Vanhaa Porvoota, tekstuurilla

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
MakaJu

Vanhaa Porvoota, tekstuurilla

Viesti Kirjoittaja MakaJu »

Kuva
Harmaa talvipäivä, kamera iPhone 12.
MakaJu
"Elämä on kuvauksellista"
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
erilainen

Re: Vanhaa Porvoota, tekstuurilla

Viesti Kirjoittaja erilainen »

MakaJu kirjoitti: Maalis 13, 2024 13 : 50
Harmaa talvipäivä
ei kuitenkaan yhtä harmaa ja tylsä kuin itse tuo kaupunki.

ja kuvahan on kaikkea muuta, makaju laatua
kaikki kuvat on jo otettu
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

erilainen kirjoitti: Maalis 13, 2024 21 : 31
Harmaa talvipäivä
Häh? Eihän Porvoo ole mikään tylsä kaupunki!!
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
T71

Viesti Kirjoittaja T71 »

temama kirjoitti: Maalis 13, 2024 22 : 33
Harmaa talvipäivä
Häh? Eihän Porvoo ole mikään tylsä kaupunki!!
Jaa ei vai?
Mene nakkikioskille ja tilaa suomeksi lihapiirakka parilla nakilla.
Mitään ei tapahdu.
Ei yhtään mitään.
Ei niin mitään.
Ei.
MakaJu

Harmaa talvipäivä

ja kuvahan on kaikkea muuta, makaju laatua
Kiitos kuvan kommentista erilainen!
MakaJu
https://www.flickr.com/photos/139785057@N08/" onclick="window.open(this.href);return false;
erilainen

Viesti Kirjoittaja erilainen »

T71 kirjoitti: Maalis 14, 2024 0 : 05
Mene nakkikioskille ja tilaa suomeksi lihapiirakka parilla nakilla.
Mitään ei tapahdu.
Ei yhtään mitään.
Ei niin mitään.
Ei.
vähän samaa voi kokea muissakin paikoissa, esim. autokaupoilla. otetaan esimerkkinä vaikka eräs nimeltä mainitsemattoman ruotsin kiinalaisen automerkin jälleenmyyjä. jos/kun menet liikkeeseen sisään ostohousut jalassa ja toivotat heti hyvää päivää tai huomenta, niin se oli siinä. yhtä rauhassa saat olla kuin jossakin retretissä.

tilanne muuttuu jos sanot siinä ovella god dag eller god morgon, tai edes tjenare!

anteeksi oftopik, mutta vähän liittyy kuvan sisältöön.
kaikki kuvat on jo otettu
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Jos Anttolan rysään tolmaa sisään, ja ovella hihkasee ulkomaaks jottain, niin ulos heittäävät, jos eivät samoin tein pyyhkäse turpaan... ja pitkään kattosivat Seon parlamenttipöyvästäkkii... Porvooseen ei piä mennä ko marjapussissa! Vaikka nätin kuvan ja erilailla käsitellyn onkin veli MakaJu sieltä
luuriinsa poiminut!
temama

Älkää nyt viittikö!! Porvoohan on hieno mesta, ja täynnä mielenkiintoista erittäin wanhaa historiaa joka puuttuu 70-80 prosentista Suomen oikeasti tylsistä ja harmaista DDR tyyppisistä kunnista!
Kaksikielisyys, sekä uuden ja vanhaan Porvoon kuin veitsellä piirretty raja vain tuo mukavasti jännitettä perusmeininkiin! Ja se Porvoonjoen ympäristö laivoineen, kahviloineen ja ravintoloineen on hienoa luxusta perusharmaan Suomen mittakaavassa. Toki talvella selkeesti tylsempi paikka kuin kesällä, mutta talvellakin vanha Porvoo tuo ihanaa idyllistä tuulahdusta . Porvooseen ei aja itä-tzadista kun reilu 30 min, olen useamman kuin kerran vuodessa startannut tucsoonin nokan siihen suuntaan ja mennyt vain nauttimaan pikkuisen erillaisesta tunnelmasta.
©pjm

Viesti Kirjoittaja ©pjm »

Vuoskymmeniä ollaan käyty milloin missäkin Porvoossa, aina on saatu hyvää palvelua suomenkielellä, oli sitten tiskimyyjä tai pöytään tarjoileva henkilö ollu kyseessä. Werner Söderströmin myymälä oli mukavimpia kirjamyymälöitä missä oon käynyt. Paikallisen panimon omistaja on vastannu puheluihin suomeksi ja tulee myymälään vaikka se ei olis auki, palvelee kun lähellä asuu.

Shellin huoltsikan pihalla oon tehny kivat kaupat adaptereista ihan suomenkielellä. 😉

Mut mut, ikuinen karjalainen osaa uida vastavirtaakin ilman itkua.
JL Anttola

Viesti Kirjoittaja JL Anttola »

Jos tätä pittää ihan tosissaan käsitellä, ni ei oo miullakaa ollu Porvoossa ikinä kieliongelmia, ihan kotosella puheella oon pärjänny. Ja Porvoon joen jäälläkii oon ajanu moottoripyörällä jäärattaa; yhtenä vuonna oli siinä kilpailu, muina vuosina tais olla Vekkijärvellä. 60-70 lukujen taitteesta nuo jääratamuistot, ja sellane muistikuva Porvoosta yrittäs ja nousta pintaan, että ison auton ratista kun leipääni hankin, siinä ois nimenomaan ollu sellasessa paikassa nakkikioski, minkä kohille mahtu yhistelmälläkkii pysähtymään, ja sapuskaa sai ihan koti-karjalalla asioiden? Siis sillon ajettiin siitä kylän läpi, ei ollu motareista tietoo vielä siihen suuntaan. Loviisassa ajettiin kohti kirkon ovea, kunnes viime tipassa tuli mahollisuus koukata... yli puol vuossattaa sitten. Eli Porvoo on hyvä paikka, sanokaa mitä sanotte; temaman houkutus laitto miettimään ihan matkaa sinnepäin!

- muistel nuoruuttaan Jaakko -
MakaJu

Kuvaelmani on täyttänyt yhden tehtävistään, kirvoittanut kohteen kokemuksellisia tarinoita :D
Tuona päivänä maaliskuun lopulla tuli räntää/lunta oikein huolella, poispäin pohjoisen suuntaan ajellessa tie katosi välillä peltomaisemaan jotta meinasi peltotraktorin hommiin joutua. Mutta sehän ei ole Porvoon aiheuttamaa harmautta. Kesällä kylä on varmaan ihan erilainen ololtaan, silloin se pitäisi kokea.

Kiitos osanottajille!
MakaJu
mremonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Ihan mielenkiintoisesti ja erottuvasti toteutettu kuva paikasta, mistä on otettu sata ziljoonaa muuta kuvaa. Ruskeasta joesta pieni miinus, mutta minkäs teet.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
temama

mremonen kirjoitti: Maalis 14, 2024 12 : 50 Ihan mielenkiintoisesti ja erottuvasti toteutettu kuva paikasta, mistä on otettu sata ziljoonaa muuta kuvaa. Ruskeasta joesta pieni miinus, mutta minkäs teet.
Joo, tunturijoet virtaa muualla.
Epilobium

Viesti Kirjoittaja Epilobium »

Minä kans tykkään kuvasta,
hieno on kuin maalaus!
Vastaa Viestiin