Tähyslaseja Pentaxeihin (ja muihinkin)
-
KM:n 5D ja 7D-malleissakin näkyy olevan vaihdettava tähyslevy.
Tässä pari linkkiä noista muiden merkkien vaihto-operaatioista:
http://www.abo.fi/~jskata/300Dfocus/
http://www.camerahacker.com/Tools/Insta ... reen.shtml
Tässä pari linkkiä noista muiden merkkien vaihto-operaatioista:
http://www.abo.fi/~jskata/300Dfocus/
http://www.camerahacker.com/Tools/Insta ... reen.shtml
Ostan Sony/Minoltaa...tarjoa yv:llä.
-
-
DL:ssä ei ainakaan virallisesti ole vaihdettavaa tähyslasia. En tiedä, saako sen kuitenkin käytännössä vaihdettua. DL:n etsin on muutenkin erilainen kuin D:n ja DS:n.arsca kirjoitti:Uutena DL:n käyttäjänä minua rupesi kiinostamaan onko Pentaxilla mitään vanhaa kinojärkkäriä joka voisi toimia luovuttajana?
Kinojärkkäreiden tähyslasit ovat isompia kuin digijärkkärien, joten ne pitää joka tapauksessa leikata sopiviksi.
Myöskään ME Superin tähyslasi ei ole vaihdettavaa mallia, sen poistaminen kamerasta voi vaatia purkutöitä. Vaikka saitsitkin tähyslasin irti, niin sitten sinulla olisi käyttökelvoton ME Super, johon ei saa uutta tähyslasia muuten kuin toisesta vastaavasta rungosta. Sitävastoin LX:n ja MX:n tähyslaseja ovat monet käyttäneet aihioina.Minulla on ME Super, voisiko siitä ottaa tähyslasi käyttöön?
Itse en ole asiaa ehtinyt tutkia tai kokeilla.... :roll:
-
Harri R kirjoitti:Hinta oli tuo mikä edellä mainitsin, ~100€ kaikkine kuluineen.
Ja minusta tämä on hintansa väärti, mutta kukin miettii omalta osaltaan.....
Vieläkös on Katz Eye käytössä? Laitoin jo firmaan kyselyä että milloin tuota saa K100D:hen.. Eniten mua on tuossa kamerassa just häirinny tuo manuaalitarkentaminen(vaikka varmastin onkin paras etsin hintaluokassaan), ja tällähän seki homma korjaantuisi :)
edit: Jos jotakuta kiinnostaa niin tällaista kertoivat:
"Thank you very much for your inquiry. Katz Eye Optics has not yet released our screen for the Pentax K100D. However, it is a model we intend to support in the near future..."
Lupasivat ilmoitella kun sitä saa..
-
-
Tilauksesi menee Helsingissä ensin tulliin, ja jos sen todetaan olevan tullattavaa, se lähtee sinua lähimpään tulliin. Postissa sinulle tulee saapumisilmoitus, jossa kerrotaan mistä sen voi noutaa. Älä anna postin tullata sitä. Maksat kymmeniä euroja asiasta jonka jokainen normaaliälyllä ja käytöstavoilla varustettu voi tehdä tullikonttorilla virkailijan avustuksella ihan itse.
Eiköhän ne tuonne tule, soita ja kysy:
Jyväskylän tulli
Postiosoite
PL 39, 40321 Jyväskylä
Vasarakatu 8
Vaihde
020 492 7460
Palveluaika
ma - pe 8:00 - 16:15
autoverotus ma - pe 8:00 - 15:00
Eiköhän ne tuonne tule, soita ja kysy:
Jyväskylän tulli
Postiosoite
PL 39, 40321 Jyväskylä
Vasarakatu 8
Vaihde
020 492 7460
Palveluaika
ma - pe 8:00 - 16:15
autoverotus ma - pe 8:00 - 15:00
-
- Viesti:
-
Sen kaivaminen kysyykin taitoa tai sitten onnea :-)Fr0Z kirjoitti:Itse tullasin kuulapääni jyväskylän tullissa ja näpsäkästi onnistui. Olivat tyytyväisiä että olin jo etukäteen kaivanut tuotteelle taric-koodin niin ei heidän tarvinnut sitä arpoa.
