Canon 1dx

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
adele

Re: Paskan tekivät

Viesti Kirjoittaja adele »

Helppo, liian helppo

1. Tarkennus toimii paremmin 99%:ssa tilanteissa, kuin aiempi käyttäjän itse säätämä
2. Tarkennetaan siihen kohteeseen, vaikka alastonkuvauksessa, jonka halutaan pysyvän terävänä. Pöljä kävelee vahingossa objektin ja kameran välistä kuvanottovaiheessa. Haluttu kohde pysyy silti terävänä.
3. Pöljä on terävä, halutun objektin sijasta.
4. Ohjekti pysyy terävänä, vaikka teline, jossa objekti on, yrittäisi karata tai lähestyä.
5. Objektin haltija, hetken mielijohteesta, yllättäen ja pyytämättä, lähestyy kuvaajaa pahat mielessä.
6. Asetus, jolla kuvataan PMS-oireista kärsivää naista.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Hedu

Viesti Kirjoittaja Hedu »

adele kirjoitti:Helppo, liian helppo

1. Tarkennus toimii paremmin 99%:ssa tilanteissa, kuin aiempi käyttäjän itse säätämä
2. Tarkennetaan siihen kohteeseen, vaikka alastonkuvauksessa, jonka halutaan pysyvän terävänä. Pöljä kävelee vahingossa objektin ja kameran välistä kuvanottovaiheessa. Haluttu kohde pysyy silti terävänä.
4. Ohjekti pysyy terävänä, vaikka teline, jossa objekti on, yrittäisi karata tai lähestyä.
5. Objektin haltija, hetken mielijohteesta, yllättäen ja pyytämättä, lähestyy kuvaajaa pahat mielessä.
Jopas oli nokkelasti suomennettu, ihan vähän saattoi naurattaa ;)
kostaja!

Viesti Kirjoittaja kostaja! »

3 pitkää vuotta ja ainoa mitä saadaan ulos on tämä?
Ei ole kanonin leirissä ilon päivät nyt...

"pieni kiva päivitys" ei ole ihan sitä mihin on totuttu yli 3 vuoden odotuksen jälkeen. Mallia saa ottaa vaikkapa Nikonilta tai esim. Sonyltä ;)
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kostaja! kirjoitti:3 pitkää vuotta ja ainoa mitä saadaan ulos on tämä?

"pieni kiva päivitys" ei ole ihan sitä mihin on totuttu yli 3 vuoden odotuksen jälkeen. Mallia saa ottaa vaikkapa Nikonilta tai esim. Sonyltä ;)
Meinaat että semmoinen kromatun kenkälaatikon näköinen pieni etsimetön toosa, johon saa kiinni julmetun kokoisia pötyköitä olisi ollut jotain mitä on vesi kielellä varrottu? ;-D

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
kostaja!

OskuK kirjoitti:

Meinaat että semmoinen kromatun kenkälaatikon näköinen pieni etsimetön toosa, johon saa kiinni julmetun kokoisia pötyköitä olisi ollut jotain mitä on vesi kielellä varrottu? ;-D
Viitanet peilittömiin?
Minä en puhunut peilittömistä mitään...
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

kostaja! kirjoitti:
OskuK kirjoitti:

Viitanet peilittömiin?
Minä en puhunut peilittömistä mitään...
Et itse asiassa puhunut mistään mitään, joten sitä joutuu arvamaan ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

kostaja! kirjoitti:Mallia saa ottaa vaikkapa Nikonilta
D3s:stä vai D3x:stä?

tulihan se ensimmäinen "mikään ei riitä" syndrooman omaava esille nimimerkillään...
Vocifer

Viesti Kirjoittaja Vocifer »

ossipena kirjoitti:tulihan se ensimmäinen "mikään ei riitä" syndrooman omaava esille nimimerkillään...
No eikös ossipenankin pitäisi olla pettynyt, kun ei nyt tullutkaan sitä 54 MP:n pikselimörssäriä?
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Hedu kirjoitti:
adele kirjoitti:Helppo, liian helppo

Jopas oli nokkelasti suomennettu, ihan vähän saattoi naurattaa ;)
+1
Mikäli Adele Kottarainen suomentaisi jatkossa nämä runkojen manuaalit, niin mitä luultavimmin useimmat valokuvaajat jopa lukisivat ne... :D

..
kostaja!

ossipena kirjoitti:

tulihan se ensimmäinen "mikään ei riitä" syndrooman omaava esille nimimerkillään...
Noniin, hieman kun sohasee, niin kuhina alkaa.

