vpasi kirjoitti:JuhaH kirjoitti:Ihan asiallista tekstia, vaikka vannoutunut Canonisti olenkin. Eniten itseäni on alkanut Canonissa ärsyttämään tuotteiden saatavuus, suosittuja pokkareita, järkkäreitä ja objektiiveja ei tunnu saavan mistää, lähes jokaisen ostamani Canon tuotteen toimitusajat on laskettu viikoissa tai kuukausissa. (Nyt joku sanoo, että olisit ostanut riistohintaan rajalan tai vast. hyllystä)
Pokkareiden ja halvempien järkkäreiden erot ovat todella pieniä eri merkkien suhteen. Ammattimaisemmissa malleissa on sitten ominaisuuksien puolesta enemmän hajontaa ja Canon on teknisesti kärjessä kummallakin "ykkös" mallillaan sekä studio(kinareissa), urheilu ja luontokuvauksen puolella, mutta ei Nikonkaan paljoa jää jälkeen, etenkin jos se saa pukattua tarkemmalla kennolla varustetun D2H:n pikaisesti markkinoille.
Toisaalta järkkärin ostaminen on sitoutuminen jopa eliniäksi johonkin merkkiin, jolloin valinta kohdistuu mielellään menestystarinaan, kuin konkurssikypsältä tuntuvaan yritykseen (en nyt puhu Nikonista vaan näistä pienemmistä yrittäjistä) Ja Canonin markkinointiosasto on kyllä onnistunut luomaan erittäin positiivisen mielikuvan ko. merkistä.
Joo pakko oli ottaa kantaa olen siihen tottunut jos jotain haluan ostan varmasti vaikka joutuisin maksaan 100€ ennenmän
ennenkuin alan tilaileen jumalan selän takaa.
Rajalasta olen saanut kaikein hyllystä paitti 10d jouduin venaan kun se oli ihan uutta.
Hyvinkin paljon viimeksi kirjoittaneen kanssa samaa mieltä. Eikä se Rajala niin kohtuuton ole hinnoiltaankaan, useasti jopa halvin, mitä olen tarjouksia saanut. (Siis liikkeistä, joissa toimitusaika on pari päivää, ei muutamia viikkoja). Ja palvelu on todella ensiluokkaista, tästä probsit erityisesti Turun myymälälle. Ehkä olemme Vpasin kanssa outoja lintuja?
Todellakin, mainio ketju. Tai oikeammin pisteet kaikille kirjoittaneille. Ensimmäinen Canon / Nikon akselia käsittelevä ketju, joka ei ainakaan ensimmäisten kahden sivun jälkeen ole äitynyt juupas eipäs kisailuun, jossa luetaan esitteitä ja ominaisuuksia kilpaa.
Omasta taustastani: Aloitin Kwanonin d30:llä, jonka rinnalle hommasin 10D:n. Olivat kummatkin mainioita laitteita, mutta seurattuani käytettyjen linssien markkinoita totesin, että Nikkoreita liikkuu huomattavasti enemmän edullisempaan hintaan. Koska putkia ei tuolloin kauheasti ollut, tein radikaalin vaihtoliikkeen ja siirryin Nikonin D1:n onnelliseksi omistajaksi. Rinnalle vanha sotaratsu sai D100:n, josko sitä isompaa kennoa joskus olisi tarvinnut. Nyt työnantaja kuitenkin investoi omaan laitteistoon; tämän tilaisuuden joku pirullinen puhumisen lahjat omaava myyntitykki hyödynsi ja vakuutti pomolle, että Canon on kuitenkin hitusen verran Nikonia parempi. Mark II on siis nykyään kalustona.
Pitkän tarinan opetus: Vaikka Canoni on pystynyt tekemään kameran, joka teknisten ominaisuuksien valossa on selvästi pahinta kilpailijaansa edellä, siitä puuttuu silti jotain. Vaikka Nikonissa on puolta pienempi kenno, enemmän kohinaa jne. on pakko myöntää, että olisin itse valinnut D2H:n. Pelkästään siitä syystä, että Nikonin kamerat ovat "tuotekehitelty" käyttäjätasolla astetta pidemmälle. Allekirjoittaneella on ihan aikuisten oikeasti ikävä niitä aikoja, kun lähes kameran kaikkia perusasetuksia pystyi muuttamaan irroittamatta katsetta etsimestä. Se peukalopyörä on aika vinha keksintö. Tästä huolimatta kwanonikin on ihan kamera isolla C:llä, jokainen valitkoon omat tarpeensa ja mieltymyksensä.
"Arvoisa kuluttaja-asiamies. Ostin tikitaalikameran Saksasta 50 eurolla. En saanut suomenkielisiä ohjeita. Nyt suomalainen myyjä kieltäytyy niitä minulle antamasta, vaikka heillä on sama kamera myynnissä. Mikä neuvoksi?"