Ja gigantista saa mustan version tuosta 299e hinnalla.Miksus kirjoitti:Kiitos linkeistä!
http://www.rajalacamera.fi/nikon-1-v1-w ... nGroup=411
Onpas edullinen?
Onko oikealle järkkärille todellista haastajaa?
-
-
- Viesti:
Linkissä oli saatavuus nappi, ja molempien kohdalla se näytti huonoa vaikka yksi kauppa tuossa ihan vieressä onkin.Avokid kirjoitti:Jos asut jossain kodin1:n lähellä, niin voi vielä löytyä liikkeestä:Miksus kirjoitti:Kiitos linkeistä!
http://www.rajalacamera.fi/nikon-1-v1-w ... nGroup=411
Onpas edullinen?
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores ... logId=3444
tai musta
http://www.kodin1.com/webapp/wcs/stores ... Id=3102007
Tästä keskustelusta viisastuneena tein päätöksen ja myin D700 runkoni ja alan etsiä pientä kameraa kaveriksi.
-
-
- Viesti:
Onko Nikonin 1 -järjetelmällä mitään muuta etua m43 -järjestelmään kuin mainitut:
- Halpa hinta
- Yhteensopivuus Nikkoreihin adapterien kanssa (tällä ei ole minulle mitään arvoa vaikka Nikonin rojuja löytyy nurkista)
Tässä Nikon 1 -järjetelmässä vähän hiertää se, että vaikka kenno on pienempi niin tämä ei näy rungon tai optiikan koossa juuri mitenkään.
Tässä esim. vertailu V1 + 10/2.8 ja E-M5 + 17/2.8: Kliks
Itseäni risoo satunnaisesti kanniskella isoa täyskennorunkoa mukana ja olen hiukan miettinyt jonkun pienemmän kameran hommaamista. Toistaiseksi on jäänyt tekemättä.
- Halpa hinta
- Yhteensopivuus Nikkoreihin adapterien kanssa (tällä ei ole minulle mitään arvoa vaikka Nikonin rojuja löytyy nurkista)
Tässä Nikon 1 -järjetelmässä vähän hiertää se, että vaikka kenno on pienempi niin tämä ei näy rungon tai optiikan koossa juuri mitenkään.
Itseäni risoo satunnaisesti kanniskella isoa täyskennorunkoa mukana ja olen hiukan miettinyt jonkun pienemmän kameran hommaamista. Toistaiseksi on jäänyt tekemättä.
-
Toimiva AF-S tarkennus ja yleisesti nopeampi toiminta. Tosin en ole OM-D:llä kuvannut.Ville^K kirjoitti:Onko Nikonin 1 -järjetelmällä mitään muuta etua m43 -järjestelmään kuin mainitut:
- Halpa hinta
Halpa hinta ei ole ollut cx-järjestelmän etu ennen kuin nyt tässä alennusmyynnissä. En usko, että cx on tulevaisuudessakaan m43:sta halvempi.
Nikon ei ole selvästikään lähtenyt cx:n kanssa miellyttämään kaikkia, eikä kuvanlaatukaan ole teknisesti huippua, mutta alkukritiikkien jälkeen monet ovat siihen mielistyneet. En muuta selitystä osaa antaa kuin, että kysymys lienee kameran ja järjestelmän olemuksesta. Erityisesti V1 on kiva.
-
Siinähän se just on, että kun kameran kuitenkin täytyy olla edes kameran kokoinen, että sitä on ergonomisesti järkevä käyttää valokuvaukseen. Nikon 1 - systeemin pieni kenno ei juurikaan korreloi kameran koossa, jos vertaa m43, NEX tai samsung NX peilittömiin. Parhaat kennot näistä ovat NEX systeemissä, niissä ovat Sonyn moneen kertaan hyviksi testatut APS-C kennot. Pienimmät NEXit ovat hyvin vertailukelpoisia Nikonin 1 sarjalaisiin kokonsa puolesta.Ville^K kirjoitti:Onko Nikonin 1 -järjetelmällä mitään muuta etua m43 -järjestelmään kuin mainitut:
- Halpa hinta
Tässä Nikon 1 -järjetelmässä vähän hiertää se, että vaikka kenno on pienempi niin tämä ei näy rungon tai optiikan koossa juuri mitenkään..
