Olympus OM-D E-M1

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Anie Mist

Viesti Kirjoittaja Anie Mist »

mremonen kirjoitti:Tarkoitin, että haluat viiteryhmäksesi "sosiaalisia johtajia, suosittuja, koulutettuja;" Mutta ei siinä mitään.

Aika kuvaavaa sisälukutaitosi kannalta, että kaivoit lainaamastani tekstistä sen ehkä kaikkein epäolennaisimman asian - viiteryhmien (oletetun) sosioekonomisen aseman. Tämä ei liity aiheeseen sitten yhtään mitenkään.
mremonen kirjoitti:En ole "yrittänyt paikata" mitään. Itse nyt lähinnä poljet itseäsi enemmän suohon. Halusit itse käyttää wikipediaa "early adopter"-määreenä. Sitten kun siellä lukikin, jotta tekniikan pitää olla "advantageous", niin aloit kaivaa intterwebistä määritelmiä, jotka nostavat sinut sosiaalisiin johtajiin. Intterwebistä löytää ihan minkä ismin kannattajia hyvänsä, kunhan etsii.
Tuo adjektiivi on edelleen pelkkä mielipidekysymys. Uusi tekniikka taas faktaa. Ja koska kävi ilmi, että sinun on sitä vaikea sisäistää, laitoin muitakin lähteitä.
mremonen kirjoitti:Etkä edelleenkään ole tuonut yhtään E-M1 -ominaisuutta, joka olisi jotenkin käänteentekevä.
Vähän harmittaa jo toistaa, mutta koittaisit edes: "Innovaatiot voidaan jakaa myös asteittaisiin (nykyisten tuotteiden, palveluiden ja toimintamallien parannukset)"

Lisäksi toistoa tämäkin, mutta käyttämäsi termi "käänteentekevä" - tai advantageous - on mielipideasia. Jollekin E-M1:n kiistatta kehityksen huipulla oleva runkovakaaja on tätä, kun voi käsivaralta kuvata sellaisella valotusajalla x, jolla ennen ei pystynyt.
mremonen kirjoitti:Jos nyt saat mielellesi rauhan siitä, että voit kävellä "early adopter"-hattu päässä ylpeästi, niin eihän se liene multa pois. Mutta itse en kyllä itseäni jaksaisi nostaa tuolla ylös vain sen takia, että olen ostanut uuden kameran.
Olet käsittänyt väärin. Ei minua kiinnosta kulkea early adopter-hattu päässäni. Tämä on taas ihan omaa mutuiluasi.
kribe kirjoitti:Sama kun seinälle puhuisi..

Tämä oli minun osaltani tässä. Laittakaa vaikka privalla vinkkiä kun taas siirrytään ketjun alkuperäiseen aiheeseen.
Ok. Esität väittämän, joka on viittaamaani lähteeseen peilattuna väärä, ja kun pyydän sinua perustelemaan väittämäsi, on se "sama kuin seinälle puhuisi"?

Muuten, tässähän nimenomaan puhuttiin ketjun alkuperäisen aiheen kameran parannuksista edeltäjäänsä.

Edit. Lihavoin osan, josta pääsee sukkelasti takaisin aiheeseen. Huomasin Hong Kongin reissulla, että kuvanvakaaja oli todella hyvä. Käsivaralta sai pimeässäkin kelpo kuvia.
Anie Mist

Olen harjoitellut tässä jonkin verran light painting-tekniikkaa, E-M1 mainion kännykkäsovelluksen avustamana. Siitähän voi seurata reaaliajassa kuvan kehittymistä live bulb-tilassa. Tikku-ukkoja vasta piirrellyt ilmaan, mutta näin pimeänä vuodenaikana on mahdollisuuksia vaikka kuinka.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Anie Mist kirjoitti:Olet käsittänyt väärin. Ei minua kiinnosta kulkea early adopter-hattu päässäni. Tämä on taas ihan omaa mutuiluasi.
Ok, niin kai sitten. En nyt muista kuka sen termin tässä ketjussa toi esille muutamaankin kertaan, ennen kuin tämä lähti laukalle. Ehkä spege tai Sirreeni. Olen hyvin pahoillani, että tahattomasti liitin tuon määreen sinuun.

