:D :D :Dnomad kirjoitti: Minullekin D600 tuli kalliiksi kun piti ostaa Df varakameraksi.
Nikon D600
-
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
3.10 vein kameran jassiin öljytahrojen takia. 3päivää myöhemmin tuli tekstari "Laitteenne on lähetetty korjattavaksi Nikonin keskushuoltoon. t:JAS Tekniikka Oy" - kauankohan menee ja miksi se piti tuonne lähettää? Netissä lukee vaan "Vikaselvitys tehty / laite otettu työn alle huoltoon 2014-10-06"
Puhelimeen ei jassi vastaa koskaan tai sit mul on vaa huono tuuri :/
Puhelimeen ei jassi vastaa koskaan tai sit mul on vaa huono tuuri :/
-
Kyllä kumpaankin. Sama tuntuu olevan myös Df:n tilanne enkä usko, etteikö myös D750 kuuluisi samaan kerhoon.Sahaaja kirjoitti:D610 myötä kennon öljyyntyminen siis huomattavasti vähentynyt mutta ei aivan kokonaan vielä poistunut, vai?
Ja voiko noissa af/mf vaihdon laittaa johonkin nappiin oikean käden käytettäväksi?
AF:lle tosin löytyy kaksikin namikkaa. Eka rungossa bajonetin juuressa ja toinen objektiivissa.
-
http://www.camerashuttercount.com/
Innostuin tsekkaamaan montako kuvaa minun D600:lla on otettu. Ajattelin, että kenties 15 000 koska viimeisimmän kuvan tiedostonumero on 5152. Ja sen tiedän, että tästäkin on noin 4 000 kuvaa kertynyt JAS:n kokeiluissa koska tuon verran hyppäsivät tiedostonumerot ylös viime vuoden suljinremontin yhteydessä. Eli että olisin ottanut itse kameralla noin 11 000 kuvaa. D600 on ollut aika vähällä käytöllä kun pääkamerana on viimeaikoina ollut Df.
Suuri yllätys kuitenkin oli, että Shuttercount antoi kuvausmääräksi 31 000 ja risat!!! JAS:lla on ilmeisesti joku erillinen raksutteluhuone jossa huollossa olleet D600:t ovat ottaneet time lapsea päivät yöt. Muuta selitystä en keksi tälle yllätykselle.
Mitä mieltä raati on, onko hyvää huoltoa? Miten suhtautuisitte jos 11 000 km ajamanne auton mittarissa olisikin takuuhuollon jälkeen 31 000 km? Kompensoituuko tämä käyttö sillä, että laite on vihdoin saatu toimimaan kuten pitää?
Innostuin tsekkaamaan montako kuvaa minun D600:lla on otettu. Ajattelin, että kenties 15 000 koska viimeisimmän kuvan tiedostonumero on 5152. Ja sen tiedän, että tästäkin on noin 4 000 kuvaa kertynyt JAS:n kokeiluissa koska tuon verran hyppäsivät tiedostonumerot ylös viime vuoden suljinremontin yhteydessä. Eli että olisin ottanut itse kameralla noin 11 000 kuvaa. D600 on ollut aika vähällä käytöllä kun pääkamerana on viimeaikoina ollut Df.
Suuri yllätys kuitenkin oli, että Shuttercount antoi kuvausmääräksi 31 000 ja risat!!! JAS:lla on ilmeisesti joku erillinen raksutteluhuone jossa huollossa olleet D600:t ovat ottaneet time lapsea päivät yöt. Muuta selitystä en keksi tälle yllätykselle.
Mitä mieltä raati on, onko hyvää huoltoa? Miten suhtautuisitte jos 11 000 km ajamanne auton mittarissa olisikin takuuhuollon jälkeen 31 000 km? Kompensoituuko tämä käyttö sillä, että laite on vihdoin saatu toimimaan kuten pitää?
-
Taitaa olla retorinen kysymys, mutta kyllähän tuo aika uskomattomalta touhulta kuulostaa. Raksuttelevat niin kauan, että töhnää ei enää riitä ja putsaavat sitten kennon? :Dnomad kirjoitti:
Suorittaisin kyllä aika suoraa avautumista itse tuonne huoltoon tuossa tapauksessa...
Nikon D610 + Sony RX100
Blogi: http://www.onnela.org
Blogi: http://www.onnela.org
-
- Viesti:
-
Jos kamerassa käy kortti jossa on eri lukemat laskuri menee sekaisin, eli tuosta kuvanumerosta ei voi päätellä mitään.nomad kirjoitti:http://www.camerashuttercount.com/
-
Ööö.. Ei mulla ainakaan mene sekaisin, pari korttia käytössä ja ihan "sekaisin" niitä käytän kamerassa.JuhaM kirjoitti:Jos kamerassa käy kortti jossa on eri lukemat laskuri menee sekaisin, eli tuosta kuvanumerosta ei voi päätellä mitään.nomad kirjoitti:http://www.camerashuttercount.com/
-
-
Ei minullakaan sekoile kuvien numerointi. Mutta ei tässä edes ole kyse siitä, vaan erikseen selvitettävästä "shuttercountista". Siis kuvausmäärästä. Sitäpaitsi kuvien numerointi ei ole kamerassani missään vaiheessa edes mennyt sekaisin, vaan se ihmetyttää kun laukauksia tulikin yhdellä huoltokäynnillä 20 000kpl lisää. Kuvien numerointi meni siis nätisti kaksi kertaa ympäri.eetu1978 kirjoitti:Ööö.. Ei mulla ainakaan mene sekaisin, pari korttia käytössä ja ihan "sekaisin" niitä käytän kamerassa.JuhaM kirjoitti:Jos kamerassa käy kortti jossa on eri lukemat laskuri menee sekaisin, eli tuosta kuvanumerosta ei voi päätellä mitään.nomad kirjoitti:http://www.camerashuttercount.com/
En tiedä miten olisin suhtautunut kamerani "korjaustapaan" jos minulle olisi siitä huoltokuitissa kerrottu. Siis tyyliin, "otettu 20 000 time lapse ja kamera puhdistettu". Nyt tuo kuitenkin tuntuu huijaamiselta.
