäkseni eroon kamerassa roikkuvista hihnoista.
-kameraan avainrenkaasta tai vastaava silmukka
-Op/techilta pikalukollinen kiinnike numero 1
http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=358

Tämän lukon saa nopeasti kiinni ja irti kamerassa olevasta silmukasta.
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
arn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

kohan kirjoitti:Seuraavaksi ajattelin kokeilla Op/tech systeemissä seuraavaa järjestelyä päästäkseni eroon kamerassa roikkuvista hihnoista.
-kameraan avainrenkaasta tai vastaava silmukka
-Op/techilta pikalukollinen kiinnike numero 1
http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=358

Tämän lukon saa nopeasti kiinni ja irti kamerassa olevasta silmukasta.
Aivan.... kas kun olin hidas tajuamaan tuon! Itse kun olen aiemmin käyttänyt nippusiteen pätkiä kamerassa hihnan kiinnittämiseen (ainakin kolisevat ja naarmivat vähemmän).
kohan

Viesti Kirjoittaja kohan »

arn kirjoitti:Aivan.... kas kun olin hidas tajuamaan tuon! Itse kun olen aiemmin käyttänyt nippusiteen pätkiä kamerassa hihnan kiinnittämiseen (ainakin kolisevat ja naarmivat vähemmän).
Tämähän passeli idea näinkin.:)
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
puuma

arn kirjoitti: Kun asiaa oikein mietin, niin huomasin, että olen kehittänyt tietynlaisen peukalo-ranneliikkeen jolla aina pyyhkäisen hihnan silmän edestä kun käännän kameran pystyasentoon.... :D Noita asioita ei vaan ajattele, kun ne tapahtuu niin automaationa.
Se ajaa tuo pakottava halu uskoa siihen, että Canon olisi parempi kuin Nikon, tuollaiseen alitajuiseen canonin vikojen hyväksymiseen...kun mieli kätevästi ohittaa viat niin canon tuntuukin yhtäkkiä todella hyvältä kameralta (vaikka nikon onkin oikeasti parempi) ;)
harrin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja harrin »

tareone kirjoitti:
Ja minulla 30D:ssä. Siirsin sen 10D:stä, ja enpä tullut edes ajatelleeksi ettei se kävisi uuteen runkoon. Tällainen:
http://www.maitolaituri.tv/product_info ... cts_id=213
kt8428

Viesti Kirjoittaja kt8428 »

Kumpikos näistä (PRO STRAP / PRO LOOP STRAP) sitten käy paremmin 30D:hen?
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

Mulla on Pro Loop Strap ja sehän käy kameraan kuin kameraan. On huomattavasti mukavampi kanniskella kameraa raskaan objektiivin kanssa Op/Techilla, kuin alkuperäisellä hihnalla.
Eksukka

Viesti Kirjoittaja Eksukka »

Itse lueskelin tätä hihnakeskustelua suurella hämmästyksellä. Olen kuvannut Canonin rungoilla yli kymmenen vuotta eikä hihna ole koskaan ollut tiellä. Ihmettelin suuresti että missä vika ja kuinka ihmeessä ihmiset saavat hihnan linssin eteen.

Kunnes sitten eilen huvikseni testasin kaverin Canonia ja kas, hihna valahti heti linssin eteen ja teki sen melkein joka kerta. Olin hämmästynyt kun omaa hihnaani en saanut linssin eteen kuin väkisin yrittämällä. Tarkempi tarkastelu sitten osoitti että meillä oli hihnat eri päin. Siis teksti hihnassa kulki eri suuntaan. Eli jos minun kamerani on pöydällä, lähtee hihna kannakkeista ikään kuin suoraan ylöspäin ja kääntyy sitten kameran taakse ja alas. Kaverilla lähti hihna suoraan alaspäin ja siten tuli siis aina linssin eteen.

Ongelma ei tietysti voi olla kaikilla näin yksinkertainen, mutta kun käänsin hihnan kaverin kamerassa toisinpäin, ei se enää tullut linssin eteen. Ehkä tämä auttaisi edes jollekin?
Hymypoika

Viesti Kirjoittaja Hymypoika »

Mitä luulette. Pärjääkö UK mallisella manuskalla dikijärkkäkikuvausta vasta aloitteleva? Lontoo sujuu hyvin.

Vai pitäisikös sijoittaa ja ostaa suomi-ohjeet jotta pää ei turhaan kipeydy ammattisanastosta ja asoista joista ei tajua mitään ellei ole alan ammattilainen?

Eli onko asetukset ja muut säädöt niin vaativia? Valikoissahan on kuitenkin suomi.
Vastaa Viestiin