-
Joo, se on kiva heille jotka eivät niin välitä kuvanlaadusta vaan siitä, että sitä on helppo kantaa mukana ja helppo ottaa kiva räpsy.nomad kirjoitti:Nikon ei ole selvästikään lähtenyt cx:n kanssa miellyttämään kaikkia, eikä kuvanlaatukaan ole teknisesti huippua, mutta alkukritiikkien jälkeen monet ovat siihen mielistyneet. En muuta selitystä osaa antaa kuin, että kysymys lienee kameran ja järjestelmän olemuksesta. Erityisesti V1 on kiva.
Se on kuitenkin oikein järjestelmäkamera, niin ainakin tulee pokkari-naapuri päihitettyä munanjatkekilpailussa ;)
-
Onko teillä tämmöistä?temama kirjoitti:Joo, se on kiva heille jotka eivät niin välitä kuvanlaadusta vaan siitä, että sitä on helppo kantaa mukana ja helppo ottaa kiva räpsy.nomad kirjoitti:Nikon ei ole selvästikään lähtenyt cx:n kanssa miellyttämään kaikkia, eikä kuvanlaatukaan ole teknisesti huippua, mutta alkukritiikkien jälkeen monet ovat siihen mielistyneet. En muuta selitystä osaa antaa kuin, että kysymys lienee kameran ja järjestelmän olemuksesta. Erityisesti V1 on kiva.
Se on kuitenkin oikein järjestelmäkamera, niin ainakin tulee pokkari-naapuri päihitettyä munanjatkekilpailussa ;)
-
Vielä parempi vertailu olisi 14/2.5 jolla saa saman kuvakulman kuin tuossa Nikonissa, mutta pienemmässä koossa ja paremmalla valovoimalla. Piirtokin näyttää olevan slrgear.comin mukaan parempaa, vaikka Nikonin pienempi kenno vaatisi lasilta enemmän resoluutiota että pääsisi samalle tasolle.Ville^K kirjoitti:Onko Nikonin 1 -järjetelmällä mitään muuta etua m43 -järjestelmään kuin mainitut:
- Halpa hinta
http://camerasize.com/compact/#123.40,289.5,ha,t
Yhteensopivuus vanhojen järjestelmien kanssa ei ehkä ole niin tärkeä juttu kuin valmistajat yrittävät uskotella. Itselläni on tullut tosi vähän käyttöä Olympuksen vanhoille isoille zoomeille E-M5:ssa, vaikka jopa kuvakulmat pysyvät samoina, toisin kuin Nikonissa. Iso lasin kanssa menettää kaiken edun koossa ja painossa + ergonomia on surkea vaikka lisäkahvat auttavat jonkin verran. Isoille laseille tarvitaan se iso runko, pienille rungoille pienet natiivilasit.
Viimeksi muokannut ofverste, Helmi 27, 2013 15 : 24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
OMD on kyllä hieman huono vertailukohta V1:lle, V1 kun on niin pirun paljon halvempi. :)
Mutta m43:ssa vaihtoehtoja on kyllä vaikka kuinka, EPM2, EPL5, omd ja GH3 pitävät sisällään parasta tekniikkaa tällä hetkellä.
GX1 ja muut vanhemmat mallit ovat sitten hintansa puolesta paremmin vertailtavissa V1:n kanssa.
Mutta m43:ssa vaihtoehtoja on kyllä vaikka kuinka, EPM2, EPL5, omd ja GH3 pitävät sisällään parasta tekniikkaa tällä hetkellä.
GX1 ja muut vanhemmat mallit ovat sitten hintansa puolesta paremmin vertailtavissa V1:n kanssa.
-
No laitappa niiden Nexien nokalle joku optiikka niin alkaa se koko kasvamaan.temama kirjoitti:Siinähän se just on, että kun kameran kuitenkin täytyy olla edes kameran kokoinen, että sitä on ergonomisesti järkevä käyttää valokuvaukseen. Nikon 1 - systeemin pieni kenno ei juurikaan korreloi kameran koossa, jos vertaa m43, NEX tai samsung NX peilittömiin. Parhaat kennot näistä ovat NEX systeemissä, niissä ovat Sonyn moneen kertaan hyviksi testatut APS-C kennot. Pienimmät NEXit ovat hyvin vertailukelpoisia Nikonin 1 sarjalaisiin kokonsa puolesta.Ville^K kirjoitti:Onko Nikonin 1 -järjetelmällä mitään muuta etua m43 -järjestelmään kuin mainitut:
- Halpa hinta
Tässä Nikon 1 -järjetelmässä vähän hiertää se, että vaikka kenno on pienempi niin tämä ei näy rungon tai optiikan koossa juuri mitenkään..