Mutta joo, kamerana varmasti ihan kiva, ei siinä mitään, mutta jotenki olisi luullut kamera-valmistaja-numero-uunonlta 3 vuoden kehityksen tuloksena jotain muutakin kuin pientä viilausta sieltä täältä...
Vai väittääkö joku jossain että kamerat alkavat olla niin valmiita että kehitys on taantunut?

Minä en usko moista ja sen on todistanut hyvin myös Sony hiljan, vaikkakin aivan eri segmentissä...

Oma veikkaukseni on, että ensivuonna Nikon tuo D4:sen ulos spekseillä jotka eivät jätä kylmäksi.
ossipena

Vocifer kirjoitti:
ossipena kirjoitti:tulihan se ensimmäinen "mikään ei riitä" syndrooman omaava esille nimimerkillään...
No eikös ossipenankin pitäisi olla pettynyt, kun ei nyt tullutkaan sitä 54 MP:n pikselimörssäriä?
miksi olisin? mun visiohöpinät osuu paremmin vuoteen 2020 kuin 2011...
ossipena

kostaja! kirjoitti: Oma veikkaukseni on, että ensivuonna Nikon tuo D4:sen ulos spekseillä jotka eivät jätä kylmäksi.
kuten? hiukkaskiihdytin että voi kuvata higgs-boisonin? fuusioreaktori jolloin yhdellä latauksella rätkii parikymmentä suljinta tuusaksi? kyllä minä näkisin että ricoh, fuji ja kumppanit lyö parhaat speksit pöytään ja nikonin parannukset jättää sinut kylmäksi ja kaikki muut tyytyväiseksi.

kyllä taitaa tulla vielä sulle monta karua yllätystä kun huomaat ettät maailma ei merkittävästi muutu yhdessä yössä...
ZeiEizh

Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »

adele kirjoitti:Selviä huononnuksiahan tuossa rungossa on.

Ennen käyttäjä sai itse säädellä tarkennusparametreja aivan vapaasti lähes loputtomien mahdollisuuksien joukosta. Moni sääti, harvan ymmärtäessä mitä oli tekemässä. Mutta tuo ei ole se pointti. Nyt säätö jää vain kuuteen kuvausohjelmaan, joiden sisällä voi valita tarkennuksen herkkyyden. Suunta on ehdottoman väärä.

Pointti on, että nyt ollaan puututtu käyttäjän vapauteen, asia joka on paljon tärkeämpi kuin toimivuus tai helppokäyttöisyys. Ollaan puuttumassa ihmisen ja valokuvaajan perustavanlaatuiseen valinnanvapauteen. Tätä ei missään nimessä tule hyväksyä. Onhan kyse sanavapauteen verrattavasta perusoikeudesta.

Joskus ihmetellessäni edellisten runkojen tarkennuksensäätösekamelskaa huomasin, että olin yksin ja olin väärässä. Käyttäjien mielestä olisi pikemminkin pitänyt saada lisää parametreja, joilla säätää.

Jos te tulevat vangit olette kasaamassa adressia Canonille, jotta hyvää ei muutettaisi, allekirjoitan sen mielelläni.
Onko siis Canonista tulossa kameroiden Apple?
Kaikki taide on täysin turhaa. -Oscar Wilde
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

kostaja! kirjoitti:
ossipena kirjoitti:

Noniin, hieman kun sohasee, niin kuhina alkaa.

Mutta joo, kamerana varmasti ihan kiva, ei siinä mitään, mutta jotenki olisi luullut kamera-valmistaja-numero-uunonlta 3 vuoden kehityksen tuloksena jotain muutakin kuin pientä viilausta sieltä täältä...
Vai väittääkö joku jossain että kamerat alkavat olla niin valmiita että kehitys on taantunut?

