Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Bouci kirjoitti:
Paljonko kustansi 20mm, mahdollisine tulleineen ja ALV:neen?
Mulla oli vuosia sitten tuosta se manuaalitarkenteinen A-versio, ja se ainakin oli aika hyvä.
Tulee EU maasta, ei lisäkustannuksia. Hinta oli suht suolainen jos järjellä ajattelis, mut tunne vei jälleen miestä. Näitä kananhampaita ei kuitenkaan usein eteen tule..
Maksoin murto-osan siitä mitä toisesta täysin mintistä pyydetään ebayssä tällä hetkellä. Joku ranskalainen kehtaa huutaa 1090 euroa moisesta! Ehken vielä paljasta tarkemmin kuitenkaan mitä maksoin..
Mut hieno kuulla jos A versio on hyvä, sama optinen rakenne :) . Kropissa tosin vai? Miksi luovuit?
DA 21 saa lähteä kiertoon joka tapauksessa, GR hoitaa sen tontin.
jmra kirjoitti:Mutta etkö tosiaan näe millaista taidetta tuo kuva on ? Pentax objektiivi on piirtänyt taustan kauniisti hienoin sävyin.
Kieltämättä tuo kuva poikkeaa lintukuvien valtavirrasta hieman kyseenalaisen teknisen laadun ansiosta!
Mutta se että Maffer on ostamassa Pentax K-1 settiä itselleen huolestuttaa kyllä minua. En nimittäin millään jaksa uskoa, että Mafferin luurankokuvat ainakaan paranevat uuden Pentax K-1 harrastelijakaluston myötä. Kunnon 3D-pääkallokuviin kun ei ole oikotietä.
Mutta Pentaxilta löytyy kyllä varsin hyvä 3D-kallokuvaussetti Mafferille ja vielä valmiiksi koottuna!
Kuvauskaluston hintahan ei saa olla este silloin kuin tavoitellaan kunnon 3D-efektiä tursuavia luurankokuvia! Eihän, Maffer?
Mitäpä laittasit sen canon repun selkään ja lähtisit lähimpään metsään (naapurilla voi vielä löytyä pystyssä) ja ottaisit L objektiivilla esimerkki suorituksen kunnon teknisellä laadulla ? Sitten me voimme yhdessä kateellisina ihastella lopputulosta.
Tässä kun pitäisi koiran kanssa lähteä räntäsateeseen niin harmittaa ehkä nyt hitusen, että aikoinaan macroa valitessa päätyi ei sääsuojattuun versioon.. oispa kiva jos tulis niitä sääsuojattuja huokeitakin primejä joskus lens mappiin.. vois sit 3 vuoden päästä ehkä anoa lupaa moiseen ;) .
jmra kirjoitti:Mitäpä laittasit sen canon repun selkään ja lähtisit lähimpään metsään (naapurilla voi vielä löytyä pystyssä) ja ottaisit L objektiivilla esimerkki suorituksen kunnon teknisellä laadulla ? Sitten me voimme yhdessä kateellisina ihastella lopputulosta.
Parahin jmra, ei minulla ole ollut Canon-reppua onneksi enää pitkään aikaan, mutta Nikon-reppu kyllä löytyy, kuten oheisesta valokuvasta näkyy!
Saanko kysyä arvon pentaksisteilta, että jos heittäytyisin oikein hulluksi ja vaihtaisin Pentaxiin, niin millä Pentax kameroilla ja objektiiveilla korvaisin tämän Ultimate-luontokuvausreppuni sisällön? Olisiko Pentax K-1:stä Nikon D810:n korvaajaksi? Entäpä millä Pentaxin croppirutkulla korvaisin mainion D7200:n? Löytyisikö Pentaxilta korvaavia objektiiveja omistamilleni 14-24, 24-120 VR, 80-400 VR ja 200-500 VR Nikkoreille?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
spege kirjoitti:
Saanko kysyä arvon pentaksisteilta, että jos heittäytyisin oikein hulluksi ja vaihtaisin Pentaxiin, niin millä Pentax kameroilla ja objektiiveilla korvaisin tämän Ultimate-luontokuvausreppuni sisällön? Olisiko Pentax K-1:stä Nikon D810:n korvaajaksi? Entäpä millä Pentaxin croppirutkulla korvaisin mainion D7200:n? Löytyisikö Pentaxilta korvaavia objektiiveja omistamilleni 14-24, 24-120 VR, 80-400 VR ja 200-500 VR Nikkoreille?
