Nikon D750

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Naranek

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Taitaa saada sanoa takuille hyvästit moisen jälkeen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Naranek kirjoitti:Taitaa saada sanoa takuille hyvästit moisen jälkeen.
Noo, takuut ovat pelkureita varten. Kyse on vaan siitä, uskaltaako tuon tehdä itse :)

En usko kyllä puoliakaan tuon alemman linkin kuvista, mutta kyllä noissa hi res jutuissa varmasti on jotain perääkin. Myös nuo kennon edessä olevat filsut ovat varmasti kehittyneet paljon viime vuosima, eli kaikki tarkkuuden parannus ei ehkä johdukkaan pelkästä kennosta.

Seiskatonninen voisi olla hyvä kohde filsun poistoon.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

tjs68 kirjoitti:
nomad kirjoitti:
Minun silmääni tämä D750 näyttää aika turhalta uutuudelta....
Nomadi dissaa Nikonin uutuutta niin kuin V1:sta ja DF:ää. Pistetäänkö veikkaus kuinka monta kuukautta kestää ennen kuin löytyy Nomadin laukusta :-)
Miten lopetinkaan viestini? Olisiko ollut tyyliin "varmaan ihan hyvä kamera"?

Minua huvittaa tässä keskustelussa se kuinka moni D600/610 muovirakenteen ja af-napin puutteen kriitikko on hyväksynyt nämä asiat D750:ssa sillä onhan siinä kääntyvä näyttö :-)

Mutta juu, toki ostetaan kaikki kiinnostavat Nikonit meidän talouteen. D750:n parannukset eivät ole kuitenkaan oman listani kärjessä. Saa D600 pudota asfalttiin ennen kuin kaupat syntyy. Tai ei ehkä silloinkaan, D810 vaikuttaa siltä Nikonilta jonka kassini haluaisin.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Yleisenä huomiona Nikonin nykytrendistä:
Nikon keskittyy tosiaan selvästi ff-kennokoon kameroihin ja optiikoihin. Tämä uskoakseni siksi, että peruskuvaaja on siirtynyt kännykkäkameraan eikä tälle porukalle kannata ladata kovin isoja paukkuja. Parempi keskittyä aktiiviharrastajiin/ammattilaisiin. He kaipaavat parempaa ja ovat siitä myös valmiita maksamaan.

Ja varmasti siellä mietitään järkkärimalliston riisumista peilistä ja uskoisin, että Nikon aloittaa uudistuksen dx-kennollisista.

Kai.
nomad

Hel_NiS kirjoitti:Yleisenä huomiona Nikonin nykytrendistä:
Nikon keskittyy tosiaan selvästi ff-kennokoon kameroihin ja optiikoihin. Tämä uskoakseni siksi, että peruskuvaaja on siirtynyt kännykkäkameraan eikä tälle porukalle kannata ladata kovin isoja paukkuja. Parempi keskittyä aktiiviharrastajiin/ammattilaisiin. He kaipaavat parempaa ja ovat siitä myös valmiita maksamaan.

Ja varmasti siellä mietitään järkkärimalliston riisumista peilistä ja uskoisin, että Nikon aloittaa uudistuksen dx-kennollisista.

Kai.
Olen ihan samaa mieltä.
onnela

Viesti Kirjoittaja onnela »

nomad kirjoitti: Minua huvittaa tässä keskustelussa se kuinka moni D600/610 muovirakenteen ja af-napin puutteen kriitikko on hyväksynyt nämä asiat D750:ssa sillä onhan siinä kääntyvä näyttö :-)
Tämä nimenomaan. Jos olisi ollut D700/300 -tyyppinen runko tuntumaltaan ja af-napilla, olisi voinut vähän jopa harmittaa, että tuli juuri hommattua D610...
Nikon D610 + Sony RX100
Blogi: http://www.onnela.org
jpyykone

Viesti Kirjoittaja jpyykone »

Nyt kun on tullut muutama päivä seurattua tuota D750 -keskustelua, niin kummallisen paljon nousee kyllä esiin se että miten huono tuo on olevinaan rakenteeltaan ja ergonomialtaan vaikka kellään normi kuluttajalla tuota ei vielä edes ole. Ja se että "voi itku kun tämä ei ole D700". Eihän se olekaan vaan se on D750.

Mulla oli hetken aikaa samaan aikaan D600, D700 ja D7100. Noista lähteä sai D700 ja D7100. Tuolloin totesin, että kameran tärkein yksittäinen tekninen ominaisuus on kuvanlaatu. D600 pesee D700:sen 6-0, 24-12, 14.2-12.2, 2980-2303 tai mitä lukuja nyt yleensä haluaa tässä yhteydessä käyttää. Lukuja tärkeämpää oli tosin se miltä lopputulos näyttää omaan silmään.

Käytettävyyden suhteen eroja ei ollut, AF-ON -nappikin on kun tuon AE-L -nappulan sellaiseksi muutti ja AE-L:n muutti toimimaan kun suljin painetaan puoliväliin. Tällöin ei tarvitse sormia siirrellä nappuloilta ollenkaan. D700:n ainut yksittäinen ominaisuus jota olisin toivonut D600:n oli se että tarkennuspisteet olisivat kattaneet vähän laajemman kuva-alan.

D7100 ja D600 oli kooltaan lähes identtiset, D700 selkeästi isompi murikka. D600 on toki muovisempi, mutta kestää varmasti kaiken mitä sen eteen tulee jokseenkin normaalisti kameraansa käyttävällä henkilöllä. Nauloja ei ole vielä kamerarungoilla tarvinnut hakata tai pudotella kerrostalon katolta. Pienempi koko ja keveys oli itselle tärkeämpiä ominaisuuksia kuin se että kamerarungon päältä voi ajaa maasturilla huoletta.

