viiden vuoden kamera?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

paaton kirjoitti:Eipä nillitetä kaiken maailman android ohjauksista ja pätkivästä wlanista :)

http://store.nikon.fi/accessories-acces ... AE/details
Aika onnettoman näköinen kapistus. LV puuttuu, kuten myös mahdollisuus lähettää kuvia eteenpäin. Ei tuommosella mitään tee kun ei siitä näe mitä kamera näkee. Kaukolaukaisuun käy halvempi ja yksinkertaisempi laite.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Tuo on varmaankin tarkoitettu videointiin. Saat kytkettyä useita kameroita sarjaan ja säädettyä niitä samaan aikaan. Muistaakseni näin clipin, jossa elokuvan taustaa kuvattiin setillä d800 runkoja.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

kribe kirjoitti:Tarttis vain olla huomattavasti varmatoimisempi wifi-yhteys kun mitä tuo Nikonin mokkulan kautta muodostettu yhteys on. Ainakin iPhone 4S:n, iPad kakkosen ja Xperia Z1:n kanssa yhteys pätkii, vaikka etäisyys olisi alle kaksi metriä. Lisäksi Nikonin oma älypuheliappsi on surkea...
Surkea on melko loiva ilmaisu. SG S4 + Nikon 1 V2 + WU-1b ei toiminut lainkaan kun kokeilin.

Oma kokemus wifistä on että viisainta palata asiaan kun saavat homman täysin toimivaksi, nopeammaksi ja ei niin virta-ahneeksi. Kuvien back-uppaamisen ja/tai jakamisen kannalta on yksinkertaisempaa liittää puhelimeen/tablettiin usb-sd-lukija ja kopioida kuvat kortilta manuaalisti. Toimii aina ja esim. Photo Mate-appsilla rawit on helppo konvertoida nettikoon-jpeg:ksi > https://play.google.com/store/apps/deta ... ate2&hl=fi
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

elmar kirjoitti:
kribe kirjoitti:Tarttis vain olla huomattavasti varmatoimisempi wifi-yhteys kun mitä tuo Nikonin mokkulan kautta muodostettu yhteys on. Ainakin iPhone 4S:n, iPad kakkosen ja Xperia Z1:n kanssa yhteys pätkii, vaikka etäisyys olisi alle kaksi metriä. Lisäksi Nikonin oma älypuheliappsi on surkea...
Surkea on melko loiva ilmaisu. SG S4 + Nikon 1 V2 + WU-1b ei toiminut lainkaan kun kokeilin.

Oma kokemus wifistä on että viisainta palata asiaan kun saavat homman täysin toimivaksi, nopeammaksi ja ei niin virta-ahneeksi. Kuvien back-uppaamisen ja/tai jakamisen kannalta on yksinkertaisempaa liittää puhelimeen/tablettiin usb-sd-lukija ja kopioida kuvat kortilta manuaalisti. Toimii aina ja esim. Photo Mate-appsilla rawit on helppo konvertoida nettikoon-jpeg:ksi > https://play.google.com/store/apps/deta ... ate2&hl=fi
Minun mielestäni Nikonin wifi-adapteri toimii oikein hyvin - tosin toiminnot ovat perin yksinkertaiset. Toisaalta aplikaatio on simppeli ja helppo. Erillinen adapteri on vain kovin kökkö.
yubu610

Viesti Kirjoittaja yubu610 »

Foliota...

Ei GPS mikään vakoiluväline ole, ei se tietoja mihinkään lähetä.

Kamerassa GPS on mitä mainioin apuväline jos kuvaa maastossa, ulkomailla, .. Ainakin minä pidän todella paljon siitä, että voin suoraan katsoa kartalta kuvauspaikat tarkkaankin. Tuskallista jos pitää muistella että mistähän kohti sitäkin suurkaupunkia tämä hieno paikka löytyi. Tai missä päin jotakin luontokohdetta oli todella hieno yksityiskohta.

Wifi, siinäkin on joillekin mörkö :| En tiedä facebookeista ja muista, minulle Wifin ykkösjuttu on mahdollisuus saada etsin erilleen kamerasta.
Onnistuu varmaan johtojenkin kanssa vehtaamalla, mutta kätevämpää langattomasti kun voi asetella kameran ihan miten kuvan kannalta näkee parhaaksi. Ei sen mukaan mahtuuko tai ylettääkö itse kurkkimaan kameran taakse.

Kameran on tarkoitus vapauttaa kuvaaja luomaan, ei toimia esteenä.

Rauhaa ja hyvää alkanutta vuotta :)
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Optimaalinen ratkaisuhan olisi tietysti sellainen 4-6" takanäyttö, minkä saisin irti sieltä kameran persuuksista kokonaan ja laittaa vaikka taskuun. Tässä olisi suoraan WiFit sitten käytössä, triggerinä toimii irroitushetki.

