(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
-
- Viesti:
Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II
No mikä siinä nyt oli vikana? Intia (+Kiina) lohkaisee romuosastolla suuren osan tuostakin läjästä eikä niille voi tehdä yhtikäs mitään.
-
Olet siis sitä mieltä että Intia/Kiina ovat ne ongelmat, kun siellä ostetaan "kympin" luureja, joilaa sen tuotesegmentin hankkivien palkkatulo on "kupillinen riisiä kerran kuussa" ja oletettavasti myös sen puhelimen omistus-suhde on näin ollen pidempi, kun vastaavasti länsimaisen hyvinvointivaltioiden kerskakulttuurin status-symbolina pidetyn huippuluurin, jota kulutushysteeriset/näytönhaluiset hetkessä elävät kuluttajat vaihtavat viimeistään vuoden välein, et ehkä sinä ja minä, mutta tunnen todella useita henkilöitä, joille se juurikin on reaalielämää, se luuri todellakin vaihdetaan n. vuoden välein, ikävä kyllä, pelkästään vaihtamisen/omistushalun vuoksi kun syystä tahi toisesta "harakka-ilmiö" kulminoituu siinä älypuhelimessa.
Ja kaikilla näillä on yksi yhteinen tekijä, se edellinen on/oli täysin toimiva vaihdon hetkellä.
Sallinet minun nauraa, kyllä se puhelinjätteen tuottamisen ongelma löytyy ihan yhtä lailla hyvinvointimaista, kuin noista vähemmänkin hyvinvointimaista mielletyistä valtioista, vaikka en nyt suoranaisesti tarkoita, etteikö Intia/Kiina-osastolla hyvinvointiakin löytyisi, toki löytyy ja paljonkin, luokkaerot kun ovat mitä ovat ja populaa löytyy, mutta naiivia alkaa peittämään silmiään oman tonttinsa ongelmajätteiden syytämiseltä ja silmien raosta suunnata katseensa naapurin tontille huutan suureen ääneen pelkästään häntä saastuttajaksi.
Kyllä puhelinjätteen tuotto on globaali ongelma (jos siinä ongelmaa halutaan nähdä), täysin toista kuin jonkun järjestelmäkamera-bisneksen.
Ja jollei sinulle hyvä Maffer tule paha mieli, niin toki saat viimeisen sanan kun sen kumminkin haluat sanoa, sovitaan yhdessä näin että Sonyn kamerat ovat maailman suurin ongelmajätteen tuottaja ja puhelimet paaaaljon pienempi paha, ole hyvä, pus pus...
Ja kaikilla näillä on yksi yhteinen tekijä, se edellinen on/oli täysin toimiva vaihdon hetkellä.
Sallinet minun nauraa, kyllä se puhelinjätteen tuottamisen ongelma löytyy ihan yhtä lailla hyvinvointimaista, kuin noista vähemmänkin hyvinvointimaista mielletyistä valtioista, vaikka en nyt suoranaisesti tarkoita, etteikö Intia/Kiina-osastolla hyvinvointiakin löytyisi, toki löytyy ja paljonkin, luokkaerot kun ovat mitä ovat ja populaa löytyy, mutta naiivia alkaa peittämään silmiään oman tonttinsa ongelmajätteiden syytämiseltä ja silmien raosta suunnata katseensa naapurin tontille huutan suureen ääneen pelkästään häntä saastuttajaksi.
Kyllä puhelinjätteen tuotto on globaali ongelma (jos siinä ongelmaa halutaan nähdä), täysin toista kuin jonkun järjestelmäkamera-bisneksen.
Ja jollei sinulle hyvä Maffer tule paha mieli, niin toki saat viimeisen sanan kun sen kumminkin haluat sanoa, sovitaan yhdessä näin että Sonyn kamerat ovat maailman suurin ongelmajätteen tuottaja ja puhelimet paaaaljon pienempi paha, ole hyvä, pus pus...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
- Viesti:
Otas ny katalogi lapaseen ja katso paljonko hinnat alkaen -mallit painaa. Ei sen vähempää juurikaan kuin keskiluokka. Jätettä niiden valmistamisesta syntyy siis samaan tapaan kuin kalliimmistakin malleista ja kun ostajia on se miljardi, sinne se jäte kulminoituu ja siellä kaikkein vähiten ketään kiinnostaa asia. Kiinassa todnäk. voi jotain yritystä olla mutta Intia...joo ei.
-
Hyvä idea.habannaama kirjoitti: ↑Huhti 27, 2021 7 : 37 Ja jollei sinulle hyvä Maffer tule paha mieli, niin toki saat viimeisen sanan kun sen kumminkin haluat sanoa, sovitaan yhdessä näin että Sonyn kamerat ovat maailman suurin ongelmajätteen tuottaja ja puhelimet paaaaljon pienempi paha, ole hyvä, pus pus...
