Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kribe kirjoitti:Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että tietäisi missä mennään kenno-AF:n osalta.
Tämä on itselläkin se pointti A6000 osalta. Onko jo tässä sellainen nopea tarkennus kuin muinaisissa peilijärkkäreissä.
Koko kennon vaihe- ja kontrastitarkennus antaa aivan erilaisen mahdollisuuden rakentaa aidosti kohdetta seuraavn tarkennuksen verrattuna erillisen tarkennusmodulin yksittäisiin pisteisiin. Tähän vielä lisätään rakenteellisesti rajoittamaton kuvanopeus.
Alkaa siinä ammattilainenkin miettimään peilikameran järjellisyyttä kun turisti suhaa 20 kuvan sarjan pikkukameralla ja kaikki tarkkoja kun hän itse jää puoleen.
kribe kirjoitti:Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että tietäisi missä mennään kenno-AF:n osalta.
Tämä on itselläkin se pointti A6000 osalta. Onko jo tässä sellainen nopea tarkennus kuin muinaisissa peilijärkkäreissä.
Koko kennon vaihe- ja kontrastitarkennus antaa aivan erilaisen mahdollisuuden rakentaa aidosti kohdetta seuraavn tarkennuksen verrattuna erillisen tarkennusmodulin yksittäisiin pisteisiin. Tähän vielä lisätään rakenteellisesti rajoittamaton kuvanopeus.
Alkaa siinä ammattilainenkin miettimään peilikameran järjellisyyttä kun turisti suhaa 20 kuvan sarjan pikkukameralla ja kaikki tarkkoja kun hän itse jää puoleen.
Vielä ei olla tässä, mutta kyllähän tuo on ihan ajan kymysys (suht. lyhyen ajan), että kennolta tapahtuva AF tarkennus kehittyy nopeaksi ja monipuolisemmaksi kuin nykyinen peilijärkkäreiden vaihetarkennus-systeemi.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
kribe kirjoitti:Tämä kiinnostaa lähinnä siksi, että tietäisi missä mennään kenno-AF:n osalta.
Tämä on itselläkin se pointti A6000 osalta. Onko jo tässä sellainen nopea tarkennus kuin muinaisissa peilijärkkäreissä.
Koko kennon vaihe- ja kontrastitarkennus antaa aivan erilaisen mahdollisuuden rakentaa aidosti kohdetta seuraavn tarkennuksen verrattuna erillisen tarkennusmodulin yksittäisiin pisteisiin. Tähän vielä lisätään rakenteellisesti rajoittamaton kuvanopeus.
Alkaa siinä ammattilainenkin miettimään peilikameran järjellisyyttä kun turisti suhaa 20 kuvan sarjan pikkukameralla ja kaikki tarkkoja kun hän itse jää puoleen.
Eli ottaa vain automaattisesti kaksi perättäistä kuvaa. Ei tuota lasketa.
The Epic shoots two shots virtually at the same time. The first one is shot at the "normal" shutter speed/angle you set, and the second at a faster speed, letting in less light. You can tell the camera if you want the second exposure to be 1 stop darker all the way up to 5 stops darker – that leads to a pretty incredible potential of 18 stops of latitude
kohan kirjoitti:Alkaa siinä ammattilainenkin miettimään peilikameran järjellisyyttä kun turisti suhaa 20 kuvan sarjan pikkukameralla ja kaikki tarkkoja kun hän itse jää puoleen.
Tää nyt on vähän saman tason kommentti kuin se perustelu, että annetaan ammattikuvaajille kenkää ja julkaistaan lehdessä vain lukijankuvia. Jälki on sitten nähtävissä tuolla "Karseita lehtikuvia"-ketjussa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
kohan kirjoitti:Alkaa siinä ammattilainenkin miettimään peilikameran järjellisyyttä kun turisti suhaa 20 kuvan sarjan pikkukameralla ja kaikki tarkkoja kun hän itse jää puoleen.
Tää nyt on vähän saman tason kommentti kuin se perustelu, että annetaan ammattikuvaajille kenkää ja julkaistaan lehdessä vain lukijankuvia. Jälki on sitten nähtävissä tuolla "Karseita lehtikuvia"-ketjussa.