Minä en usko moista ja sen on todistanut hyvin myös Sony hiljan, vaikkakin aivan eri segmentissä...

Oma veikkaukseni on, että ensivuonna Nikon tuo D4:sen ulos spekseillä jotka eivät jätä kylmäksi.
Kun näitä ammattirunkoja kehitetään, ei varmaankaan ole toivottavaa että tehdään päätäpahkaa kaikensorttisia "parannuksia" jotkka eivät käytännössä toimikkaan.
Harrasterungoissa kaikenmaailman turhat herkut lisäävät tyhmien ostajien intoa mutta työkalua ostava ei niihin lämpene jos ne eivät ole kunnolla testattuja ja toimivaksi todettuja.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
kostaja!

ossipena kirjoitti:ulla vielä sulle monta karua yllätystä kun huomaat ettät maailma ei merkittävästi muutu yhdessä yössä...
Onko ossipena todellakin sitä mieltä, että canonin uutukaisen kehityskaari on yhtäsuuruusmerkin takana maailmasta?

Onko todellakin niin, että tämä uusi julkistus oli tässä ajassa ja näillä resursseilla yksinkertaisesti parasta innovaatiota mihin tekniikka ja intohimo tälläerää yksinkertaisesti riittivät? Vai voisiko mitenkään olla mahdollista, että jossain olisi joku pieni firma mukavine innovaatioineen valmiina tuomaan ne myös ulos?

Mutta ole hyvä vaan, saat ihan vapaasti pitää kameraa nykyteknologian huippusaavutuksena ja täydellisyyttä hipovana huippusuorituksena, jolle pienenkin kritiikin osoittaminen saa aikaan kunnon vastareagtion.

Itse näen selvästi merkkejä siitä, että canon on hieman saturoitunut omaan suuruuteensa ja "ykkös-asemaansa" ja siksi eivät enään tunnu samalla intohimolla ja rohkeudella tuovan enään kameroita ulos. Julkistukset ovat liian varmanpäälle pelattuja...

Saman moisia kohtaloita on nähty monella muullakin alalla, aina autoteollisuudesta kännyköihin...
lippoma
Viesti:

1Dx

Viesti Kirjoittaja lippoma »

herzi kirjoitti:Ok, eli todennäköisempää on, että 5D mkIII tulee sitten tarjoamaan maisema/studioväelle megapikselijuhlaa.
Juu näin uskon minäkin, 1Dx on hyvä työjuhta lehtiväelle, Olympialaisiin ja muuhun. 5Dx tai jokin tulee sitten toivoakseni markkinoille laatukuvien tuottajana, downshiftaa, nille jotka haluavat hyviä kameroita, vaikka hivenen karsittuna (ei twitteriä, ei icloudia), vai pitäskö nuo olla kuitenkin :-). Mutta odotan 5D markII:sta hivenen lisättyä pikseliä ja muutamakuva sekuniissa enemmän, vaikka 6 kuvaa/s. ISO herkkyyttä lisää ja sitten on se peili kysymys, josta en osaa sanoa mitään, ja kuvan vakautus.. tollasta pikku krääsää. Kuvan laadun toivon entisestään paranevan ja värien hallinta ym, kyllähän sitä kaikkea keksii...
ossipena

kostaja! kirjoitti:Julkistukset ovat liian varmanpäälle pelattuja...
se on ainut keino säilyttää asiakkaat tyytyväisenä. saahan niitä speksejä olla vaikka millä mitalla mutta jos ne ei toimi 120% varmuudella ja vielä varman päälle niin se on soronoo.

khrm sigma dp khrm fuji x100 khrm
ppotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ppotka »

kostaja! kirjoitti:
Onko todellakin niin, että tämä uusi julkistus oli tässä ajassa ja näillä resursseilla yksinkertaisesti parasta innovaatiota mihin tekniikka ja intohimo tälläerää yksinkertaisesti riittivät? Vai voisiko mitenkään olla mahdollista, että jossain olisi joku pieni firma mukavine innovaatioineen valmiina tuomaan ne myös ulos?

