Maffer kirjoitti:Näitten himmeleiden ympärille on rakennettu semmosia kultteja, että asialle tarvii tehdä jottain. Erillinen digi voi säilyä vain jos se tarjoaa luuria paremman teknisen kuvan. Muuten näiden olemassaololle ei ole perusteita tai niiden hinta lähtee aivan täysin lapasista kuten on jo käynytkin paikoin.
Te päätätte joukolla, hyväksyttekö linssiin viilaamisen. 2020 vuonna ei tule tyytyä 2008 vuotta huonompaan tekniseen laatuun.
Tuossa kohtaa olet Maffer täysin oikeassa, eri kameramerkkien välille tuntuu tosiaan siltä että on ns. "kulttimaista" ajatusmaailmaa, kun se oma merkki on nostettu lähes jumalasemaan ja se on täydellinen. Esim. onhan munkin Fuji "parasta" mitä markkinoilla on tarjota (vitsi), tosiasiassa löytäisin varmasti kameran jossa mun isoille käsilleni parempi ergonometria, kuvanlaatu 100 % varmuudella parempi, akkukesto parempi, ym, ym, ym. Mutta kun kupletin juoni on juurikin siinä että en etsikään tästä niitä huonoja puolia vaan niitä hyviä ja kun vaakakuppi asettunee sinne positiivisen puolelle ja koen että tämä täyttää MINUN tarpeeni ja saan tällä touhutessa hyvät vibat niin avot´siinä kohtaa koen että tässäpä laite mikä on hyvä, siis hyvä MINULLE.
Toisaalta, olet käyttäjä jolla kamerat joutuvat ns. ääritoimintansa rajoille, joihin suurin osa niiden käyttäjistä tuskin koskaan kameraansa asettaa, eli villi veikkaus että aniharva tuosta saa "bändingiä" aikaiseksi jollei sitä väkisin ala sieltä etsimään.
Höpö höpö tässä mitään linssiin viilaamista ole tapahtunut, kilpailija tuonut jo muutaman vuoden markkinoille toinen toistaan päivitettyä versiota peilittömästä ff-rungostaan ja koska markkinaosuudet näyttäneet että kilpailijoiden vastattava huutoon, on tuotu markkinoille tuotteet joilla vastataan tähän huutoon ja thats´it.
Se että tuotteesta ei ole saatu leivottua täydellistä jumalkameraa, se on inhimillistä, kas kun vieläkään markkinoilla ei ole sellaista runkoa olemassakaan joka taipuisi kaikkeen tekemiseen. Ei ole ollut eikä tule olemaankaan.
Kyllä minäkin tykkään omaani kehua, miksen kehuisi kun kerran on hyvä tuote ja samalla jos joku kysyy huonoista puolista niin toki ne kerron.
Mutta jotta tuntisin että Fuji viilannut minua linssiin kun pienen kokoinen, ei pärjää Sony a7III:lle kuvanlaadussa tahi huono akkukesto, ym... Ei ole, valmistaja tehnyt omanlaisensa näkemyksen tuotteesta ja thats´it. Sama se sun Z:n kohdalla on, valmistajan näkemys tuotteesta ja ikävää että olet saanut äärirajoille vietäessä bännäriä näkyviin, uskoisin että valmistaja tuonkin tietää, mutta kas kun kompromissi valmistajan näkemysten mukaan versus jokin muu juttu, mene ja tiedä, en osaa sanoa mutta naurettavaa julistaa mitään foliohattu-teorioita linssiin viilaamisista, höpö höpö. Niitä sanotaan ominaisuuksien äärirajoilla esiintyviksi rajoitteiksi.
Miksi sitten se Pena ei kelvannut niihin sukujuhlien kuvaamisiin kun se on niin hyvä, sitä en täysin ymmärrä ? Ja tuskin sen sun Z:n kuvanjälki niiden sukujuhlien kuvaamisen esteenä on, mitä itse livenä päässyt käpistelemään niin tekee nättiä jälkeä. Kuten totesin, äärirajoille vietäessä siihen sopivampi laite ja toiseen hommaan toinen laite, ei olemassa täydellistä.
Jos kerran Huawei täyttää sun laatukriteerit yöllisissä jalustakuvaamisissa ja silti tarvitset kissanristiäisten toiminnallisempaan kuvaamiseen sinne taipuvan laitteen, jollainen sulla on nyt siinä Z:ssa ja sitten niihin "irkku"kuvauksiin löytyy se modattu pena niin sullahan on asiat paremmin kuin hyvin.
Meitsi joutuu persaukisena vääntämään kaikki keikoista arkeen tällä samalla akkuvammaisella tulitikkuaskin kokoisella lillerikennoisella lusullaan ja silti hommat rulettaa.
Nooh, oma vika kun oon tällainen positiivinen pelle, tarsis varmaan alkaa negatiivisemmaksi ja kiristää foliohattua piukempaan, mutta kun vaimo mua muutenkin moittii kun käytän liikaa ruokia pakatessani foliota, niin sitä ei riitä enää hatun tekotarpeiksi.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.