Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Maffer kirjoitti:
Zeissillä on ainakin .ZF sarjassa lisätty joihinkin laseihin kasausvaiheen lopulla 0-n kpl shimmejä äärettömän säätöön jotta koko tuotanto ei mene hukkaan vaikka koneistus olisi snadisti metsässä. Sama toimisi tässäkin. Ainakin muutaman irtokappaleen verran. Liian paksu adapteri on aika ikävä siinä missä tahallaan alakanttiin jätettyä voisi säätää kuluttaja itse.
Varmasti toimisi, mutta tuommoinen säätäminen on iso ja työläs työvaihe. Se on hyvin pitkälti käsityötä, siihen menee aikaa, sitä kautta rahaa ja siten se tulisi vielä kalliimmaksi. Jos siis se tehdään tehtaalla valmiiksi. Jos taas se jätetään tahalleen vajaaksi, on se yksi kuvaaja niilo miljoonasta joka on oikein iloinen kun pääsee räpläämään. Loput 999 999 on näreissään ku adapteri on persiillään suoraan paketista. En tosiaan mikään kummoinen bisnesmies ole, mutta kyllä mä lähtisin tolla metabonesin tyylillä näitä tekemään. Pyritään tekemään ”riittävän hyvää” laatua, joka tyydyttää valtaosaa asiakkaista.
Kun noita on tullut räplättyä enemmänkin noita adaptereita, niin jättäisin aivan hitusen alipaksuiseksi valmistuksen, jolloin ylipaksu saattaisi osua siihen normaalin mittaan ja ääretön olisi vielä kunnossa. Shimmejäkään ei tarvisi ja kaikki voittaisi. Alipaksuinen adapteri ei osu ketään otsaan oikeastaan mitenkään ja ne missä se vaikuttaa, on kelluvan linssielementin laajikset. Sopivia shimmejä voisi myydä vaikka 5 euroa kappale niin laajisvirittelijätkin saisivat erikoisputkensa kuntoon tarvittaessa. Tulisi jopa voittoa lisää kun noita spacereita/shimmejä myydään ebayssa 10 sentin kappalehintaan, mutta niissä on se vika että pitää ensin löytää sieltä juuri sopivan mittaiset halkaisijaltaan.
Maffer kirjoitti:
Zeissillä on ainakin .ZF sarjassa lisätty joihinkin laseihin kasausvaiheen lopulla 0-n kpl shimmejä äärettömän säätöön jotta koko tuotanto ei mene hukkaan vaikka koneistus olisi snadisti metsässä. Sama toimisi tässäkin. Ainakin muutaman irtokappaleen verran. Liian paksu adapteri on aika ikävä siinä missä tahallaan alakanttiin jätettyä voisi säätää kuluttaja itse.
Varmasti toimisi, mutta tuommoinen säätäminen on iso ja työläs työvaihe. Se on hyvin pitkälti käsityötä, siihen menee aikaa, sitä kautta rahaa ja siten se tulisi vielä kalliimmaksi. Jos siis se tehdään tehtaalla valmiiksi. Jos taas se jätetään tahalleen vajaaksi, on se yksi kuvaaja niilo miljoonasta joka on oikein iloinen kun pääsee räpläämään. Loput 999 999 on näreissään ku adapteri on persiillään suoraan paketista. En tosiaan mikään kummoinen bisnesmies ole, mutta kyllä mä lähtisin tolla metabonesin tyylillä näitä tekemään. Pyritään tekemään ”riittävän hyvää” laatua, joka tyydyttää valtaosaa asiakkaista.
Näyttää myös Loxia 21 kiertyvän hiukan äärettömän yli. En lukenut Loxian käyttöohjetta, mutta olisikohan siellä sama teksti mikä tulee myös mm. Novoflexin adapterien kanssa: tarkoitus on varmistaa, että äärettömään tarkentaminen on mahdollista kaikissa oloissa.
Ei tässä mitään uutista ole sillä maailma nyt vain on tällainen. Maailman olemukseen kuuluu sekin, että jos Loxiassa tai jossain muussa olisi äärettömän stoppi tasan paikallaan, niin maffer siitä valittamaan, että ei pysty tarkentamaan kuva-alan vasenta alakulmaa äärettömään -38C pakkasessa.
PS Ainakin minulla olleet Zeissin ZF lasit taisivat nekin kiertyä hiukan yli äärettömän.