Aloittelijalle kirjavinkkejä järjestelmädigin kanssa

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mellin
Viesti:

Aloittelijalle kirjavinkkejä järjestelmädigin kanssa

Viesti Kirjoittaja mellin »

Noin parin viikon päästä saan käsiini Canonin EOS 300D kameran ja käytännössä puhtaana aloittelijana olisi hyvä lukaista pari kirjaa aiheesta.

Ehkei kirjan tarvitse kattaa sinällään järjestelmäkameran ajatusta, mutta perehtyä maanläheisesti esimerkkien kera aiheisiin kuten tarkennus, syväterävyys, valoisuus, valon suunta, kontrasti ja valkotasapaino. (termit kuultu ja luettu, ei opiskeltu...)

Vinkkejä ?

CD-levyillä olevat esimerkkikuvat kirjan mukana olisivat suurta plussaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
JuhaH

Re: Aloittelijalle kirjavinkkejä järjestelmädigin kanssa

Viesti Kirjoittaja JuhaH »

mellin kirjoitti:Noin parin viikon päästä saan käsiini Canonin EOS 300D kameran ja käytännössä puhtaana aloittelijana olisi hyvä lukaista pari kirjaa aiheesta.

Ehkei kirjan tarvitse kattaa sinällään järjestelmäkameran ajatusta, mutta perehtyä maanläheisesti esimerkkien kera aiheisiin kuten tarkennus, syväterävyys, valoisuus, valon suunta, kontrasti ja valkotasapaino. (termit kuultu ja luettu, ei opiskeltu...)

Vinkkejä ?

CD-levyillä olevat esimerkkikuvat kirjan mukana olisivat suurta plussaa.
Kirjastoon katselemaan. Perusteet ovat pysyneet samoina ja samat säännöt pätevät sekä digiin, että filmivehkeisiin. Kirjastosta olen ainakin itse lainaillut monia hyviä opuksia harrastukseni alkuvaiheilla.
mellin
Viesti:

JuhaH kirjoitti: Kirjastoon katselemaan. Perusteet ovat pysyneet samoina ja samat säännöt pätevät sekä digiin, että filmivehkeisiin. Kirjastosta olen ainakin itse lainaillut monia hyviä opuksia harrastukseni alkuvaiheilla.
Ideana hyvä, asemapaikkana Eritrea, mahdoton yhtälö :D
MikaL

Viesti Kirjoittaja MikaL »

John Freeman: Käytännön valokuvaus (suom. 1995) / The Complete Book of Practical Photography (Anness Publishing Ltd. 1993)

Ei pahemmin digikamerajuttua, mutta erittäin hyvää tietoa valokuvauksesta yleensä. Varsinkin järjestelmäkameralla aloittavalle hyvää lukemista. Ja tietysti vielä upeita kuvia :)
mellin
Viesti:

MikaL kirjoitti:John Freeman: Käytännön valokuvaus (suom. 1995) / The Complete Book of Practical Photography (Anness Publishing Ltd. 1993)
http://www.bookplus.fi/product.php?isbn ... 0e3d551c49

283.20e?

Ei kai nyt sentään!?
PPi

Viesti Kirjoittaja PPi »

Näkyy Bookplus hinnoitelleen "ei enää saatavilla" olevat tuotteet tuohon tyyliin. Valokuvaajan niksikirjakin on 250.20e. Ei Amazonissakaan näkynyt tuota kirjaa olevan kun katsoin, sen sijaan John Freemanin muita kirjoja löytyy, kuten The Complete Guide to Taking Great Photographs: A Practical Photography Course (Practical Handbook).
sepalus

Viesti Kirjoittaja sepalus »

Jos englannin kieli luonnistuu niin Ebay:sta tuota löytyy kaksin kappalein. Toinen huutokauppa päättyy tänään; hinta 5,99$.

Toinen huutokauppa on voimassa vielä reilut viisi päivää; lähtöhinta 9,99$ tai "Buy it now" hinta 12,99$.

Seppo
Gillis

Viesti Kirjoittaja Gillis »

JuhaH kirjoitti:
Kirjastoon katselemaan. Perusteet ovat pysyneet samoina ja samat säännöt pätevät sekä digiin, että filmivehkeisiin. Kirjastosta olen ainakin itse lainaillut monia hyviä opuksia harrastukseni alkuvaiheilla.
On niitä pieniä eroja kuten että pitää osata muuttaa iso-lukua kuvien välillä eikä vain aukkoa ja valoitusnopeutta. Toinen olisi ehkä että valkotasapainonsäätö korvaa aika useat filsut, kuten tekee myös photarointi. jne.jne. joten sen järkkärikirjan rinnalle kannattaa mös ottaa jotain digiä sivuavaa.
Vastaa Viestiin