Kun Nikon/Pentax mies Canon 60D kameran osti....

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mauri

Viesti Kirjoittaja mauri »

PekkaSav kirjoitti:
mauri kirjoitti:Olipa miten oli valokuva muodostuu siitä valosta...
Aina sitä valoa vain ei ole paljoa tarjolla ja silloin tuo 'hömppä' kuten ff-kenno pääsee oikeuksiinsa.
...ja siitä se kuva kuva syntynee...olipa välineet mitä tahansa..
Niin. Syntyyhän sieltä aina jotain. Välineistä riippukin sitten mitä. Noin niinku laadullisesti. Eikö se pentax kannattaisi viskata nurkkaan, kun puhelimistakin löytyy kamera? Niidenkin kennolle saa valoa.
Heh!
Toksia mielenkiinnosta.
Puhelimesta todellakin useimmilla löytyy kamera...mitähän yhteistä tekemistä on puhelimen kameralla ja järkkärillä...ei mitään...
puhelimella elvistellään ja kameralla kuvataan?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

mauri kirjoitti:Heh!
Toksia mielenkiinnosta.
Puhelimesta todellakin useimmilla löytyy kamera...mitähän yhteistä tekemistä on puhelimen kameralla ja järkkärillä...ei mitään...
puhelimella elvistellään ja kameralla kuvataan?
Samaa mieltä, että järkkäri on tietenkin ihan eri peli, vaikka olisi kuinka hyvä kännykamera. Kännykameraan kun on vaikea ahtaa isoa kennoa ja kunnon optiikkaa ;-)
Mutta yllättävien tilanteiden tallentamiseen kännykamera on ihan jees, sitä kun tulee kannettua lähes aina mukana....Itse olen ainakin käyttänyt kännykameraa taltioidakseni erään polkupyörävarkaan itse teossa...Ja muutamia hauskoja kuvia olen myös napsinut erinnäisistä sosiaalisista tilanteista sillä. Yhdenlainen leluhan se on, mutta kyllä sen kuvanlaatu taitaa jo hakata halvimmat 70-80 luvun muovipokkarit. Kaikki on niin suhteellista ;-)

Mutta BTW - Pentax K-5 rulettaa edelleen vahvasti, eikä ole ollut yhtään ikävä Canonin 60D:tä enää...

Kuva
(kännykamerakuva oikeasta kamerasta..)

Erityisesti olen nauttinut kunnon sääsuojauksesta näillä keleillä!
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

aikaarska kirjoitti:Erityisesti olen nauttinut kunnon sääsuojauksesta näillä keleillä!
Siis juuri näillä pakkasilla, kun ilman absoluuttinen kosteus on olematonta? ;)
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

PekkaSav kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:Erityisesti olen nauttinut kunnon sääsuojauksesta näillä keleillä!
Siis juuri näillä pakkasilla, kun ilman absoluuttinen kosteus on olematonta? ;)
No, K-5 on siis sääsuojattu malli, joka ei tarkoita vain vesi/kosteus suojausta ;->

Pentaxin oman julistuksen mukaan ..."Thanks to the inclusion of 77 special seals in the body, it also boasts a dustproof, weather-resistant and cold-resistant construction, assuring reliable operation even under harsh environment..."

Käytännössä tarkoitin, että esim. olen kokenut turvalliseksi lumisateessa kuvaamisen ja näin. Aina kai niistä lumihiutaleista kosteutta saattaa sulaa kameran pintaan?
Vastaa Viestiin