Miksi k***nkeltaiset kuvat näyttää vaan paremmilta?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

fleshlight kirjoitti:Lähes samaa mieltä - 1DIV + 16-35L voi hyvinkin tehdä saman tason kuvaa mitä iPhone 6, mikäli kuvaaja omaa saman tason jälkikäsittelytaidot kuin spege.
Älä höpötä pashaa fleshlight! Eihän Canon-runkojen RAW-kuvista saa hyviä tekemälläkään. Sävyjä kun ei ole kunnolla vaaleassa eikä tummassa päässä, joten puhki palaa ja tukkoon menee. Canonin kennojen paksu aa-suttusuodatin ja pakollinen rankka kohinanpoisto hävittävät viimeisetkin yksityiskohdat jo sinänsä suttujen L-objektiivien tuottamasta terävyydestä. Fleshlight, ei Canonin RAW-kuvista jää parhaimmankaan LR-käsittelyn jälkeen jäljelle muuta kuin epäselvää ja vähäsävyistä muhjua! Paskasta kun ei saa konvehtia sitten millään. ;)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

spege kirjoitti: Paskasta kun ei saa konvehtia sitten millään. ;)
Miksi jatkat sitten kuvaamista ?
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

jperala kirjoitti:
Etkö Jouko tiedä, että kuvaan nykyisin Nikonin kalustolla?
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
jperala
Viesti:

spege kirjoitti:
jperala kirjoitti:
Etkö Jouko tiedä, että kuvaan nykyisin Nikonin kalustolla?
Mitä sillä on merkitystä ? Pekkan jutut on pysynyt siitä huolimatta samoina ?
Sarek

Viesti Kirjoittaja Sarek »

nomad kirjoitti:
mappe kirjoitti:
nomad kirjoitti: Reuters ei kuitenkaan ole koko maailma.
Mistä näitä maailmantilastoja sitten löytyy?
Ei niitä ole. Se väite minkä yllä esitin perustuu havaintoihin suomalaisen median toiminasta. Eri tilaisuuksissa olen sivusilmällä katsonut mitä kameroita käytetään. Aika huoleti voi sanoa, että lehtikuvaamisessa Suomessa Nikon on valtamerkki.
Mutta Suomen mediako sitten on koko maailma. Miten laajalti olet tätä suomalaista mediaa havainnoinut?
Tämä on kyllä hassu heppu, en muista hauskempaan netissä törmänneeni. Ja ihan niin kuin se olisi vielä tosissaankin.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Sarek kirjoitti:
nomad kirjoitti:
mappe kirjoitti: Mistä näitä maailmantilastoja sitten löytyy?
Ei niitä ole. Se väite minkä yllä esitin perustuu havaintoihin suomalaisen median toiminasta. Eri tilaisuuksissa olen sivusilmällä katsonut mitä kameroita käytetään. Aika huoleti voi sanoa, että lehtikuvaamisessa Suomessa Nikon on valtamerkki.
Mutta Suomen mediako sitten on koko maailma. Miten laajalti olet tätä suomalaista mediaa havainnoinut?
Tämä on kyllä hassu heppu, en muista hauskempaan netissä törmänneeni. Ja ihan niin kuin se olisi vielä tosissaankin.
Nikonismi on vakavaa puuhaa
jperala
Viesti:

Miten tärkeää on se että kumpia kameroita lehtikuvaajat käyttää ? mikä merkitys sillä on omaan elämään, tieto siitä että joku Hing Hong kuvaa Nikonilla/Canonilla.

Puisevaa ja täysin turhää väittelyä :)
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

jperala kirjoitti:Miten tärkeää on se että kumpia kameroita lehtikuvaajat käyttää ? mikä merkitys sillä on omaan elämään, tieto siitä että joku Hing Hong kuvaa Nikonilla/Canonilla.

Ei se ole puisevaa vaan jossain määrin kiinnostavaa, itsekin siihen vastasit ;-)
jperala
Viesti:

nomad kirjoitti:
jperala kirjoitti:Miten tärkeää on se että kumpia kameroita lehtikuvaajat käyttää ? mikä merkitys sillä on omaan elämään, tieto siitä että joku Hing Hong kuvaa Nikonilla/Canonilla.

Ei se ole puisevaa vaan jossain määrin kiinnostavaa, itsekin siihen vastasit ;-)
Osallistuin kyllä, en vastannut mihinkään. Muuten on vaikea tuoda omaa mielipidetä esiin.
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Vuodet vierii, veikkoset!

Olisiko tähän vanhaan lankaan jotain lisättävää, kun aikaa on kulunut reilu 2 vuotta?

VOIMASUHTEISSA ON TAPAHTUNUT MERKITTÄVIÄ MUUTOKSIA !?!
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Noh, Sonyn 50MP kroppi-MF on vienyt potin. Canon otti Nikonia kiinni mutta D850 tai 20 on jo ovella. Katsotaan kuinka paljon Nikon nokittaa Sonya heidän omalla 42MP kennollaan.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Miksus kirjoitti:Vuodet vierii, veikkoset!

Olisiko tähän vanhaan lankaan jotain lisättävää, kun aikaa on kulunut reilu 2 vuotta?

No, erikoista sinänsä, mutta tuo Sonyn 36mp kinokenno (sama kuin D800:ssa) on edelleen ihan hyvä ja erittäin käyttökelpoinen kenno.

Muuten, foorumi menee ilmeisesti huoltokatkolle ihan kohta, ja aukeaa ehkä vasta joskus viikon alussa...Joten eipä muuta kun hyvää parin päivän lepopäivää kaikille ;-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Miksus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

aikaarska kirjoitti:
Miksus kirjoitti:Vuodet vierii, veikkoset!

No, erikoista sinänsä, mutta tuo Sonyn 36mp kinokenno (sama kuin D800:ssa) on edelleen ihan hyvä ja erittäin käyttökelpoinen kenno.

Muuten, foorumi menee ilmeisesti huoltokatkolle ihan kohta, ja aukeaa ehkä vasta joskus viikon alussa...Joten eipä muuta kun hyvää parin päivän lepopäivää kaikille ;-)
Juuh, eipä ole juuri pyörää keksitty kahdessa vuodessa uudelleen....
chiefl

Re:

Viesti Kirjoittaja chiefl »

Kamerakauppa kuten muukin kauppa perustuu mielikuviin. Jokainen haluaa ostaa murusen menestystarinaa, oli hankintana auto, kello, aurinkolasit, kamera, objektiivi tai mikä tahansa tunteita herättävä hyödyke. Näihin eivät kuulu valkoisen linjan koneet (kodinkoneet) koska ne ovat vain välttämättömiä pahoja.
Väittäisin, että suuri syy esim. Pentaxin jäämiseen marginaalimerkiksi on vaikuttanut se, ettei sillä ole sitten LX:n ollut oikeaa ammattirunkoa. Superkalliita runkoja ja optiikkaa tarvitaan kuvaamisen lisäksi luomaan merkin legendaa, märkiä päiväunia. Noiden maailmankuulut menestyneet käyttäjät ovat esikuvia joita aloittelija katsoo lakki kourassa ja vannoo, että jonain päivänä minäkin vielä olen samassa asemassa. Vaikka aloittelija hankkiikin peruskitin, hän pääsee osaksi tätä legendaa. Tämä puolestaan rakentaa ja ruokkii yksilön positiivista minäkuvaa. Silkkaa psykologiaa.
Siksi nämä asiat herättävät niin kuumia tunteita puolesta ja vastaan. Kun arvostelet kameraani, arvostelet minua ; )
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
Vastaa Viestiin