Nikon D800
-
- Viesti:
36mp ei ole loppujen lopuksi se ongelma, vaan monelle tulee yllärinä että hups mitäs puuroa tulikaan kun sulki aukkoa enempi syväterävyyttä varten. Kannattaa samalla miettiä PC-E lasien hankintaa.
D3x:n resoluutiohyöty putoaa tällä hetkellä Canonin 21mp laitteiden huonomalle puolelle kun kiristetään lukemiin f/8 ja risat.
D3x:n resoluutiohyöty putoaa tällä hetkellä Canonin 21mp laitteiden huonomalle puolelle kun kiristetään lukemiin f/8 ja risat.
-
Ja ne on vielä ne samat tyypit, jotka selitti että digikuvaaminen on ilmaista, koska kaikilla on jo tietokone!monkeyaler kirjoitti:
Näinhän se juuri menee. Suurimmat väännöt foorumeilla käydään juuri tekniikkanarkkareiden kesken. Näillä ei juuri ole tekemistä itse valokuvauksen ja tulosten kesken.
Minulle on sinänsä ihan sama, onko kamerassa 3 tai 300 miljoonaa pikseliä -jos kuvanlaadussa on tarpeeksi. Pelkkä, "kas, tarvitsen äiti uuden tietokoneen, kun tulee isompia suttuja" -aspekti ei innosta kuten nuorempia. Tässä on itse tullut vinguttua aika kauan kameraa joka on 0,8 crop/1000e/24mpx, mutta edelleen se on aika kaukana. Sen sijaan pellehermanniominaisuutta on pukattu koko ajan lisää ja pidetty hintoja ylhäällä. Antaisin heti videot ja perstelkkarit hiiteen kun saisi edes kunnon huippuvalot. Sillä kun nimittäin saisi paljon selattavaa ja käsiteltävä kuvaa pois otettujen joukosta ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
Täysin samaa mieltä.OskuK kirjoitti:...Antaisin heti videot ja perstelkkarit hiiteen kun saisi edes kunnon huippuvalot...
En ole kuvannut videota, enkä sitä myöskään tule tekemään. Siis ever never.
Silti joudun maksamaan moisesta ominaisuudesta.
Vaan se on tämän päivän olemassa oleva ominaisuus, joka on jo itsestäänselvyys, eikä siitä kannata tehdä itselleen "Don Quijoteja"...
Onneksi noita D40 & D70 malleja löytyy tältäkin foorumilta säännöllisin väliajoin, jollei D800 paskana ylipikselisenä lusuna kelpaa =) =) =)
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kohta voi löytyä 1kpl D3:ia myös.
Vaihto D800E:hen tulee tapahtumaan.
Minulle se resoluutio on ihan bueno, kortteja tarvii vaan ostaa aimo tukku lisää ja päivittää tuo 70-200 II-versioon.
Toivottavasti D800E:n dynamiikka nousee tuonne D3X:n tasolle tai jopa ohi.
Heti kun tuo Eemeli +kahva on haettavissa, niin täältä voi saada D3+ 70-200 2,8 VR paketin sopuhinnalla =)
Ps. olikin hyvä digitysnettitauko.. elokuu 19. 2010 viimeisin viesti.
Nyt vois kai ottaa sitten samanlaisen paussin tähän perään =)
Vaihto D800E:hen tulee tapahtumaan.
Minulle se resoluutio on ihan bueno, kortteja tarvii vaan ostaa aimo tukku lisää ja päivittää tuo 70-200 II-versioon.
Toivottavasti D800E:n dynamiikka nousee tuonne D3X:n tasolle tai jopa ohi.
Heti kun tuo Eemeli +kahva on haettavissa, niin täältä voi saada D3+ 70-200 2,8 VR paketin sopuhinnalla =)
Ps. olikin hyvä digitysnettitauko.. elokuu 19. 2010 viimeisin viesti.
Nyt vois kai ottaa sitten samanlaisen paussin tähän perään =)
Viimeksi muokannut Tipe, Helmi 12, 2012 10 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Juu, romukoppaan vain... ;-)Hel_NiS kirjoitti:http://photo.net/nikon-camera-forum/00ZzRz
*sensuroitu* kamera. Ei saa hopeisena eikä kenno pyöri.
Älä tee väkisin, hae isompi vasara...
-
- Viesti:
Sony NEX-7?OskuK kirjoitti:Tässä on itse tullut vinguttua aika kauan kameraa joka on 0,8 crop/1000e/24mpx, mutta edelleen se on aika kaukana.
Enivei, vertailin NEX-5N ja D700 ISO6400 kuvia. Silmämääräisesti ei eroa juurikaan synny kohinan määrässä tai laadussa. Eli täytyy uskoa, että kennotekniikka on mennyt huimasti eteenpäin. Tästä voinee vetää myös sen johtopäätöksen, että D800 on hämäräkuvausominaisuuksiltaan D700:n tasoa, vähintään.
