Mihin hävisi Canonin Eye control?
-
Mihin hävisi Canonin Eye control?
Minulla on 1997 hankittu Canon EOS-50, jossa oli hyvin näppärä katseohjattu tarkennuspisteen valinta. Muistan, että se toimi oikein hyvin.
Katseohjausta ei taida olla missään Canonin nykyisessä kamerassa, ei filmi- eikä digipuolella. Miksiköhän siitä luovuttiin?
Katseohjausta ei taida olla missään Canonin nykyisessä kamerassa, ei filmi- eikä digipuolella. Miksiköhän siitä luovuttiin?
-
- Viesti:
-
- Viesti:
tuossa oli tosiaan jotain epävarmuutta toiminnan kanssa (varsinkin niillä jotka joutuivat käyttämään noita kameroita silmälasit päässä). kalibrointi oli kyllä tärkeää, tuo kalibrointi piti suorittaa mahdollisimman monta kertaa erilaisissa olosuhteissa.Tuomo kirjoitti:toisilla se taas ei toiminut ikinä.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
-
Olin luullut, ettei Canon enää kehittelisi uusia filmirunkoja, mutta olin näköjään väärässä - Suomen Canonin kotisivuilla oli vaikka kuinka monta EOS-filmimallia. Tuotekuvaukset olivat sen verran suppeita, ettei kameroiden välillä näyttänyt olevan juuri muuta eroa kuin tyyppinumero.
Ehkä D10:n seuraajassa on aikanaan 8 Mpix ja katseohjaus - siinä olisikin oiva laite!
Ehkä D10:n seuraajassa on aikanaan 8 Mpix ja katseohjaus - siinä olisikin oiva laite!
-
Mulla ainakin meni katsetarkennus EOS-3:n kanssa aina nopeissa tilanteissa perseelleen vaikka kalibroin sen huolella.
Mielestäni turha keksintö, silmä tahtoo vain muljahdella holtittomasti juuri silloin kun sen pitäisi katsoa kohteeseen. Ehkä se on jotain silmän halua katsoa välillä myös minkälainen sommittelu ja rajaus kuvaan tulee!
Mielestäni turha keksintö, silmä tahtoo vain muljahdella holtittomasti juuri silloin kun sen pitäisi katsoa kohteeseen. Ehkä se on jotain silmän halua katsoa välillä myös minkälainen sommittelu ja rajaus kuvaan tulee!