Nikon saisi apinoida Olympukselta siihen livebulb-toiminnon vielä.

Tai sitten se googlelasi-integraatio. Varmaankin Nikon kehittää ne omat lasit kuitenkin, mitkä maksaa vain 6999e ja näyttää pelkästään still-kuvia half-tethering moodissa.
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

yubu610 kirjoitti:Wifi, siinäkin on joillekin mörkö :| En tiedä facebookeista ja muista, minulle Wifin ykkösjuttu on mahdollisuus saada etsin erilleen kamerasta.
Mutta yksinkertaisemmin sen saisi tehtyä BT:llä, vai tuleeko siinä datasiirto rajoitukseksi? Tosin BT:hen liittynee lisenssimaksu, joten sekin voi olla syynä siihen, ettei sitä kameroissa näy.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Ohiampuja

Re: viiden vuoden kamera?

Viesti Kirjoittaja Ohiampuja »

Munt kirjoitti:Jo sä oikeasti aiot kuvata, niin se 5 vuotta on pitkä aika yhdellä ja samalla rungolla...
Tarkoittaako tämä sitä että kamera ei kestä viiden vuoden käyttöä?

Vai sitä että kameran tekninen taso ei ole relevantti enää viiden vuoden päästä? Minä pärjäsin Nikon D70:llä 8 vuotta, sitten muistikortin liitäntä hajosi. :)
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Ohiampuja kirjoitti:
Munt kirjoitti:Jo sä oikeasti aiot kuvata, niin se 5 vuotta on pitkä aika yhdellä ja samalla rungolla...

Vai sitä että kameran tekninen taso ei ole relevantti enää viiden vuoden päästä? Minä pärjäsin Nikon D70:llä 8 vuotta, sitten muistikortin liitäntä hajosi. :)
Ja mulla ehti olla D300 reilu viisi vuotta. Olihan siinä kennotekniikka auttamatta jo vanhentunutta, mutta eipä tuo uudempaan croppikennoiseen vaihtaminen maailmaa mullistanut.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
muikkunen

Viesti Kirjoittaja muikkunen »

kribe kirjoitti:
Ohiampuja kirjoitti:

Ja mulla ehti olla D300 reilu viisi vuotta. Olihan siinä kennotekniikka auttamatta jo vanhentunutta, mutta eipä tuo uudempaan croppikennoiseen vaihtaminen maailmaa mullistanut.
Mullakin oli D300 yli viisi vuotta ja kakkoskamerana toimii edelleen ihan kivasti, vaikka suljin ehkä jo vetelee viimeisiään. Ei siinä kamerassa oikeastaan vieläkään pahemmin häiritse muu kuin yksi kumiläppä joka ei enää pysy kiinni.
JKyytinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

450D oli minulla käytössä 5 vuotta ja 2 viikkoa, ennen kuin suljin hajosi. 70D ei niin superrajua muutosta tehnyt. (No, onhan 70D ihan eri luokkaa kohinan ja muun kanssa...)
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Kelatapa

Viesti Kirjoittaja Kelatapa »

D80 ostettu lokakuussa 2006 ja edelleen käytössä. Reilu 7v siis.
Avokid

Viesti Kirjoittaja Avokid »

Näköjään jokunen hullu kuvaa vieläkin D700:illa tai D3:lla..
Itse ostin D800:nen sillä ajatuksella, että se on vähintään 5v käytössä. Parin kuukauden päästä tulee 2v täyteen, eikä markkinoilla ole vieläkään parempaa kameraa!
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
pexi85

Viesti Kirjoittaja pexi85 »

Itsehän ostin sisäänajetun D700 viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen. Kai sitä on vähän hullu itsekin :-D
TiRy

Viesti Kirjoittaja TiRy »

pexi85 kirjoitti:Itsehän ostin sisäänajetun D700 viikko sitten ja olen erittäin tyytyväinen. Kai sitä vähän hullu itsekin :-D
Sama täällä, mutta tuossa syyskesästä :-D D7000->D700 oli mukava vaihto. Ehkä tuon voisi päivittää kuussataseen video-ominaisuuden puutteen takia. Ehkä. Tykkään tuosta seiskasatasen jämäkkyydestä, enkä haluaisi mitään muovihimmeliä tilalle.

Eilenkin kävin tunnin, parin kuvausreissun 28 asteen pakkasessa ja ainoa ongelma mikä ilmeni oli se, että kulmakarvat meinasi jäätyä etsimeen kiinni kun okulaarin kumi on niin pieni.
hitaus

Viesti Kirjoittaja hitaus »

Jos kumi on liian pieni kannattaa vaihtaa isompaan ;)

Tää oli kiva silloin kun D700lla kuvailin:

http://www.nikonusa.com/en/Nikon-Produc ... yecup.html
Vastaa Viestiin