Kaluston päivityshaaveita
-
Kandee ottaa sellanen tieteellinen ja rationaalinen lähestymistapa. Uusi kamera ei kauaa lämmitä ja parantaa kuvia varsin vähän (lähtöhypoteesina on siis paremmat kuvat). Muusa - no mitä olis Shakespeare ja moni muu ilman kunnon muusaa. Kyllä - jos vähänkään on järkeä päässä niin se on vaimo joka saa lähteä.
-
Noilla spekseillä henkilökotaisesti unohtaisin MFT:t. Tai ainakin 16 MB Olympukset. Tuntuu että melko herkästi (pun intended) dynaamiset rajoitukset ja kohina tulevat vastaan. Peukalo meinaa siirtyä exposure-bracket napille maisemahommissa aika useastikin. Mielummin välttäisi sitä, eikä useasti ole edes käyttökelpoinen ratkaisu.
Nyt olen avaamassa läppäriä kun pitää tarkistaa olenko ihan oikeasti saanut pariin pitkään valotukseen (n. 30-40 sek) ihan oikeasti legopalikan (2x4 perustiiliskivi) kokoista artefaktia, vai oliko se vain takanäytön hätäinen tulkinta asiasta?
Toki oppimisprosessikin on pahasti vaiheessa, mutta ei tämä ihan helppoa tunnu olevan. Ja sitten kun katsoo internetistä isojen poikien kuvia pikkukameroilla niin kyllähän sitä mopollakin toki pääsee! Vaikka tähtiin..
Sony ja Fuji varmaan kannattaisi tarkistaa mainitsemiisi hommiin. Kuviasi jo katselleena en osaa ottaa tuohon muusa-tilanteeseen oikeen kantaa. Koska aika hyvällä tasollahan sitä jo mennään! Toisaalta, eihän sitä ikinä tiedä ;-)
E: Huh. Ihan smoothia jälkeä tuo pitkä valotus teki loppujen lopuksi. E-M5:n takatelkkari ja sen jiipek esikatselu vaan teki temppujaan. Vääns oikeen urakalla vatsaa kuralle kun pelästytti. Ehkä se mullakin ois sitte tolla muusa-osastolla miettimisen paikka..
Nyt olen avaamassa läppäriä kun pitää tarkistaa olenko ihan oikeasti saanut pariin pitkään valotukseen (n. 30-40 sek) ihan oikeasti legopalikan (2x4 perustiiliskivi) kokoista artefaktia, vai oliko se vain takanäytön hätäinen tulkinta asiasta?
Toki oppimisprosessikin on pahasti vaiheessa, mutta ei tämä ihan helppoa tunnu olevan. Ja sitten kun katsoo internetistä isojen poikien kuvia pikkukameroilla niin kyllähän sitä mopollakin toki pääsee! Vaikka tähtiin..
Sony ja Fuji varmaan kannattaisi tarkistaa mainitsemiisi hommiin. Kuviasi jo katselleena en osaa ottaa tuohon muusa-tilanteeseen oikeen kantaa. Koska aika hyvällä tasollahan sitä jo mennään! Toisaalta, eihän sitä ikinä tiedä ;-)
E: Huh. Ihan smoothia jälkeä tuo pitkä valotus teki loppujen lopuksi. E-M5:n takatelkkari ja sen jiipek esikatselu vaan teki temppujaan. Vääns oikeen urakalla vatsaa kuralle kun pelästytti. Ehkä se mullakin ois sitte tolla muusa-osastolla miettimisen paikka..
-
Joo taitaa toi a6000 olla aikas varteenotettava vaihtoehto mitä oon tässä ehtinyt nettiä selailla. Tekeekö tuolla kittilinssillä mitään?
Toi muusajuttu on joo semmonen juttu että tämän hetkiseen tasoon oon tyytyväinen ja jos totta puhutaan niin huonompaankin olisi tyytyminen jos ei olisi näin hyvä flaksi aikanaan käynyt :D
Toi muusajuttu on joo semmonen juttu että tämän hetkiseen tasoon oon tyytyväinen ja jos totta puhutaan niin huonompaankin olisi tyytyminen jos ei olisi näin hyvä flaksi aikanaan käynyt :D
-
- Viesti:
Jos kittilinssi on se SEL1650, niin lyhyt vastaus on ei.puuhapete kirjoitti:Tekeekö tuolla kittilinssillä mitään?
Pidempi vastaus on, että se riippuu. Jos haet kuvauslaitetta, jossa Lightroomin avatessa pitää katsoa, että onko tiedoston loppuviite NEF vai ARW, niin tuon kittilinssin voi jättää hyllyyn. Jos taas haluat tehdä a6000:sta "näppäilykameran", joka menee helposti (helpohkosti suureen) taskuun, niin miksei silloin. Mutta mitään laadullista ilotulitusta siltä on turha odottaa.
Mutta hyvällä kelillä ja hyvällä laatulasilla varustettuna a6000 tekee jälkeä, jota ei tarvitse hävetä vaikka seassa olisi D800:lla otettua materiaalia.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
mitäs höpötystä tää ny on?mremonen kirjoitti:Jos kittilinssi on se SEL1650, niin lyhyt vastaus on ei.puuhapete kirjoitti:Tekeekö tuolla kittilinssillä mitään?
Pidempi vastaus on, että se riippuu. Jos haet kuvauslaitetta, jossa Lightroomin avatessa pitää katsoa, että onko tiedoston loppuviite NEF vai ARW, niin tuon kittilinssin voi jättää hyllyyn. Jos taas haluat tehdä a6000:sta "näppäilykameran", joka menee helposti (helpohkosti suureen) taskuun, niin miksei silloin. Mutta mitään laadullista ilotulitusta siltä on turha odottaa.