Mutta jotenkin tämä vain lähti jo alussa suuntaan, joka minulla soitti jotain kelloja. Eikä ne olleet iloisia kilikelloja, mutta ääni lienee vain lääkityksen aiheuttamaa korvien surinaa. Jos joku kirjoittaa, että olin ostamassa ullakkohuoneistoa Eirassa - oli jo pari milliä varattuna, mutta sitten huomasinkin, että Korsoon on tulossa uusia kerrostaloja. Notta ostinkin sieltä kivan kaksion. Jää rahaa bussimatkoihin. Ja sitten ketju pystyyn, jossa kehutaan Korsossa asumisen ihanuutta ja pioneerihenkeä. Niin se ihmetyttäisi. Minua.

Mutta tämä tosiaan johtuu mun kierosta elämänkatsomuksesta ja kotikasvatuksesta.

Toisaalta on tässä EM-x -genressä aiemminkin ollut hehkuttajia, jotka ovat sitten myöhemmin paljastuneet Olyn markkinointiosaston miehiksi. Mutta onneksi nyt ei ole kyse siitä.

Jätän teidät nyt nauttimaan tästä kamerasta.

---
BTW. tuo kuvan kehittymisen näyttäminen valotuksen aikana täyttänee sen "advantageous"-termin ja siltä osin voitaneen puhua early adoptereista, koska teknologia ei välttämättä ole vielä ihan kypsä.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
JiiPeeM

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Olenko väärässä, mutta muistaisin vasta tähän uudessa E-M1:ssä olevan tuon hybriditarkennuksen, M5:ssa oli vain kontrastipohjainen, mutta tässä uutuudessa toimisi vanhatkin putken yhtä sukkelaan kuten aikaisemmin.

Nikonillahan vastaava on jo ollut V1 ja J1 kameroissa, mutta Oly toi sen vasta tähän.
Anie Mist

mremonen kirjoitti:Ok, niin kai sitten. En nyt muista kuka sen termin tässä ketjussa toi esille muutamaankin kertaan, ennen kuin tämä lähti laukalle. Ehkä spege tai Sirreeni. Olen hyvin pahoillani, että tahattomasti liitin tuon määreen sinuun.

Mutta jotenkin tämä vain lähti jo alussa suuntaan, joka minulla soitti jotain kelloja. Eikä ne olleet iloisia kilikelloja, mutta ääni lienee vain lääkityksen aiheuttamaa korvien surinaa. Jos joku kirjoittaa, että olin ostamassa ullakkohuoneistoa Eirassa - oli jo pari milliä varattuna, mutta sitten huomasinkin, että Korsoon on tulossa uusia kerrostaloja. Notta ostinkin sieltä kivan kaksion. Jää rahaa bussimatkoihin. Ja sitten ketju pystyyn, jossa kehutaan Korsossa asumisen ihanuutta ja pioneerihenkeä. Niin se ihmetyttäisi. Minua.

Mutta tämä tosiaan johtuu mun kierosta elämänkatsomuksesta ja kotikasvatuksesta.

Toisaalta on tässä EM-x -genressä aiemminkin ollut hehkuttajia, jotka ovat sitten myöhemmin paljastuneet Olyn markkinointiosaston miehiksi. Mutta onneksi nyt ei ole kyse siitä.

Jätän teidät nyt nauttimaan tästä kamerasta.

---
BTW. tuo kuvan kehittymisen näyttäminen valotuksen aikana täyttänee sen "advantageous"-termin ja siltä osin voitaneen puhua early adoptereista, koska teknologia ei välttämättä ole vielä ihan kypsä.
No nyt olen jo melkein sanaton. Aikamoisiin sfääreihin vedät ihan normaalin pohdiskelun eri kameramallien välillä. Tämä Eira/Korso-analogia on erityisesti parasta huumoria pitkään aikaan - tahatonta ehkä, mutta huumoria kuitenkin.

Tai oikeastaan pelkkä Olyn markkinointiosaston mainitseminen tässä kontekstissa ylittää Eira/Korson. En vaan oikeasti vieläkään usko että luin sen äskeisestä viestistäsi.

