Mikä kortinlukija?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
robban

Mikä kortinlukija?

Viesti Kirjoittaja robban »

En löytänyt (vaikka niitä varmastikin on) aikaisempia keskusteluja tästä aiheesta, joten:
A) Onko kortinkukijasta hyötyä? (Tarkoitan lähinnä nopeudessa), ja
B) jos on, niin mikä kannattaa hankkia?

Tuli hankittua 6 megapikselin kenno, ja kuvat siirtyvät nyt tuskastuttavan hitaasti ZoomBrowserin kautta (G3:n kuvat siirtyivät ihan asialliseen tahtiin, ja olen Martti65n kanssa samaa mieltä siitä, että ohjelma on ihan näppärä kun haluaa kuvat "päiväjärjestykseen" kansioissa).
Kortti on Kingston 512Mb CF.
Robban
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
MaukkaE

Viesti Kirjoittaja MaukkaE »

Verkkokaupan Edimax EU-RD06 (tuotenumero 7724) on hintaisekseen erittäin pätevä laite. Siirtää kuvat USB2-väylää pitkin ripeästi koneelle.

Transcendin 512MB 45x Compact Flashilla nopeus on 7-8MB/s kun Sandiskin USB2-lukija kitkutteli samalta kortilta ~2MB/s. Lukijan valinnalla on siis suuri merkitys suorituskykyyn eikä liitäntätapa (USB2/FireWire) itsessään takaa mitään.

Kingstonin kortilla siirtonopeus Rob Galbraithin tietokannan mukaan on noin 5MB/s. Jos koneesta löytyy vain USB1.1-portti, rajoittuu nopeus yhteen megatavuun sekunnissa.

Omasta G5:sta suoraan siirrettäessä kuvat lipuvat alle 500kt/s joten nopeushyöty on kyllä erittäin huomattava.
Kime

Re: Mikä kortinlukija?

Viesti Kirjoittaja Kime »

robban kirjoitti:Tuli hankittua 6 megapikselin kenno
Toivottavasti hankit myös itse kameran sen ympärille ;)

Itse ostin Anttilasta USB2:ssa toimivan 6in1 muistikortinlukijan n.12eurolla. Pieni ja todella näppärä laite.
Huomattavasti nopeampi kuin kameran oma liitantäjohto.
Vastaa Viestiin