Sony A5100

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

Pärjää missä pärjää. Jokaisella on tarpeensa, kuten äsken sanoit. Jos nuo pakkausvirheet häiritsee omaa käyttöä, niin silloinhan toinen on parempi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
elmar

Viesti Kirjoittaja elmar »

paaton kirjoitti:Jos nuo pakkausvirheet häiritsee omaa käyttöä, niin silloinhan toinen on parempi.
Jos sulla on omia esimerkkejä tai linkkejä A6000:n pakkausvirheiden pilaamiin kuviin, laita ihmeessä esille. Tietää sitten mitä etsiä koska itse en ole huomannut moista.
Viimeksi muokannut elmar, Loka 02, 2014 17 : 35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

elmar kirjoitti:
paaton kirjoitti:Jos nuo pakkausvirheet häiritsee omaa käyttöä, niin silloinhan toinen on parempi.
Jos sulla on omia esimerkkejä tai linkkejä A6000:n pakkausvirheiden pilaamiin kuviin, laita ihmeessä esille. Tietää sitten mitä etsiä.
Ei ole, eikä tule. A6000 on täysin sopimaton omaan käyttöni, enkä sen puoleen kyllä varmasti näkisikään mitään virheitä sen raweissa.
pvalila

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Jessus kun olisi kiva jos Sony tekisi lopun tuosta RAW-keskustelusta.

En tiedä kuinka usein häviöllinen kompressio on todellinen kuvanlaadullinen ongelma mutta tuosta topicista olisi tosi kiva päästä eroon.

Kaiketi joku todella iso pomo menettää kasvonsa, jos antaa asiassa periksi ja ihan vain asiakkaiden mieliksi tarjoaa rinnalle myös häviöttömän formaatin.

Fiksut firmat kuuntelevat asiakkaitaan aivan riippumatta siitä, ovatko nämä oikeassa vai eivät.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
pvalila

Jos kuvaushalut todella painottuvat vahvasti juuri äksönin puolelle ja rahaa on käsissä suunnilleen a6000 verran niin silloin se realistinen vaihtoehto on jokin vähän vanhempi ammattirunko (eivätkä nämä tämän hetken laitteet).

Nuo veteraanit ovat sitten niin erilaisia verrattuna upouuteen a6000-malliin (video puuttuu kokonaan ja painoa on aivan eri lailla jne.) ettei valintaprosessi todellisessa elämässä ole yleensä vaikea.

Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
elmar

pvalila kirjoitti:Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
En tuomitse A6000:ta ja sen mainontaa, vaan nämä jotka toistavat mainoslauseiden adjektiiveja ikäänkuin omina kokemuksinaan. AF:ää ei pitäisi kutsua esim. "loistavaksi" jos ei mainitse mihin sitä verrataan. A6000:n AF on edulliseksi takintaskupokkariksi erittäin hyvä mutta varmuudeltaan esim. 5D3:n verrattuna vain keskinkertainen. Yhdelle puolitäysi tuoppi on toiselle puolityhjä.
pvalila

elmar kirjoitti:
pvalila kirjoitti:Se onkin sitten mielenkiintoinen teema, josko on oikein tuomita a6000 sillä perusteella, että sen markkinointi on valheellista! En kuitenkaan ehdi pohtia sitä juuri nyt, mun pitää mennä ajamaan parta että saan levitettyä naamaani voidetta, joka vähentää ryppyjä 37,8%...
En tuomitse A6000:ta ja sen mainontaa, vaan nämä jotka toistavat mainoslauseiden adjektiiveja ikäänkuin omina kokemuksinaan. AF:ää ei pitäisi kutsua esim. "loistavaksi" jos ei mainitse mihin sitä verrataan. A6000:n AF on edulliseksi takintaskupokkariksi erittäin hyvä mutta varmuudeltaan esim. 5D3:n verrattuna vain keskinkertainen. Yhdelle puolitäysi tuoppi on toiselle puolityhjä.
Kaikesta päätellen valheellinen markkinointi kannattaa, jopa aivan ilmeisesti valheellinen (nuo ryppyvoiteet jne.).

Mun on kyllä vähän vaikea ymmärtää miksi, koska minä en kyllä ikinä anna anteeksi ja osta saman tahon tuotetta, jos mua joku on onnistunut naruttamaan.

Luultavasti kyse on siitä, että aivan päivänselvä valhe ei ole petollisuutta. Normijärkinen ihminen ei odota ryppyvoiteiden tekevän sileää muuta kuin palkkarahoista eikä peilittömän pikkukameran pärjäävän millään ammattirungoille (väittivät mainosmiehet mitä tahansa).

Mä olen itse kaiketi keskivertoa tosikompi tässä asiassa ja aika herkästi jätän ostamatta tuotteen, johon on liitetty hieman liian monta superlatiivia.
pvalila

Mainittakoon vielä, että mun mielestäni huolestuttavin asia a6000/a5100 liittyen on se, että nämä jatkuvat julkistukset eemelin puolella luovat vaikutelman siitä, että alfapuoli on jätetty kesannolle.

Huoli ei perustu vain julkistusten määrään vaan siihen, että tuo ainokainen uusi alfa (A77 mk2) hinnoiteltiin mun mielestäni paljon suolaisemmin nämä toisen sarjan uutuudet (A7 mukaanlukien). Hintapommeja Sonylta on kyllä tullut, mutta ei A-mountiin.

Mä voin myös olla väärässä, en ole kesän jälkeen juurikaan seurannut tilannetta.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Onhan noilla hintaa, kieltämättä.

Mutta löytyykö noista NEX,- nykyään a-sarjan peilittömistä mf tarkennuksen asteikko etsimestä ja/tai lcd näytöltä?
Kun optiikassa ei asteikkoa ole.