Kiitos kuitenkin ideasta. Kun välillä törmää niihin Helsingin kaupunginosa T-paitoihin, kuten [Kallio] ja [Herttoniemi], taidankin teettää [Eira/Korso]-paidan. Olisi aika siisti, taakse voisin painattaa tekstin: "Rahaa on, mutta asun Korsossa". Tai "Työskentelen Olympuksella. Markkinointiosastolla."
JiiPeeM kirjoitti:Olenko väärässä, mutta muistaisin vasta tähän uudessa E-M1:ssä olevan tuon hybriditarkennuksen, M5:ssa oli vain kontrastipohjainen, mutta tässä uutuudessa toimisi vanhatkin putken yhtä sukkelaan kuten aikaisemmin.
Joo, siinä käsittääkseni on tämä vaihetarkennus. Ei ole ollut tarvetta perehtyä asiaan kun minulla on vain tuo uusi putki, mutta monelle vanhalle käyttäjälle asia on varmasti todella tarpeellinen.
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

JiiPeeM kirjoitti:Olenko väärässä, mutta muistaisin vasta tähän uudessa E-M1:ssä olevan tuon hybriditarkennuksen, M5:ssa oli vain kontrastipohjainen, mutta tässä uutuudessa toimisi vanhatkin putken yhtä sukkelaan kuten aikaisemmin.

Nikonillahan vastaava on jo ollut V1 ja J1 kameroissa, mutta Oly toi sen vasta tähän.
Tulee olemaan erittäin kiinnostavaa kuulla miten hyvin Olympus saa systeemin toimimaan. Nikonissa kamera kuitenkin luopuu vaihetarkennuksesta ja menee kontrastitarkennukselle kun valo vähenee.

Samaten on myönnettävä, että vaikka Nikonin peilittömissä jatkuva tarkennus toimii myös peilikameroihin tehyissä objektiiveissa, niin systeemi ei ole likimainkaan samaa luokkaa kuin peilikameroissa.

Kolmas ongelma on sitten se, että peilittömien tarkennuspisteet ovat suuremmat kuin pailikameran tarkennuspisteet. Tämä tekee tarkentamisen esim. silmään aika hankalaksi.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Onko tuossa Olyssä muuten jotain parannuksia, niiden huimien edistyksellisyyksien lisäksi?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Matti_JH
Viesti:

Ainakin kaffa .
OskuK

Anie Mist kirjoitti:
Eli sinä vain jatkat tätä nollainformaation tuomista tähän keskusteluun?

koska en ymmärtänyt mitä voit muuttaa ja mistä, kerrotko voitko muuttaa a) lainaamaasi (minun kirjoittamaani) tekstiä, b) omaa tekstiäsi, c) Wikipedian tekstiä, d) business dictionaryn vai e) search server virtualizationin tekstiä? Ja miten nämä muutokset vaikuttavat yleisesti hyväksyttyyn early adopterin määritelmään, jonka voi löytää tuhansilta sivuilta?
Sinäkin voit muuttaa kaiken mitä wikistä löydät, editoida -kai se ymmärretään? Se, että itse hyväksyt jonkun amerikanhölynpöyn tarkoita sitä että siinä olisi jotain järkeä. Ja nuo kärpäset, nehän todistavat asian. Vieläkö rautalankaa, vai onko nollatajunta freshiintynyt?

En tiedä mikä jälleenmyjä on keksinyt potkia Olyn markkinointia nilkkaan tällä strategialla, tunkea ajatusta että Olystä hekumoiminen olisi jotenkin älykästä. Tulee mieleen ihan spegen Nikonilta saamat rahat: että kehuisi Canonia niin kauan, että kaikki vaihtavat Nikoniin, minkä teki sitten rahat saatuaan itsekin ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

OskuK kirjoitti:
Anie Mist kirjoitti:

koska en ymmärtänyt mitä voit muuttaa ja mistä, kerrotko voitko muuttaa a) lainaamaasi (minun kirjoittamaani) tekstiä, b) omaa tekstiäsi, c) Wikipedian tekstiä, d) business dictionaryn vai e) search server virtualizationin tekstiä? Ja miten nämä muutokset vaikuttavat yleisesti hyväksyttyyn early adopterin määritelmään, jonka voi löytää tuhansilta sivuilta?
Sinäkin voit muuttaa kaiken mitä wikistä löydät, editoida -kai se ymmärretään? Se, että itse hyväksyt jonkun amerikanhölynpöyn tarkoita sitä että siinä olisi jotain järkeä. Ja nuo kärpäset, nehän todistavat asian. Vieläkö rautalankaa, vai onko nollatajunta freshiintynyt?