Oltaisiinko kaikki kollektiivisesti tuota mieltä niin saataisiin edes hetkeksi jatkuvan verbaalisen ongelmajätteen tuotto kuriin?
-
Ei voi niin, joten antaa etelän poikien paskoa. Onneksi me voimme keskittyä asioihin joille voimme tehdä jotain. Ja tietenkin pahimmista saastuttajista alkaen. Jos vaikka vaihdetaan ensin maasturit koppimopoiksi ja tehdään bensa niin kalliiksi, ettei rahvas ajele koppimopoillaan yhtään turhaa kilometriä kameroitaan naksuttelemassa. Kuvia saa kotinurkiltakin, turha sitä varten on mihinkään lähteä.
Mietitään elektroniikkakrääsää ym. pikkudetaljeja sitten kun iso liikenneprojekti on valmis.
Hannu
-
- Viesti:
Vaikka lopetettaisiin kaikki ajo Suomessa, pallon päästöt ei siitä putoa kuin joku promille. USA, Venäjä, Intia ja Kiina seis niin alkaa tapahtua. Auto on tehty ajamiseen, käytetään sitten kamerabudjetti polttoaineisiin. Liikkumisen vapaus Hangosta Utsjoelle on upea juttu.
-
Siinä sitä Hangosta Utsjoelle ajellessa 1372 km:n ajan kun hokee itselleen jatkuvalla syötöllä mantraa; sonytuottaaenitenjätettämaailmassasonytuottaaenitenjätettämaailmassasonytuottaaenit.., niin alkaa pikkuhiljaa tosissaan itsekin uskomaan että kyllä, näinhän se on ja voi taas hyvällä omalla tunnolla siirtää hysteerisen kulutustottumuksensa niihin Fujeihin, Pentaxeihin, Nikoneihin, Huaweihin ja mitä noita nyt kaikkia muita onkaan, siis niihin muihin, joilla ei ole osaa eikä arpaa "elektroniikkaromurintamalla".
Olen sitä mieltä, että kaikki Sonyboyt, vai pitäisikö armon vuonna 2021 todeta jotta henkilöt, joutaisi haittaveron piiriin ja he valistuneet kuluttajat, jotka kuvaavat niillä keskari-Fujeilla, ym. vst, heille pitäisi valtiovallan toimesta määrätä vähintään verohelpotus ja elvytyspaketti, jotta voisivat ilman taloudellista painetta ajella pitkin ja poikin maita ja mantuja parhaiksi katsomillaan ajoneuvoilla, esim. Subaru alle, takana lavetti jolla mönkkäri, jotta siirtymä kuvausmestoille olisi mahdollisimman vaivatonta.
Stanan Sonistit, pois pilaamasta maapalloa, hyh hyh.
Kolme hurraa huutoa kaikille muille kuvauskalustoille, erityisesti Fujeille, Pentaxeilla ja Huaweille, HURRAA, HURRAA, HURRAA !!!
-
- Viesti:
Vahingossa kameroita ostelevat ovat kirkkaasti pahin jätemylly. Hommassa ei ole mitään tolkkua silloin missään muussakaan tuotteessa.
-
Tuo on juuri sitä vinkumista asioista, joihin ei voi vaikuttaa. Jokainen voi vaikuttaa vain omiin ajoihin. Ei edes kaikkien suomalaisten. Ihmisten jako valtioihin on täysin keinotekoinen. Sillä ei ole merkitystä, että itseään suomalaisiksi kutsuva joukko on paljon pienempi kuin itseään kiinalaisiksi tai yhdysvaltalaisiksi kutsuvien joukko.Maffer kirjoitti: ↑Huhti 28, 2021 12 : 07 Vaikka lopetettaisiin kaikki ajo Suomessa, pallon päästöt ei siitä putoa kuin joku promille. USA, Venäjä, Intia ja Kiina seis niin alkaa tapahtua. Auto on tehty ajamiseen, käytetään sitten kamerabudjetti polttoaineisiin. Liikkumisen vapaus Hangosta Utsjoelle on upea juttu.
Ainakin minulle vapaus tilata Kiinasta harrastuskrääsää on paljon arvokkaampi kuin mahdollisuus rampata Utsjoella tai Thaimaassa muutaman kerran vuodessa. Enkä varman tule elämäni aikana tilaamaan niin paljoa, että vaikutus olisi yhden autolla tehdyn Utsjoen keikan vertainen. Joten älä tule sitten vinkumaan mitään siitä miten minun luontoa tuoavia harrastuksia pitäisi rajoittaa. Ja tosieräjorma tietenkin fillaroi Hangosta Utsjoelle.
