Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kribe kirjoitti:Mikäs valitaan silloin kun halutaan kunnon seuraavaa tarkennusta sen sarjakuvauksen yhteydessä?
Mitäs halavatun seuraavaa tarkennusta se Lumian sekundaattori kaipaa? :-) Toisekseen, eihän minulla vielä edes ole kunnon lasiakaan sen seuraavan tarkennuksen toteutukseen Sonylle.
kribe kirjoitti:Entä silloin kun halutaan sarjakuvauksen aikana nähdä realiaikainen etsinkuva, eikä menneisyyttä? ;-)
Kuule, tässä iässä se menneisyys rupiaa kummasti jo kiinnostamaan. :-)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:Elämme hektistä aikaa, kuitenkaan tuohon 12:sta kuvaan 0,92 sekunnissa ei monikaan muu peilillinen kamera edes pysty. On tuossa A77:ssa myös se hitaampi sarjakuvaus, vaan sitä en nyt ole mitannut.
Mitä ajattelit kuvat sillä 0,92 sek sarjalla?
Voipi olla että tulin epähuomiossa testanneeksi sen toiseksi nopeimman sarjakuvauksen myöskin, sillä yhdessä tapauksessa se kameran päällä oleva valintakiekko ei ollutkaan suurnopean kuvauksen kohdalla. Jospa näin on, niin Sony A77 toiseksi nopeimmalla sarjakuvauksella yltää 13:sta kuvaan 1,67 sekunnissa, jolloin kuvia syntyy 7,78 kpl sekunnissa, tuon jälkeen A77 kykenee 1,57 kuvan sekunttinopeuteen. Vertailun vuoksi, Nikon D7100 näytti yltävän tällä samalla SanDiskin nopealla kortilla tämän ketjun mukaan ainoastaan 6:een kuvaan 0,97 sekunnissa, jolloin kuvia syntyy 6,19 kpl sekunnissa, tämän jälkeen kylläkin D7100 kykeni 2,53 kuvan sekunttinopeuteen. Eli ei noissa kroppirungoissa ihmeemmin edistystä ole tapahtunut sarjakuvausnopeudessa sen puolentoista vuoden aikana mitä Nikonilla oli aikaa puurtaa A77:n ilmestymisen jälkeen.
Viimeksi muokannut määvaan, Maalis 23, 2014 9 : 47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Emmäny määvaan oikein ymmärrä tuota pointtia. D4 pätkyttää rawia jotain 60 kuvan sarjan 10fps ja AF pelaa hyvin, ISO6400 tai 12800 ollessa varsin ok. D4s pistää tästä vielä hieman paremmaksi.
Meinaakko että tuo on ihan köyhää kun se 77 pystyy eri teknologialla parempaan fps.n? Toisaalta onhan se Sonykin nyt ihan riittämätön kun Redin Dragonilla saisi 80fps vielä D4s:ää paremmalla sensorilla ja ihan niin kauan kuin kovalevyä riittää. Tosin AF puuttuu siitäkin.
jiihaa2 kirjoitti:Emmäny määvaan oikein ymmärrä tuota pointtia. D4 pätkyttää rawia jotain 60 kuvan sarjan 10fps ja AF pelaa hyvin, ISO6400 tai 12800 ollessa varsin ok. D4s pistää tästä vielä hieman paremmaksi.
Tuo D4 ei pysty yhteenkään 24 MPix:n kuvaan sekunnissa.
jiihaa2 kirjoitti:Meinaakko että tuo on ihan köyhää kun se 77 pystyy eri teknologialla parempaan fps.n? Toisaalta onhan se Sonykin nyt ihan riittämätön kun Redin Dragonilla saisi 80fps vielä D4s:ää paremmalla sensorilla ja ihan niin kauan kuin kovalevyä riittää. Tosin AF puuttuu siitäkin.
Jos jollain uutena nippa nappa 650 €:n rungolla pääsee tuohon 13:sta 24 MPix:n kuvaan sekunnissa, niin turha sitä on verrata edes 6000 €:n 16 MPix:n kuvia sylkevään runkoon missään aikayksikössä.
