Sivu 1/1
It´s the real thing
Lähetetty: Elo 26, 2024 9 : 04
Kirjoittaja ©pjm
SISU!
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 26, 2024 9 : 09
Kirjoittaja temama
Komea! Sekä Sisu, että foto! Onko se hiekkakuopan reunalla?
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 26, 2024 15 : 12
Kirjoittaja habannaama
Hieno bongaus ja pisteet hyvästä lopputuloksesta, jossa kuvakulma ja sommittelu toimii hienosti.
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 26, 2024 19 : 22
Kirjoittaja ©pjm
Kuvaaja kiittää herroja kommenteistanne.
temama kirjoitti: ↑Elo 26, 2024 9 : 09
Komea! Sekä Sisu, että foto! Onko se hiekkakuopan reunalla?
Ei ole, on keskellä maaseutua erään maatilan reunamilla, sattumalöytö tää on.
habannaama kirjoitti: ↑Elo 26, 2024 15 : 12
Hieno bongaus ja pisteet hyvästä lopputuloksesta, jossa kuvakulma ja sommittelu toimii hienosti.
Iso kiitos, tiiäthän sie jotta Turun suunnalta ei saa ku hyviä kuvia.
Noin 40 autoa, muutama raskaampi kone ja Jokioisten Museorautatien kalusto seitsemässä päivässä, Hito hyvä roadtrip!
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 26, 2024 19 : 29
Kirjoittaja ©pjm
"Äärimmäisen miehinen väri korostaa vahvaa Sisu -kuorma-autoa."
Kiitos ylläpito.
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 27, 2024 18 : 37
Kirjoittaja mremonen
Kotkan Höyryvoimalaitoksella oli kaksi Kontio-Sisua. Tuosta poiketen ne olivat telillä ja joka pyörä veti. Maksiminopeus oli jotain 60 km/h luokkaa ja kun lähdettiin hakemaan rikkihappoa 5 tn tynnyrissä Kuusankoskelta, niin se oli ns. koko päivän keikka. Etenkin kun vietettiin sopiva aika jossain levähdyspaikalla, että oltaisiin takaisin voimalaitoksella vasta kolmen aikaan iltapäivällä.
Noissa oli vielä ns. suora vaihteisto ilman synkronointia ja kytkimen liikekin mitattiin metreissä.
Re: It´s the real thing
Lähetetty: Elo 27, 2024 18 : 55
Kirjoittaja ©pjm
Ne on olleet kunnon Sisuja, aikamiesten
ratista käännettäviä, ei nykyukoista monikaan niillä pitkälle pääsisi. Olis upeeta päästä moisen kyytiin ja kuulla ne oikeet äänet ja haistaa kuormurin tuoksut. Siul o komiat muistot niistä.
Itte opettelin aikoinaan autokoulussa välikaasulla vaihtamisen, silloin oli vielä suorahampaisella vaihteistolla autoja ammattikäytössäkin. Kotikylällä oli 70-luvulla -39 Ford paloautona, sitä ei vaihteiston takia saanu ajaa ku kaks ukkoa. Meiän -64 Minissä on viel synkronoimaton ykkönen.
Kun kanavaa tehtiin 60-luvulla ja asuttiin ihan vieressä ni saatiin pojankloppeina ihailla kunnon vehkeitä, Lapista saakka oli raskasta kalustoa käytössä ja korjaamot ihan naapurissa. Ei tuo ainoo oikee auto ollu viime viikon roadtripin varrelta, niitä löyty muitakin 1702 km matkalta.
Seuraavana rekkamies kertoo varmaan lisää...