Mutta hyvällä kelillä ja hyvällä laatulasilla varustettuna a6000 tekee jälkeä, jota ei tarvitse hävetä vaikka seassa olisi D800:lla otettua materiaalia.
Kyllä raw kuvaa kannattaa A6tonnisellakin ottaa. Myös kittilinssiin löytyy profiili. Onneksi ei tartte ihmetellä NEF loppupäätettä, öklättää koko formaatti. yöäk.
henk.koht. vaatimustasot ovat niin erillaisia. Ite olen löytänyt jopa 16-50 pannarizuumin toimivan ihan kivasti, mahtava lasi kun ottaa koon huomioon. Jos saat optisesti huonon sellaisen, niin palauta kauppaan, ja vaadi parempaa kappaletta tilalle.
-
- Viesti:
Joo, nef on kyllä vähän liian raaka.temama kirjoitti:
Onneksi ei tartte ihmetellä NEF loppupäätettä, öklättää koko formaatti. yöäk.
henk.koht. vaatimustasot ovat niin erillaisia.
http://m.dpreview.com/articles/28340662 ... ompression
-
- Viesti:
Kuka on muuta väittänytkään?temama kirjoitti:Kyllä raw kuvaa kannattaa A6tonnisellakin ottaa.
No, tämäpä sitten summasikin kivasti tuon vaatimustason.henk.koht. vaatimustasot ovat niin erillaisia. Ite olen löytänyt jopa 16-50 pannarizuumin toimivan ihan kivasti, mahtava lasi kun ottaa koon huomioon.
---
Lukutaitoiset sitten ymmärsivät sen, että a6000 tuottaa hyvissä olosuhteissa ja hyvällä lasilla ihan D800:n verrattavaa lopputulosta. Mutta huonoissa olosuhteissa sen säätövara loppuu kesken. Ja erittäin huonoissa olosuhteissa Sonyn RAW räjähtää käsiin. Mutta niitä varten onkin sitten se Nikon.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
no räjähtää ja räjähtää. Apsc kennoiseksi ei niin kovin räjähdä esim. Nikon D7100 apsc kennoisen rawiin. vaikka Sonyn ARW rawia onkin hiukkasen pakkailtu ja keitetty, niin ei se nyt niin onneton ole. oikeastaan ollenkaan´onneton ei. ja nyt en tarkoita mafferin extreme virityksiä vaan normaali valokuvausta jota 99% käyttäjistä harrastavat.mremonen kirjoitti:Lukutaitoiset sitten ymmärsivät sen, että a6000 tuottaa hyvissä olosuhteissa ja hyvällä lasilla ihan D800:n verrattavaa lopputulosta. Mutta huonoissa olosuhteissa sen säätövara loppuu kesken. Ja erittäin huonoissa olosuhteissa Sonyn RAW räjähtää käsiin. Mutta niitä varten onkin sitten se Nikon.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
No näinhän minä olen koko ajan koittanut sanoakin, että hyvissä olosuhteissa ja hyvällä optiikalla esim. a6000 tuottaa ihan D810:lle verrannollisa jälkeä. En kai minä muuten esim. NYCiin olisi lähtenyt pelkällä ponikalustolla. Jopa se sun kehuma siipikuva on ponilla otettu. Ja vieläpä RX100mk3:lla.temama kirjoitti:niin ei se nyt niin onneton ole. oikeastaan ollenkaan´onneton ei. ja nyt en tarkoita mafferin extreme virityksiä vaan normaali valokuvausta jota 99% käyttäjistä harrastavat.
Edellisellä kerralla mulla oli NYCissä D800E, ekä nyt voi sanoa, että lopputuloksissa on kauheasti eroa suuntaan jos toiseenkaan. Toisaalta ei mulla mitään yökuvia olekaan. Parit otin ponilla nyt viimeeksi, mutta ne meni roskiin suoraan. Kohinaa on ihan liikaa jos herkkyys on joku 3200.
---
blogi
---
blogi
-
- Viesti:
Aika lailla näin. Eiköhän nämä ponit ja muut ole sen yhden prosentin juttuja. Pitäisköhän hankkia nahkaliivit. PC Mellis? Vai VK Meltsi?Maffer kirjoitti:Sonya ei taida kovin normaalit tapaukset käyttää. 99% ostaa sen Canon Rebelin Gigantista ja tulee sitten kyselemään että miten päivittää kun tulee suttua.
Perkele, mullahan on se tetsari. Siihen vois teettää VK Meltsi-tekstin selkään ja 1%...
---
blogi
---
blogi
-
Eikä tule. Rebellioneista 99% on tyytyväisiä ostokseensa. Lopuille annetaan neuvo, että päivittää sen kittiputken johonkin pätevään. Sen sijaan muutama satunnainen sitä harkitseva tulee tänne etukäteen tivaamaan, saako kitti-Rebelillä kuvattua lapset, juoksevat koirat ja hevoset maneesiolosuhteissa 80 metrin päästä. Budjetti olis neljäsataa, Anttilassa olis ale. Nekin päätyvät kyselykierroksen ja palstakettuilun jälkeen superzoomiin ja elävät elämänsä onnellisina loppuun asti.Maffer kirjoitti:Sonya ei taida kovin normaalit tapaukset käyttää. 99% ostaa sen Canon Rebelin Gigantista ja tulee sitten kyselemään että miten päivittää kun tulee suttua.
Mulla on Sony.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
-
Nyt kyllä taputan virtuaalisesti käsiäni. Niin oli hyvää skeidan jauhantaa.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
https://vimeo.com/814152881