Veikkaan, että 90% kameran omistajista tämmöinen menee ohi. Minullekin se tuli esille vain siksi kun rupesin kameran ostoa varten selvittämään täsmällistä kuvausmäärää.
-
- Viesti:
En epäile etteikö näin voisi olla, mutta oletko selvittänyt JASsilta että asia todella on noin, että ne voi paukuttaa tuollaisia määriä liittyen korjaukseen/testaukseen?nomad kirjoitti:Ei minullakaan sekoile kuvien numerointi. Mutta ei tässä edes ole kyse siitä, vaan erikseen selvitettävästä "shuttercountista". Siis kuvausmäärästä. Sitäpaitsi kuvien numerointi ei ole kamerassani missään vaiheessa edes mennyt sekaisin, vaan se ihmetyttää kun laukauksia tulikin yhdellä huoltokäynnillä 20 000kpl lisää. Kuvien numerointi meni siis nätisti kaksi kertaa ympäri.eetu1978 kirjoitti:Ööö.. Ei mulla ainakaan mene sekaisin, pari korttia käytössä ja ihan "sekaisin" niitä käytän kamerassa.JuhaM kirjoitti: Jos kamerassa käy kortti jossa on eri lukemat laskuri menee sekaisin, eli tuosta kuvanumerosta ei voi päätellä mitään.
En tiedä miten olisin suhtautunut kamerani "korjaustapaan" jos minulle olisi siitä huoltokuitissa kerrottu. Siis tyyliin, "otettu 20 000 time lapse ja kamera puhdistettu". Nyt tuo kuitenkin tuntuu huijaamiselta.
Veikkaan, että 90% kameran omistajista tämmöinen menee ohi. Minullekin se tuli esille vain siksi kun rupesin kameran ostoa varten selvittämään täsmällistä kuvausmäärää.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Täysin samaa mieltä.Hel_NiS kirjoitti:Kaiken kaikkiaan mukava kamera. Ei varsinaisesti mitään luksusta tai hekumaa, mutta sellainen perusvarma tapaus ollut.
Taittuu nätisti hääkuvaukseen, kissanristiäisiin, maisemoihin, yökuvaukseen, liikkuviin.. Sellainen perus perhefarkku.
Ostin heti julkistuksen yhteydessä, myin pois kun en jaksanut kennojumppaa mutta sittemmin olen hankkinut uudestaan ja hämmästyttävän hyvää kuvaa tekee, pikkelssejä on tarpeeksi ja tarkennus on riittävä ainakin omiin tarkoituksiini.
-
En minäkään olisi D600:sta myynyt ellei olisi sattunut ostaja kohdalle. D600 oli jäänyt Df:n rinnalla vähälle käytölle, mutta silti pidän sitä aivan mainiona kamerana. Suurin ärsytyksen aihe oli se pienin mahdollinen: otettua kuvaa katsottaessa D600 ei näytä tarkennuspisteenkohdan suurennusta. Tuo ominaisuus on kaikissa muissa Nikoneissa... Muuten D600 on ok tai jopa tätä parempi.Miksus kirjoitti:Täysin samaa mieltä.Hel_NiS kirjoitti:Kaiken kaikkiaan mukava kamera. Ei varsinaisesti mitään luksusta tai hekumaa, mutta sellainen perusvarma tapaus ollut.
Taittuu nätisti hääkuvaukseen, kissanristiäisiin, maisemoihin, yökuvaukseen, liikkuviin.. Sellainen perus perhefarkku.
Ostin heti julkistuksen yhteydessä, myin pois kun en jaksanut kennojumppaa mutta sittemmin olen hankkinut uudestaan ja hämmästyttävän hyvää kuvaa tekee, pikkelssejä on tarpeeksi ja tarkennus on riittävä ainakin omiin tarkoituksiini.
-
- Viesti:
If you are in Live View on the D600 (stills), you can change the shutter, apperture and ISO BUT you don't get a visual feedback on the LCD display. For e.g. When you change the ISO, aperture or shutter speed, the image you see on the LCD does not get darker or lighter. It just shows constant brightness giving you no idea of how the final image will look.
In order to see this feedback, you need to enable Exposure simulation: Menu -> Shooting Menu -> Movie Settings -> Manual Movie Settings -> On.