Canon EOS M

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kebax
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kebax »

temama kirjoitti: Paras Canonin suunnittelema vimpainko?
Juu en sanonnu niinkään. Sorry, lue uudestaan. Koko ketju. Ja mua muuten ei kiinnosta nyt se NEX järestelmä pätkääkään että turha toivo.
Viimeksi muokannut kebax, Heinä 24, 2012 15 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Lexar kirjoitti: Eipä tainnut Canonilla olla vielä ihan todellista kipinää/haluakaan...tilanne on heillä yhä parhaillaan sellainen, että jollakin paremmalla peilittömällä rungolla alkaisi vain liian herkästi sahaamaan omaa paksuinta kamerarunkopuolen tukijalkaa poikki. Aika ei vain vielä ollut moiselle ''kannibalismille'' kypsä...siellä noita peilillisiä APS-C runkoja halutaan varmasti myydä markkinajohtajana juuri niin kaun, kuin vain menevät vanhaan tapaan kaupaksi. Tällä EF-M:llä tultiin vain jotenkin mukaan peilittömien järkkärien joukkoon (ns. jalka oven väliin)....ihan jatkoa silmällä pitäen. Pikkusen naurettava oli myös tuo Canonin aprikoima rungon käyttäjäkuntakin...melkoista tasapainottelua kieli keskellä suuta...kyllä lopulta todelliset ostajat (kun niitä on) löytyvät muualta.
Juurikin näin, hyvä kommentti.
temama

kebax kirjoitti:
temama kirjoitti: Paras Canonin suunnittelema vimpainko?
Juu en sanonnu niinkään. Sorry, lue uudestaan. Koko ketju. Ja mua muuten ei kiinnosta nyt se NEX järestelmä pätkääkään että turha toivo.
Joo, turha tässä kiistellä turhasta enempiä.
kebax kirjoitti: Mitä taas tulee tuohon adapteriin niin oon sitä mieltä että se on tähän mennessä parhaiten suunniteltu vimpain uudessa systeemissä jalustakierteineen kaikkineen.
Toin vain NEXin mukaan esimerkiksi. m43 leiristä ja Samsungilta tulee myös kivoja peilittömiä.

Hyvä, että Canon sentään uskalsi avata pelin osaltaan. Katellaan miten homma kehittyy.
kebax
Viesti:

temama kirjoitti: Hyvä, että Canon sentään uskalsi avata pelin osaltaan. Katellaan miten homma kehittyy.
Niin tähän se heittoni liittyi. Eli mä näen ettei Canon mikrorintamalla ole vielä (siis tähän mennessä) oikein muuta saanut aikaiseksi kuin tuon mountin adaptereineen.

Ja mitä siihen NEXiin tulee niin ei mulla mitään sinänsä asiaa vastaan ole. Ei vaan liittynyt mun sanomisiin.

Se oli varmaan tältä osin sitten tässä meitin osalta?
temama

kebax kirjoitti: Se oli varmaan tältä osin sitten tässä meitin osalta?
Juu, juu - ei tässä mitään, olin vaan taas vaihteeksi kärkkäällä tuulella, täytyy lähteä lenkille ;)
digikuva81

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

Kumpi paketti ostoskoriin?

Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
Canon Mount Adapter EF-EOS M
Canon Speedlite 90EX

Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Canon Speedlite 90EX

http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/5299d/EOS-M

Itse en tarvitse adapteria, mutta 18-55mm voisi olla kätevä videokuvauksessa.
hkoskenv

Viesti Kirjoittaja hkoskenv »

digikuva81 kirjoitti:Itse en tarvitse adapteria, mutta 18-55mm voisi olla kätevä videokuvauksessa.
Tuossa tapauksessa tietysti valitset sen adapterillisen paketin ja hommaat Ikeasta kauniin lasivitriinin sille adapterille. Kannattaa varmaan ottaa kaveriksi siihen vitriiniin pari Nikkorin objektiivia, joku edullinen keskikokoinen ja Scanian dieselmoottorin mäntä. Niitäkään et tarvitse, ainakaan tuon rungon kanssa. Tylsää se on ostaa sellaista, jota kokee tarvitsevansa. Ajatele nyt, sama aneeminen fiilis kuin ostaisi perunoita K-lähikaupasta.
Hannu
digikuva81

Entäs objektiivit? Niistä ei taidettu täällä vielä paljoa turista. Monen mielestähän EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM on liian pimeä, mutta entä tuo kiinteä? Väittäisin etukäteen, että suurimmat ongelmat reunapiirto ja vinjetointi täydellä aukolla - eli vähän samaan tapaan kuin EF 40mm f/2.8 STM
kebax
Viesti:

Jaa nyttenhän mä vasta hokasin että tuo 90EX on lähetin. No kuinkas muuten tietty niin.

