Jos se kuvien esittäminen oli tässä kovin tärkeää, niin auttaakohan asiaa jos olen julkaissut täällä kuvia tuolloin 14-18 vuotta sitten. Tätä ketjua varmaan ei.habannaama kirjoitti: ↑Helmi 23, 2022 9 : 51
Täällä(kin) on joskus peräänkuulutettu/kyseenalaistettu sitä, miksi voi kommentoida kuvia tai kalustoja, kun ei itse julkaise ainuttakaan kuvaa.
Mielestäni hassu ajatus, sillä voihan sitä kommentoida myös musiikkia, vaikkei osaisi edes soittaa tai tehdä musiikkia, saman voisi ulottaa maalaustaiteeseen tai oikeastaan lähes mihin tahansa.
Laitoin tänne foorumille taannoin yhden täysin turhanpäiväinen räpsyn, ihan vaan siksi, että olenpa julkaissut jotain, sain varmaan sitten synninpäästön joiltain vouhottajilta, että keskustelu ei ole sallittua jollei julkaise... =) =) =)
Anna mennä vaan mielipiteitäsi, aivan turha pohtia voiko keskustella jollei julkaise jotain kuvaa/kuvia, kyllä voi.
Ei harrastaminen/mielipiteiden vaihto ja asioista kiinoostuminen/tieto asioista, olivat ne sitten kalustoon tai kuviin liittyviä, ole kiinni siitä laittaako tänne jotain valokuvia ;)
Jos taas nykykalustoa ajatellaan, niin voin koettaa joskus etsiä ja laittaa keväämmällä sopivia kuvia, mutta en nyt ja tähän ketjuun. Tämä ketju on nyt muutekin jo levähtänyt ja jäätäisiin väittelemään niiden arvosteluperusteista (ja vissiin tämäkään viesti ei tänne kuuluisi). Ja ne arvosteluperusteet voivat olla kovin kovin erilaiset, kuten yllä olevasta hahmottaa. Juuri nyt jopa määrä on yksi niistä, se ei yhdestä kuvasta välity. Mun tämän hetken kuvista ja videonpätkistä, niistä tärkeimmistä, varmaan 99% esiintyyy joku tai jotkut ja paikkoja joiden kuvia en välittäisi tänne jakaa. Sitten ne (ainakin juuri nyt) tyhjänpäiväiset maisemat, raketit, yms. kuvat eivät edusta niitä tärkeimpiä millään tavalla. Viime vuoden varmaan parhaat valokuvat oli sellaisia, missä pidin taloyhtiön vapaan ulkostudion, missä on hyvä valo auringon paistaessa tiettyyn kellonaikaan, muutamana eri päivänä. Lupasin etten niitä naapureiden lasten yms. kaverikuvia minnekään jakoon laita ja jos niitä edes sensuroisin edes kasvojen osalta, niistä lähtee 90% ajatuksesta. Juuri nyt, määrä korvaa ainakin osittain laadun ja niitä kuvia ja videoita on kymmeniä ellei satoja tuhansia (lapset haluavat itsekin niitä vähän väliä katsoa), myös tästä syystä jpeg. Mulla on varmaan monen päivän duuni valikoida sieltä jotain joka kuvaisi edes jotenkin tuota nykyisen m43 sälän käyttöä ja jota voin julkaista ja juuri nyt en pääse kaikkiin edes käsiksi. Ja just niitä muksujen ja isovanhempien juttelun ja leikkien videoita en koskaan jaa ja ne on just ne kuviakin tärkeämpiä. Tuosta syystä meinasin että voin mieluummin näyttää niitä vaikka livenä Espoossa, koska muutamasta julkiseksi sopivasta kuvasta ei välity tuo kokonaisuus. Ja myös koska tällainen monen jäsenen välinen ristiin keskustelu kovin erilaisilla tyyleillä ja eri lähtökohdista näyttää olevan turhan vaikeaa ja kuluttavaa.