Valaisukokeilu
-
Valaisukokeilu
Tuli nyt koitettua kohteen valaisua sisäpuolelta,tämähän on jotain 10 vuotta vanha juttu jo,saa nähdä innostunko asiasta.
Tuli kuvattua turhan läheltä,linjat vääristyy,objektiivin tarkennus varmaan täytyy tarkastaa,teipattu kiinni vuosia sitten,valaisua täytyy kehittää... mm.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuli kuvattua turhan läheltä,linjat vääristyy,objektiivin tarkennus varmaan täytyy tarkastaa,teipattu kiinni vuosia sitten,valaisua täytyy kehittää... mm.
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Viesti:
Re: Valaisukokeilu
Kauhea määrä varauksia. Ilmankin selviäisi, kun kuva on katsomisen arvoinen. Ideana tuollainen vino talo sopii mielestäni kuvaan hyvin. Ainoa mitä kaipaisin olisi lämpimämmän sävyinen valo talon sisällä, että se houkuttelisi turvaan avaruuden kaukaisuudelta. Tosin talon vinous kertoo siitä, että sisällä ei ole kaikki kunnossa. Kauhukuvaskenaario nousi mieleen kuvia katsoessani. Pidin ensimmäisestä enemmän, kun siinä talo sijoittuu kuva-alalle dramaattisesti.
-
Nää kokeilut säväyttää, kuten arvaat, rakennuksen takia.
Eedit: Onhan tää se kuivaamo rinteessä jonka vastapäätä tien toisella puolen on talo?
Eedit: Onhan tää se kuivaamo rinteessä jonka vastapäätä tien toisella puolen on talo?
-
juuh, ihan jees kokeilu. Onnistunut alku jatkokehittelylle.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
Kiitokset kaikille kommenteista.
Juu,taskulampun valo oli kylmä.Kuvankäsittelyssä lämmitin sitä jo hieman,mutten nähtävästi tarpeeksi.
En kuvaa noin pitkälle ajatellut,kuin ensimmäinen kommentoija kirjoitti,minulle se on vaan kuivaamo tähtitaivaan alla.Hyvä että jollakin mielikuvitus laukkaa villimmin,kuin omani :)
On sama paikka,punainen asutomaton/kesäasunto vastapäätä.Sitä muuten yritettiin vuokrata toissa kesänä...
Meen joskus uudelleen,tosin seur.2 vkoa on pilvistä ja sitten alkaakin vuoden pilvisin kuukausi.
Juu,taskulampun valo oli kylmä.Kuvankäsittelyssä lämmitin sitä jo hieman,mutten nähtävästi tarpeeksi.
En kuvaa noin pitkälle ajatellut,kuin ensimmäinen kommentoija kirjoitti,minulle se on vaan kuivaamo tähtitaivaan alla.Hyvä että jollakin mielikuvitus laukkaa villimmin,kuin omani :)
On sama paikka,punainen asutomaton/kesäasunto vastapäätä.Sitä muuten yritettiin vuokrata toissa kesänä...
Meen joskus uudelleen,tosin seur.2 vkoa on pilvistä ja sitten alkaakin vuoden pilvisin kuukausi.
-
Kävin toistamiseen Kalmakurjella tänä syksynä.
Ennusteen mukaan piti tulla tähtikirkas ilta,mutta pilvet eivät vetäytyneet sitten millään.
Muutaman tunnin jaksoin kytätä sopivaa rakoa pilvien välistä,jota ei tullut koskaan...
DSC_0135-Edit by Jarkko Terävä, on Flickr
Ennusteen mukaan piti tulla tähtikirkas ilta,mutta pilvet eivät vetäytyneet sitten millään.
Muutaman tunnin jaksoin kytätä sopivaa rakoa pilvien välistä,jota ei tullut koskaan...
DSC_0135-Edit by Jarkko Terävä, on Flickr
-
tervehdys
Vaikkei olisikaan sitä mitä etseit, niin näin ilman ennakko-odotuksia katsovalle tuommoinen kevyt pilvikattaus sopii tuohon mainiosti, tasapainottaa sopivasti kosken sävyjä.
Vaikkei olisikaan sitä mitä etseit, niin näin ilman ennakko-odotuksia katsovalle tuommoinen kevyt pilvikattaus sopii tuohon mainiosti, tasapainottaa sopivasti kosken sävyjä.
-
Juuh, en minäkään harmittelisi liikaa noita pilviä, mutta tumma pää on turhan tukossa tässä kuvassa. kaipaisi huikkasen lisää valoa varjoihin.
Tähän tylliin (jos sallinette, poistan jos ei)
Vai menikö fiilis väärään suuntaan?