Vaikken tätä viritystä kyllä missään nimessä huoli nin mulle mieluinen paketti olisi runko+adapteri+90EX. Mutta kun vierastan käsien ojentamista niin ei kamalasti väliä.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

temama kirjoitti:Eikö luonnollisesti olisi parasta valita se systeemi joka on parasta vastinetta rahoille?
Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.
haili
Viesti:

Viesti Kirjoittaja haili »

digikuva81 kirjoitti:Entäs objektiivit? Niistä ei taidettu täällä vielä paljoa turista. Monen mielestähän EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM on liian pimeä, mutta entä tuo kiinteä? Väittäisin etukäteen, että suurimmat ongelmat reunapiirto ja vinjetointi täydellä aukolla - eli vähän samaan tapaan kuin EF 40mm f/2.8 STM
Videokuvausta varten kannattaa ottaa ainakin yksi valovoimainen optiikka jos satut kuvaamaan lowlight alueella joten se 22 millinen sopii siihen hyvin. 70 prosenttia porukasta käyttää kinovastaavuuksien 24-105 millisen välillä olevia putkia ja sille alueelle on useitakin vaihtoehtoja. Kolmannen osapuolen (Sigma tai Tamron) löytyy joitakin edullisia optiikoita. Suosituiommat on noi 17-50 milliset 2,8 valovoimaiset ja ne on myös kevyempiä kuin kalliit L-lasit ja Zeissit. Kuvainvakain on järkevä ratkaisu muttei aina pakollinen. Pitkissä putkissa sitten primet ennemmin kuin zoomit mutta kun kätevyys on EOS M kameran etu niin miksi hankkia välttämättä kaappiin keräämään pölyä.
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.

Acta est fabula, plaudite!
temama

elmar kirjoitti:
temama kirjoitti:Eikö luonnollisesti olisi parasta valita se systeemi joka on parasta vastinetta rahoille?
Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.
Epäilemättä. Varsinkin jos EF lasien AF saadaan toimimaan hienosti.
Lexar

Viesti Kirjoittaja Lexar »

temama kirjoitti:
elmar kirjoitti:
Tai ei nyt ihan välttämättä....
http://www.dpreview.com/news/2012/07/24 ... c-adapters
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

elmar kirjoitti:
Niinpä. Just sen vuoksi tää on parhautta Canon-kuvaajille, mutta muuten tää nyt ei ihan hirveästi lämmitä. Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?
elmar

AnHa kirjoitti:... Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?
Totta, hintsusti isompi kuin S100 joka on jo naurettavan snadi > http://camerasize.com/compact/#351,140,333,ha,f :)

Edit.
Viimeksi muokannut elmar, Heinä 24, 2012 19 : 45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Lexar kirjoitti:
temama kirjoitti:
elmar kirjoitti: Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.
Tai ei nyt ihan välttämättä....
http://www.dpreview.com/news/2012/07/24 ... c-adapters
Sähköinen aukon säätö on aika laiha lohtu, ei se manuaalisena kovin hankala ole säätää. AF:n ja IS:n toiminnat on ne mitä varmaan suurin osa kaipaisi, eikä nuo sitä taida tuoda.
elmar kirjoitti:
AnHa kirjoitti:... Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?
Totta, hintsusti isompi kuin S100 joka on jo naurettavan snadi > http://camerasize.com/compact/#351,140,333,ha,f :)
Entä sitten kun lyöt siihen kiinni sen mainostamasi repullisen EF-kamaa?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
elmar

kribe kirjoitti:Entä sitten kun lyöt siihen kiinni sen mainostamasi repullisen EF-kamaa?
Hienous piilee siinä että tarvittaessa siihen voi lyödä repullisen kamaa ja toisaalta pelkkä EF-M 22/2 (+ Voigtländerin 35 mm etsin) riittää.
digikuva81

Jotenkin tuntuu tulevan niin tiheään kameraa ja objektiivia markkinoille, ettei pysy testisivut lainkaan perässä. photozone.de sivuillakin voi käydä toteamassa, että EF 35mm f/1.4L USM & APS-C pelaa loistavasti yhteen, kun kuvakoko (M) 3456x2304 riittää.
http://www.photozone.de/canon-eos/336-c ... rt--review
kebax
Viesti:

elmar kirjoitti: ... toisaalta pelkkä EF-M 22/2 (+ Voigtländerin 35 mm etsin) riittää.
Juu ja tarvittaessa voit laukasta vaikka sit nenällä.
elmar

kebax kirjoitti:Juu ja tarvittaessa voit laukasta vaikka sit nenällä.
Ajattele, sekin vielä. ;)
Vastaa Viestiin