Missä viipyy 10D:n jatkaja?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
fangio

Missä viipyy 10D:n jatkaja?

Viesti Kirjoittaja fangio »

Niin, että eikös se 10D II tai joku muu pitänyt putkahtaa tänä keväänä? Kohta on jo kesä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jahven
Viesti:

Re: Missä viipyy 10D:n jatkaja?

Viesti Kirjoittaja jahven »

fangio kirjoitti:Niin, että eikös se 10D II tai joku muu pitänyt putkahtaa tänä keväänä? Kohta on jo kesä.
Mitäs järkeä Canonin olisi nyt tyoda uutta korvaavaa mallia markkinoille, kun vanhakin myy hyvin. Toisekseen 10d:n hintakaan tuskin tippuu ainakaan paljoa vähän aikaan, johtuen sen suuresta kysynnästä.
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

jahven kirjoitti:Mitäs järkeä Canonin olisi nyt tyoda uutta korvaavaa mallia markkinoille, kun vanhakin myy hyvin. Toisekseen 10d:n hintakaan tuskin tippuu ainakaan paljoa vähän aikaan, johtuen sen suuresta kysynnästä.
Tuohan on ollut aina Canonin taktiikka - saa välinefriikeiltä rahat pois, kun he vaihtavat kilvan vanhoja mallejaan uuteen. Esimerkiksi D60 kärsi toimitusvaikeuksista koko elinkaarensa ajan, kun kysyntä oli koko ajan suurempaa kuin tarjonta, mutta kylmästi senkin valmistus lopetettiin ja 10D laitettiin tilalle. Nyt kun Nikonilta on tullut "halpis"digi, joka on niin tasoissa Canonin kanssa, että eiköhän sieltä kohta tule Canoniltakin uusi malli halvempaan hintaluokkaan, joka lyö Nikonilta jälleen luun kurkkuun.

Voisin kuvitella jotain Mark II:n kennoa noin 10D:n ominaisuuksin varustettuna. (kuvausnopeudet, puskurimuistit, koko jne..)
martti65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja martti65 »

jahven kirjoitti:
fangio kirjoitti:Niin, että eikös se 10D II tai joku muu pitänyt putkahtaa tänä keväänä? Kohta on jo kesä.
Mitäs järkeä Canonin olisi nyt tyoda uutta korvaavaa mallia markkinoille, kun vanhakin myy hyvin. Toisekseen 10d:n hintakaan tuskin tippuu ainakaan paljoa vähän aikaan, johtuen sen suuresta kysynnästä.
Mikäs kiire on, kun vanha on hyvä.

Toimitusvaikeuksista ei voi syyttää, kun liian hyvistä tuotteista, että kaikki viedään käsistä mitä markkinoille ehtii.
Speedlite

Viesti Kirjoittaja Speedlite »

Vanha on hyvä ja itsellänikin käytössä, mutta uudella mallilla saataisiin näille palstoille taas lisää viihdettä kun spekulaatioralli lähtee jälleen käyntiin.
trsqr

Viesti Kirjoittaja trsqr »

Näin se on. Nyt vuoden päivät 10D:llä kuvanneena voi kyllä todeta valinneensa varsin hyvin. Luultavasti jos nyt kameran ostaisin, päätyisin ihan samaan valintaan. Periaatteessa 10D:ssä on kaikki mitä tämä harrastelijakuvaaja kaipaa, lukuunottamatta täyskokoista kennoa. Luulen (eli luultavasti olen julkisesti väärässä =), ettei tässä ihan vielä ole Canoniltakaan tulossa 10D-luokkaan isompaa kennoa, vaan halutaan pitää tämä 1.6-1.3-1.0 jaottelu ainakin toistaiseksi, joten en äkkiseltään keksi mitään syytä vaihtaa parempaan.