Koko Nikon 1-sarja on sellainen vaikeasti pureksittava palanen speksejä katselevalle kansalle. Etenkin V1 ja J1 malleissa on ihme lapsuksia, mutta ei mitään ylitsepääsemättömiä.
Jos kennoa pitää tollottaa kaiken ohitse niin en minä sille voi mitään, sit varmaan Nikonin vaihtoehto ei sovi teidänlaisille jatkeeksi. Minä sirryin m43 järjestelmästä Nikoniin ja päivääkään en ole katunut. En edes silloin kun viikonloppuisin olen kuvaillut vanhalla Panasonicin G2 kamerallani.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viesti:
Tynnyrivääristymä Nikonissa 1,8% ja Panassa 4,9% :D Vinjetoinnin ja CA:n osalta kummatkin on ihan yhtä onnettomia. Photozonen testin mukaan tuo pana ei ole piirroltaan parempi kuin Nikonin 10/2.8.ofverste kirjoitti:Vielä parempi vertailu olisi 14/2.5 jolla saa saman kuvakulman kuin tuossa Nikonissa, mutta pienemmässä koossa ja paremmalla valovoimalla. Piirtokin näyttää olevan slrgear.comin mukaan parempaa, vaikka Nikonin pienempi kenno vaatisi lasilta enemmän resoluutiota että pääsisi samalle tasolle.
Mites sitten kooltaan m43 telet? Ei paljon ole koon ja painon puolesta vastinetta Nikonin hyvälle 30-110mm telelle. Kaiken lisäksi tuo tele maksaa alle 200€.
Itse siirryin Avokidin tavoin m43:sta Nikon ykköseen, enkä ole päivääkään katunut. Ainoaksi järjestelmäksi en ottaisi kumpaakaan järjestelmää. M43 lasit ovat joko suuria, kalliita tai huonoja. Ainoa "normaaliobjektiivi" maksaa 600€.. Tuo polttoväli on ainakin itsellä eniten käytössä. FF-Nikoniin normaali maksaa n. 200€, DX ja CX-Nikoneihin vähän vähemmän.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Noihan korjataan nykyaikana softalla. Resoluutio ja valovoimaa ovat tärkeitä, koska niitä ei mikään softa taio lisää. Olympuksen etu on myös kennovakaaja jolla saa Nikoniin verrattuna paljon pidemmät valotusajat ja nätimmän videon myös valovoimaisilla kiinteillä.kribe kirjoitti: Tynnyrivääristymä Nikonissa 1,8% ja Panassa 4,9% :D Vinjetoinnin ja CA:n osalta kummatkin on ihan yhtä onnettomia. Photozonen testin mukaan tuo pana ei ole piirroltaan parempi kuin Nikonin 10/2.8.
Tuolta löytyy m43:n telezoomivalikoima:kribe kirjoitti: Mites sitten kooltaan m43 telet? Ei paljon ole koon ja painon puolesta vastinetta Nikonin hyvälle 30-110mm telelle. Kaiken lisäksi tuo tele maksaa alle 200€.
http://www.four-thirds.org/en/microft/telephoto.html
Esimerkiksi Olympukselta löytyy mainio 40-150 eli sama 80-300 kinovastaavuus kuin tuossa 30-110. Tuota on nyt myyyty reilulla satasella Suomessakin. 99 USD on ollut tarjous jenkeissä pitkään. Paino on 190 grammaa ja pituutta 83mm. Tosiaan hiukan enemmän kuin Nikonin 180g ja 61mm (sisäänvedettynä).