Tää on helppo K-1, K-3II, D FA 15-30, D FA 28-105 ja D FA 150-450. Laadukkaita sorsakuvia tulisi samaan tahtiin kuin ennenkin. Ehkä et olisi edes yksin vaihtamassa. Nomadin on huhuiltu käyneen Top Shotissa kysymässä vaihtotarjousta DF:ään. Kuulemma kennovakaaja ja ylivertainen sääsuojaus olisivat vakuuttaneet miehen.
Lisäbonuksena vaihdosta olisi se ettei ympäristön koirat enään merkkaisi mersun renkaita Nikon repun hajujen houkuttelemina.
Aavistuksen harmittaa toi K-1:en Live view:n ja play-nappuloiden vaihtuminen keskenään verrattuna K-5IIs:ään.. mitenkähän lihasmuistin kanssa käy? Musta vähän outo valinta. Mitens muut tän näkee?
Koestaja kirjoitti:Aavistuksen harmittaa toi K-1:en Live view:n ja play-nappuloiden vaihtuminen keskenään verrattuna K-5IIs:ään.. mitenkähän lihasmuistin kanssa käy? Musta vähän outo valinta. Mitens muut tän näkee?
No se tarkoittaa sitä että toinen kamera menee myyntiin. Todella ärsyttävä vaikka kumpikin kamera olisi hyviä käyttää.
Koestaja kirjoitti:Aavistuksen harmittaa toi K-1:en Live view:n ja play-nappuloiden vaihtuminen keskenään verrattuna K-5IIs:ään.. mitenkähän lihasmuistin kanssa käy? Musta vähän outo valinta. Mitens muut tän näkee?
No se tarkoittaa sitä että toinen kamera menee myyntiin. Todella ärsyttävä vaikka kumpikin kamera olisi hyviä käyttää.
Minun mielestä tuo on hyvä muutos että play nappi siirtyy oikealle kädelle. Aina jotenkin huonolta tuo K-5IIs:n napin paikka tuntunut. Ja sikäli ei haittaa myöskään kun minulla tuo ainakin korvaa sitten joskus kroppirungon kokonaan. Tai no K-5IIs siirtyy korvaamaan vaimon K-5:n.
Viimeksi muokannut jmra, Helmi 20, 2016 17 : 34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Leica APO Telyt-R 180mm f/3.4 tai
- Leica APO Telyt-R 280mm f/4.0 **
** Jälkimmäiselle on mittattu täydellä aukolla erottelukyvyksi 500 lp / mm, mikä ylittää kaikki normaalissa valokuvauskäytössä olevat kennot. Optiikka on käytännössa diffraktiorajoitteinen (huono sana muuten).[/b]
Maffer kirjoitti:Ite kun olen räplännyt ties mitä laitetta ja vaikka en ole käytössä tätä kokeillut niin paperilla tämä on omaan käyttöön paras mahdollinen vekotin. Ainoa mikä arveluttaa ja vähän potuttaa on omituinen lasivalikoima. Siitä ei pääse yhtään mihinkään.
Ongelma on samansorttinen kun Sonylla - Minkäs valmistajan lasi ois hyvä tai minkäs mä ny adapterilla teippaan kiinni?
Jos yhtään helpottaa niin nyt taisi löytyä lisävalikoimaa niihin tilt/shift linsseihin.