Ainakin Tampereen Tulli arpoo niitä itsekin ja kyselee jokainen kerta pitkän listan ehdotuksia. Niitä koodeja on paksu mappi pikku präntillä eikä kukaan tiedä miksi mikin tuoteryhmä on aikanaan erotettu muista. Erilaisia tuoteryhmiä linssejä sisältäville tavaroille tuntuu olevan monta kymmentä sivua.
-
- Viesti:
Jeps =)Torvalds kirjoitti:Sen kaivaminen kysyykin taitoa tai sitten onnea :-)Fr0Z kirjoitti:Itse tullasin kuulapääni jyväskylän tullissa ja näpsäkästi onnistui. Olivat tyytyväisiä että olin jo etukäteen kaivanut tuotteelle taric-koodin niin ei heidän tarvinnut sitä arpoa.
Ainakin Tampereen Tulli arpoo niitä itsekin ja kyselee jokainen kerta pitkän listan ehdotuksia. Niitä koodeja on paksu mappi pikku präntillä eikä kukaan tiedä miksi mikin tuoteryhmä on aikanaan erotettu muista. Erilaisia tuoteryhmiä linssejä sisältäville tavaroille tuntuu olevan monta kymmentä sivua.
Täältä niitä on tullut kaivettua -> http://ec.europa.eu/taxation_customs/...
Myös jotkut nettikauppojen pitäjät jotka tuovat valokuvaus tamineita maahan ovat avuliaita.
-
-
Vastaat kieltävästi, kun he sitä kysyvät puhelimessa :-)
Yritän välttää noita kuriirifirmoja (UPS jne) Euroopan ulkopuolelta tilattaessa. He velottavat min. 35-40€ tullauksen suorittamisesta. Kun en suostunut maksamaan, he sitten veloittivat "papereiden valmistelusta" sitten 25€. Eli en saanut heiltä papereita ulos, jotta olisin voinut tullata sen itse. Eihän niissä papereissa mitään valmisteltavaa ole oikeasti. Ne ovat vain rahtikirja ja lähettäjän lasku. Ilman tuota rahtikirjaa ei tulli suostu tullaamaan. Postin kautta tulevassa paketissa se ei ole erillisen maksun aihe. Eihän niitä suomessa enää tehdä, vaan ne ovat valmiina tullasin sen minä tai he. Se heidän tullausmaksunsa on muuten sitten riippuvainen tavaran hinnasta. Tuo on vain alin kateagoria. Puhdasta lisäbisnestä ja törkeää sikäli, että heille on jo maksettu sen paketin kuljettamisesta. Luulisi paperien kuuluvan kuljetusmaksuun, varsinkin kun tiedetään paketin tulevan ulkomailta ja tarvitsevan tullauksen.
Yritän välttää noita kuriirifirmoja (UPS jne) Euroopan ulkopuolelta tilattaessa. He velottavat min. 35-40€ tullauksen suorittamisesta. Kun en suostunut maksamaan, he sitten veloittivat "papereiden valmistelusta" sitten 25€. Eli en saanut heiltä papereita ulos, jotta olisin voinut tullata sen itse. Eihän niissä papereissa mitään valmisteltavaa ole oikeasti. Ne ovat vain rahtikirja ja lähettäjän lasku. Ilman tuota rahtikirjaa ei tulli suostu tullaamaan. Postin kautta tulevassa paketissa se ei ole erillisen maksun aihe. Eihän niitä suomessa enää tehdä, vaan ne ovat valmiina tullasin sen minä tai he. Se heidän tullausmaksunsa on muuten sitten riippuvainen tavaran hinnasta. Tuo on vain alin kateagoria. Puhdasta lisäbisnestä ja törkeää sikäli, että heille on jo maksettu sen paketin kuljettamisesta. Luulisi paperien kuuluvan kuljetusmaksuun, varsinkin kun tiedetään paketin tulevan ulkomailta ja tarvitsevan tullauksen.
