Apua kameran valintaan?!

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

nomad kirjoitti:Toisaalta jos kuvaa sellaisia aiheita joissa ei tarvita nopeaa tarkennusjärjestelmää tai superkätevä ergonomiaa, niin entrylevel järkkärillä saattaa saada tasan yhtä hyvää kuvaa kuin 10x kalliimmalla pro-mallilla.
Niinkuin juuri kirjoitin:
kribe kirjoitti:Aika paljon kuvaajasta, kuvaustyylistä ja kuvauskohteista kiinni.
Ja se, että jollain kameralla saa otettua ne samat kuvat kuin kalliimmalla kameralla, ei tarkoita että se olisi (yhtä) mielekästä.

Enkä nyt todellakaan yritä kannustaa ketjun aloittajaa ostamaan uuden kameran. Olen samaa mieltä kuin moni edellä: kokemuksen kautta löytää itse ne puutteet ja ne kun tunnistaa, on helpompi kysellä neuvoja kalustohankintaan tai muulla tavalla ongelmien korjaamiseen.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

kribe kirjoitti:
nomad kirjoitti:Toisaalta jos kuvaa sellaisia aiheita joissa ei tarvita nopeaa tarkennusjärjestelmää tai superkätevä ergonomiaa, niin entrylevel järkkärillä saattaa saada tasan yhtä hyvää kuvaa kuin 10x kalliimmalla pro-mallilla.
Niinkuin juuri kirjoitin:
kribe kirjoitti:Aika paljon kuvaajasta, kuvaustyylistä ja kuvauskohteista kiinni.
Ja se, että jollain kameralla saa otettua ne samat kuvat kuin kalliimmalla kameralla, ei tarkoita että se olisi (yhtä) mielekästä.

Enkä nyt todellakaan yritä kannustaa ketjun aloittajaa ostamaan uuden kameran. Olen samaa mieltä kuin moni edellä: kokemuksen kautta löytää itse ne puutteet ja ne kun tunnistaa, on helpompi kysellä neuvoja kalustohankintaan tai muulla tavalla ongelmien korjaamiseen.
Myönnän. Näitä on paha kommentoida täydellä innostuksella jos kokee itse samaan aikaan pahenevaa halua downgreidaamiseen :-)
pvalila

Viesti Kirjoittaja pvalila »

nomad kirjoitti: Myönnän. Näitä on paha kommentoida täydellä innostuksella jos kokee itse samaan aikaan pahenevaa halua downgreidaamiseen :-)
Eikö se RX100 mk2 auttanut tuohon tautiin lainkaan? Kuinka laiska susta oikein on tullut jos et edes tuota enää jaksa kantaa?
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

pvalila kirjoitti:
nomad kirjoitti: Myönnän. Näitä on paha kommentoida täydellä innostuksella jos kokee itse samaan aikaan pahenevaa halua downgreidaamiseen :-)
Eikö se RX100 mk2 auttanut tuohon tautiin lainkaan? Kuinka laiska susta oikein on tullut jos et edes tuota enää jaksa kantaa?
No herttinen, joku raja sentään! Onhan minullakin periaattteita.... En pidä puhelinta kuin hätävarakamerana.

Ajattelin enempi linjalla, että jos kamerassa on alle 50 tarkennuspistettä tai paras fps hitaami kuin 9, niin kannattaako sillä edes ottaa kuvia jos kohde kilpikonnaan liikkuvampi. Tästähän on dc.netissä olemassa aidosti kahdenlaista linjaa: kannattaa ottaa tai ei kannata ottaa.
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

pvalila kirjoitti:
Jotakuta taitaa vaan edelleen nyppiä kennon likaantuminen. :)
Vastaa Viestiin