En tiedä mikä jälleenmyjä on keksinyt potkia Olyn markkinointia nilkkaan tällä strategialla, tunkea ajatusta että Olystä hekumoiminen olisi jotenkin älykästä. Tulee mieleen ihan spegen Nikonilta saamat rahat: että kehuisi Canonia niin kauan, että kaikki vaihtavat Nikoniin, minkä teki sitten rahat saatuaan itsekin ;-)
Eiköhän spegen tapauksessa raha ole liikkunut Nikonin suuntaan, eikä toisinpäin.

Sinänsä kiinnostavaa tämä early adopter -huuhaa. Melkein joka päivä pitää ostaa tuotteita jotka ovat jotenkin muuttuneet. Muistikorttiin tuli enemmän nopeutta ja eloveenapakkauksen somistus muuttui. Kukapa niitä vanhoja enää ostaisi muuten kuin alennusmyynnistä.
Anie Mist

nomad kirjoitti:Sinänsä kiinnostavaa tämä early adopter -huuhaa. Melkein joka päivä pitää ostaa tuotteita jotka ovat jotenkin muuttuneet. Muistikorttiin tuli enemmän nopeutta ja eloveenapakkauksen somistus muuttui. Kukapa niitä vanhoja enää ostaisi muuten kuin alennusmyynnistä.
Se on ihan yksi lysti mitä ajattelet "early adopter-huuhaasta". Termin merkitys ei siitä mihinkään muutu. Ja menemättä sen syvemmälle kyseisen sanan etymologiaan, voitaneen todeta ihan yleisesti, että sanojen käyttö yleisesti hyväksytyn merkityksen mukaisesti auttaa informaation siirtämisessä yksilöiden välillä.

Mitä tulee OskuK:n kehäpäätelmään: en välitä tuon taivaallista ko. "Amerikanhölynpölystä", mutta riippumatta minun mielipiteestä, on se joka tapauksessa relevantti tapa jaotella ihmiset eri viiteryhmiin. Kyseessähän on OskuK:n osalta klassinen argumentointivirhe. Termistöstä voi keskustella ottamatta henkilökohtaista kantaa sen varsinaiseen sisältöön. Samaten termistöä on mahdollista käyttää validisti riippumatta omasta mielipiteestä sen sisällöstä.

Täytyy olla jonkin sortin surkuhupaisuuden ennätys, kun joku selvittää vuonna 2013 internetin keskustelupalstalla Wikipedian toimintaperiaatteita.
Viimeksi muokannut Anie Mist, Joulu 18, 2013 15 : 12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anie Mist

Sähläystä.
Matti_JH
Viesti:

Kuva
OskuK

nomad kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
Anie Mist kirjoitti:

Eiköhän spegen tapauksessa raha ole liikkunut Nikonin suuntaan, eikä toisinpäin.
Nimenomaan, sitähän tarkoitin. Samoin tässä Olystä poispäin...
nomad kirjoitti: Sinänsä kiinnostavaa tämä early adopter -huuhaa. Melkein joka päivä pitää ostaa tuotteita jotka ovat jotenkin muuttuneet. Muistikorttiin tuli enemmän nopeutta ja eloveenapakkauksen somistus muuttui. Kukapa niitä vanhoja enää ostaisi muuten kuin alennusmyynnistä.
Näinpä. Tässä yritetään myydä -tai siis syöttää ajatusta, että olisi epä-älyllistä olla sortumatta Olyyn, koska Oly on suorastaan evoluution peruspilari. Ja pilarihan tämä joko juonne onkin ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

tikox
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tikox »