Pokkareissa ja Fujin peilittömissä vastaava vissiin on.

E-bajon 85mm/1.? ei taida olla mitään huhuakaan liikkeellä?
tn1krr

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

Sahaaja kirjoitti:Onhan noilla hintaa, kieltämättä.
Joo, A77 MK II on hinnoiteltu siten ettei niitä edes hirveästi haluttaisi myydä. Taitaa olla A Mount vähän niinkuin saattohoidossa, parhaiten myyvä SLT-kamera taitaa olla A7/R/S + LA-EA4 :)
Sahaaja kirjoitti: Mutta löytyykö noista NEX,- nykyään a-sarjan peilittömistä mf tarkennuksen asteikko etsimestä ja/tai lcd näytöltä?
Kun optiikassa ei asteikkoa ole.
Gyl on, A7/R/S ja A6000 ainakin. Ao kuvassa A7R on fokusoitu äärettömään

Kuva

Sahaaja kirjoitti: E-bajon 85mm/1.? ei taida olla mitään huhuakaan liikkeellä?
Ei ole ei. Meni Sonyn ja Zeissin koordinointikin hyvin kohdilleen lasijulkaisuissa kun ens vuoden alkupuolelle on 3 kpl 35:ia (/2.8, /2 ja /1.4), pari n. 5:stä, muttei yhtään nopeeta yli 55 mm eikä primeä alle 28 mm.

Mulla on A Mount 85/1.4 ja LA-EA4, mutta sensorilla fokusoiva 85/1.8 olis tervetullut, pienempi koko, vähempi CA ja parempi AF kelpaisi.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

http://www.cyberphoto.fi/info.php?article=SLTA77mk2sp
-975€ Tuossa putiikissa hinta tipahtanut jonkin verran jo.
mappe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

tn1krr kirjoitti:
Sahaaja kirjoitti: E-bajon 85mm/1.? ei taida olla mitään huhuakaan liikkeellä?
Ei ole ei. Meni Sonyn ja Zeissin koordinointikin hyvin kohdilleen lasijulkaisuissa kun ens vuoden alkupuolelle on 3 kpl 35:ia (/2.8, /2 ja /1.4), pari n. 5:stä, muttei yhtään nopeeta yli 55 mm eikä primeä alle 28 mm.

Mulla on A Mount 85/1.4 ja LA-EA4, mutta sensorilla fokusoiva 85/1.8 olis tervetullut, pienempi koko, vähempi CA ja parempi AF kelpaisi.
Joo, tasan ei käy onnen lahjat. Odotin järjestelmään 35/2 af:llä, ei kannata enää odotella.
elmar

kari55

Viesti Kirjoittaja kari55 »

Uusimmassa tekniikan maailmassa näytti voittaneen vertailun paria muuta vastaavaa vastaan. Tarkemmin en osaa raportoida koska luen ko. lehteä vain marketin lehtihyllyllä satunnaisesti ...
ixusman

Re: Sony A5100

Viesti Kirjoittaja ixusman »

Nyt kiiinnostaisi 5100 6000 halvemman hinnan takia. Kysymys on myös tarkennusjärjestelmästä joka käsittääkseni pienemmässä on pelkästään vaihetarkennus ja isommassa hybridi. Hybridistä olen lukenut että se hukkaa osin mutta voisko joku kertoa kokemuksesta näiden eron?
tn1krr

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

tn1krr kirjoitti:A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
Tässä on niin kova tarjous (itseasiassa halvempi kuin A5100) A6000 kamera setistä, että:

https://www.rajalacamera.fi/sony-ilce-6 ... musta.html" onclick="window.open(this.href);return false;

...että ostaisin itse tuollaisen varalle, jos ei olisi jo kaksi järkkäriä!

Tuo A6000 on pirun näppärä kamera. Hyvä 24mp kenno, ja esim. kameran pikkusalaman saa sormella käännettyä ylöspäin jolloin sen valoa voi heijastaa vaikka katosta tai seinästä. Yllättävän kätevää jos tarvitsee ylimääräistä valoa, mutta ei halua läjäyttää salamavaloa suoraan kohti. Ihan tälläinen pikku kikka vain ;-)

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
ixusman

Viesti Kirjoittaja ixusman »

aikaarska kirjoitti:
tn1krr kirjoitti:A6000:ssä ja A5100:ssä on täsmälleen sama hybridi-AF, pelkällä PDAF:llä ei ole tehty yhtään E Mount runkoa. Tärkein ero on A6000:n EVF, joka helpottaa kuvailua suorassa auringonvalossa ja pitkien putkien kanssa jne.
Tässä on niin kova tarjous (itseasiassa halvempi kuin A5100) A6000 kamera setistä, että:

https://www.rajalacamera.fi/sony-ilce-6 ... musta.html" onclick="window.open(this.href);return false;

...että ostaisin itse tuollaisen varalle, jos ei olisi jo kaksi järkkäriä!

Tuo A6000 on pirun näppärä kamera. Hyvä 24mp kenno, ja esim. kameran pikkusalaman saa sormella käännettyä ylöspäin jolloin sen valoa voi heijastaa vaikka katosta tai seinästä. Yllättävän kätevää jos tarvitsee ylimääräistä valoa, mutta ei halua läjäyttää salamavaloa suoraan kohti. Ihan tälläinen pikku kikka vain ;-)
Juuri tuota tarjoustakin katsoin, mutta ehkä nyt jää loppuvuoteen vielä..Noihin ei firmwarepäivitykset tuoneet mitään parannusta/nopeutusta kuten edeltäviin NEX -malleihin?
Vastaa Viestiin