jne diipadaapaaa....
Ex studiokuvaajan näkökulmasta voisin luetella paljonkin vikoja ja puutteita 1Dx:ssä studiokamerana. Nyk vapaan taidevalokuvaajan näkökulmasta voisin luetella paljonkin turhuuksia ja tarpeettomia painoja sekä monia puutteita 1Dx:ssä itselleni. 1Dx ei selvästi ole kamera sinulle, ja toisaalta itse en katsele 1Dx:ää kummastakaan näkökulmasta. Tiedän mistä tuo design ja nuo speksit tulevat, koska olen ollut näkemässä ja kuulemassa niitä tilanteita, joissa kuvatoimistojen, urheilukuvauksen etc. ammattilaiset kertovat Canonille mitä he kameralta haluavat. Osuit oikeaan: "tässä ajassa ja näillä resursseilla yksinkertaisesti parasta innovaatiota" kyseiselle kohderyhmälle. TYÖKALU. Mutta, *sensuroitu* mikä *sensuroitu*, koska juuri MINÄ en tosiaankaan tekisi tuolla yhtään mitään enkä MINÄ maksaisi siitä tuota hintaa.
-p-
pekkapotka.com
kostaja!

ossipena kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:Julkistukset ovat liian varmanpäälle pelattuja...
se on ainut keino säilyttää asiakkaat tyytyväisenä. saahan niitä speksejä olla vaikka millä mitalla mutta jos ne ei toimi 120% varmuudella ja vielä varman päälle niin se on soronoo.

khrm sigma dp khrm fuji x100 khrm
Kenties, mutta en ole nähnyt vuosiin ainoatakaan mallia canonilta jossa olisi tehty rohkeita innovaatiooita.

Tuleepa jälleen mieleen kuuluisa sanonta:

"Jos olisin kysynyt suurelta yleisöltä, mitä se haluaa, vastaus olisi ollut "nopeampia hevosia" - Henry Ford.

Minulle tulee fiilis, että canon pyrkii tekemään nopeampaa hevosta ja kenties muutama muu firma siinä ohella "autoa".

;)
kostaja!

ppotka kirjoitti:
kostaja! kirjoitti:

jne diipadaapaaa....
Ex studiokuvaajan näkökulmasta voisin luetella paljonkin vikoja ja puutteita 1Dx:ssä studiokamerana. Nyk vapaan taidevalokuvaajan näkökulmasta voisin luetella paljonkin turhuuksia ja tarpeettomia painoja sekä monia puutteita 1Dx:ssä itselleni. 1Dx ei selvästi ole kamera sinulle, ja toisaalta itse en katsele 1Dx:ää kummastakaan näkökulmasta. Tiedän mistä tuo design ja nuo speksit tulevat, koska olen ollut näkemässä ja kuulemassa niitä tilanteita, joissa kuvatoimistojen, urheilukuvauksen etc. ammattilaiset kertovat Canonille mitä he kameralta haluavat. Osuit oikeaan: "tässä ajassa ja näillä resursseilla yksinkertaisesti parasta innovaatiota" kyseiselle kohderyhmälle. TYÖKALU. Mutta, *sensuroitu* mikä *sensuroitu*, koska juuri MINÄ en tosiaankaan tekisi tuolla yhtään mitään enkä MINÄ maksaisi siitä tuota hintaa.
-p-
Eläpäs nyt.
Ensinnäkin minä en ole moittinut kameraa *sensuroiduksi* sillä kuten sanoin aiemmin, varsin kiva kamera, ei siinä mitään, mutta kritiikkini kohdistui siihen, että päivitys on niin tavattoman maltillinen.
Kyse on kuitenkin suurimmasta kamerafirmasta ja heidän "lippulaivastaan".

Eikö olisi odotettavaa, että suurin firma näyttäisi mallia ja muut seuraisivat?

Missä ovat ne suuret innovaatiot canonilta viimesen 3 vuoden aikana? Muut ovat roheasti viritelleet peilittömiä, sähkösiä etsimiä, "mini-järkkäreitä" ja pelanneet roheasti resoluutiolla, joko suurta tai erittäin maltillista... ties vaikka ja mitä...

Minun näkökulma on se, että tämä uusi kamera on vain se "hieman nopeampi hevonen".
Vastaa Viestiin