-
- Viesti:
0,8 crop?? Sonyssa on kait 1,5.mremonen kirjoitti:Sony NEX-7?OskuK kirjoitti:Tässä on itse tullut vinguttua aika kauan kameraa joka on 0,8 crop/1000e/24mpx, mutta edelleen se on aika kaukana.
Vaikka kuvalaatu paranee, niin pieni kenno ON pieni kenno.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
- Viesti:
Tarkoittaako tuo kirjoittaja tuolla 0,8 cropilla että se olisi isompi kuin täysi kenno. Täysi kennohan on 1,0...
www.jluuri.fi
YouTube Juha Luuri
YouTube Juha Luuri
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Ja toinen on esim. syväterävyyden hallinta studiossa, se mulla on mielessä päällimmäisenä.mremonen kirjoitti:Joo, diffraktiolle ei kai oikein voi mitään. Tässä universumissa.Hannu KH kirjoitti:Vaikka kuvalaatu paranee, niin pieni kenno ON pieni kenno.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Kyllä nuo nykypäivän keskaridigirungot joskus tulevaisuudessa on sen verran antiikkia, että niitä saa tonniin. Muutaman vuoden joudut kuitenkin odottamaan ;)OskuK kirjoitti:Tässä on itse tullut vinguttua aika kauan kameraa joka on 0,8 crop/1000e/24mpx, mutta edelleen se on aika kaukana.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Eikö ei-pro-linssien omistajan kannattaisi ostaa D800E malli, koska tuo aa-suodin on valmiiksi integroitu ei-pro-linsseihin.mremonen kirjoitti:...
Optiikalle tuo asettaa myös rankat vaatimukset. Nyt viimeistään 70-200/2.8 VR I lentää roskikseen, jos tuon rungon ostaa. Samoin kaikki ei-pro -linssit ovat todennäköisesti no-no (28-300, 70-300, jne).
-
Mietin itse näitä samoja asioita, kunnes minulta kysyttiin, että "räjähtääkö se kamera, jos optiikan piirto ei riitä?". Ei tässä nyt välttämättä tarvitse mitään pois heittää vaan käyttää teräväpiirtoista lasia silloin, JOS tarvitsee ne kaikki megapikselit käyttöönsä. Ammattilainen valitsee työkalut tarpeiden mukaan. Jos niitä ei ole tähänkään asti tarvinnut niin en stressaisi. Tokihan sen nyt olisi "ihan kiva", että olisi aina varmuuden vuoksi - tai "because I can" - koko kennon potentiaali käytössä, mutta tuskinpa se on useimmiten edes optiikasta kiinni.
Toisaalta harmittaahan se itseänikin, että pitää satsata vähän muistikortteihin ja lisäkovalevytilaan, jotta saan pyöriteltyä noita tiedostoja nykyiseen (D700:n 12MPix) malliin. Itse päivitän vain videon takia, jotta pääsen eroon Canonin rungosta ja siten myös rinnakkaisesta järjestelmästä. Kyllä varmasti mietin myös voisiko noista lisäpikseleistä jotenkin hyötyä nyt, kun niitä on. Mutta se tietää mahdollisesti vähän uusia kuvausaiheitakin :).
Se on tosin totta, että on typerää käyttää suttulasia, jos ostaa näin kalliin rungon siksi, että saisi jotain megaprinttejä tai muuten vain ihailtua 100% raweja.
Toisaalta harmittaahan se itseänikin, että pitää satsata vähän muistikortteihin ja lisäkovalevytilaan, jotta saan pyöriteltyä noita tiedostoja nykyiseen (D700:n 12MPix) malliin. Itse päivitän vain videon takia, jotta pääsen eroon Canonin rungosta ja siten myös rinnakkaisesta järjestelmästä. Kyllä varmasti mietin myös voisiko noista lisäpikseleistä jotenkin hyötyä nyt, kun niitä on. Mutta se tietää mahdollisesti vähän uusia kuvausaiheitakin :).
Se on tosin totta, että on typerää käyttää suttulasia, jos ostaa näin kalliin rungon siksi, että saisi jotain megaprinttejä tai muuten vain ihailtua 100% raweja.
-
Odottaminen on hei kiellettyä. Pitää tyytyä siihen mitä miloinkin tyrkytetään.kribe kirjoitti:Kyllä nuo nykypäivän keskaridigirungot joskus tulevaisuudessa on sen verran antiikkia, että niitä saa tonniin. Muutaman vuoden joudut kuitenkin odottamaan ;)OskuK kirjoitti:Tässä on itse tullut vinguttua aika kauan kameraa joka on 0,8 crop/1000e/24mpx, mutta edelleen se on aika kaukana.
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"