Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kohan kirjoitti:En tiennytkään tuon olevan ihan pa*ka vaikka olen sitä käyttänyt x2 jatkeen kanssa.
Digiloiri on tiensä valinnut. Laskee ilmeisesti että täällä tavalla tienaa klikkejä parhaiten.
Eli ne ketkä ylistävät Sonya kirjoittavat pyyteettömästi ja reellisesti. Ja muut on sitten pohjasakkaa ja vieraan vallan kätyreitä?
Salaliittoteoria tästä ketjusta nyt puuttuikin..
Kun raha puhuu, niin ei siinä kummempia salaliittoja tarvita.
Joo, mutta kieltämättä Digiloirilla tuntuu olevan asenne varsinkin Sonya kohtaan perusnegatiivinen.
Sillä on tapana julkaista tälläisiä kiinnostusta herättäviä klikkausmagneetteja, ja jutut alkavat tyyliin "tämä kamera/laite on muuten aivan erinomainen, mutta siinä onkin nyt tälläinen todella harmillinen juttu, jonka takia tämä erinomainen kamera/laite ei ehkä ole sinulle" ...ja sitten pitää olla tilaaja, että pääsee lukemaan juttua loppuun...
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
niffe kirjoitti:
Ominaisuuksien hyödyllisyys on jotain sellaista mitä tuotepäällikkö joutuu markkinoinnin kanssa selvittämään moneen kertaan ennen speksien lukkoonlyömistä. Nyt näyttää siltä, että Sony on tehnyt kameran ammatikseen kolibreja kuvaaville kuvaajille. Useimmille muille tuo kuvausnopeus ei ole "big deal" ja siksi tuleekin mieleen, että Sonyn markkinoinnissa ollaan viehdytty suuriin numeroihin vähän samalla tavalla kuin Samsungin näyttöjen 1:3 000 000 000 kontrasteissakin. Samalla logiikalla esimerkiksi Canonin 5Ds:n markkonoinnin kärkenä voisi käyttää 50 miljoonaa tarkennuspistettä.
A9 ominaisuudet on niin paljon erilaiset kuin Canonin ja se saa helposti ihmisen ajattelemaan että oman kameran kuvanopeus, tarkennus, sulkimen ja peilin ääni on ihan ok. Kaikki muu on markkinamiesten humpuukia.
kohan kirjoitti:En tiennytkään tuon olevan ihan pa*ka vaikka olen sitä käyttänyt x2 jatkeen kanssa.
Digiloiri on tiensä valinnut. Laskee ilmeisesti että täällä tavalla tienaa klikkejä parhaiten.
Eli ne ketkä ylistävät Sonya kirjoittavat pyyteettömästi ja reellisesti. Ja muut on sitten pohjasakkaa ja vieraan vallan kätyreitä?
Salaliittoteoria tästä ketjusta nyt puuttuikin..
Kun raha puhuu, niin ei siinä kummempia salaliittoja tarvita.
Joo, mutta kieltämättä Digiloirilla tuntuu olevan asenne varsinkin Sonya kohtaan perusnegatiivinen.
Sillä on tapana julkaista tälläisiä kiinnostusta herättäviä klikkausmagneetteja, ja jutut alkavat tyyliin "tämä kamera/laite on muuten aivan erinomainen, mutta siinä onkin nyt tälläinen todella harmillinen juttu, jonka takia tämä erinomainen kamera/laite ei ehkä ole sinulle" ...ja sitten pitää olla tilaaja, että pääsee lukemaan juttua loppuun...
Niin siis tämä on sieltä maksullisen revikan puolelta tämä informaatio, eikä löydy ilmaisesta blokista. Valitettavasti joko laite oli tosiaan rikki tai ei vaan ole luotettava. Esimerkkejä on monen monta. Aika moni kalustoveivaaja hyötyisi tuosta palvelusta ettei tarvi tuhansia heittää jorpakkoon ja vaihtaa kalliilla parempaan.
Kiistatta paras informaationlähde tähän mennessä. Aivan 1:1 mätsää kokemukset niistä laitteista jotka on ollut omassa laukussa. Niin Canon, Nikon kun Sony tai Fuji tai Olympus. Tämän viimeistelee samanlainen asenne kuin täälläkin - jos olen käyttänyt laitetta X hankalissa olosuhteissa ja se ei toimi, niin käyttäjässä aina vika :D No en sentään ole pyytänyt 100e / vuosi tästä palvelusta.
On selvää että kehitys menee eteenpäin ja peilijärkkärit poistuvat jossain vaiheessa markkinoilta. Mutta jokainen nopeita tilanteita kuvannut tietää tämän että nimenomaan ennakointi ja oikea laukaisuhetki ovat ne tärkeimmät jutut. Samoin panoroinnista on paljon tietoa että noin se neljäs ruutu on se paras.Tällaisen konekiväärin kohdalla sopiikin miettiä saadaanko tällä mitään lisäarvoa kuviin, vai aiheuttaako tilkuton ruutujen määrä vain tolkuttomasti turhaa jälkityötä.
raineri kirjoitti: Mutta jokainen nopeita tilanteita kuvannut tietää tämän että nimenomaan ennakointi ja oikea laukaisuhetki ovat ne tärkeimmät jutut. Samoin panoroinnista on paljon tietoa että noin se neljäs ruutu on se paras.Tällaisen konekiväärin kohdalla sopiikin miettiä saadaanko tällä mitään lisäarvoa kuviin, vai aiheuttaako tilkuton ruutujen määrä vain tolkuttomasti turhaa jälkityötä.