Tuossa vielä näyte siitä, kun sama kohde näkyy kuvassa jotakuinkin yhtä suurena samalla lasilla ja aukolla kuvattuna polttovälit kroppikertoimella tasattuna.
Onko terävyydellä väliä kun toinen kombo maksaa n. 1330 € ja toinen n. 5670 €?
Viimeksi muokannut määvaan, Maalis 23, 2014 9 : 04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Niin tää nyt kuitenkin on D4s ketju joten ajattelin tämän ylläolevan vertailun olevan tällä kertaa ihan ok.
Pointti siis oli että ilman liikkuvaa peiliä pääsee nopeampaan sarjakuvaukseen. Ja halvemmalla & isommalla resoluutiolla saa pienemmän puskurimuistin.
Mitä nuo kombot dxon sivuilta sitten oli? Ja siis jos lasi on sama niin onhan se loogista että näyttävät samalta kun dxo mittaa megapikseleissä eikä absoluuttisena resoluutiona.
Edit: D4/D4s pointti on että se pystyy tuohon mainittuun high-ISO / AF / 10fps komboon. 77 ei pysty.
jiihaa2 kirjoitti:Emmäny määvaan oikein ymmärrä tuota pointtia. D4 pätkyttää rawia jotain 60 kuvan sarjan 10fps ja AF pelaa hyvin, ISO6400 tai 12800 ollessa varsin ok. D4s pistää tästä vielä hieman paremmaksi.
Tuo D4 ei pysty yhteenkään 24 MPix:n kuvaan sekunnissa.
jiihaa2 kirjoitti:Meinaakko että tuo on ihan köyhää kun se 77 pystyy eri teknologialla parempaan fps.n? Toisaalta onhan se Sonykin nyt ihan riittämätön kun Redin Dragonilla saisi 80fps vielä D4s:ää paremmalla sensorilla ja ihan niin kauan kuin kovalevyä riittää. Tosin AF puuttuu siitäkin.
Jos jollain uutena nippa nappa 650 €:n rungolla pääsee tuohon 13:sta 24 MPix:n kuvaan sekunnissa, niin turha sitä on verrata edes 6000 €:n 16 MPix:n kuvia sylkevään runkoon missään aikayksikössä.
Tuossa vielä näyte siitä, kun sama kohde näkyy kuvassa jotakuinkin yhtä suurena samalla lasilla ja aukolla kuvattuna polttovälit kroppikertoimella tasattuna.
Onko terävyydellä väliä kun toinen kombo maksaa n. 1330 € ja toinen n. 5670 €?
Kannattaa muistaa, että kukaan ei kiinnitä tuollaista *sensuroitu* D4s:n nokalle. A77:n nokalla tuon tasoiset lasit ovat varmasti arkipäivää, mutta mitäs sillä lasin piirrolla väliä kun sillä kuvataan 12 väärin tarkentunutta kuvaa sekunnissa?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
määvaan kirjoitti:Jos jollain uutena nippa nappa 650 €:n rungolla pääsee tuohon 13:sta 24 MPix:n kuvaan sekunnissa, niin turha sitä on verrata edes 6000 €:n 16 MPix:n kuvia sylkevään runkoon missään aikayksikössä.
Mitäs jos vertailuksi otetaan runko jossa on yhtä iso kenno? Montako kuvaa sekunnissa se Sony silloin kuvaa?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
OskuK kirjoitti:Onkos nyt Sonyn peilitön D4s:n vaihtoehtona? ;-D
...Kohta varmaan linkki juonteeseen, missä känny pärjää järjestemälle? ;-)
Ei kai tässä kukaan ole peilittömistä puhunut? Hänvaan alkoi vertailemaan rupu-Sonya Pro-Nikoniin, niin ajattelin että olisi reilua vertailla edes saman kennokoon kameroita.
