FF kestävyys

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
temama

Re: FF kestävyys

Viesti Kirjoittaja temama »

Itseasiassa melko hyvä vastaus, koska se on totta. Kiinalaisia osia on jokaikisessä kamerassa. Lähes jokaikinen luuri on tehty Kiinassa tai halvan kustannusten aasian maissa, jopa muumimukit. Kohta reippaat sairaanhoitajatkin tuodaan sieltä jne. Tälleen tää maailma lepää tällähetkellä.

Ilmeisesti gigantin hinta aika hyvä?
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

jos japanissa valmistetun kameran haluat, niin sen on sitten oltava muun merkkinen kuin nuo arpomaasi 2 merkkiä.
kaikki kuvat on jo otettu
julmistus

Viesti Kirjoittaja julmistus »

Minkä merkkisiä kameroita on tehty Japanissa?
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

julmistus kirjoitti: Tammi 21, 2023 13 : 49 Minkä merkkisiä kameroita on tehty Japanissa?
Omasta kalustosta 95% on valmistettu Japanissa, MB-D10 kahvat joita kaksi on valmistettu Taiwanissa, rungot 2kpl ja optiikka 6kpl on Japanissa.
Nikonilla kuvaan.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
habannaama

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Mulla oli osa Fujeista valmistettu Japanissa, osa Taiwanissa (vai oliko Kiinassa, evvk) ja aivan samalla tavoin toimivat, sillä erotuksella, että Japanissa valmistetussa sen evf:n silmäsuppilon kiinnitys-systeemi oli rakenteellisesti huonommin tehty.

Joten se siitä Japanilaisesta laadusta :roll:
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

julmistus, tää nyt ei liity ongelmaasi mutta jos olisin samalla tavalla hakenut tietoa sekalaiselta seurakunnalta ja tekisin päätöksen kommenttien perusteella ni pienen pienikin vika tai puute laitteessa sais miut vetämään itteni hirteen. Sen takia ehkä ostan niitä laitteita joita aion ostaa ihan omin ajatuksin.

Mut oikeesti toivon että elämänlaatusi tulee parantumaan kun eurot oot tiskiin latonut. 🙂

Hyvää metsästysonnea vaan.
habannaama

©pjm kirjoitti: Tammi 21, 2023 15 : 46 julmistus, tää nyt ei liity ongelmaasi mutta jos olisin samalla tavalla hakenut tietoa sekalaiselta seurakunnalta ja tekisin päätöksen kommenttien perusteella ni pienen pienikin vika tai puute laitteessa sais miut vetämään itteni hirteen. Sen takia ehkä ostan niitä laitteita joita aion ostaa ihan omin ajatuksin.

Mut oikeesti toivon että elämänlaatusi tulee parantumaan kun eurot oot tiskiin latonut. 🙂

Hyvää metsästysonnea vaan.
Tuossa on erittäin vinha perä.

Mielipiteitä tasan yhtä paljon kuin vastaajiakin ja kaikilla omanlaisensa kokemuspohja omista laitteistaan.

Fakta on se, että jokaisella merkillä, kun puhutaan saman hintaluokan laitteista, on ominaisuudet liki toisiaan ja siinä sitten riittää pikku-detaljien kanssa pähkäiltävää, kun minä koen laitteen x käyttökytkimen olevan itselleni täydelinen, kun taas naapurin penaa se jurpii ihan huolella.

Se että kysyjä on jo rajannut vaihtoehdot mahdollisesti kahteen, niiden erojen/ominaisuuksien kysely ei auta enää yhtään, vaan ne on ITSE PARAS mennä hiplaamaan liikkeesen.

Sama kun kysyisin hififoorumilla, että onko kaiuttimen ääni x hyvä? Mistä sen kukaan minun puolestani tietää, onko se juuri minulle hyvä?

Osviittaa voi aina antaa, mutta loppupäätelmään päätyvät ratkaisut, ne on kunkin itse koettava ja sitä kautta tehtävä se päätös.
Reliably

Viesti Kirjoittaja Reliably »

Rupesikin asia kiinnostelemaan, Canon r6 mk 2 pohjassa luki Made in Japan..
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

Reliably kirjoitti: Tammi 21, 2023 18 : 56 Rupesikin asia kiinnostelemaan, Canon r6 mk 2 pohjassa luki Made in Japan..
Se pohja on tehty Japanissa.

Canon INC.
Made in Japan.

Mullakin luki Whirlpoolin pakastimessa, että 10 vuoden takuu, mutta se koski vaan sitä tarraa.
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

kaikki kuvat on jo otettu
habannaama

T71 kirjoitti: Tammi 21, 2023 19 : 13
Reliably kirjoitti: Tammi 21, 2023 18 : 56 Rupesikin asia kiinnostelemaan, Canon r6 mk 2 pohjassa luki Made in Japan..
Se pohja on tehty Japanissa.

Canon INC.
Made in Japan.

Mullakin luki Whirlpoolin pakastimessa, että 10 vuoden takuu, mutta se koski vaan sitä tarraa.
:mrgreen:
julmistus

Viesti Kirjoittaja julmistus »

erilainen kirjoitti: Tammi 21, 2023 19 : 37 https://www.dslrbodies.com/newsviews/ni ... s-and.html

https://www.dpreview.com/forums/thread/4293944

jos noilla nyt mitään merkitystä on
Ok. Mielestäni oli vain ihmeellistä, kun maahantuojakaan ei tiedä laitteen valmistusmaata. Erikseen sitten on se, onko joku maa parempi kuin toinen. Kaksi eri asiaa.

Näissä linkeissä on kyllä mielenkiintoisia tietoja.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mun Sony A7RII on tehty, kasattu Thaimaassa. Sonyhan osti aikoinaan Japanilaisen Minoltan (Konica Minolta),ja jo silloin Minolta oli pystyttänyt huipputeknisen tuotantolaitoksen Thaimaahan. Sama laitos on varmaan vieläkin toiminnassa, mutta lienee nykyisin niitä kasataan myös muualla. Minoltan aikaan oli Japani ja Thaimaa.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin