Sony Alpha 7 II
-
- Viesti:
-
Ihan perus meininkiä; dallailua, räps, dallailua, räps.
Jotenkin tuntuu ettei se runko ota kaikkia siitä akusta irti. Meinaan just se et siitä n. 60%:sta tipahtaa yhtäkkiä hälyyttämään, siitä muutaman ruudun jälkeen pimeeks ja sitten laturissa nopsaan täysille, kielii kyl siitä et mehuu on jäänyt varastoon.
Niinku nomadi tossa pohtiikin.
Jotenkin tuntuu ettei se runko ota kaikkia siitä akusta irti. Meinaan just se et siitä n. 60%:sta tipahtaa yhtäkkiä hälyyttämään, siitä muutaman ruudun jälkeen pimeeks ja sitten laturissa nopsaan täysille, kielii kyl siitä et mehuu on jäänyt varastoon.
Niinku nomadi tossa pohtiikin.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Alussa mentiin käsivaralta, jolloin käsi varmaan hitusen lämmitti tuota akkua kamerassa. Näytöltä ja etsimestä tähtäilin aika tasaisesti ja laitoin kameran aina kuvan ottamisen jälkeen pois päältä. Ei varmaan kovin suuria eroja meillä ole kuvaustyylissä, paitsi päivänvalossa kuvasin tosiaan ilman jalustaa, jolloin valotukset olivat luonnollisesti lyhyitä. Liekö tuo A7R vielä virtasyöpömpi pakkasessa?Maffer kirjoitti:Miten kuvasit sillä? Mä lykkään jalustalle, vääntelen ja kääntelen kunnes on hyvä ja laitan raksuttamaan 15-1000 sek keskimäärin.
Itsellä ei ole tullut vielä vastaan akun pikaisia hyytymisiä 50%:sta tyhjäksi. Kovin pitkää kokemusta tästä vehkeestä ei tosin vielä ole, mutta tällä hetkellä ei vaikuta ihan epätoivoiselta, kunhan ei lähde viikoksi pakkaseen ilman latausmahdollisuuksia.
http://www.jsipponen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
-
Niinpä. Ei sonya, eikä monta muutakaan laitteiden valmistajaa kamalasti kiinnosta vehkeiden pakkaskestävyys. Mutta tässäkin asiassa voi jokainen äänestää lompakolla. Eikös applekin antanut ohjeita, ettei puhelinta saa käyttää pakkasella?Shuko kirjoitti:Valmistaja spektannut rungon 0-40C lämpötiloille. Täällä jengi ihan hiilenä, kun ei akut kestä -25 asteen pakkasella. Tähän voi jokainen keksiä oman vertauksen.
-
Mulla vois olla myynnissä A900 runko, pikseleitä 24Mp, varmaan yksi parhaista jos ei peräti paras digirunkojen OVF, runko on ammattilaisrunko sekä fiilikseltään, että rakenteeltaan, tarkentaa myös ruuvitarkenteiset objektiivit ja mukaan tulisi uusi käyttämätön akkukahva pystylaukaisimineen. Hintaa olisi tuolla erittäin vähän kuvatulla aidolla peilivempeleellä 700€.
Itse en tuosta ole saanut irti mitä pitäisi, joten menee myyntiin.
Odotan innolla peilitöntä parasta Sony runkoa, joka voisi ehkä olla tämä A7 II tai sitten A9 joka julkaistaneen helmikuussa.
Minulle runkovakaaja on erittäin oleellinen juttu, ilman vakaajaa en mitään runkoa ostaisi - enää, hallussa edelleen NEX5n, jonka ainoa puute on juurikin vakaajan puute.
Itse en tuosta ole saanut irti mitä pitäisi, joten menee myyntiin.
Odotan innolla peilitöntä parasta Sony runkoa, joka voisi ehkä olla tämä A7 II tai sitten A9 joka julkaistaneen helmikuussa.
Minulle runkovakaaja on erittäin oleellinen juttu, ilman vakaajaa en mitään runkoa ostaisi - enää, hallussa edelleen NEX5n, jonka ainoa puute on juurikin vakaajan puute.