Määvaan kun on aina niin perillä tekniikasta, voi varmasti kertoa miksi A99 räpsii vain 6fps nopeudella, kun resoluutio on sama kuin siinä halpiskamerassa eikä tässäkään ole kääntyvää peiliä?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Vauhtisokeus yllätti, nyt tuo Nikonissa ollut Stigma näkyy myös aukolla f/8. Polttovälit ovat sen vuoksi erilaiset, koska tässä on haluttu kohteen olevan kuvissa suurinpiirtein saman kokoiset. Olisin kyllä laittanut Tamron 150-600 lasin vertailuun, vaan vielä ei löytynyt mittaustuloksia kumpaankaan runkoon.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Näin on; Sonyn markkinaosuus saattaa hipoa tänä vuonna jo neljää prosenttia. Kyllä Nikonia ja Canonia nyt pelottaa kun niiden osuus on yhteensä vain 86%.
mremonen kirjoitti:Siis tän takia Sony syö koko ajan Nikonin markkinaosuutta ammattilaispuolella... Miksi ostaa ylihintainen D4(s), kun A77 pesee sen mennen tullen?
No, koko tämä vuodatus A77:n sarjakuvauksesta lähti kyllä tuosta,
Hel_NiS kirjoitti:Juu, A77 rätsyttää sen kymmenen kuvaa sekunnissa mutta on sitten kymmenen sekuntia jumissa...
kas kun siinä ei oikein mikään pitänyt paikkaansa. Tuo on kyllä varsin yleinen linja tällä foorumilla koskien Sony-merkkisten kameroiden ominaisuuksia. :-)
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
mremonen kirjoitti:Siis tän takia Sony syö koko ajan Nikonin markkinaosuutta ammattilaispuolella... Miksi ostaa ylihintainen D4(s), kun A77 pesee sen mennen tullen?
No, koko tämä vuodatus A77:n sarjakuvauksesta lähti kyllä tuosta,
Hel_NiS kirjoitti:Juu, A77 rätsyttää sen kymmenen kuvaa sekunnissa mutta on sitten kymmenen sekuntia jumissa...
kas kun siinä ei oikein mikään pitänyt paikkaansa. Tuo on kyllä varsin yleinen linja tällä foorumilla koskien Sony-merkkisten kameroiden ominaisuuksia. :-)
Jos sarjakuvaus ja sekunnissa tukkeutuva bufferi on ammattikameran keskeisin ominaisuus, niin eikös olisi kustannustehokasta kun lehtitalot siirtyisivät esim Nikon J1:n käyttöön? 60fps sarjalla kun surauttaa, niin ei voi jäädä se ratkaiseva hetki tallentamatta. Ellei sitten satu puskuri olemaan täynnä :-)
Oikeammat kysymykset ovat: missä vaiheessa tänä vuonna Suomessa Sony nousee yli 10% ja missä vaiheessa Nikonin ja Canonin yhteenlaskettu osuus laskee alle 60%?
chiefl kirjoitti:Näin on; Sonyn markkinaosuus saattaa hipoa tänä vuonna jo neljää prosenttia. Kyllä Nikonia ja Canonia nyt pelottaa kun niiden osuus on yhteensä vain 86%.
ppotka kirjoitti:Oikeammat kysymykset ovat: missä vaiheessa tänä vuonna Suomessa Sony nousee yli 10% ja missä vaiheessa Nikonin ja Canonin yhteenlaskettu osuus laskee alle 60%?
Ja missä kategoriassa ja millä tavalla laskettuna? En sano, etteikö näin voi tapahtua, mutta "säännöt" olisi hyvä sopia etukäteen.
Itse en ole kovin vakuuttunut Sonyyn yrityksenä, mutta ehkei sitä niin pitäisi arvioidakaan. Sonyä on vaivannut jo -90 - luvun kulta-ajoista lähtien jonkinlainen näköalattomuus: tulee hyviä yksittäisiä tuotteita ja irtiottoja, mutta määrätynlainen pitkäjänteisyys puuttuu. Kirjoittelin siitä joskus tuonne " Quo Vadis, Sony?"-ketjuunkin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi