(2017 - 2021 ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer
Viesti:

Re: (2017 - ) Sony A7III, A7RIII, A7RIV, A9, A9II

Viesti Kirjoittaja Maffer »

? Näet etsimessäsi pakatun kuvastriimin jossa käytetään jotain humpuukiprofiilia pilipaliväreineen tai vähän lättänämpää neutraalia kuvaprofiilia. Ne eivät vastaa missään nimessä raakakuvaa etkä tiedä niistä mikä oikeasti on palautettavissa tai avattavissa. Ei ole mitään Fuji-taikaa tässä, ei ede GFX-sarjassa.

Tämähän olisi yksinkertaista ratkoa vaikka niin, että näytön kulmassa on RGB-kanaville luvut 0-1. Jos saavutetaan 1, on kippo täysi. Ei vaadi paljoa laskea raakadatasta tämän päivän prosessoritehoilla. Nämä numerot eivät tuki koko näyttöä kuten histogrammi vaan silmäyksellä tietää menikö ETTR yli vai sopivasti.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ulkoinen näyttö ja false colors. Homma ratkaistu. Seuraava.
nsamppa

Alkaa olee mun siirros fe:stä ef:ään viimeistä piirtoa vaille valmis. Pois lähtee Tamronit ja sisään Canonit. Mikä adapteri olisi tarkennuksen kannalta luotettavin väliin, Sigma vai Metabones? Noista pilipali adaptereista ei taida mihinkään olla.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Metabones varmaan yleisesti ottaen paras, mutta mulla on toiminut ihan hyvin myös Sigman MC-11. Esimerkiksi Canonin STM lasit toimivat myös sillä - mitä itse olen kokeillut. Tosin Sigmassa ei ole jalustakiinnitystä itse adapterissa, jos sellaista tarvitset niin sitten Metabones. Halvoista n. "100€" adaptereista voisi suositella uusinta versiota Viltroxin adapterista. Siinä on myös firmware päivitys mahdollisuus, tosin en tätänykyä tiedä miten hyvin sitä on päivitetty. Sigman MC-11 adapteria on saanut esim. käytettynä 120-150€ hintaan, ja se on kyllä melko huoleton vaihtoehto.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa

Kyl mä varmaan siihen Metabonesiin lähden. Muistaakseni vielä näin semmosen dummy adapterin missä oli varind. Josko semmosen hommais kaveriksi.
aikaarska

nsamppa kirjoitti:Kyl mä varmaan siihen Metabonesiin lähden. Muistaakseni vielä näin semmosen dummy adapterin missä oli varind. Josko semmosen hommais kaveriksi.
Ne "variND" adapterit ovatkin melko veikeitä kapistuksia. Meinaatko siis sellaista mihin on rakennettu himmenninlehdykät adapterin sisään? Olen aina ihmetellyt miten mahtaa vaikuttaa optiikan piirtoon. ..

Maffer
Viesti:

Ota viisi metabonesia ja palauta niistä vinot ja väärän paksuiset. Liikaa susia liikkeellä.
nsamppa

aikaarska kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Kyl mä varmaan siihen Metabonesiin lähden. Muistaakseni vielä näin semmosen dummy adapterin missä oli varind. Josko semmosen hommais kaveriksi.
Ne "variND" adapterit ovatkin melko veikeitä kapistuksia. Meinaatko siis sellaista mihin on rakennettu himmenninlehdykät adapterin sisään? Olen aina ihmetellyt miten mahtaa vaikuttaa optiikan piirtoon. ..
En vaan semmosia missä filsut sisällä. Jossain nähny niitä eikä ees pystyyn haukuttu.
aikaarska

Laita linkkiä kun löydät. Varmaan sinne voi laittaa muitakin filsuja sisään kuin ND? ..Olen jo pitkään miettinyt että voisin hankkia varsinkin laajiksille sellaisen adapterin missä olisi tuo filtterimahdollisuus. Mutta kohtuuhintaisia...Ehkä kiinafirmat olisi tehnyt niitä muillekin objektiiveille kuin Canon EF. Täytyy tutkailla netistä...

Edit: tässä on yksi, eikä maksa paljon...

https://www.ebay.com/itm/EF-NEX-adapter ... SwcapexOPM" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tässä on Sigman MC-11 adapterin sisään toteutettu filtterisysteemi!

https://aurora-aperture.com/2019/07/15/ ... s-cameras/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=Dr5RecIxmGU" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.bhphotovideo.com/c/product/ ... l/overview" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta saatavuus taitaa olla vähänhuonoa edellisessä...

