Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Q-vaaja kirjoitti:
Äkkiseltään voisi kuvitella, että ei tätä runkoa videokuvauksen ammattilaiset työkalukseen osta.
Monet nykyään tekee molempia. Tiedän useammankin tämmöisen. Niille toi ton vähän paha juttu.
Ja sit taas monelle jotka tekee pelkkää videota, löytyy järkkä B tai C kamerana. Laitetaan haastiksiin kakkoskameraksi hyrskyttämään, vaikeisiin paikkoihin mihin isoa mötköä on vaikea tai liian kallis laittaa jne. Varsinkin kun niiden tekemä jälki on nykyään niin sairaan hyvää niin en mä näe mitään syytä miksi ne ei olisi myös ammattikäytössä. Ainakin mulla on. Kyllä mä R6:lla teen rahaa sekä stillissä että videossa. Mikäs siinä.
Juuri tuli viime viikolla eräässä tapahtumassa nähtyä ammattilainen, jolla jalustoilla vierekkäin kaksi kameraa videokäytössä, toinen oli pitkällä putkella varustettu Nikon Z7 ja toinen laajiksella varustettu Sony a7III.
Niin että miten niin noilla ei ammattilaiset kuvaa videoita työkseen ?
Melko luuris-viritys. Vahingossa parta/hiukset/sormet/jne. aina välillä tuulettimeen. Ja ulkona hiekkaa. Radiaalituuletin sivulta päin ajaisi asiansa paremmin.
Tämmöiset himmelit ennustin jo kolme vuotta etupeltoon.
Tommosen arpoivat. Sanottakoon että ainakin mun kirjoissa aika pahasti Canon leirissä tuo sivusto, joten aavistuksen lähdekritiikkiä kannattanee pitää mielessä ku lukaisee tuon.
Maffer kirjoitti:No, Dpreview on SonyPreview toisella laidalla.
ei pidä paikkaansa. Ei sitten lainkaan. dpreview vetää ihan asiallisella pohjalla testejänsä. olen seurannut tilannetta varsinkin nyt kun Canon, Nikon ja Pana on tuoneet kilpailjoita kinoSonylle. Hommasa voi kokea reilun pelin henkeä. Ei tosiaankaan mitään sony suosiota.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Pitää vielä erikseen kehua, että on toi R5 vaan huikea runko omaan käyttööni. Ei kaduta yhtään, että myin sokkona pois 5D4:n ja ennakkotilasin tämän. Vielä ei ole tullut yhtään tilannetta vastaan, jossa jäisi kaipaamaan edellistä. Akkukestokin tuntuu olevan riittävä. Yleensä yksi LP-E6N riittää kuvaussessioon, joskus tarvitaan kaksi, kolmatta tai neljättä ei ole tarvinnut.
Satunnainen kuvaaja ja Canon keräilijä
FF,1", 35mm
FD, EF, RF