Minun mielestä tuo on hyvä muutos että play nappi siirtyy oikealle kädelle. Aina jotenkin huonolta tuo K-5IIs:n napin paikka tuntunut. Ja sikäli ei haittaa myöskään kun minulla tuo ainakin korvaa sitten joskus kroppirungon kokonaan. Tai no K-5IIs siirtyy korvaamaan vaimon K-5:n.
Aika näyttäköön sitten kumpi parempi :). Toivottavasti ei tuota K-5IIs:ää sen takia tarvi myydä alkaa, toinen ero on sitten AF-nappi.. heh.. K-3:sta en halua.
Meillä vaimo ei suostu luopumaan K-x:stä johon on liimattu tamukan 18-250. Ei vaikka K-5:sella opettelu ois paljon helpompaa. Tai ainakin opettaminen.. joten K-5 lähtee eteenpäin. Onhan tuossa hyviäkin puolia, K-x:n värit ja WB osuu oikein useimmin. Pääsen vähemmällä DNG-käpistelyllä :) .
Tiedossa on Schneiderin T/S mutta 3000e lasista jonka suorituskyky on kämäsempi kuin Nikkor 85mm PC - ei kiitos. Ming Thein oli noita testannut.
Canon 90mm TS-E taas on snadisti skarpimpi kuin 85mm Nikkor joten...ja kun Canon on n. 700e käytettynä. Siitä sitten miettimään onko Schneiderissa tolkkua. Ylipäätänsä en tiedä mitä tolkkua on kuvata ilman siirtoja ja kääntöjä.
Spegen kysymykseen simppelisti, että ei ole metsää mitä myydä 645Z:n tieltä tällä hetkellä. Toisekseen Luurisprojekti on aikansa lopussa (ei hätää, uusi korvaava jo mietitty).
Mielestäni play-nappulan paikka on oikein oikean peukalon ulottuvilla. Etenkin teleobjektiivien kanssa kuvausotetta ei tarvite irrottaa, kun vilkaisee kuvaa. En juurikaan käytä LV:tä, joten siihen en osaa ottaa kantaa. Eli 5-sarjassa play on ollut väärässä paikassa.
Hyvä vaihtoehto olisi 5-sarjan järjestyksellä niin, että OK-nappulaan voisi ohjelmoida playn, kun kamera on kuvaustilassa. Nythän OK-nappulasta ei tapahdu mitään kuvaustilassa.
aikaarska kirjoitti:Uudesti syntynyt Pentax K systeemini rakentuu vauhdilla!
Nyt sain bongattua ebaylta FA*300/4.5 teleprimen edukkaasti, ja tietty vielä jatkeen siihen.
On tää niin hauskaa ja hullua ;-)
No niin hyvältä kuulostaa :D
Tuo FA* 300 on kyllä mukava objektiivi. Pieni ja kevyt tele jota on mukava kantaa metsäretkillä mukana. Vaikka minä olen aika kasan vuosien varrella objektiiveja vaihtanut, niin tuo on pysynyt. Tosin joskus oli mielenhäiriö ja meinasin myydä jos muistat..
Jatkeina olen kokeillut Sigmaa 1.4x DG joku ja oli ihan toivoton tuon kanssa. Vanha Pentax 1.7x AF adapter jatke oli jo parempi, mutta en oikeastaan kokenut sillä paljoa voittavani kroppaamiseen verrattuna niin möin pois. Se tosin toimi kyllä D FA 100 macron kanssa erinomaisesti. Uutta DA jatketta en ole kokeillut.
Jotta ei menisi ihan löpinäksi niin tässä pari FA* 300 otosta.
Varsinkin kettu-kuva on hieno!
Joo, toivotaan, että FA 300/4.5 toimisi tarpeeksi hyvin 36mp kinorungossa. Luulisi tosiaan jos cropissakin antaa hyviä tuloksia.