Tätä ketjua lukiessani muistin yhtäkkiä taas elävästi miksi lopetin tämän foorumin lukemisen aikoinaan. Ja kas, itsekin näköjään syyllistyn...
- Sony Alpha700 + Fujifilm X10
- Sigma 18-50 f2.8 MACRO, Minolta 70-210 f4, Minolta 50 f1.4, Minolta 28-135 f4-4.5
- M42: Pentacon 135 f2.8 *2, Chinon Auto Reflecta 55 f1.7, Helios 44M-4 58 f2, Industar 50-2 50 f3.5, +loittoja
pndragon

Viesti Kirjoittaja pndragon »

Aloittelijan kimeällä murrosäänellä voin sanoa, että on se vaan hyvä kamera! :) Itselle ainakin tosi näppärä, kun on riittävän pieni, että kulkee melkein aina mukana parin vaihtolinssin ja salaman kanssa, mutta silti antaa todella monipuoliset mahdollisuudet kokeilla ja oppia asioita.

Vähän siinä arvoin Sonyn A7:n ja tämän välillä, mutta tulin siihen tulokseen, että m4/3 on huomattavasti kypsempi järjestelmä ja siihen löytyy mukavasti linssejä. Lisäksi en näe että täyskenno omaan, lähinnä webissä jaettavaan, käyttöön toisi lisäarvoa.

Valokuvaus taas innostaa huomattavasti enemmän kuin vanhalla E-P2:lla. Toki mahdollisuuksia parantaa sekin, että tuli samalla hommattua kunnon lisävarusteet oli sopivan näppärä laukku, jota viitsii pitää mukana, rannehihna ja Peak designing Capture-kiinnike, millä saa pidettyä kameran nopeasti saatavilla.

Vaimolta vaan meinaa mennä hermot kun jatkuvasti pitää olla räpsimässä ja kovalevy täyttyy kuvista niin että sieltä on vaikea löytää mitään... Ehkä tuohon post-productioniin pitäisi kanssa panostaa. Jonkin aikaa kokeilin kuvata RAW:ina, mutta jotenkin se ei tässä vaiheessa vielä sytyttänyt. On kuitenkin huomattavasti helpompi suoraan puhelimella/tabletilla esikatsella/näyttää/jakaa kuvia saman tien. Kuitenkin kamera tarjoaa todella hyvät jpegitkin, niin ei siinä nyt sinänsä kauheasti menetä, varsinkin kun ei sitä aikaa tällä hetkellä kuitenkaan hirveästi ole niitä lähteä muokkailemaan.
Anie Mist

Ennakkotilaajan akkukahvaa ei ole vieläkään tullut, olen ollut Olympukseen asian tiimoilta yhteydessä, ja lupasivat lähettää sen asap. Asian olisi voinut hoitaa nopeamminkin. Yli kaksi kk on jo odoteltu.

Minäkin olen muuten nyt kuukauden verran käyttänyt Peak Designin tuotteita, tilasin jenkkilästä leashin, cuffin ja capture pro clipin. Ovat tosi käteviä, etenkin se irroitusmekanismi on ihan ässä.
Anie Mist

Valittelin tässä ketjussa E-M1:n "huonoa" puolta, eli sitä kun olen primemiehenä tottunut siihen 35mm primeen enkä (sinänsä todella laadukkaaseen) 12-40mm zoomiin.

No, ratkaisin asian ostamalla E-M1:lle kaveriksi Fujifilmin X-E2:n. Ja siihen primen; kerrassaan loistavan lasin Fujinon 23mm f/1.4, joka siis vastaa kinokokoa 35mm.

Mitä eroja näillä pelilittömillä järjestelmäkameroilla olen päällimmäisenä huomannut?

Olympus E-M1:ssä parempaa on
- Yleinen käytettävyys (ja käytettävyyden helppous). Enemmän ohjelmoitavia nappeja tarkoittaa sujuvampaa käyttöä.
- Ergonomia. E-M1:n ergonomia on ainakin tällaiselle pienikätiselle ihan huippua, ihan kameratyypistä riippumatta. Jouluna sukulaisissa minut nakitettiin ottamaan kuvia anopin DSLR:llä, eikä se tuntunut käteeni enää läheskään niin hyvältä kuin E-M1.
- Kameran rakenne ja ulkoinen laatuvaikutelma. E-M1 kestää mielestäni vertailun rakenteensa puolesta aivan mihin tahansa kameraan.
- Kuvanvakaaja. E-M1:n kuvanvakaaja jaksaa edelleen hämmästyttää minua tehokkuudellaan.

