Varmasti, ja parikymmentä muuta objektiivia. :) Jotenkin jos peilaan omia haluja, niin 40/2.8 täykkärissä jäisi aika vähälle käytölle koska tosiaan on 50/1.4 tarjolla. No, mä koitankin pitää setin melko simppelinä koska kamerakamani ovat useimmiten kotona kaapissa eivätkä aina matkassa.Avokid kirjoitti:Jos mulla olis Canonin FF, niin 40/2.8 olis varmasti myös.
Täyskennoista kropin tilalle
-
Pentaxilla saa kuvia
-
Tuo sigma on sitten ihan oikeasti iso kookkaassakin rungossa. Voisin kuvitella, että esimerkiksi 6d:n nokalle tuo pannari lähtisi paljon sigmaa herkemmin. 2.8 aukkokin riittäisi FF kennolla oikein hyvin normaaleihin räpsyihin ulkoillessa ja kuvakulma voisi olla oikeinkin passeli.
Yritin taas pitää 50millistä nikkoria mukana pienen kokonsa vuoksi, mutta vähänhän se tosiaan tuntuu ahtaalta. Jos nikonille tulisi tuollainen 40/2.8 alle 200e hinnalla, niin ostaisin varmasti ainakin kokeiluun.
Aukko neljäkin riittää monasti taustan blurriin ff kennolla, eli ainakin itse tinkisin mielelläni putkien koosta kävelyreissulla.
Tämä on muuten kuvattu nikkor 50/1.4geellä nelosen aukolla. Paljon nätimpää jälkeä tuo 1.4 nikkori tekee himmennettynä, mitä halvempi versio.
Yritin taas pitää 50millistä nikkoria mukana pienen kokonsa vuoksi, mutta vähänhän se tosiaan tuntuu ahtaalta. Jos nikonille tulisi tuollainen 40/2.8 alle 200e hinnalla, niin ostaisin varmasti ainakin kokeiluun.
Aukko neljäkin riittää monasti taustan blurriin ff kennolla, eli ainakin itse tinkisin mielelläni putkien koosta kävelyreissulla.
Tämä on muuten kuvattu nikkor 50/1.4geellä nelosen aukolla. Paljon nätimpää jälkeä tuo 1.4 nikkori tekee himmennettynä, mitä halvempi versio.
-
Jep, ja objektiivin koosta tinkiminen ei vaikuta kameran käyttämiseen juurikaan. Kameran pienentäminen taas aiheuttaa ainakin minulle järjetöntä ketutusta.Avokid kirjoitti:Jos mulla olis Canonin FF, niin 40/2.8 olis varmasti myös.
Kyllä se objektiivinkin koko vaikuttaa, etenkin siihen kuinka pieneen laukkuun kamera menee.
-
Eihän mulla nytkään ole kuin kuusi FX-objektiivia..alspe kirjoitti:Varmasti, ja parikymmentä muuta objektiivia. :) Jotenkin jos peilaan omia haluja, niin 40/2.8 täykkärissä jäisi aika vähälle käytölle koska tosiaan on 50/1.4 tarjolla. No, mä koitankin pitää setin melko simppelinä koska kamerakamani ovat useimmiten kotona kaapissa eivätkä aina matkassa.Avokid kirjoitti:Jos mulla olis Canonin FF, niin 40/2.8 olis varmasti myös.
Oikeasti olen käsitellyt tuota 40mm pannaria kun kaverilla on sellainen 5Dmk2:ssa ja se on yksi niistä todella harvoista laseista joista olen kateellinen Canonisteille.
Mutta siis joo, ei kannata uskoa käyttäjiä vaan selailla vain käppyröitä ja miettiä itsekseen foorumilla.
Viimeksi muokannut Avokid, Heinä 18, 2013 15 : 33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Kai tässä viitattiin vanhaan versioon.elmar kirjoitti:EF 35/2 IS USM on parhautta. Puolet pienempi kuin 35/1.4 L ja 4-stopin vakaaja. Tasapainoinen pari hyväherkkyyksisen 6D:n kera, voi kuvata vaikka kuunvalossa käsistä.alspe kirjoitti:...Canonin 35/2 joka kaiketi ei ole parhautta.