Mutta täällä on vaikka minkälaista adapteria...

https://fotodioxpro.com/collections/fil ... ny-e-mount" onclick="window.open(this.href);return false;

temama

Viesti Kirjoittaja temama »

hhehehehheee, täsä olis mafferille kova lisävaruste!!

https://www.ebay.com/itm/Fotodiox-Pro-L ... Sw8Vxc-kVB" onclick="window.open(this.href);return false;
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Maffer
Viesti:

Fotodioxilta kannattaa ostaa korkeintaan runkotulppa. Hyvä jos sellaisenkaan saavat ehjänä myyntiin.
temama

Maffer kirjoitti:Fotodioxilta kannattaa ostaa korkeintaan runkotulppa. Hyvä jos sellaisenkaan saavat ehjänä myyntiin.
Mutta olisko toi periaatteessa hyvä, jos sattuis olemaan muuten toimiva? Tekiskö sillä mitään, ilmeisesti sen avulla pitäis koostaa panoraamoja liikuttelemalla kameraa levyn avulla, eikö?
Maffer
Viesti:

Juu jos on käytössä digiperille tehdyt isoformaattikakkulat. Noi mitä mulla on puupönttöä varten piirtää huonommin kuin ekan aaseiskan kittilinssi kinokennolle. Ei vaan tarkkuus riitä kilikalikoossa mihinkään.
temama

niin just. eli kannattaa koostaa highrez panoraamansa muilla konstein.
nsamppa

Ei perhana. Tässä ku vähän tutkaillu, niin toi adapteri virittelyhän näyttää olevan aivan tyhjä kortti videon automaattitarkennuksen suhteen. Onko täällä jollain kokemuksia aiheesta?
Maffer
Viesti:

Jokos hommasit sen S3:n? Melko häiriintyneen kuuloinen dilemma jos kaikki lasit vaihdettu EF ja sit AF napsuu.
nsamppa

Sen nyt näkee vielä miten S3:n kanssa käy. Ei ainakaan ihan heti oo listalla.
Toli

Viesti Kirjoittaja Toli »

nsamppa kirjoitti:Alkaa olee mun siirros fe:stä ef:ään viimeistä piirtoa vaille valmis. Pois lähtee Tamronit ja sisään Canonit.
Sopiiko udella, mikä tässä on taustalla? Jos siis Sonyssä meinaat edelleen kuitenkin pysyä.
temama

mitä oon ymmärtänyt, niin samppa tykkää käyttää videotöissään blackmagic Cinema kameraa. Ja siinä Canon EF laseja.
Ja sonyssa sillä on Tamronin AF e-mountin laseja, niitä myymällä vissiin ajatus rahoittaa ef glaseja. En tiedä paljonko järkeä loppujen lopuksi, mutta hän varmaan tietää paremmin omat tarpeensa.
nsamppa

Toli kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Alkaa olee mun siirros fe:stä ef:ään viimeistä piirtoa vaille valmis. Pois lähtee Tamronit ja sisään Canonit.
Sopiiko udella, mikä tässä on taustalla? Jos siis Sonyssä meinaat edelleen kuitenkin pysyä.
Tottakai sopii. Tuli tossa vuoden alussa vaihdettua duunia ja nyt teen pelkästään videoita. Sen takia tuli hommattua BMPCC6K ja siitä lähtikin pyörä pyörimään. Rupes ärsyttämään ku pitäis alkaa vaihtaa linssejä, niin ajattelin vaihtaa kaikki FE:ksi, niin ei tarvii niitä enää vaihdella. Runkoja voi sitten vaihdella mielensä mukaan. Eihän niitä Tamroneja oo mikään kiire tosta vaihdella, koska ei mulla mikään hoppu oo sitä A7III:a vaihtaa. Se kuitenkin b kameran virkaa hoitaa. Joskin nyt kun päässyt kunnon videokameroiden makuun, tuntuu toi aika paperiselta. Kuitenkin hommansa hoitaa erinomaisesti niissä rajoissa mitä sillä on.

Paas vaan kattoo vaihtuuko joskus sit suoraan R6:een. Tossa kun vähän kattellu, niin yllättävän surkealta vaikuttaa tarkentelut videoissa adapterin välityksellä. En nyt ihan kuuta taivaalta odota tarkennuksen suhteen, mutta tää ei nyt vaan millään riitä:

https://youtu.be/50AzFPN4nEM" onclick="window.open(this.href);return false;

En tiedä onko siinä kaikki asetukset jiirissä, mut toi on kyl surkeeta. Vähän hätkähdytti ettei toi käytännössä toimi yhtään.
Vastaa Viestiin