X-E2:ssa minua miellyttää enemmän
- Pienempi koko.
- Parempi ulkonäkö. Kameran retrolook on silmääni todella hieno
- Useat retrolookkiin liittyvät asiat, kuten valotusaika-kiekko kameran päällä. Sen arvon näkee vaikka kamera olisi suljettuna. Sama homma koskee tietysti myös suoraan objektiivissa olevaa aukon säätörengasta.
- Kuvanlaatu tietyiltä osin. Erot E-M1:een ovat joka tapauksessa marginaaliset, mutta etenkin kameran valmiit jpeg-tiedostot miellyttävät Fujilla enemmän silmääni. Tosin kuvaan pääasiassa RAWia, joten asia ei ole mitenkään merkittävä. Voi olla, että vain kuvittelen, mutta myös valmiiksi RAWeista työstämäni otokset miellyttävät silmääni jotenkin enemmän Fujilla kuvattuna. Osasyy voi toki olla käytössäni oleva aivan loistava Fujinon 23mm f/1.4. Tämä huomio on joka tapauksessa pelkkää omaa fiilistä, mitään pikselirunkkausvertailua en ole tehnyt enkä tee, koska se ei voisi vähempää kiinnostaa. Eikä siinä, myös E-M1:n kuvanlaatu miellyttää silmääni ja on ainakin minun tarpeisiini vähintäänkin riittävä.

Nämä kamerat täydentävät oikein hyvin toisiaan, ja molemmat kulkevat kyllä reissuilla mukana. Perillä ollessa eivät ole mukana kylläkään yhtä aikaa, vaan tarpeen mukaan nappaan toisen mukaan ja toinen saa jäädä hotellin safe boxiin. Molemmat kamerat ovat joka tapauksessa todella hienoja ja mukavia käyttää, ja yleisesti ottaen minulta loppuvat kuvaustaidot kauan ennen kuin niissä loppuvat ominaisuudet.

E-M1 pysyy toistaiseksi jokapaikan höylänä, joka taipuu moneen kuvaustarpeeseen ja sääsuojattuna monenlaisiin tilanteisiin, pakkasesta sateeseen, ja vaikka pölyisiin/hiekkaisiin kohteisiin esim. safarille. Myös macroilut ja muut erityishommat (kuten light painting) hoituvat tietysti Olympuksella.

Fuji X-E2 taas tulee olemaan enemmän hyvän sään kaupunkikamera, osa-alue joka kylläkin kattaa aika suuren osan kuvaustarpeistani. Itselleni optimaalisen polttovälin omaava ja erittäin laadukas linssi, jopa E-M1:tä pienempi koko ja keveys, todella miellyttävä kuvanlaatu ja ylimääräistä huomiota herättämätön retrolook. Siinäpä minua miellyttävä resepti.
Anie Mist

E-M1:n akkukahva saapui varoittamatta, kun lähetti koputteli oveen tänään illalla kahdeksan aikaan, ilman minkäänlaista ennakkoilmoitusta. Heti testaamaan: kahva on saman tuntuista erittäin laadukasta tekoa kuin itse kamerakin. Toki se kasvattaa kameran fyysistä kokoa ja painoa, mutta eiköhän sille kuitenkin käyttöä löydy. Pystykuvausote on kahvan - ja sen hyvän gripin - kanssa luonnollisesti erinomaisen hyvä.

Eli reilusti yli 2 kk siinä meni, että Olympus sai kahvan toimitettua. Lieneekö ollut ruuhkaa lähettämössä? Mene ja tiedä, mutta pääasia että saapui. Itse ylimääräistä akkua ei tullut mukana paketissa, mutta onneksi kameralaukustani löytyy valmiiksi vara-akku.
Vastaa Viestiin