Toisaalta sitä kuvittelis sellaisen henkilön joka osaa arvioida oikean hetken ja ennakoida niin onnistumisprosentti vain kasvaa tällaisella nopeudella ja tarkennuksella jossa ei ole peilin liikkeen katveita.
raineri kirjoitti:On selvää että kehitys menee eteenpäin ja peilijärkkärit poistuvat jossain vaiheessa markkinoilta.
Totta.
raineri kirjoitti:Mutta jokainen nopeita tilanteita kuvannut tietää tämän että nimenomaan ennakointi ja oikea laukaisuhetki ovat ne tärkeimmät jutut. Samoin panoroinnista on paljon tietoa että noin se neljäs ruutu on se paras.Tällaisen konekiväärin kohdalla sopiikin miettiä saadaanko tällä mitään lisäarvoa kuviin, vai aiheuttaako tilkuton ruutujen määrä vain tolkuttomasti turhaa jälkityötä.
Olympus taisi jo ennakkoon ottaa kuvia eli kyllähän tuo aika jännäksi menee.
aikaarska kirjoitti:..Olen ehdottomasti EVF:n kannalla, varsinkin tulevaisuudessa (kun EVF ovat erinomaisia). Vaan kyllä nykyisetkin EVF etsimet minulle riittää.
Kuten Rainer ilmaisi, niin eiköhän nuo ole sitä tulevaisuutta. Kannattaa nauttia vielä peilistä, kun on mahdollisuus. ;)
No voe helevetin kuustoista tätä Kätyä kun temama hoidossa niin penskat hyppii pöydillä!!
elikäs pakko kommentoida; nauttikaahan siitä peilistä, pikkusen hiljaa sama kun mummon nauttii krammarista kun valtavirta kuuntelee spotfyyta!! jäke hiljenee, rauhaa maahan.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
Kävin verkkokaupassa hypistelemässä tätä A9 runkoa. Sen fiiliksen tuntee, kun menee ensin Canonien ohi rennosti (=ei mitään katsottavaa kuitenkaan, 5Dsr, pah), vilkaisee panat ja fujit ja siitä nikonin workhorse-osaston kautta saapuu sonykulmaan, niin vaistomaisesti vetää kyynärpäät kiinni kylkiin, ettei vaan vahingossa riko mitään. Ne pikkuriikkiset FE muovipurkit ja samasta muotista monistetut a7 ja a9 kerholaiset oikein kerjää turpaansa siinä pikkuruisella pöydällä. Ja kun sitten toisaalta uteliaisuus voittaa ensi-inhon, niin ai hemmetti miten hauskaa on jallitella mf-af-mf-af peaking-af-peaking ja kaikki toimii kuin ajatus. Sitten realismi palaa ja tajuaa, ettei nämä kestä työkäyttöä.
Mutta, totuus tämän takana on se, että kun nämä workhorsefirmat canikonit saa omat peilittömänsä marssijärjestykseen, niin siinä pakostakin tulee kohtaamaan käytettävyys ja kasa sellaisia innovatioita, joista oikeasti nauttii. Ehkä jopa Sony ymmärtää tämän ja alkaa rakentaa näitä peilittömiä A-sarjalaisten kaltaisiin kuoriin, jolloin tuloksena on ns piikkaava workhorse päivän tempuilla ja siinä vaiheessa puhutaan rungosta, joka tekee pahaa jälkeä lompakossa. Näitä 5 tonnin yritelmiä ostaa lähinnä ylipalkatut edelläkävijät, rikkaat perilliset ja ne yli-impulsiivisuudesta kärsivät vähät luottotietoiset, jotka ovat vasta matkalla syöksykierteeseen.
temama kirjoitti:No voe helevetin kuustoista tätä Kätyä kun temama hoidossa niin penskat hyppii pöydillä!!
elikäs pakko kommentoida; nauttikaahan siitä peilistä, pikkusen hiljaa sama kun mummon nauttii krammarista kun valtavirta kuuntelee spotfyyta!! jäke hiljenee, rauhaa maahan.
Valtavirta nauttii 128 kbps bittivirrasta. Tämä selvä.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
kostaja! kirjoitti:Siis hetkinen, mitä niffe meinaa? Et saa nikonia asetuksille että yhdellä sulkimen painaluksella tulisi vain yksi kuva?
Jep, jos painat smoothisti, Nikon alkaa laukoa sarjatulta. Keskustelimme tästä jo aikaisemmin. Ammunnasta tuttu laukaisuveto tärähdysliikkeen eliminoimiseksi ei onnistu kovin helpolla tuon ominaisuuden vuoksi.