Tuossa nyt kärjistetysti esitin niitä mahdollisuuksia mitä kennotarkennuksella on edessään. Apupeilitarkennus on kehityksensä päätepysäkillä.
Kun ei ole peiliä heilumassa niin kuvanopeudella ei ole rajaa. Tällaista tullaan kaupallisesti tarjoamaan oli sillä tarvetta tai ei. Tarpeen keksii kuluttaja kun sellainen saatavilla.
Nykyisillä jättiresoluutioisilla kameroilla ollaan kaukana siitä, että bufferin koko ja muistikorttien nopeus riittäisi kovinkaan pitkiin sarjoihin. Ja vaikka noissa päästäisiin iso loikka eteenpäin, niin vastaan tulee prosessointiteho. Pienessä ja tiukkaan pakatussa kamerarungossa tehokkaan prosessorin lämpeneminen on iso ongelma ratkaistavaksi.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
kribe kirjoitti:Nykyisillä jättiresoluutioisilla kameroilla ollaan kaukana siitä, että bufferin koko ja muistikorttien nopeus riittäisi kovinkaan pitkiin sarjoihin. Ja vaikka noissa päästäisiin iso loikka eteenpäin, niin vastaan tulee prosessointiteho. Pienessä ja tiukkaan pakatussa kamerarungossa tehokkaan prosessorin lämpeneminen on iso ongelma ratkaistavaksi.
Tämän Sonyn tyyppisissä kameroissa sarjakuvausominaisuudet eivät ole käyttäjien enemmistön kannalta kovinkaan keskeisiä.
kribe kirjoitti:Nykyisillä jättiresoluutioisilla kameroilla ollaan kaukana siitä, että bufferin koko ja muistikorttien nopeus riittäisi kovinkaan pitkiin sarjoihin. Ja vaikka noissa päästäisiin iso loikka eteenpäin, niin vastaan tulee prosessointiteho. Pienessä ja tiukkaan pakatussa kamerarungossa tehokkaan prosessorin lämpeneminen on iso ongelma ratkaistavaksi.
Nämä on niitä tekniikan haasteita. Prosessori tehot lisääntyy, muistikortit kehittyy. Nyt on haasteena 4K video, nopeampia kortteja kaivataan. Still kameran kehitys ei ole ainoa tällä alueella.
Enempi on kysymys siitä että isot valmistajat oikeasti paneutuu asiaan eikä elä muinaisuudessa. Sony on nyt ensimmäinen iso tekijä joka aloitti kameroiden kehitystyön.
kribe kirjoitti:Nykyisillä jättiresoluutioisilla kameroilla ollaan kaukana siitä, että bufferin koko ja muistikorttien nopeus riittäisi kovinkaan pitkiin sarjoihin. Ja vaikka noissa päästäisiin iso loikka eteenpäin, niin vastaan tulee prosessointiteho. Pienessä ja tiukkaan pakatussa kamerarungossa tehokkaan prosessorin lämpeneminen on iso ongelma ratkaistavaksi.
Tämän Sonyn tyyppisissä kameroissa sarjakuvausominaisuudet eivät ole käyttäjien enemmistön kannalta kovinkaan keskeisiä.
Viittasin tuolla kohanin kommenttiin, joka ei suoraan liity tähän kameraan.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
kohan kirjoitti:Nämä on niitä tekniikan haasteita. Prosessori tehot lisääntyy, muistikortit kehittyy. Nyt on haasteena 4K video, nopeampia kortteja kaivataan. Still kameran kehitys ei ole ainoa tällä alueella.
N. 8Mpix 4k video on vähän eri juttu kuin 24-36Mpix 14-bit RAW-stilli. Prosessoritehot toki kasvavat, mutta samalla kasvaa jäähdytyksen tarve. Siihen ei auta lainkaan että nykykameroissa on elektroniikka pakattu pieneen sääsuojattuun pakettiin.
kohan kirjoitti:Enempi on kysymys siitä että isot valmistajat oikeasti paneutuu asiaan eikä elä muinaisuudessa. Sony on nyt ensimmäinen iso tekijä joka aloitti kameroiden kehitystyön.