Hannu
-
Eikös sulla ollut taannoin hetken ajan se vahingossa ostettu Z6, krhmmm...
-
Mä oon ostanut vahingossa 9 sonyn järkkäriä. 3 oli samaan aikaan huollossakin. Ostin, vaikka mulla oli Canonit jo valmiiksi. Hyi minä.habannaama kirjoitti: ↑Huhti 28, 2021 14 : 54Eikös sulla ollut taannoin hetken ajan se vahingossa ostettu Z6, krhmmm...
Kohta myyn tuon viimeisen sonyn pois (takuu mennyt umpeen = pitää myydä) ja ostan Canonin. Lupaan pysyä siinä pitkään, jos kenno on suorassa.
-
-
Mä taas olen kahlannut läpi kaikki merkit viimeisen 12 vuoden aikana. Ja useammasta merkistä ollut useita eri malleja...Enää en jaksa moista rumbaa. Voisin sanoa, että näin jälkikäteen ajateltuna olisi kannattanut pitäytyä vain parissa merkissä, koska valokuvani ja ilmaisukykyni ei juuri kalustorumbasta ole parantunut, turhaa aikaa ja rahaa vaan palanut.
Tällä hetkellä mulla on 3 sonya (FF ja APS-C), Panasonic m43 ja APS-C fuji. Sonyn kinopeilitön ei vaihdu, kun vasta sitten kun se ryhtyy reistailemaan tai tulee niin hyvä uusi runko, että nykyinen 42mp kinokenno vaikuttaa selkeästi vanhentuneelta.
Minulla Sony laitteet ovat kestäneet oikein hyvin, eikä käytettävyydessäkään ole mitään isoja puutteita. Näillä mennään tyytyväisenä, ja keskityn enemmän valokuvien ottamiseen kuin neuroottiseen tekniikan kanssa sähläämiseen.
Tällä hetkellä mulla on 3 sonya (FF ja APS-C), Panasonic m43 ja APS-C fuji. Sonyn kinopeilitön ei vaihdu, kun vasta sitten kun se ryhtyy reistailemaan tai tulee niin hyvä uusi runko, että nykyinen 42mp kinokenno vaikuttaa selkeästi vanhentuneelta.
Minulla Sony laitteet ovat kestäneet oikein hyvin, eikä käytettävyydessäkään ole mitään isoja puutteita. Näillä mennään tyytyväisenä, ja keskityn enemmän valokuvien ottamiseen kuin neuroottiseen tekniikan kanssa sähläämiseen.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Sama täällä ja näkeehän sen jo sokea Reettakin että noiden parin ongelmat ovat jossain ihan muussa elämän osa-alueessa kuin kameroissa.
Omat valinnat ja teot ovat ne johon voi vaikuttaa, ja on idiotismia vähätellä niiden vaikutuksia.Ja samalla väittää tietävänsä miten pielessä jossain muualla on.
-
Eli kun toisen käyttäjän kameroissa on vikaa, niin tullaan syyttelemään jotenkin mielenvikaisiksi.
Oikein rakentavaa Miksus.
Mikset suoraan pyydä, että sulle aletaan kettuilla, jos kerran haet sitä täällä?
-
- Viesti:
Miksi otit itseesi jos asia ei kerran sinua koske?
Ja rakentavaa… ketä tänne kiinnostaa mitään asiaa kirjoittaa?
Ketjut täyttyy vain jatkuvasta, kohdistetusta valituksesta. Saisi riittää jo.
Ja rakentavaa… ketä tänne kiinnostaa mitään asiaa kirjoittaa?
Ketjut täyttyy vain jatkuvasta, kohdistetusta valituksesta. Saisi riittää jo.
-
blääh. Miksus. Niinkuin itsekin totesit, ihan turha odotella mitään järkipuhetta jos asenne on valmiiksi provohakuinen. Niinkun maffers on osoittanut monta monituista kertaa, niin ongelmia kyllä löytää jos sellaisista väen väkisin haluaa synnyttää keskustelua täällä.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Näis se Temama kyllä on. Muuten, Canonin ketjussa on tuoreena juuri jokin ibis-issue jota siellä on läpikäyty neutraalisti ja hyvässä hengessä. Jokainen tietää mitä samanlainen asia tässä ketjussa olisi saanut aikaan. Noin vain yhtenä esimerkkinä sadasta.
-
-
Käy lukemassa Mafferin kommentit sieltä Canon R5 ketjusta ja mieti, mitä ne kommentit olisi saaneet sonyketjussa aikaan.
Tulee mieleen, että onko se ainainen mellakka sittenkin niiden sonistien syy?