No ei tässä nyt niinkään sen kannalla olla että tuo pakkaaminen olisi hyvä juttu, pikemminkin sitä tässä ei nyt ymmärretä että mitä noista oksakropeista tulisi löytyä RAW-konvertterin oletusasetuksilla? Täällä minä en kyllä ainakaan löydä mitään kummempaa vaikka silmät kierossa noita kroppeja tuijottelen.mremonen kirjoitti:Eihän tästä sen valmiimpaa tule. Osa porukkaa (minä ja Maffer) ollaan sitä mieltä, että pakkaus ei juuri lopputulosta paranna. Muut sitten sitä mieltä että pakkaaminen on hyvä ja positiivinen juttu.
(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
Pakkaus on suht. persiistä noin yleisesti ottaen, varsinkin jos nämä yleiset RAW konverterit eivät osaa käsitellä tiedostoa kunnolla.mremonen kirjoitti:Mulla oli kaikki laitettu "off", mitä sieltä pystyi laittamaan. Eli siitä ei ollut kyse. Oletuksena siellä on kyllä ties mitä kohinanvaimennusta päällä. Kuten jo kirjoitinkin.aikaarska kirjoitti:Yllä olevissa näytteissä ilmeisesti kohinavaimennus (tai muu korjaus) on syönyt jonkun verran yksityiskohtia pois.
...Thom Hogankin sitä mieltä, että pakkaus on persiistä. Meitä on siis kolme.
Kokeilen konvertoida sitä otostani uudestaan ja katsoa saisinko niitä yksityiskohtia tuosta oksanhaarasta paremmin esiin ...Mielenkiintoista hommaa, kato ;-D (sarkastinen irvistys...)
Vähän IDC:tä jo räplänneenä huomasin, että yksityiskohtiin voi vaikuttaa ilmeisen tehokkaasti niillä säädöillä (joita en vielä tässä muista eritellä).
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
No tätä mieltä olen itsekkin.Maffer kirjoitti: En tiedä ovatko nämä puukuvien yhteydessä esitetyt reunahäröt sama asia. Saan vastaavat esiin esim. millä vaan Canon tai Nikon RAW-tiedostolla jos teen BW käännöksen ja vedän täysin nolliin jotkin päävärit.
Jos tuon mremosen postauksen tapaisia häröjä sen sijaan näkyy 100% kropissa suoraan lightroomin oletusasetuksilla, niin se on jo karkeampi virhe. Noin sen itse aluksi käsitinkin.
-
- Viesti:
Mitähän DxO interpolation average mahtaa tehdä? Kaipa me saamme tuosta puukuvasta vaikka vaaleanpunaisen norsun, jos vedämme siihen oikean filtterin päälle.määvaan kirjoitti:No nyt tuossa se alkuperäisen puukuvan oksakroppi 2x suurennoksella tehtynä (= DxO:n interpolation average) ja DxO:n oletuksilla ilman kohinanpoistoa.
Valitettavasti en kyllä nyt vieläkään ymmärrä mitä minun tulisi tuossa kropissa nähdä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
Nimenomaan. Ne karkea virheet ovat myös persiistä mitä adoben softat tällä erää noille tekevät...Eivät kuulu ollenkaan asiaan mokomat sahanterät.paaton kirjoitti:No tätä mieltä olen itsekkin.Maffer kirjoitti: En tiedä ovatko nämä puukuvien yhteydessä esitetyt reunahäröt sama asia. Saan vastaavat esiin esim. millä vaan Canon tai Nikon RAW-tiedostolla jos teen BW käännöksen ja vedän täysin nolliin jotkin päävärit.
Jos tuon mremosen postauksen tapaisia häröjä sen sijaan näkyy 100% kropissa suoraan lightroomin oletusasetuksilla, niin se on jo karkeampi virhe. Noin sen itse aluksi käsitinkin.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Mitkä karkeat virheet. Minä en tuosta mremosen kuvasta vaan nää mitään karkeita virheitä lightroomin kautta katsoessa. Minusta noilla 400% kropeilla ei ole paskankaan merkitystä.aikaarska kirjoitti: Nimenomaan. Ne karkea virheet ovat myös persiistä mitä adoben softat tällä erää noille tekevät...Eivät kuulu ollenkaan asiaan mokomat sahanterät.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikös kaikkiin yli 100% kroppeihin keksitä pikseleitä. Tottakai kuva palikoituu silloin. Toinen softa saattaa keksiä pikselit vähän parempiin paikkoihin...
-
- Viesti:
No eihän tämä näytä selviävän kuin sillä, että vuokrataan auditorio, mennään sinne ja tehdään homma livenä.paaton kirjoitti:Jos tuon mremosen postauksen tapaisia häröjä sen sijaan näkyy 100% kropissa suoraan lightroomin oletusasetuksilla, niin se on jo karkeampi virhe. Noin sen itse aluksi käsitinkin.
Kuten sanoin, niin siinä mun samplessa oli vedetty sinisen luminanssi -79, muuten se oli kamerasta. CA- ja linssikorjaus Off. Ja kroppi oli 1:1.
Jos ette saa samaa näkyviin omilla Lr:llänne, niin sitten mulla lienee Lr:ssä jotain vikaa...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
---
blogi
-
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
No jos siellä DxO:ssa halutaan suurentaa kuvaa alkuperäisestä, niin vaihtoehtoina on Interpolation Auto/Average/Bicubic/Bicubic sharper/Bilinear. Otinpahan sen mikä omaa silmää eniten miellytti.mremonen kirjoitti:Mitähän DxO interpolation average mahtaa tehdä?määvaan kirjoitti:No nyt tuossa se alkuperäisen puukuvan oksakroppi 2x suurennoksella tehtynä (= DxO:n interpolation average) ja DxO:n oletuksilla ilman kohinanpoistoa.