Mä kun luulin että se oli Olympus, vai mikä tässä oli se huima kehitystyö jonka Sony on aloittanut?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
kribe kirjoitti:Nykyisillä jättiresoluutioisilla kameroilla ollaan kaukana siitä, että bufferin koko ja muistikorttien nopeus riittäisi kovinkaan pitkiin sarjoihin. Ja vaikka noissa päästäisiin iso loikka eteenpäin, niin vastaan tulee prosessointiteho. Pienessä ja tiukkaan pakatussa kamerarungossa tehokkaan prosessorin lämpeneminen on iso ongelma ratkaistavaksi.
Nämä on niitä tekniikan haasteita. Prosessori tehot lisääntyy, muistikortit kehittyy. Nyt on haasteena 4K video, nopeampia kortteja kaivataan. Still kameran kehitys ei ole ainoa tällä alueella.
Enempi on kysymys siitä että isot valmistajat oikeasti paneutuu asiaan eikä elä muinaisuudessa. Sony on nyt ensimmäinen iso tekijä joka aloitti kameroiden kehitystyön.
Juu, näihin kriben luettelemiin esteisiin en usko minäkään. Ei ole kovin pitkä aika, kun esimerkiksi hd kuvan tv katselu tuntui täysin mahdottomalta.
kohan kirjoitti:Enempi on kysymys siitä että isot valmistajat oikeasti paneutuu asiaan eikä elä muinaisuudessa. Sony on nyt ensimmäinen iso tekijä joka aloitti kameroiden kehitystyön.
Mä kun luulin että se oli Olympus, vai mikä tässä oli se huima kehitystyö jonka Sony on aloittanut?
Olympuksen kehityskatossa lukee "m43". Kilpailu käydään herruudesta FF rintamalla.
Tämähän on varmasti totta. Tämä että kontrastitarkennus on joskus yhtä hyvä tai parempi kuin vaihetarkennus. Tai tulee joku hybridi, tai jotakin. Peili kuitenkin katoaa, se on varma. Ja kuvausnopeudet nousee, jne... Mutta miksi h*lvetissä on pakko nyt ostaa näitä vehkeitä, kun ne ihan selvästi on jäljessä koetellusta tekniikasta? Kyllä sähköautokin joskus syö bensavehkeen. Mutta ei tänään. Tänään ajan mielelläni bensa- (diesel-) vehkeellä ja nautin sen eduista. Antaa muiden hörhöjen tuhlata rahansa beta-vaiheen kokeiluihin.
Sitten kun peilittömistä tulee peilikameroiden lyöjiä, ei kukaan maksa näistä alkuvaiheen peilittömistä puolta palanutta puupenniä. Eikä kaupassa kysytä, että oletko omistanut peilitöntä, kun sinne menee sellaista ostamaan. Ei nämä mitään Ferrareita ole, joita ei myydä kuin sellaisille, joilla on jo tallissa kaksi.
Se, että hyppää nyt peilittömiin, ei tuo mitään etua tulevaisuudessa. Itse vaihdan peilietsinkameran peilittömään vasta sitten kun jälkimmäisestä saa jotain todellista, eikä kuviteltua "sitten-joskus"-etua.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
kohan kirjoitti:Enempi on kysymys siitä että isot valmistajat oikeasti paneutuu asiaan eikä elä muinaisuudessa. Sony on nyt ensimmäinen iso tekijä joka aloitti kameroiden kehitystyön.
Mä kun luulin että se oli Olympus, vai mikä tässä oli se huima kehitystyö jonka Sony on aloittanut?
Olympuksen kehityskatossa lukee "m43". Kilpailu käydään herruudesta FF rintamalla.
Innovatiivista ja kehityksellistä tosiaan..
paaton kirjoitti:Eikä se prosessorin lämmöntuotto tosiaankaan kasva tehon mukana, uudemmat mallit tuppaavat olemaan aina vähemmän virtaa vieviä.
Näkeehän sen jo nykykameroista että prosessoritehot ei kasva yhtä nopeasti kuin tiedostokoko kasvaa.
Toki tulevaisuudessa kaikki on mahdollista, mutta ollaan vielä kaukana 20fps sarjakuvauksesta jatkuvalla tarkennuksella 36Mpix resolla.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan