Sauvomalla pääsee kulkemaan vesillä paljon paremmin kuin soutamalla, jos vedet ovat sellaiset.Maffer kirjoitti:Muuten homma on kuin soutamista melan sijaan suoralla kepillä.
Myös lamppu toimii oikeissa vesissä.
Sauvomalla pääsee kulkemaan vesillä paljon paremmin kuin soutamalla, jos vedet ovat sellaiset.Maffer kirjoitti:Muuten homma on kuin soutamista melan sijaan suoralla kepillä.
Käytössä olevista C/N järkkäreistä taitaa alle 5% olla peilittömiä. Jos C/N hylkäisi peilivehkeet se olisi taloudellinen itsemurha optiikkamyyntien loppuessa ja tie kääpiöityneeksi Sony wannabeeksi seuraamaan sitä perässä. Uskoisin että seuraavat peilivehkeet menevät vielä peilittömien C/N edelle spekseissä ja RF 500/4 lasia saadaan odotella vielä pitkään. Peilittömät mydään nyt niille jotka peilittömiä hehkuttaa ja oikeat Canonit ja Nikonit niille jotka niitä tarvitsee. Vielä hyvän aikaa. Jos ihan oikeasti peilittömän haluaa ja tarvitsee niin asiahan aivan täysi no-brainer -> hanki Sony. Se on ainut iso peilitön systeemi ja kameravalikoimakin vaikka kuinka ja paljon edellä C/N vehkeitä, jotka enemmän pakkopullan tuntuisia, kuin todellinen uuden valtamountin avaus.hkoskenv kirjoitti: Ei tarvitse. Todellisuudessa ketju on "Tämä tuottaa enemmän seuraavalla kvartaalilla". Millään muulla ei ole mitään väliä. Ja sen mikä tuottaa eniten määrää muoti ja markkinat. Tekniset ominaisuudet ovat täysin merkityksettömiä. Kaikki kamerat ovat jo kaikilta osin riittävän hyviä kuvaajille, nyt myydään brändejä, mielikuvia ja muotia. Muutama hifisti, harrastelija tai ammattilainen, miljoonasta saa itkeä netissä kuinka paljon haluaa, mutta itkun vaikutus markkinoilla on vanhaa sananlaskukamaa.
Se 12mp on hyvä määrä. Siis mulle. Sitten taas tällä hetkellä ja tämän hetken teknologialle tuntuu että 24mp on aika hyvä sweet-spot. Sen yli menevät on mun kirjoissa vähän huonoja kompromisseja.temama kirjoitti:Juuh, mutta historia on opettanut, että näissä tulevaisuuden ennusteissa kantsii olla varovainen. Vielä jokunen vuosi sitten joku 12mp kinopikkelssiä oli se ultimaallinen optimi, mitä parempia resoja ei muka kukaan tarttenut.!
Nyt kovimmat kännykätkin vääntää jo > 40mp, et silleen .Lollikata!
No voe kääk!nsamppa kirjoitti:Se 12mp on hyvä määrä. Siis mulle. Sitten taas tällä hetkellä ja tämän hetken teknologialle tuntuu että 24mp on aika hyvä sweet-spot. Sen yli menevät on mun kirjoissa vähän huonoja kompromisseja.temama kirjoitti:Juuh, mutta historia on opettanut, että näissä tulevaisuuden ennusteissa kantsii olla varovainen. Vielä jokunen vuosi sitten joku 12mp kinopikkelssiä oli se ultimaallinen optimi, mitä parempia resoja ei muka kukaan tarttenut.!
Nyt kovimmat kännykätkin vääntää jo > 40mp, et silleen .Lollikata!
hmmmm...Tai sitten homma menee niin pienen piirin hommaksi, että myös maltillisilla resoilla varustetuille rungoille on kysyntää..?emerik kirjoitti:Tuskin 5 vuoden päästä on yhdelläkään valmistajalla 24mp kennolla varustettua uutta FF runkoa. Luultavasti edullisimmassa FF rungoista löytyy nykyinen 40mp kenno ja kalliimmissa 100mp tai enemmän. Muutenkin kun homma on menossa pienen piirin jutuksi, niin eipä noille pienille resoluution kennoille ole markkinoita. Mieluummin näkisin toki että kennot kehittyisi muulla tapaa kuin reosluution kasvamisella..
[sarkasmi]Niin on, se kannattaa rauhassa odotella, että tekniikan kehitys hidastuu ja lopulta lakkaa ja katsella sitten kerralla hommat kuntoon kun maailma on valmis. Sama trendi on nähty jo aiemmin tietokoneissa, puhelimissa, televisioissa, autoissa ja mitä näitä laitteita nyt onkaan.[/sarkasmi]Maffer kirjoitti:Canonin 5Ds:n peilittömästä versiosta huhuiltiin jo 83MP mallia. Kyllä nää saattaa sinne 100MP mennä vielä. Kokisin hankalaksi sitoutua nyt yhteenkään peilittömään järjestelmään kun resoluutio alkaa tehdä selvää joistain putkista mitkä ovat olleet vain hetken markkinoilla. Suorastaan tragikoominen tilanne. Tämä oli se syy, miksi päätin jatkaa odottelua ja jättää Petnaxit laukkuun. Mulla oli varaus R4:sta.