Valitettavasti en kyllä nyt vieläkään ymmärrä mitä minun tulisi tuossa kropissa nähdä.
Jos epäilet että tuo interpolaatio tekee p***ta konvehtia, niin tuossa sitten se 1:1 oksakroppi.mremonen kirjoitti:Kaipa me saamme tuosta puukuvasta vaikka vaaleanpunaisen norsun, jos vedämme siihen oikean filtterin päälle.
DSC1477_DxO_NR_Off_crop
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
On kyllä sen tasoista croppien vertailua taas, etten ole ollenkaan varma mitä nämä kaikki esillä olleet cropit ovat. Se näytöllä näkyvä kuva voikin olla 1:1 croppi, mutta ulostaessa sitten muutellaan resoa ja kokoa ihan vapaasti.määvaan kirjoitti:No jos siellä DxO:ssa halutaan suurentaa kuvaa alkuperäisestä, niin vaihtoehtoina on Interpolation Auto/Average/Bicubic/Bicubic sharper/Bilinear. Otinpahan sen mikä omaa silmää eniten miellytti.mremonen kirjoitti:Mitähän DxO interpolation average mahtaa tehdä?määvaan kirjoitti:No nyt tuossa se alkuperäisen puukuvan oksakroppi 2x suurennoksella tehtynä (= DxO:n interpolation average) ja DxO:n oletuksilla ilman kohinanpoistoa.
Jos epäilet että tuo interpolaatio tekee p***ta konvehtia, niin tuossa sitten se 1:1 oksakroppi.mremonen kirjoitti:Kaipa me saamme tuosta puukuvasta vaikka vaaleanpunaisen norsun, jos vedämme siihen oikean filtterin päälle.
DSC1477_DxO_NR_Off_crop
Mistähän ne virheet tulevat tai häviävät?
-
Korjasin sen jo aikaa sitten siten että itse katsoin sitä oksakroppia konvertterin katseluikkuna ammollaan jolloin suurennos oli 240 %.paaton kirjoitti:Ja postasit tuon kuvankin tänne ilman mitään suurennosta?
Miksi määvaan väittää saman kuvan olevan yli 200% kroppi?
-
Kyllä täältä ainakin tulee itse poimima 360px x 360px kroppi siitä puukuvasta juuri tuollaisena, en osaa sanoa mitä muiden kuvista tulee.paaton kirjoitti:On kyllä sen tasoista croppien vertailua taas, etten ole ollenkaan varma mitä nämä kaikki esillä olleet cropit ovat. Se näytöllä näkyvä kuva voikin olla 1:1 croppi, mutta ulostaessa sitten muutellaan resoa ja kokoa ihan vapaasti.
Kannattaisi katsoa LR:n perään, jos minun kropeista poiketen tulee muuta hämmästeltävää. Eikös LR:n oletuksilla CA:n poisto jää tekemättä?paaton kirjoitti:Mistähän ne virheet tulevat tai häviävät?
-
- Viesti:
No sitten DxO tekee parempaa jälkeä kuin ACR. Ei tuosta oikein muuta voi sanoa, jos kerran kaikki viisarit on nollassa.määvaan kirjoitti:Jos epäilet että tuo interpolaatio tekee p***ta konvehtia, niin tuossa sitten se 1:1 oksakroppi.
DSC1477_DxO_NR_Off_crop
Itse asiassa CA:lla ei ollut merkitystä lopputulokseen. Mutta se oli pois päältä. Saako DxO:ssa lens profile correctionin (tai vastaavan) pois päältä?
---
blogi
---
blogi
-
-
-
Tuossa olen poistanut sitten lasimoduulinkin käytöstä, se tietyiltä osin vaikuttaa myös CA:n poistoon.mremonen kirjoitti:No sitten DxO tekee parempaa jälkeä kuin ACR. Ei tuosta oikein muuta voi sanoa, jos kerran kaikki viisarit on nollassa.määvaan kirjoitti:Jos epäilet että tuo interpolaatio tekee p***ta konvehtia, niin tuossa sitten se 1:1 oksakroppi.
DSC1477_DxO_NR_Off_crop
Itse asiassa CA:lla ei ollut merkitystä lopputulokseen. Mutta se oli pois päältä. Saako DxO:ssa lens profile correctionin (tai vastaavan) pois päältä?
DSC1477_DxO_NR+L-Cor_Off_crop
-
-
-
Saivartelua, kyllä se on 100% kroppi muotokorjatusta kuvasta.paaton kirjoitti:Arvaappa, onko kuva 100% kroppi, jos linssinkorjaukset on päällä?määvaan kirjoitti: Tuossa olen poistanut sitten lasimoduulinkin käytöstä, se tietyiltä osin vaikuttaa myös CA:n poistoon.
-
Ja se muotokorjaus rakentaa kuvan uudelleen.määvaan kirjoitti:Saivartelua, kyllä se on 100% kroppi muotokorjatusta kuvasta.paaton kirjoitti:Arvaappa, onko kuva 100% kroppi, jos linssinkorjaukset on päällä?määvaan kirjoitti: Tuossa olen poistanut sitten lasimoduulinkin käytöstä, se tietyiltä osin vaikuttaa myös CA:n poistoon.
Koko tämä juttu alkoi siitä, että sony ulostaa urawin mukana pikselimössöä, joka näkyisi suoran kuvassa.