-
- Viesti:
Sulla on aika mielenkiintoinen käsite "mainiosta" jos tuo 40-150 on mielestäsi mainio. Ja on se kuitenkin kooltaan yli 30% pidempi kuin Nikonin vastine. Mutta en jaksa enempää väitellä näistä asioista henkilön kanssa, jonka mielestä järkyttävä tynnyrivääristymä ja vinjetointi ei merkkaa mitään, kun ne kuitenkin korjataan softalla..
Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin, että ainut pienempi ja edes lähes saman tasoinen kalusto on D5200/7100 + laadukas laajis. Ei mistään peilittömästä ole haastamaan kuvanlaadullisesti tuota nykysettiäsi.
Alkuperäiselle kysyjälle sanoisin, että ainut pienempi ja edes lähes saman tasoinen kalusto on D5200/7100 + laadukas laajis. Ei mistään peilittömästä ole haastamaan kuvanlaadullisesti tuota nykysettiäsi.
-
Sama täällä. Mulla on pienessä laukussa V1 + J1 + 10-30 + 30-110 + 10 + 18,5. Ei paina juuri mitään koko setti ja kuvanlaatu kelpaa suurimpaan osaan tilanteita. Sisällä kuvaan enemmän peilirungoilla.kribe kirjoitti:
Itse siirryin Avokidin tavoin m43:sta Nikon ykköseen, enkä ole päivääkään katunut. Ainoaksi järjestelmäksi en ottaisi kumpaakaan järjestelmää.
M43 -kokemusta pn Panan GF1 ja G2 rungoista ja 14-42, 45-200, 20 ja 14 laseista.
Nikon 1 sopii itselleni huomattavasti paremmin ja tuottaa miellyttävämpiä kuvia.
Nikon D610 + Sony RX100
Blogi: http://www.onnela.org
-
Heh, heh!
Hauskaa vertailua, että mikä on se paras!
Huvittavinta on ehkä et pysy Nikonissa, eli V1 kun sulla on Nikon. Adapterin joudut ostamaan kuitenkin. Minusta adapterin saa mihin vaan mille vaan.
Onkos muuten tolle V1/J1/S1 kolmea objektiivia enempää tarjolla?
Mulla on OM-D:ssä Panan 100-300mm (200-600mm) f/ 4-5.6 kiinni. Painaa 950g koko paketti. Lähin tarkennusetäisyys 1.5m ja maailman paras kuvanvakaaja. Ai niin ISO 6400 ei tunnu missään.
PROVO.
Hauskaa vertailua, että mikä on se paras!
Huvittavinta on ehkä et pysy Nikonissa, eli V1 kun sulla on Nikon. Adapterin joudut ostamaan kuitenkin. Minusta adapterin saa mihin vaan mille vaan.
Mulla on OM-D:ssä Panan 100-300mm (200-600mm) f/ 4-5.6 kiinni. Painaa 950g koko paketti. Lähin tarkennusetäisyys 1.5m ja maailman paras kuvanvakaaja. Ai niin ISO 6400 ei tunnu missään.
PROVO.
-
- Viesti:
Saa adapterin mihin vaan, mutta Pikkunikoneissa toimii adapterin avulla automaattitarkennus Nikonin laseilla.d3nso kirjoitti:Huvittavinta on ehkä et pysy Nikonissa, eli V1 kun sulla on Nikon. Adapterin joudut ostamaan kuitenkin. Minusta adapterin saa mihin vaan mille vaan.
Ja saa enemmän kun kolme lasia. 10/2.8, 10-30, 18.5/1.8, 30-110, 10-100 ja superlaajakulma joka saapuu kaupan hyllylle piakkoin. Aika hyvin on tavaraa tullut vuoden aikana ;-)
Kertonee aika paljon sun laatuvaatimuksista jos ISO6400 OM-D:ssä "ei tunnu missään" :) Maailman paras kuvanvakaaja :D
-
Kriben lasilistasta jäi vielä uupumaan 11-27,5 ja toinen 10-100. 32 tulossa niin ikään.
Nikon D610 + Sony RX100
-
- Viesti:
Totta, unohdin aivan tuon pienemmän kittizoomin. 32/1.2 lasi on tosiaan myös tulossa, mutta itse en ole kuullut aikataulusta mitään, joten en sitä maininnut.onnela kirjoitti:Kriben lasilistasta jäi vielä uupumaan 11-27,5 ja toinen 10-100. 32 tulossa niin ikään.