Aina touhotetaan sarjakuvausnopeudesta ja megapikselien määrästä. Vuoden aikana en varmaan kertaakaan ole ottanut tosimielessä yhtään sarjaa ja nykyisellä 10D:n kennolla optiikkakin tulee jo helposti rajoittamaan kuvanlaatua - ei ne megapikselit. 9 kuvan puskurimuistikin alkaa olla jo enemmän kuin riittävä meikäläisen kuvaustyylille. A4:sta isompia suurennoksia en ole teettänyt, mutta A4-jälki on ainakin minun silmääni h-tin hyvä. =)

-olli
JuhaH

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

trsqr kirjoitti:. A4:sta isompia suurennoksia en ole teettänyt, mutta A4-jälki on ainakin minun silmääni h-tin hyvä. =)
-olli
Itse laitoin eilen tuon samaisen kennon (tosin 300D:ssä) tosi koetukselle, kun lähetin ifille ko. kameralla kuvatun kuvan 75x50 kokoon vedostettavaksi. Saa nähdä kuinka pitkälle pikselit venyvät :)
tareone
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tareone »

JuhaH kirjoitti: Itse laitoin eilen tuon samaisen kennon (tosin 300D:ssä) tosi koetukselle, kun lähetin ifille ko. kameralla kuvatun kuvan 75x50 kokoon vedostettavaksi. Saa nähdä kuinka pitkälle pikselit venyvät :)
Luulen, ettei venymistä juuri tarvita.

10D oli 9 kk sitten oiva valinta (silloin 1500 €). Ainoat asiat, mitä kaipaisi:

- kuvat nopeammin kortille (sarjanopeus kyllä riittää)
- ISO-arvo saisi näkyä etsimessä

Luulen, ettei 10D:n hintakaan hirveästi tule tippumaan lähiaikoina eli säästyy harmailta hiuksilta.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

trsqr kirjoitti: Vuoden aikana en varmaan kertaakaan ole ottanut tosimielessä yhtään sarjaa ja nykyisellä 10D:n kennolla optiikkakin tulee jo helposti rajoittamaan kuvanlaatua - ei ne megapikselit. 9 kuvan puskurimuistikin alkaa olla jo enemmän kuin riittävä meikäläisen kuvaustyylille. A4:sta isompia suurennoksia en ole teettänyt, mutta A4-jälki on ainakin minun silmääni h-tin hyvä. =)
;-D
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

Niin eikös Venäjäläiset ole jo käyneet marssissa ja CIA salamurhannut JFK:n?

Huhu on aina huhu kunnes tulee viralllinen julkistus...
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

Sieltä se tulee Photokinassa Kölnissä 28.9. - 3.10. 2004 ;-)
Less Is More
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

Miksi uneksitte uudesta 10D:stä, kun tämä nykyinenkin on aivan erinomainen kamera. Hinta-laatusuhde on tosi hyvä.

Minä luulen että ensi syksynä tulee joko EOS-3D tai 5D, joka asettuu 1D II:n ja 10D:n väliin. Ennustan että 10D korvataan uudella mallilla vasta keväällä 2005.

- spege -
fangio

Viesti Kirjoittaja fangio »

spege kirjoitti:Miksi uneksitte uudesta 10D:stä, kun tämä nykyinenkin on aivan erinomainen kamera. Hinta-laatusuhde on tosi hyvä.
Kun pitäis keksiä joku backuppi-vehje, kun oma D60 on laukaistu jo yli 42 000 kertaa. Olisi messevää ostaa kokonaan uusia kamera. Tai sitten täytynee tyytyä käytettyyn D30, D60, 300D, 10D -osastoon.

1D II näyttää tällä hetkellä saavutettavaan hyötyyn nähden aika kalliilta ja jotenkin tuntuu, että nykyinen 10D uutena ei ole se oikea ostos.
robban

10D:n jatkaja

Viesti Kirjoittaja robban »

Just niin! Juuri kun olin jo päättänyt hankkia itselleni 10D:n rupeatte puhumaan seuraajasta. Pieni vinkki kaikille: Viimeksi kun olin hankkinut G3:n, malli vaihtui heti G5:een markkinoilla ja hinta romahti. Murphy seuraa minua tiiviisti. Eli: Ellen hanki kameraa nyt, muut saavat kyllä odottaa seuraajaa tosi pitkään!
Ajattelin varustaa kameran Tamronin AF 17-35/2.8-4.0 DI LD IF SP (huh!) ja AF 28-300/3.5-6.3 XR LD AD Asph IF Macro objektiiveillä. Sekä Canonin omalla 50/1.8.
Herättääkö valinta hilpeyttä? (Minulla ei ole laseja ennestään)
Robban
laite