Kyllä minä näkisin Mafferin olevan oikeilla jäljillä, silläjollei nyt ja tässä ole PAKOTTAVAA TARVETTA ostaa uusinta uutta, niin kannattaa siirtää hankintaa, sillä kyllä tämänhetkinen tilanne osoittaa tulevaisuuden huhujen suhteen että murros on käynnissä.Maffer kirjoitti:Canonin 5Ds:n peilittömästä versiosta huhuiltiin jo 83MP mallia. Kyllä nää saattaa sinne 100MP mennä vielä. Kokisin hankalaksi sitoutua nyt yhteenkään peilittömään järjestelmään kun resoluutio alkaa tehdä selvää joistain putkista mitkä ovat olleet vain hetken markkinoilla. Suorastaan tragikoominen tilanne. Tämä oli se syy, miksi päätin jatkaa odottelua ja jättää Petnaxit laukkuun. Mulla oli varaus R4:sta.
Kovin dramaattista ja vahvaa elämistä. Kivien kuvaamiseen voi ostaa rungon ja yhden laajiksen. En pitäisi sitä kovinkaan suurena "sitoutumisena". Kyllä se Rajalan setä vaihtaa sen kombon sitten siihen uuteen Foveon-Pentaxiin. Sitä odotellessa voi odotella.habannaama kirjoitti:Kyllä minä näkisin Mafferin olevan oikeilla jäljillä, silläjollei nyt ja tässä ole PAKOTTAVAA TARVETTA ostaa uusinta uutta, niin kannattaa siirtää hankintaaMaffer kirjoitti:Kokisin hankalaksi sitoutua nyt yhteenkään peilittömään järjestelmään
Juuh, muta pixelsphift on aina pixelsphift, se ei ole yksi valotus. vaan temppuilua.Maffer kirjoitti:Velli siellä suo tuolla. Mulle kaikki digit jossa bayer edustaa historiaa. Pixel-shift penalla tuottaa paremman lopputuloksen kuin tuo 61MP Sony, jonka pixel shift taas on toisen jalan sitomista ja samalla toisen amputoiminen.
Eiköhän toi Asahi kestä sinne saakka, että tulee jotain mikä muuttaa digiä peruuttamattomasti. HDR ja/tai RGB-sensori.
Niin, näyttää vähän siltä, että keskihintaiset harrastajatason laitteet ovat katoavaa kansanperinnettä. Jäljelle jää ruokottoman kalliit hifimallit varakkaille pikselinnysvääjille tai ammattikuvaajille ja muut kuvaavat puhelimilla tai muilla muovirimpuloilla, joiden taso (ainakin keskivertopuusilmän mielestä) lähestyy sitä nykyistä keskitasoa. Valokuvausvälinekeräily harrastuksena tulee kärsimään rajusti, kun sitä addiktion ökykamatasolle kehittävää keskitasoa ei ole. Sitten hifistellään jollain muulla, ehdotuksia?emerik kirjoitti:Tuskin 5 vuoden päästä on yhdelläkään valmistajalla 24mp kennolla varustettua uutta FF runkoa. Luultavasti edullisimmassa FF rungoista löytyy nykyinen 40mp kenno ja kalliimmissa 100mp tai enemmän. Muutenkin kun homma on menossa pienen piirin jutuksi, niin eipä noille pienille resoluution kennoille ole markkinoita. Mieluummin näkisin toki että kennot kehittyisi muulla tapaa kuin reosluution kasvamisella..
Eihän näillä japanilaisilla muovirutkuilla voi mitenkään keulia. Leica se olla pittää, siihen saa tärvättyä massia miten paljon tahansa: https://www.leitz-auction.com/auction/d ... sauktion35" onclick="window.open(this.href);return false;hkoskenv kirjoitti:Valokuvausvälinekeräily harrastuksena tulee kärsimään rajusti, kun sitä addiktion ökykamatasolle kehittävää keskitasoa ei ole. Sitten hifistellään jollain muulla, ehdotuksia?
Mä taidan siirtyä keulimaan markkinamiesten mielikuvilla, niin säästyy rahaa. Mielikuvia kun tulee aina uusia, eikä ne maksa mitään. Saatan jonkin keksiä itsekin ja lanseerata sen digicamera.net:iin.Räntä kirjoitti:Eihän näillä japanilaisilla muovirutkuilla voi mitenkään keulia. Leica se olla pittää, siihen saa tärvättyä massia miten paljon tahansa: https://www.leitz-auction.com/auction/d ... sauktion35" onclick="window.open(this.href);return false;hkoskenv kirjoitti:Valokuvausvälinekeräily harrastuksena tulee kärsimään rajusti, kun sitä addiktion ökykamatasolle kehittävää keskitasoa ei ole. Sitten hifistellään jollain muulla, ehdotuksia?