Sony A7R 3, A6500, 5n, Pentax K-30, Olympus E-PL5,-6,-7, E-M1, iso joukko AF/MF laseja ja vanhaa filmi sälää
-
- Viesti:
Täytyypä jatkaa pakkastestejä, jos saadaan vielä eteläänkin kunnon pakkasia. Tarkkaa tietoa kuvausajankohdan lämpötilasta ei ole. Alavien maiden kohdalla auton mittari näytti parhaillaan -33°C, mutta ylempänä tunturissa arvioin nokkatuntumalla lämmöksi tuon parisenkymmentä pakkasastetta. Saattoi tietty olla vähän lämpimämäpääkin.Maffer kirjoitti:R-malli on syöpömpi. Mulla oli sitä ennen perus a7. Tänään huomasin että raja menee jossain 15-20 asteen välillä missä patteri alkaa falskata. Olin tunnin verran Porvoossa meren äärellä ja pakkasta siinä 17 astetta - akku meni tasaisesti kohti nollaa eikä dipannut ~60% -> 0 samantien.
http://www.jsipponen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tänään tuli käytyä vähän hypistelemässä otsikon kameraa ja oikein hyvä maku jäi siitä. Tärkeimmät pointit mitkä pompsahti ittelle kajuuttaan:
- Kahvan muotoilu on tosissaan nyt onnistunut. Nyt siitä saa hyvän otteen jo ilman kikkailuja.
- Laukaisin on nyt just siinä missä sen pitäisikin olla.
- Rullat ok, mutta mun mieleen oli ne vanhemmat enemmän.
- Näytön tilttaus oli fiksattu niin että veikkaan että sitä nyt pystyy kääntämään alaspäinkin vaikka olisi pikakiinnityslevy kiinni kamerassa.
- Uus rungon matsku oli mun makuun parempi.
- Uusi kustom- nappula ylälaidassa vaikutti aika fiksulta idealta.
Vähän kaikki nappulat oli parempi tatsisia, skidiä putsplankkausta ja viilausta joka paikassa. Oikein vakuuttavan oloinen päivitys ja tällä hetkellä kyllä vaikuttaa että tuossa taitaa meikäläisen seuraava ykköspyssy olla, vaikka A7S antaa kuitenkin aika tiukan vastuksen.
- Kahvan muotoilu on tosissaan nyt onnistunut. Nyt siitä saa hyvän otteen jo ilman kikkailuja.
- Laukaisin on nyt just siinä missä sen pitäisikin olla.
- Rullat ok, mutta mun mieleen oli ne vanhemmat enemmän.
- Näytön tilttaus oli fiksattu niin että veikkaan että sitä nyt pystyy kääntämään alaspäinkin vaikka olisi pikakiinnityslevy kiinni kamerassa.
- Uus rungon matsku oli mun makuun parempi.
- Uusi kustom- nappula ylälaidassa vaikutti aika fiksulta idealta.
Vähän kaikki nappulat oli parempi tatsisia, skidiä putsplankkausta ja viilausta joka paikassa. Oikein vakuuttavan oloinen päivitys ja tällä hetkellä kyllä vaikuttaa että tuossa taitaa meikäläisen seuraava ykköspyssy olla, vaikka A7S antaa kuitenkin aika tiukan vastuksen.
Showreel:
-
En laittanu ees virtoja päälle, joten etsimestä en voi sanoa halaistua sanaa. Toisekseen mulla kun noita manuaalirutkuja pääasiassa on, niin tarkennuksistakaan en oikein mitään osaa sanoa. Sorryt, pelkkää tatsia vaan. Mut toisaalta tatsi oli edelliseen sukupolveen verrattuna todella paljon parempi. Ainakin mun hanskalle.
Showreel:
-
Itse saanut kameran noin kaksi viikkoa sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Ote on omasta mielestäni todella hyvä, matta näyttää paremmalta kuin kirkas pinta ja kuvanvakaaja on kyllä ihan huippu. Säätimet, nappulat yms on toteutettu hyvin.
Tarkennus on tarkka ja nopea (nopeampi kuin a7).
Kuvien värit ovat kyllä juuri minun mieleeni ja raaka tiedostojen säätö Lightroomissa on paljon mielyttävempää kuin esim. Fujin X-T1.