-
- Viesti:
Multa ei ainakaan ees kysytty mitään postin tullaamisesta. Paketti meni suoraan tulliin ja posti toi lapun. Tullaaminen varmaan pitäisi pyytää erikseen...Georg Tils kirjoitti:Kiitokset vastauksista ja Torvaldsille osoitetiedoistakin. Jäi tuosta vastauksestasi kuitenkin epäselväksi mitenkä estän postia tullaamasta lähetystä?
-
- Viesti:
UPS ottaa tullaus palkkiota 11e. Sähköpostiin tulleepi kaikki ennakko tullaus zydeemit ja kaikki jossa itse voi vielä muuttaa tariccia jne. Tullauksen jälkeen sähköpostiin napsahtaa sitten tullauspäätökset ja lasku. Tosin lasku tulee vielä paperisenakin. Minusta palvelu on parempaa kuin hyvää... Tämä siis jenkkilästä tilattuna.Torvalds kirjoitti:He velottavat min. 35-40€ tullauksen suorittamisesta. Kun en suostunut maksamaan, he sitten veloittivat "papereiden valmistelusta" sitten 25€.
Tullauksenhan voi hoitaa tilausvahvistuksella missä näkyy tuotteen arvo. Esmes Reallyrightstuffilta saa sen tulostettua suoraan heidän kotisivuiltaan. Ja jos sellaista mahdollisuutta ei ole niin yleensä nuo löytyy pakettien sisältä, paketti kun on kuitenkin avattava tullissa ja näytettävä mitä se sisältää.
-
Ovat näköjään pienentäneet palkkiotaan sitten reilun puolentoistavuodentakaisen edellisen ja ainoan kokemuksen jälkeen. Hyvä niin. Kilpailu toimii ilmeisesti ainakin tässä kohdassa.Fr0Z kirjoitti:UPS ottaa tullaus palkkiota 11e. Sähköpostiin tulleepi kaikki ennakko tullaus zydeemit ja kaikki jossa itse voi vielä muuttaa tariccia jne. Tullauksen jälkeen sähköpostiin napsahtaa sitten tullauspäätökset ja lasku. Tosin lasku tulee vielä paperisenakin. Minusta palvelu on parempaa kuin hyvää... Tämä siis jenkkilästä tilattuna.Torvalds kirjoitti:He velottavat min. 35-40€ tullauksen suorittamisesta. Kun en suostunut maksamaan, he sitten veloittivat "papereiden valmistelusta" sitten 25€.
Tullauksenhan voi hoitaa tilausvahvistuksella missä näkyy tuotteen arvo. Esmes Reallyrightstuffilta saa sen tulostettua suoraan heidän kotisivuiltaan. Ja jos sellaista mahdollisuutta ei ole niin yleensä nuo löytyy pakettien sisältä, paketti kun on kuitenkin avattava tullissa ja näytettävä mitä se sisältää.
B&H ei silloin lähettänyt tänne kuin UPS:llä, sittemmin hekin ovat ottaneet muitakin palveluntarjoajia mukaan.
Homma jäi niin hyvin mieleen kun toimituksen kohteena oli kaksi 25$ arvoista esinettä, joista olin jo maksanut 40$ kuljetuskustannuksia ja sitten UPS vaati 40€ jotta olisin saanut pakettini itselleni. Tulli + muut maksut oli noin parinkympin luokkaa. En tietenkään ollut varautunut laskemissani siihen että vielä UPS:kin tulisi haaskalle tavaroiden alkuperäisen arvon suuruisella summalla. Kalliita koteloita tuli niistä. Ja siitä lähtien olen onnistunut ko. lafkaa välttelemään.