Jatkeeksi ostin Kenko 1.5X Pz_AF Teleplus SHQ konverterin. Se kuulemma toimii OK tuon objektiivin kanssa.
Pienenä yllärinä olen nyt lukenut, että uusin Pentax HD DA 1.4x AW AF telejatke toimisi vain croppimoodissa K-1:n kanssa!! http://www.dpreview.com/reviews/pentax-k-1#DALens
(taulukko alhaalla)
Omituista jos näin tosiaan on.
Itsellä oli aiemmin F* 300mm f4.5 (mikä tuo sama, mutta nätimmässä kuosissa, kiinteällä vastavalosuojalla, ja jalustapannalla). Se oli kyllä ihan hyvä, ja kylläkin parempi kuin pidempi FA* 400mm. Ruuvitarkenteisena ei luonnollisesti silti mikään hirmu nopsa tarkentamaan....
Itse tulen hoitamaan telepuolen jatkossa m4/3:lla (Olympus Pro 300mm), mutta niistä kuudesta F*/FA* objektiivista, jotka olen omistanut....voisin kyllä ostaa itselleni uudelleen ainakin FA* 85mm f1.4:n.
Jaa, ok. Mä en paljoa katsele kesken kuvaamisen kuvia kun tottunut siihen, että lähes aina osuu kohdalleen. Ja silloin kun en ole varma (tai pitää olla ehdottoman varma) ote on yleensä sellainen että vasen peukku on tossa yläkulmassa.. Lv on käytössä kun kuva pitää saada laajiksella jostain mihin ei muuten pääse ku turvallaan tai jotain muuta.. varsinaisia teleilyjä en harrasta taasen.
55-300 hoitaa ne satunnaiset tarpeet jatkossakin.
Ja justhan mä hokasin ja muistin et siitähän on WR -versio ja mulla 3v karenssi iski päälle! Voi p e r s e.
- Leica APO Telyt-R 180mm f/3.4 tai
- Leica APO Telyt-R 280mm f/4.0 **
** Jälkimmäiselle on mittattu täydellä aukolla erottelukyvyksi 500 lp / mm, mikä ylittää kaikki normaalissa valokuvauskäytössä olevat kennot.
Piirtokyvystä ei ole suurta hyötyä, jos kuva on vituilleen tarkentuntut, kuten yleensä tämän polttovälin MF-lasien kanssa on. Ja kennovakaaja on huono ratkaisu teleobjektiivien kanssa. Kun objektiivissa ei ole vakaajaa, etsinkuva heiluu ja tärisee ja se tekee rajaamisen ja tarkennuspisteiden käytön vaikeaksi ja epätarkaksi. Näin ollen pentaksistit joutuvat harjoittamaan telekuvausta paljon enemmän jalustaan turvautuen, kuin canonistit ja nikonistit. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Voi tsiisus sentään, voisitteko, pliis, perustaa oman kinastelusäikeen CaNiPeJne, jossa kinastelette keskenänne. Antakaa meidän rauhassa keskittyä otsikon mukaiseen ( Pentax K-1) aiheeseen.
Sitten jos rupeaa jonkin merkin huonommuud arveluttamaan, niin voisi käydä lukemassa totuuksia kinastelusäikeestä. Kiitos.
Koestaja kirjoitti:Jaa, ok. Mä en paljoa katsele kesken kuvaamisen kuvia kun tottunut siihen, että lähes aina osuu kohdalleen.
Toisinaan katson aika tiheäänkin, esim minulle uuden käsitarkenteisen objektiivin sisäänajossa. Ja olisihan siinä sitten se mahdollisuus, että pitäisi kuvan näytön päällä niin, ettei tarvitse erikseen painaa toistoa. Mutta siihen en koe tarvetta.
Kuvaan salaman kanssa käsisäädöillä, joten vähän pitää katsoa histogrammia, että valotus on haluttu. Ja henkilökuvissa malli haluaa yleensä nähdä välillä minkälaisia kuvia on tulossa.