Nämä kaikki minun mielipiteitäni..
Linssi millä olen pommitellut on ollut pääsääntöisesti 55 f/1.8, joka on kyllä erittäin skarppi.
Kovasti odottelen tulevaa 35mm f/1.4 distagonia, sekä 90mm f/2.8 macroa.. Myös 28mm f2 ja siihen fisu sekä laajis konvertteri kiva lisä..
Onko muilla kokemuksia tästä kamerasta?
Ote on omasta mielestäni todella hyvä, matta näyttää paremmalta kuin kirkas pinta ja kuvanvakaaja on kyllä ihan huippu. Säätimet, nappulat yms on toteutettu hyvin.
Tarkennus on tarkka ja nopea (nopeampi kuin a7).
Kuvien värit ovat kyllä juuri minun mieleeni ja raaka tiedostojen säätö Lightroomissa on paljon mielyttävempää kuin esim. Fujin X-T1.
Nämä kaikki minun mielipiteitäni..
Linssi millä olen pommitellut on ollut pääsääntöisesti 55 f/1.8, joka on kyllä erittäin skarppi.
Kovasti odottelen tulevaa 35mm f/1.4 distagonia, sekä 90mm f/2.8 macroa.. Myös 28mm f2 ja siihen fisu sekä laajis konvertteri kiva lisä..
-
- Viesti:
Itse aion pistää peilikamat vaihtoon kunhan tuo 35mm tulee. Nykyisin tulee ammuttua 50 millisellä, mutta tuntuu jatkuvasti liian pitkältä omaan käyttöön, joten toi 55mm ei ole ollut optio. 90mm olen myös harkinnut rinnalle potrettikäyttöön (makroilun lisäksi). Noilla kahdella luulisi pärjäävän pitkälle.Natubest kirjoitti: Linssi millä olen pommitellut on ollut pääsääntöisesti 55 f/1.8, joka on kyllä erittäin skarppi.
Olihan toi 35mm täysin sähköillä, eikä esim manuaaliaukonsäädöllä, kun noi mock-upit noilta messuilta näyttää omaavan kuvien perusteella aukonsäätörenkaan myös...?
16-35mm on muuten saanut todella ylistäviä arvosteluja, joten jos ultralaajista joskus himoitsee esim maisemakuvaukseen, niin luulisi tuon olevan soiva peli.
Katsoin muuten taannoin videon, missä näytettiin noita A7II:n painikkeiden kustomointimahdollisuuksia ja nykyisenä Canonistina haukoin melkein henkeä: käytännössä kaikkea voi kustomoida tuossa Sonyssä!
-
Tuon FE 35/1.4:n aukonsäätö on aika kiinnostava juttu, manuaalirenkaan sisältävissä Zeiss:in Loxioissahan oli ainoastaan tuo manuaalirengas ja se on ainakin itselle dealbreaker. Sähköinen aukon säätö mahdollistaa kuitenkin esim. automaattisen himmennyksen shutterista + täydellä aukolla fokusoinnin ja kun noihin on tottunut ei oikein ilmankaan halua olla.jantjuha kirjoitti:Itse aion pistää peilikamat vaihtoon kunhan tuo 35mm tulee. Nykyisin tulee ammuttua 50 millisellä, mutta tuntuu jatkuvasti liian pitkältä omaan käyttöön, joten toi 55mm ei ole ollut optio. 90mm olen myös harkinnut rinnalle potrettikäyttöön (makroilun lisäksi). Noilla kahdella luulisi pärjäävän pitkälle.Natubest kirjoitti: Linssi millä olen pommitellut on ollut pääsääntöisesti 55 f/1.8, joka on kyllä erittäin skarppi.
Olihan toi 35mm täysin sähköillä, eikä esim manuaaliaukonsäädöllä, kun noi mock-upit noilta messuilta näyttää omaavan kuvien perusteella aukonsäätörenkaan myös...?
