Perseidit

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
mvert

Perseidit

Viesti Kirjoittaja mvert »

Tuliko muiden palstalaisten nakutettua kuvia peseideistä? Tässä itsellä paras osuma noin 1500 kuvasta ja tämänkin oli melkoisen himmeä tapaus. Muuten kyllä näkyi muutamassa tunnissa useita kymmeniä tähdenlentoja ja yksi vähän isompikin välähdys osui silmiin.

Paikka kaupungin valosaasteessa ja linssinä ollut TS-E 50mm f/2.8L ei ollut mikään optimi tähtitaivaan kuvaamiseen ja siksi osumia tuli vähän. Halusin kuitenkin nähdä miten tuo sopii tähtikuviin. Laitan täyden reson version tuonne optiikka-alueen keskusteluun.

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
oka

Re: Perseidit

Viesti Kirjoittaja oka »

Kuva

OM-1 + Panasonic Leica Summilux 12/1.4
10 s., f/1.4, ISO 1600

Muutoin luomu, mutta kymmenkunta satellittiviivaa siivottu pois. Taivaalla on helvetisti roinaa.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

mvert kirjoitti: Elo 13, 2023 13 : 14 Tuliko muiden palstalaisten nakutettua kuvia peseideistä? Tässä itsellä paras osuma noin 1500 kuvasta ja tämänkin oli melkoisen himmeä tapaus. Muuten kyllä näkyi muutamassa tunnissa useita kymmeniä tähdenlentoja ja yksi vähän isompikin välähdys osui silmiin.

Paikka kaupungin valosaasteessa ja linssinä ollut TS-E 50mm f/2.8L ei ollut mikään optimi tähtitaivaan kuvaamiseen ja siksi osumia tuli vähän. Halusin kuitenkin nähdä miten tuo sopii tähtikuviin. Laitan täyden reson version tuonne optiikka-alueen keskusteluun.

Kuva
Hyvin on pistemäisiä tähdet kuitenkin, en tiedä onko kuinka rajattu mutta en löytänyt mitään venymistä tai värivirheitä nopeasti katsottuna.
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
mvert

Viesti Kirjoittaja mvert »

Kyll määkin joskus menen vastaavaan paikkaan kuin oka perseidejä kuvaamaan :D Hieno kuva!
jperala kirjoitti: Elo 13, 2023 17 : 32 Hyvin on pistemäisiä tähdet kuitenkin, en tiedä onko kuinka rajattu mutta en löytänyt mitään venymistä tai värivirheitä nopeasti katsottuna.
Ei ole rajattu mitenkään, vaan pienennetty 4k resolle. Tuolla paisumaan alkaneessa TS-E ketjussa nähtävillä 45mpix versio tästä mun kuvasta.
jperala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

mvert kirjoitti: Elo 13, 2023 17 : 44 Kyll määkin joskus menen vastaavaan paikkaan kuin oka perseidejä kuvaamaan :D Hieno kuva!
jperala kirjoitti: Elo 13, 2023 17 : 32 Hyvin on pistemäisiä tähdet kuitenkin, en tiedä onko kuinka rajattu mutta en löytänyt mitään venymistä tai värivirheitä nopeasti katsottuna.
Ei ole rajattu mitenkään, vaan pienennetty 4k resolle. Tuolla paisumaan alkaneessa TS-E ketjussa nähtävillä 45mpix versio tästä mun kuvasta.
No sieltä löytyi jo vanumista ja venymistä, varsinkin reunoilta. Kentäntasoittajaa ei taida tuohon saada :)
"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
aikaarska

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Mäntyharjulla viime yönä...

Kuvaperseidit120823pic2 by Aika Arska, on Flickr

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Vastaa Viestiin