-
Canonilla alkaa kyllä olla aika loistavia objektiiveja tälle polttovälille, tämänkin saattaisin ottaa sigmaa mieluummin omaan käyttööni. Milloinhan nikkori uudistaa oman 35 f/2:n?elmar kirjoitti:EF 35/2 IS USM on parhautta. Puolet pienempi kuin 35/1.4 L ja 4-stopin vakaaja. Tasapainoinen pari hyväherkkyyksisen 6D:n kera, voi kuvata vaikka kuunvalossa käsistä.alspe kirjoitti:...Canonin 35/2 joka kaiketi ei ole parhautta.
-
Juu, ymmärsin toki. Toin vain esiin tämän uudemman joka unohdetaan jatkuvasti vaikka kyseessä on ihanteellinen katukuva-, reissu- yms. peruslasi FF:lle.Avokid kirjoitti:Kai tässä viitattiin vanhaan versioon.elmar kirjoitti:EF 35/2 IS USM on parhautta. Puolet pienempi kuin 35/1.4 L ja 4-stopin vakaaja. Tasapainoinen pari hyväherkkyyksisen 6D:n kera, voi kuvata vaikka kuunvalossa käsistä.alspe kirjoitti:...Canonin 35/2 joka kaiketi ei ole parhautta.
-
AF-D mallin 35 milliseen en sortuisi, mutta tulihan sieltä se 28mm/1.8. Siitä pari 50 milliselle.paaton kirjoitti:Canonilla alkaa kyllä olla aika loistavia objektiiveja tälle polttovälille, tämänkin saattaisin ottaa sigmaa mieluummin omaan käyttööni. Milloinhan nikkori uudistaa oman 35 f/2:n?elmar kirjoitti:EF 35/2 IS USM on parhautta. Puolet pienempi kuin 35/1.4 L ja 4-stopin vakaaja. Tasapainoinen pari hyväherkkyyksisen 6D:n kera, voi kuvata vaikka kuunvalossa käsistä.alspe kirjoitti:...Canonin 35/2 joka kaiketi ei ole parhautta.
-
Tuli ihan tämä keskustelu mieleen http://www.dpreview.com/articles/681534 ... hotography
-
Meinaatko että "maksimoijat" ovat juosseet sen Sigman uuden 35 millisen perässä?Avokid kirjoitti:Tuli ihan tämä keskustelu mieleen http://www.dpreview.com/articles/681534 ... hotography
-
Ei vaan yleensäkin maksimoijat aiheuttavat juuri näitä keskusteluja missä vatvotaan, että onko oma kamera nyt paras omaan käyttöön vai pitäisi vaihtaa merkkiä vai olisko kuitenkin tärkeämpää hankkia parempi objektiivi.nomad kirjoitti:Meinaatko että "maksimoijat" ovat juosseet sen Sigman uuden 35 millisen perässä?Avokid kirjoitti:Tuli ihan tämä keskustelu mieleen http://www.dpreview.com/articles/681534 ... hotography
-
Vai wannabee-maksimoijat? Kyllä tosi maksimoija etenee myös hankintojen asteelle.Avokid kirjoitti:Ei vaan yleensäkin maksimoijat aiheuttavat juuri näitä keskusteluja missä vatvotaan, että onko oma kamera nyt paras omaan käyttöön vai pitäisi vaihtaa merkkiä vai olisko kuitenkin tärkeämpää hankkia parempi objektiivi.nomad kirjoitti:Meinaatko että "maksimoijat" ovat juosseet sen Sigman uuden 35 millisen perässä?Avokid kirjoitti:Tuli ihan tämä keskustelu mieleen http://www.dpreview.com/articles/681534 ... hotography
-
Juu, köyhät kitisevät ja miettivät maksimaallista vastinetta rahalle. 3d zeissin ja d800n kanssa ei tarvitse jättää mitään ihmettelyn varaan.Avokid kirjoitti:Ei vaan yleensäkin maksimoijat aiheuttavat juuri näitä keskusteluja missä vatvotaan, että onko oma kamera nyt paras omaan käyttöön vai pitäisi vaihtaa merkkiä vai olisko kuitenkin tärkeämpää hankkia parempi objektiivi.nomad kirjoitti:Meinaatko että "maksimoijat" ovat juosseet sen Sigman uuden 35 millisen perässä?Avokid kirjoitti:Tuli ihan tämä keskustelu mieleen http://www.dpreview.com/articles/681534 ... hotography