-
terve taas
Temaman näkemys aivan liian valoisa, taitaa viettää niin paljon aikaa valoisassa kaupungissa ettei tuo maaseudun todellisuus oikein nappaa...
Temaman näkemys aivan liian valoisa, taitaa viettää niin paljon aikaa valoisassa kaupungissa ettei tuo maaseudun todellisuus oikein nappaa...
-
nooh, ei tartte Jopis V-.tuilla. Laitoin tuon ihan vilpittömin mielin, varsinkin kun ketjun nimi on 'valaisukokeilu', niin ihan hauska olis tietää miten arvon foorumilaiset näkee kuvan kirkkauden miellyttävänä.jopisalo kirjoitti:terve taas
Omastakin mielestä toi mun versio on ehkä turhan valoisa..Olisiko optimi jossain puolessa välissä?
-
hiukan velä
Ei todellakaan ollut tuollainen tarkoitus vaan ajatuksena pohtia erilaisten näkemysten taustoja.temama kirjoitti:nooh, ei tartte Jopis V-.tuilla.
-
Juuh, eipä mitään.
Mutta aihe on ainakin minulle kiinnostava, koska huomaan tuskastelevani melko usein kuvan yleisen kirkkauden kanssa. Siis oman jälkikäsittelyni suhteen, olen vähän epävarma miten kirkkaaksi tai tummaksi kuva pitäisi jättää, en oikein luota näyttöönikään jota ei ole kalibroitu kunnolla. Samalla tiedostan, että monet kattelevat kuvia samalla tapaa erillaisista näytöistä jotka ovat kaukana ideaalista kalibroinnista!
Sitten olen huomannut, että eri ihmiset vain yksinkertaisesti pitävät erillaisita kuvista, ihan kirkkaudenkin suhteen. Jotkin pitävät tummanpuhuvasta kerronnasta, jotkut kirkkaista väreistä jne.
Mutta aihe on ainakin minulle kiinnostava, koska huomaan tuskastelevani melko usein kuvan yleisen kirkkauden kanssa. Siis oman jälkikäsittelyni suhteen, olen vähän epävarma miten kirkkaaksi tai tummaksi kuva pitäisi jättää, en oikein luota näyttöönikään jota ei ole kalibroitu kunnolla. Samalla tiedostan, että monet kattelevat kuvia samalla tapaa erillaisista näytöistä jotka ovat kaukana ideaalista kalibroinnista!
Sitten olen huomannut, että eri ihmiset vain yksinkertaisesti pitävät erillaisita kuvista, ihan kirkkaudenkin suhteen. Jotkin pitävät tummanpuhuvasta kerronnasta, jotkut kirkkaista väreistä jne.
-
Pikkaisen kokeilin ja sen tulema löytyy täältä. Paitsi ettei löydy enäätemama kirjoitti:Olisiko optimi jossain puolessa välissä?
Viimeksi muokannut Pan, Marras 24, 2020 11 : 05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
yees, se voipi olla, että tuollainen huikkasen hillitympi versio pelaa tässä aiheessa.Pan kirjoitti:Pikkaisen kokeilin ja sen tulema löytyy täältä https://nisula.pic.fi/kuvat/kaatopaikka ... /_full.jpgtemama kirjoitti:Olisiko optimi jossain puolessa välissä?
(poistan kuvan alkuviikosta)
Minä poistan myös tuon oman versioni alkuviikosta.
-
Jep,voihan sen noinkin aatella,mutta parempi olis tähtikirkas taivas :)jopisalo kirjoitti:tervehdys
-
Vedin sen tumman pää tarkoituksella tukkoon,se oli enempi minun makuuni.Tykkään itse vähän hämyisemmistä kuvista.temama kirjoitti:Juuh, en minäkään harmittelisi liikaa noita pilviä, mutta tumma pää on turhan tukossa tässä kuvassa. kaipaisi huikkasen lisää valoa varjoihin.
Mutta oikeeta makuahan ei ole,sehän näissä hyvä onkin.Sai ladata/käsitellä kuvaa.
-
Vielä sellaista...itselle on melkein kauhistus,jos näen yökuvan,jossa on yhdistetty "yötaivas" ja "päivänvaloinen" alaosa.Mutta kait sekin on jokin tyylilaji vai onko astrokuvausta sitten.temama kirjoitti:Juuh, eipä mitään.
Ite pidän tummasta,onhan tuo kuvan alkuperäinen oma versioni jo kaukana luonnollisesta.
Oma näyttö "kalibroitu" silmällä ja Windows:s omalla kalibrointiohjelmalla,voi olla kaukana optimista...