Tästä päästäänkin sitten itse aiheeseen eli itse ainakin odotan innolla tuota uutta mallia. Siinä on kaikki ne ominaisuudet mitä olen tuohon D600:n kaivannut lisää eli hiukan kattavammin sijoitellut tarkennuspisteet, kääntyvä näyttö ja paremmat video-ominaisuudet. Kokokin on pienentynyt ja paino pysynyt samana vaikka rakennetta on saatu tukevoitettua. Jos tuosta pitää jotain huonoa hakea niin se on hinta :) Väitän kuitenkin, että aika monen luontokuvaajan laukkuun tuo silti tiensä löytää.
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

Hyviä pointteja jpyykone. Minulla kutkuttaisi D700:n vaihto tähän. Tuntuu vain nykyisten päivitysten lomassa siltä, että onkohan tämäkään pitkäikäinen malli? D700 on kuitenkin jo 6-7 vuotta vanha malli ja siihen nähden pitänyt pintansa melko hyvin. Mitenhän näitten uusien laita on?

Tämä asia ei tietenkään suurimpaa osaa vatuloijista hetkauta, mutta pienemmällä budjetilla menevälle se on iso juttu.
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

Hinta tulee varmasti tippumaan ja tietyllä tapaa tämä kannattaa ajatella D600 seuraajana.
zone6

Viesti Kirjoittaja zone6 »

TiRy kirjoitti:Hyviä pointteja jpyykone. Minulla kutkuttaisi D700:n vaihto tähän. Tuntuu vain nykyisten päivitysten lomassa siltä, että onkohan tämäkään pitkäikäinen malli? D700 on kuitenkin jo 6-7 vuotta vanha malli ja siihen nähden pitänyt pintansa melko hyvin. Mitenhän näitten uusien laita on?

Tämä asia ei tietenkään suurimpaa osaa vatuloijista hetkauta, mutta pienemmällä budjetilla menevälle se on iso juttu.
D700 oli pitkäikäinen lähinnä sen ansiosta, ettei tarjolla ollut kovin kummoista mallivalikoimaa.

Nyt valikoima on monipuolistunut vastaamaan laajemman käyttäjäkunnan tarpeita.

Veikkaan D700:n jäävän historiaan yhtenä harvinaisen pitkäikäisistä malleista.
Zone VI
nomad

zone6 kirjoitti:
TiRy kirjoitti:Hyviä pointteja jpyykone. Minulla kutkuttaisi D700:n vaihto tähän. Tuntuu vain nykyisten päivitysten lomassa siltä, että onkohan tämäkään pitkäikäinen malli? D700 on kuitenkin jo 6-7 vuotta vanha malli ja siihen nähden pitänyt pintansa melko hyvin. Mitenhän näitten uusien laita on?

D700 oli pitkäikäinen lähinnä sen ansiosta, ettei tarjolla ollut kovin kummoista mallivalikoimaa.

Nyt valikoima on monipuolistunut vastaamaan laajemman käyttäjäkunnan tarpeita.

Veikkaan D700:n jäävän historiaan yhtenä harvinaisen pitkäikäisistä malleista.
Mitä väliä on mallin pitkäikäisyydellä, eikös paremmuus ole olleellista? Jo D600/610 voittavat D700:n helposti allround kameroina. Tämä D750 on niistä (mitä ilmeisemmin) pikkaisen parempi, mutta tokihan on asioita joiden valossa D810 on se ainoa ja oikea D700:n seuraajakamera. Ellei sitten Df.

Itsekin olin pitkään D700:n pauloissa, mutta kannattaa katsoa totuutta silmiin.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Kokeilin tuota D750:stä nopeahkosti messuilla. Ei nyt mitään mullistavan tuntuista. Suljin oli pettymys, kuulosti pikakivääriltä.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

jiihaa2 kirjoitti:Kokeilin tuota D750:stä nopeahkosti messuilla. Ei nyt mitään mullistavan tuntuista. Suljin oli pettymys, kuulosti pikakivääriltä.
Verrattuna esim D610, millainen?
LKSS

Viesti Kirjoittaja LKSS »

Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Sähkökirjoituskone?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
rtfm

Viesti Kirjoittaja rtfm »

nomad kirjoitti:
Mitä väliä on mallin pitkäikäisyydellä, eikös paremmuus ole olleellista? Jo D600/610 voittavat D700:n helposti allround kameroina. Tämä D750 on niistä (mitä ilmeisemmin) pikkaisen parempi, mutta tokihan on asioita joiden valossa D810 on se ainoa ja oikea D700:n seuraajakamera. Ellei sitten Df.

Itsekin olin pitkään D700:n pauloissa, mutta kannattaa katsoa totuutta silmiin.
Jotenkin tuntuu että D750:n nimeäminen meni pieleen. Noilla spekseillä D650 tuntuisi loogisemmalla nimelle.
jiihaa2

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Rockford kirjoitti:
Sähkökirjoituskone?
Aika osuva analogia. D610 en ole kokeillut, D600:sta muistikuva on että on sivistyneempi kuin tuo D750.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Rockford kirjoitti:
Sähkökirjoituskone?
MB 200D vm -87 pakkasaamuna pihalla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
eetu1978

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

http://www.mattgranger.com/d750

Vai joko tänä linkki oli täällä? Hyvin näyttää piirtävän korkeillakin herkkyyksillä.
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

Nomad, eikö nopeampi ja herkempi af, parempi video, viilattu kenno, parempi etsin, tuhdimpi runko ja parempi bufferi sarjalle sekä wifi ole jo aika paljon parannusta verrattuna 6-sarjalaisiin??!
Vastaa Viestiin