Käyttötarkoituksiasi on vähän vaikea hahmottaa. Muoti- ja mainoskuvaa luonnonvalossa max 50 millisellä tuntuu äkkiseltään oudolta. Se kuitenkin lienee selvää, ettet kuvaa nyt teleillä etkä jää kaipaamaan kroppikennon tuomaa lisäulottuvuutta. Eli sikäli täyskenno toimii, varsinkin kun varaudut hankkimaan vähän pidempää putkea.
Pienimmät kroppikamerat ovat paljon pienimpiä täyskennokameroita pienempiä. Myös 600D ja 5D ovat hyvin erilaisia pidellä kädessä. Riippuu käsistä, mutta mun mielestä 5D on sopivan kokoinen. Koon lisäksi 600D on huomattavasti kevyempi ja aika lelun tuntuinen. Namiskoita on liian vähän (joystick ja takarulla puuttuvat) ja ne ovat mun käsille liian ahtaassa tilassa. 5Deen etsin on ihan eri luokkaa kuin 600Dssä, ja se on kyllä huomattavasti parempi kamera kokonaisuutena. 5Dtä on paljon mukavampi käyttää ja se kestää paremmin.
600Dlle jää eduksi hinnan lisäksi vain paino (mahdollisesti) ja kääntyvä takanäyttö .
Täyskennoon siirtyminen kyllä mun kokemuksen mukaan näkyy kuvissa. Jos tykkäät pienestä terävyysalueesta, niin täyskenno on kropin jälkeen juhlaa. Saat taustaa blurrattua esim. potreteissa tuolla 50 millisellä, eikä sinun tarvitse useinkaan edes käyttää sitä laadultaan kohtuu rupista täyttä aukkoa. Muoti ja mainoskuvissa tuo valaisu vaikuttaa kyllä paljon enemmän kuin kennon koko.
6D voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta taitaa maksaa liikaa.
Rungon päivittäminen 600D:stä 5DMK2:seen, onko järkeä?
-
Kiitos asiallisesta ja kattavasta viestistä. Muutkin viestit ovat sitä olleet, joten kiitos myös muille.harva kirjoitti:Käyttötarkoituksiasi on vähän vaikea hahmottaa. Muoti- ja mainoskuvaa luonnonvalossa max 50 millisellä tuntuu äkkiseltään oudolta. Se kuitenkin lienee selvää, ettet kuvaa nyt teleillä etkä jää kaipaamaan kroppikennon tuomaa lisäulottuvuutta. Eli sikäli täyskenno toimii, varsinkin kun varaudut hankkimaan vähän pidempää putkea.
Pienimmät kroppikamerat ovat paljon pienimpiä täyskennokameroita pienempiä. Myös 600D ja 5D ovat hyvin erilaisia pidellä kädessä. Riippuu käsistä, mutta mun mielestä 5D on sopivan kokoinen. Koon lisäksi 600D on huomattavasti kevyempi ja aika lelun tuntuinen. Namiskoita on liian vähän (joystick ja takarulla puuttuvat) ja ne ovat mun käsille liian ahtaassa tilassa. 5Deen etsin on ihan eri luokkaa kuin 600Dssä, ja se on kyllä huomattavasti parempi kamera kokonaisuutena. 5Dtä on paljon mukavampi käyttää ja se kestää paremmin.
600Dlle jää eduksi hinnan lisäksi vain paino (mahdollisesti) ja kääntyvä takanäyttö .
Täyskennoon siirtyminen kyllä mun kokemuksen mukaan näkyy kuvissa. Jos tykkäät pienestä terävyysalueesta, niin täyskenno on kropin jälkeen juhlaa. Saat taustaa blurrattua esim. potreteissa tuolla 50 millisellä, eikä sinun tarvitse useinkaan edes käyttää sitä laadultaan kohtuu rupista täyttä aukkoa. Muoti ja mainoskuvissa tuo valaisu vaikuttaa kyllä paljon enemmän kuin kennon koko.
6D voisi olla hyvä vaihtoehto, mutta taitaa maksaa liikaa.
Lisävalaistusta tosiaan tulen harjoittelemaan onneksi koulussa vielä paljon. Tällä hetkellä olen ottanut kuvia miljöössä, usein ulkona. Tiedän kyllä että mainos- ja muotikuvat tulevat tarvitsemaan aina lisävalaistusta, mutta sitä tosiaan harjoittelen tämän vuoden puolella hieman myöhemmin.
Kyllä taitaa se 5DmkII tulla tähän osoitteeseen :) sitten täytyy saada vielä 600D myytyä :)