-
Heh. Nythän Zeissin uusi ja paljon kohuttu 35mm/1.4 on testattu ja todettu se selkeästi Sigmaa huonommaksi. Zeissiä eivät siis osta teknofriikit vaan fiilistelijät.paaton kirjoitti:Juu, köyhät kitisevät ja miettivät maksimaallista vastinetta rahalle. 3d zeissin ja d800n kanssa ei tarvitse jättää mitään ihmettelyn varaan.Avokid kirjoitti:Ei vaan yleensäkin maksimoijat aiheuttavat juuri näitä keskusteluja missä vatvotaan, että onko oma kamera nyt paras omaan käyttöön vai pitäisi vaihtaa merkkiä vai olisko kuitenkin tärkeämpää hankkia parempi objektiivi.nomad kirjoitti: Meinaatko että "maksimoijat" ovat juosseet sen Sigman uuden 35 millisen perässä?
http://photographylife.com/reviews/zeis ... m-f1-4-zf2
-
Alkaa kyllä kuulostamaan huolestuttavasti spegen touhulta,nomad kirjoitti: Heh. Nythän Zeissin uusi ja paljon kohuttu 35mm/1.4 on testattu ja todettu se selkeästi Sigmaa huonommaksi. Zeissiä eivät siis osta teknofriikit vaan fiilistelijät.
minä fiilistelen aivan muilla laitteilla kuin objektiiveilla :)
-
Niinpä, minä tyydyn vähään. Ei ole edes af:ää.paaton kirjoitti: Juu, köyhät kitisevät ja miettivät maksimaallista vastinetta rahalle. 3d zeissin ja d800n kanssa ei tarvitse jättää mitään ihmettelyn varaan.
-
Objektiiveilla on kuitenkin suht harmitonta ja halpaa fiilistellä. Lisäksi se on ehkäpä "valokuvaus-orientoituneempaa" kuin tekniikalla hypettely.paaton kirjoitti:Alkaa kyllä kuulostamaan huolestuttavasti spegen touhulta,nomad kirjoitti: Heh. Nythän Zeissin uusi ja paljon kohuttu 35mm/1.4 on testattu ja todettu se selkeästi Sigmaa huonommaksi. Zeissiä eivät siis osta teknofriikit vaan fiilistelijät.
minä fiilistelen aivan muilla laitteilla kuin objektiiveilla :)
-
Kuvauskohteina ovat eniten ympäristö ja lapset.
Toiveena yksinkertainen järjestelmä, kamerarunko yhdellä hyvällä kiinteäpolttovälisellä objektiivilla.
Vaihtoehtoina on hankkia Canonin 40D:n kaveriksi 35mm 1.4 objektiivi tai hankkia 5D Mark II ja 50mm 1.4.
Muun muassa kohinan ja syväterävyyden hallinta puoltavat ff-rungon hankkimista.
Mitä raati sanoo?
Yksinkertaisuus on valttia.
Toiveena yksinkertainen järjestelmä, kamerarunko yhdellä hyvällä kiinteäpolttovälisellä objektiivilla.
Vaihtoehtoina on hankkia Canonin 40D:n kaveriksi 35mm 1.4 objektiivi tai hankkia 5D Mark II ja 50mm 1.4.
Muun muassa kohinan ja syväterävyyden hallinta puoltavat ff-rungon hankkimista.
Mitä raati sanoo?
Yksinkertaisuus on valttia.
-
Canonin 50mm 1.4 on ainakin todella heppoinen ja herkkä hajoamaan, en uskaltaisi ostaa sitä.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12710393
Miten olisi 6D + 35mm f2.0 IS tai 7D + Sigma 18-35mm f1.8 ?
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12710393
Miten olisi 6D + 35mm f2.0 IS tai 7D + Sigma 18-35mm f1.8 ?