-
- Viesti:
Toisaalta tuon obiskan yhteydessä on mainittu "new stepper motor", joten automaattitarkenteinen, mutta manuaaliaukonsäädöllä? Loxiahan on vastaavasti puhtaasti manuaalilasi...tn1krr kirjoitti:Tuon FE 35/1.4:n aukonsäätö on aika kiinnostava juttu, manuaalirenkaan sisältävissä Zeiss:in Loxioissahan oli ainoastaan tuo manuaalirengas ja se on ainakin itselle dealbreaker. Sähköinen aukon säätö mahdollistaa kuitenkin esim. automaattisen himmennyksen shutterista + täydellä aukolla fokusoinnin ja kun noihin on tottunut ei oikein ilmankaan halua olla.jantjuha kirjoitti:Itse aion pistää peilikamat vaihtoon kunhan tuo 35mm tulee. Nykyisin tulee ammuttua 50 millisellä, mutta tuntuu jatkuvasti liian pitkältä omaan käyttöön, joten toi 55mm ei ole ollut optio. 90mm olen myös harkinnut rinnalle potrettikäyttöön (makroilun lisäksi). Noilla kahdella luulisi pärjäävän pitkälle.Natubest kirjoitti: Linssi millä olen pommitellut on ollut pääsääntöisesti 55 f/1.8, joka on kyllä erittäin skarppi.
Edit: tuolla kökkösaitilla ainakin mainittiin "Has newly developed responsive actuator":
http://www.sonyalpharumors.com/all-deta ... -february/
-
En mä tuota manuaalifokuslasiksi epäillyt, mainitsimpahan vaan että toistaiseksi ainut FF E Mount lasi jossa on aukonsäätörengas ei sisällä sähköistä aukon säätöä. Loxiassahan aukon saa myös stepless:ksi ja se oli ilmeisesti ainakin osaltaan syy miksi tuossa ei sähköistä aukon säätöä ollut edes vaihtoehtoisena. Nähtäväksi jää miten tää 35/1.4 toimii, tilaahan tuolla on eri tavalla kuin Loxioissa kun eli voihan olla että tuossa on jopa manuaali, stepless ja sähköinen. AF + ainoastaan manuaalinen aukon säätö olisi ainakin mulle pettymys.jantjuha kirjoitti: Toisaalta tuon obiskan yhteydessä on mainittu "new stepper motor", joten automaattitarkenteinen, mutta manuaaliaukonsäädöllä? Loxiahan on vastaavasti puhtaasti manuaalilasi...
FE 90/2.8 makrossa on etäisyys/suurennus-merkinnät ja AF/MF "veto"-valitsin putkessa eli jotain uutta E mountille on siinäkin lasissa luvassa.
-
Olette varmaan oikeassa, eihän tuossa toimisi AF:kään kunnolla hämärässä jossei kamera voisi automaattisesti availla aukkoa isommalle. Jännä nähdä miten tuossa on toteutettu vaihto manuaalisen ja sähköisen aukon valinnan välillä, lasissa ei näy ainakaan pintapuolisesti mitään valitsimia ja kameroissakaan ei tuohon ainakaan nykyfirmiksillä mitään conffaa ole.kostaja! kirjoitti:Minun kalenterissani seisoo numero 2015, joten ei varmuudella tule sähkötöntä AF lasia.tn1krr kirjoitti:AF + ainoastaan manuaalinen aukon säätö olisi ainakin mulle pettymys.
-
Tarvitaanko kyseistä kytkintä mihinkään?tn1krr kirjoitti:Olette varmaan oikeassa, eihän tuossa toimisi AF:kään kunnolla hämärässä jossei kamera voisi automaattisesti availla aukkoa isommalle. Jännä nähdä miten tuossa on toteutettu vaihto manuaalisen ja sähköisen aukon valinnan välillä, lasissa ei näy ainakaan pintapuolisesti mitään valitsimia ja kameroissakaan ei tuohon ainakaan nykyfirmiksillä mitään conffaa ole.kostaja! kirjoitti:Minun kalenterissani seisoo numero 2015, joten ei varmuudella tule sähkötöntä AF lasia.tn1krr kirjoitti:AF + ainoastaan manuaalinen aukon säätö olisi ainakin mulle pettymys.
Miksi ei riitä, että aperture toimii sähköllä mutta manual over-ride toimii tarvittaessa milloin vain esim. M ja A modessa?