Messukuvia
-
Messukuvia
Vielä ehtii Moottori-messuille!
Avoinna klo 10-18, 29.11.2003 - 30.11.2003.
Tässä hieman esimakua:
http://personal.inet.fi/koti/tomi/messu/
Avoinna klo 10-18, 29.11.2003 - 30.11.2003.
Tässä hieman esimakua:
http://personal.inet.fi/koti/tomi/messu/
Tomi Toivonen
-
Niin ehtii, mutta jos kuvailla aikoo niin en tiedä mikä ajankohta olisi paras. Aina on joku edessä tai tuuppimassa selän takana..
No eihän sinne kuvailemaan mennäkään kun katselemaan...niin niitä autoja :)
http://www.kinnu.net/gallery/index.php? ... rShow_2003
No eihän sinne kuvailemaan mennäkään kun katselemaan...niin niitä autoja :)
http://www.kinnu.net/gallery/index.php? ... rShow_2003
-
Itse kävin perjantaina juuri siksi että silloin olisi vähemmän väkeä että pääsee kuvamaan, mutta myös siksi että meidän juniori (joka muuten on se meidän perheen automies) pääsee myös mukaan jäämättä isompien jalkoihin.
Kannattaa mennä varmaan heti aamusta, niin ehtii ehkä hetken kuvata rauhassa.
Kuvasit näköjään kaikki salamalla. Mulla ei ollut käytössä lainkaan kun yritin varoa heijastuksia, mutta sitten tuli kuitenkin halot autojen pelleistä ja muualta. Hiukan hankala paikka. Jos saisi kuvata rauhassa muiden häiritsemättä niin kyllä siellä hienoja kuvia saisi.
No, pääasiahan oli että perheen pikku-ukkeli on tyytyväinen ;)
Kannattaa mennä varmaan heti aamusta, niin ehtii ehkä hetken kuvata rauhassa.
Kuvasit näköjään kaikki salamalla. Mulla ei ollut käytössä lainkaan kun yritin varoa heijastuksia, mutta sitten tuli kuitenkin halot autojen pelleistä ja muualta. Hiukan hankala paikka. Jos saisi kuvata rauhassa muiden häiritsemättä niin kyllä siellä hienoja kuvia saisi.
No, pääasiahan oli että perheen pikku-ukkeli on tyytyväinen ;)
Tomi Toivonen
-
Perjantai olisi ollut varmaan paras päivä, lauantaina olin heti aamusta siellä ja sillon taitaa olla se suurin yleisöryntäys. Kuten myös sunnuntaina.
Pakko oli ottaa salamalla kun ei siellä mahdu jalustaa käyttämään, ei edes monopodia vaikka sekin oli mukana.
Ilman salamaa tulisi paremman näköisiä kuvia. Salaman kanssa jää tausta niin tummaksi, pidempää valotusaikaa toki joutuu käyttämään mutta sitten joku kävelee päin ja kuva oli siinä..
Eikä tullut niin paljon käytettyä aikaa kuvien ottamiseen, kunhan nyt jotain sai talteen.
-mk-
Pakko oli ottaa salamalla kun ei siellä mahdu jalustaa käyttämään, ei edes monopodia vaikka sekin oli mukana.
Ilman salamaa tulisi paremman näköisiä kuvia. Salaman kanssa jää tausta niin tummaksi, pidempää valotusaikaa toki joutuu käyttämään mutta sitten joku kävelee päin ja kuva oli siinä..
Eikä tullut niin paljon käytettyä aikaa kuvien ottamiseen, kunhan nyt jotain sai talteen.
-mk-
-
- Viesti:
-
- Viesti:
RTFM =)markkinn kirjoitti:Mitähän mahtaa tarkoittaa av-moodi?
No joo, Av-moodissa säädetään aukkoa, jolla vastaavasti voidaan vaikuttaa syväterävyyteen. Kamera siis säätää valotuksen kompensoinnin ja aukon mukaan.
Salamakuvauksessa se vaikuttaa rajummin kuin uskotkaan.
Kun EOS-kameralla kuvaa Av- tai Tv-moodissa käytetään salamaa ns fillinä eli täytesalamana. Tällöin kuva valotetaan osittain ympäristöstä tulevalla valolla ja osittain salaman valolla.'
=> Tasainen luonnollisempi valo, ja salamalla usein vain pyritään korostamaan itse kohdetta.
Ympäristön ja salaman suhdetta hallitaan valotuksen ja salaman kompensoinnilla.
P-moodissa EOS pyrkii valottamaan tarkennetun kohteen oikein välittämättä taustasta.
Noista valmisohjelmista en mene sanomaan mitään, siitä oon jonkinaikaa kun niitä on tullut käytettyä.
======================
-
Arvasin, kaikilla ei ole Canonia, vielä :)
Av-symboli lukenee ilmeisesti Canonin manuaalissa..
A- ja S-moodit (Av ja Tv) ovat kyllä tutut.
Itse napsin kuvat manuaalimoodissa, aukon/ajan esivalinnalla en saanut haluaamaani tulosta. Erillissalaman kanssa olen kuvannut todella vähän, tuo oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun jossain isommassa tilassa kuin normaali huone kuvasin.
Aukon valitsin "siltä väliltä" ja valotusajan tilanteen mukaan, kuitenkin niin että kuvan voi ottaa vielä käsivaralta.
Räpsyjähän nuo suurin osa on, mutta harjoitus tekee mestarin.
Av-symboli lukenee ilmeisesti Canonin manuaalissa..
A- ja S-moodit (Av ja Tv) ovat kyllä tutut.
Itse napsin kuvat manuaalimoodissa, aukon/ajan esivalinnalla en saanut haluaamaani tulosta. Erillissalaman kanssa olen kuvannut todella vähän, tuo oli oikeastaan ensimmäinen kerta kun jossain isommassa tilassa kuin normaali huone kuvasin.
Aukon valitsin "siltä väliltä" ja valotusajan tilanteen mukaan, kuitenkin niin että kuvan voi ottaa vielä käsivaralta.
Räpsyjähän nuo suurin osa on, mutta harjoitus tekee mestarin.