Viesti Kirjoittaja laite »

spege kirjoitti:Minä luulen että ensi syksynä tulee joko EOS-3D tai 5D, joka asettuu 1D II:n ja 10D:n väliin. Ennustan että 10D korvataan uudella mallilla vasta keväällä 2005.
haa, tämän olenkin kuullut joskus ennenkin. taisit kirjoitella silloin mikko nickillä ;)
spege

Re: 10D:n jatkaja

robban kirjoitti:AF 17-35/2.8-4.0 DI LD IF SP (huh!) ja AF 28-300/3.5-6.3 XR LD AD Asph IF Macro Sekä Canonin omalla 50/1.8.
Herättääkö valinta hilpeyttä?
Sanon suoraan: Tutki nuo kaksi ensimmäistä perusteellisesti valokuvaliikkeessä ennen ostoa, itse en luottaisi niihin pätkääkään. Ota niillä koekuvia, jos laatu rittää sinulle niin siitä vaan. Ei nuo ole mitään Laudatur -objektiiveja.

Canon 50/1,8 on laadukas objektiivi hinnasta huolimatta.

- spege -
mikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikko »

Mitäs Spege sanot tuosta EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM putkesta saksasta saisi 479,00?

Käyräthän siinä ovat kuin osakekurssit, eikä ole L-putki, mutta tässä olisi sopivalle alalle zoomia.

Tuota oon ehkä harkinnut yleisputkeksi, olenko ihan sekaisin?

Ei oo vielä 135mm huippu putkea, kyllä mä sen tilaan ei siitä päästä mihinkään!
*Pro Mikko Laakso*
spege

EF 28-135 IS

mikko kirjoitti:Mitäs Spege sanot tuosta EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM putkesta saksasta saisi 479,00?
Mulla oli tuo vähän aikaa. Ihan hyvä piirto (lähellä L-tasoa), kevyt ja kätevä zoomi. Huono valovoima. Aika lelumainen mekaaninen rakenne.

Mulla hajosi siitä kuvanvakaaja aika pian (onneksi takuu oli voimassa). Olen myös kuullut että tämä ei ole ainoa 28-135 IS, josta vakaaja on menyt epäkuntoon. En tiedä sitten, onko tämä miten yleistä?

- spege -
arn
Viesti:

Re: 10D:n jatkaja

Viesti Kirjoittaja arn »

robban kirjoitti:Just niin! Juuri kun olin jo päättänyt hankkia itselleni 10D:n rupeatte puhumaan seuraajasta. Pieni vinkki kaikille: Viimeksi kun olin hankkinut G3:n, malli vaihtui heti G5:een markkinoilla ja hinta romahti. Murphy seuraa minua tiiviisti. Eli: Ellen hanki kameraa nyt, muut saavat kyllä odottaa seuraajaa tosi pitkään!
Ajattelin varustaa kameran Tamronin AF 17-35/2.8-4.0 DI LD IF SP (huh!) ja AF 28-300/3.5-6.3 XR LD AD Asph IF Macro objektiiveillä. Sekä Canonin omalla 50/1.8.
Herättääkö valinta hilpeyttä? (Minulla ei ole laseja ennestään)
Mjuu.... G5 ei ollut tosin oikeastaan G3:Sta yhtään parempi... :)
Tamronin 28-300 on ilmeisesti piirron tarkkuuden suhteen korkeintaan kohtuullinen. Jos haluat tarkkuutta, niin jokin kohtuullisemman polttavälialueen putki voi olla hyvä valinta. Tosin mikään muu objektiivi ei (ainakaan tuossa hintaluokassa) ei ole noin monipuolinen. Mistä ajattelin ostaa Canonin 50/1.8:n? Itse en ole löytänyt mistään.... :/
robban

Canon 50/1.8

Viesti Kirjoittaja robban »

Saksasta, "EF 50/1.8 II >> bei uns sofort lieferbar << "
http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php, maksaa 99€ + rahti,
AC-Foto vaikuttaa olevan varteenotettava online-kauppa.
Robban
Vastaa Viestiin